• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann - Viking

Started by Chrisstah, August 22, 2010, 14:44:34 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

olebrann3

I gårsdagens kamp når vi ligger under trekker vi alle spillerene våre ned på dødball i mot, koffor i gjør vi det? Ka har f.eks huseklepp å gjøre der. Det bør minst ligge igjen 1 på topp og når vi ligger under bør det ligge igjen 2. Brann trekker ned alle og det gjør at viking bare trang å ligge igjen med 1 spiller. De hadde altså 8 spillere i feltet og brann 11. 19 stk i feltet blir bare rot og feil. Mye bedre å la 1-2 spillere ligge igjen på topp. Da hadde viking lagt igjen 2-3 spillere. I beste fall 5 spillere mindre i feltet og lettere å ha oversikt

Torvanger

Quote from: krakra on August 31, 2010, 11:13:46 AM
Når det gjelder åpen kritikk av spillerne så må man se på hver enkelt spiller. Jeg tror ærlig talt at Austin tåler denne offentlige kritikken han fikk. Jaiteh ville neppe tålt det, Opdal ville heller ikke tålt det. Spillere som Guntveit, Solli, PVM og Fakiri hadde sikkert taklet det. Huseklepp og Guastavino er jeg mer usikker på.

Det blir feil å si "hvis han skal kritisere den offentlig må han også kritisere den offentlig". Folk er forskjellig og må derfor forskjellsbehandles. Når det gjelder Opdal er han keeper og fullstendig avhengig av en topp selvtilitt. Da skal han ikke kritiseres offentlig i det hele tatt, men feil han gjør må tas internt. Keeperrollen er uansett spesiell. JEg tror keepere i 99% av tilfellene er fullstendig klar over hvilke feil de gjør. At Austin visste at han burde presset bedre er jeg mer usikker på. Det er vanskeligere for utespillere å ha full kontroll over sine feil enn for keepere.

Yngve

Quote from: Torvanger on August 31, 2010, 12:01:43 PM
Begynner å bli litt lei av at, blant annet, Opdal skal tas på med silkehansker. J

Litt lei av folk som skal syta på spelarar som Opdal, uansett. Hadde han vore bås i går og, ok. Men i går var han stor.

krakra

Når det gjelder åpen kritikk av spillerne så må man se på hver enkelt spiller. Jeg tror ærlig talt at Austin tåler denne offentlige kritikken han fikk. Jaiteh ville neppe tålt det, Opdal ville heller ikke tålt det. Spillere som Guntveit, Solli, PVM og Fakiri hadde sikkert taklet det. Huseklepp og Guastavino er jeg mer usikker på.

Det blir feil å si "hvis han skal kritisere den offentlig må han også kritisere den offentlig". Folk er forskjellig og må derfor forskjellsbehandles. Når det gjelder Opdal er han keeper og fullstendig avhengig av en topp selvtilitt. Da skal han ikke kritiseres offentlig i det hele tatt, men feil han gjør må tas internt. Keeperrollen er uansett spesiell. JEg tror keepere i 99% av tilfellene er fullstendig klar over hvilke feil de gjør. At Austin visste at han burde presset bedre er jeg mer usikker på. Det er vanskeligere for utespillere å ha full kontroll over sine feil enn for keepere.
Som sagt. Det handler om å kjenne personene, noe jeg antar at Skarsfjord gjør. Hvis det er skadelig for Opdal å kritiseres offentlig skal han selvfølgelig ikke kritiseres offentlig bare fordi du er lei av at han tas på med silkehansker. Jeg er forsåvidt enig i at Opdal tid tider har vært veldig svak i hele år, men at han fortsatt står i mål kan kanskje bety at Udjus faktisk ikke er god nok til å ta plassen hans.

Torvanger

Quote from: krakra on August 31, 2010, 12:07:51 PM

Som sagt. Det handler om å kjenne personene, noe jeg antar at Skarsfjord gjør. Hvis det er skadelig for Opdal å kritiseres offentlig skal han selvfølgelig ikke kritiseres offentlig bare fordi du er lei av at han tas på med silkehansker. Jeg er forsåvidt enig i at Opdal tid tider har vært veldig svak i hele år, men at han fortsatt står i mål kan kanskje bety at Udjus faktisk ikke er god nok til å ta plassen hans.

Da er vi vel enig i at Brann kan sondere markedet etter en ny keeper? (som om vi skulle hatt noe å si i den sammenhengen?)

Torvanger

Quote from: osoerli on August 31, 2010, 12:13:09 PM

Jeg er overbevist om det fins bosmenn der ute, keeperbosmenn, som holder god kvalitet. Vi vil jo få noen egne bosmenn bort fra klubben snart, noe som vil frigjøre midler. Det må da være mulig å smi til et eller annet.

krakra

Hirchfeldt er bosman og hadde vi klart å snappe ham fra VIF hadde det vært fantastisk. En langt bedre keeper enn Opdal, men jeg syns spissplassen og backene bør prioriteres foran keeper, selv om jeg er enig i at keeperplassen også er for svak.

Spelaren

Quote from: Yngve on August 31, 2010, 12:06:31 PM
Begynner å bli litt lei av at, blant annet, Opdal skal tas på med silkehansker. J

Litt lei av folk som skal syta på spelarar som Opdal, uansett. Hadde han vore bås i går og, ok. Men i går var han stor.

Når keepere er "store" (i mine auge) klarer dei å hindre meir enn det Opdal gjorde i går. Høiland hadde eit par smarte skudd som Opdal tok, men ut over dette anser eg hans prestasjoner i går som heilt ordinære. Altomfotball.no og VG gir han 5, og hans børsplasseringer er hhv 60. (5,05) og 74. (4,82). Eg trur altfor mange lar seg blende av hans lille landslagskarriere, me har jo søren meg alltid sluppet inn altfor mange mål, også før han kom. Me er rett og slett ikkje bortskjemt med gode forsvar+keeper, men eg trur ein Lindegaard eller Sahlman hadde vore eit betre kort enn Opdal.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Torvanger

Quote from: krakra on August 31, 2010, 12:15:10 PM
Hirchfeldt er bosman og hadde vi klart å snappe ham fra VIF hadde det vært fantastisk. En langt bedre keeper enn Opdal, men jeg syns spissplassen og backene bør prioriteres foran keeper, selv om jeg er enig i at keeperplassen også er for svak.

Keeperplassen har vært en salderingspost i Brann i alt for mange år, det virker ikke som om hverken de ansvarlige i Brann eller flere supportere er klar over hvor vital denne posisjonen er. En trygg og god keeper sprer ro og selvtillit videre til spillerne foran, slik at en usikker Fakiri, en keitete Sævarsson etc, også blir bedre. Det blir alt for ofte mast om nye backer, spisser etc, aldri er det snakk om keeper. Som sagt, twilight zone....

Torvanger

En liten sak: Hvorfor disse hyllestropene til David Nilsen? Hva har han gjort for å gjøre seg fortjent til denslags? I mine øyne opptar han plass for unge fremadstormende spillere.

vebo

Vi ropte til han for å be han slå ned linjedommeren etter en av mange håreisende avgjørelser. David er en fin fyr, og hva er problemet med å bringe litt humor inn på tribunen? \
Tiocfaidh ár lá

Brannmann!

Vil bare få si at jeg er mektig lei av tre personer på felt c, rad 10. De står å kritiserer alle brannspillerne omtrent hele tiden, ja selv når spillerne gjør noe bra klarer de å finne noe negativt. til dere som står der, tenk over de rundt dere, tror jeg snakker for flere når jeg sier jeg er lei all drittslengingen til spillerne våres. Kan ikke skjønne at dette skal bedre spillernes prestasjoner?

Nixon

Quote from: vebo on August 31, 2010, 13:12:05 PM
Vi ropte til han for å be han slå ned linjedommeren etter en av mange håreisende avgjørelser. David er en fin fyr, og hva er problemet med å bringe litt humor inn på tribunen? \

Jeg vet ikke hva dere andre tenker. Men jeg håper at han skal ta det bokstavlig og fyre noen ned på sidelinjen slik at vi slipper å se han noe mer på banen!:)
Rød makt på Hansa!

vebo

Det kan gjerne være Martin Fillo også..
Tiocfaidh ár lá

krakra

Sikker på at Emil Hansson kunne etterlatt en gråtende Fillo på bakken etter en duell.

Yngve

Quote from: Spelaren on August 31, 2010, 12:18:25 PM
Quote from: Yngve on August 31, 2010, 12:06:31 PM

Når keepere er "store" (i mine auge) klarer dei å hindre meir enn det Opdal gjorde i går. Høiland hadde eit par smarte skudd som Opdal tok, men ut over dette anser eg hans prestasjoner i går som heilt ordinære. Altomfotball.no og VG gir han 5, og hans børsplasseringer er hhv 60. (5,05) og 74. (4,82). Eg trur altfor mange lar seg blende av hans lille landslagskarriere, me har jo søren meg alltid sluppet inn altfor mange mål, også før han kom. Me er rett og slett ikkje bortskjemt med gode forsvar+keeper, men eg trur ein Lindegaard eller Sahlman hadde vore eit betre kort enn Opdal.

Nixon

Quote from: Torvanger on August 31, 2010, 08:52:04 AMdet er lettere å ta en Austin, eller en Jaiteh, som ikke skjønner norsk. Ufint.

http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/skarsfjord-tar-selvkritikk-etter-austinslakten-3278542.html

Skarsfjord fortalte Austin hva han hadde sagt i et møte tirsdag... ...Han fanger ikke opp så mye, men jeg har fortalt ham selv hva jeg sa

Men å oversette dagen etterpå er definitivt ufint!:)
Rød makt på Hansa!

Joggi Bogga

Liker måten Skarsfjord fremstår på i media. Han svarer godt for seg, er ryddig og konkret. Blottet for den usmaklige arrogansen som Nilsen elsket å vise frem. På mange måter synes jeg Skrasfjord fremstår ganske likt Sandstø når han stiller til intervju. Med andre ord, en god representant for SKB.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Go Up