• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Fredrik Haugen

Started by Spelaren, August 10, 2010, 20:05:25 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Billy Elliott

Quote from: Gulløl on February 08, 2018, 20:21:08 PMHaugen har signert !!!!!!

http://www.brann.no/nyheter/haugen-har-forlenget-med-brann

Beste nyheten jeg har hørt på lenge.

All kred til Soltvedt som har klart å hale dette i land. Jeg har vært fryktelig kritisk lenge. Den kritikken har han stilnet greit. Særlig når man nå får Haugen sammen med alle disse andre signeringene som alle ser meget lovende ut #soltvedtleverer

SKBCPH

Dette kan vise seg å bli det beste overgangsvinduet til nå i Soltvedts tid i klubben, resigneringer inkludert.

haak

Det var en veldig viktig signatur :)
Da kommer vi bra ut av dette vinduet.

Nixon

Godt at de ble enige! Jeg hadde ærlig talt ikke trodd at de skulle bli ny kontakt mellom partene basert på det som har vært sagt. Men det spiller ingen rolle i dag!:)

Selv om det kunne vært interessant å få vite hvem som har belitet seg. Om Brann fikk kalde føtter fordi de så at de kom til å få problemer med å finne en like god erstatter. Eller om Haugen ikke fikk de gode tilbudene fra utenlandske klubber som han hadde håpet på. Eller om de rett og slett møtte hverandre på halvveien.
Rød makt på Hansa!

Superjack

Tror, merk; Tror... Haugen informerte i sommer at han helst ville ut, Brann har forsøkt å re-signere med lovnad om videresalg. Basert på lønn i dagens struktur. Han skulle uansett ut, og Brann var ikke villige til å sprenge banken for noen som så tydelig ville bort.
Nå endte Haugen opp med tilbud fra klubber som Start, ville nok betale mest i lønn, IFK (Ikke astronomiske lønninger der, og ikke så mye opp sportslig) så har han kommet tilbake til Brann og indikert at han vil bli. Dette i kombinasjon med at både Soltvedt og LAN fant ut at erstatter ville bli både risiko og dyrt. Vinn vinn. Litt reality-check for begge parter.
i taper ALDRI!

Corran

Har trodd han kom til å resignere en stund nå, så lenge det ikke var noen som sa noe som kunne føre til prestisje i å stå på sitt. Tror begge parter har møtt hverandre etter at Haugen så det ikke var så mange alternativer som han håpet og Brann så at de som de så for seg som erstattere ikke lot seg hente
Vinn vinn situasjon
Eneste negative er at "svak midtbane" sitt liv gikk i grus nå
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

February 08, 2018, 21:59:49 PM #1706 Last Edit: February 08, 2018, 22:04:33 PM by krakra
Haugen har jo hele tiden sagt at han ikke vil gå gratis. Han har gjentatt flere ganger at døren ikke er lukket. Så for ham er det jo ikke snakk om noen «reality check» eller snuoperasjon. Det er Brann og Soltvedt som har sagt at han var ferdig.

Heldigvis løste det seg likevel. Det skyldes nok først og fremst Haugens tilknytning til Brann og fansen. Hadde det ikke vært for det tror jeg han hadde vært klar for en ny klubb allerede.

Det var ingen spillere å hente som ikke ville svekket oss hvis Haugen gikk. Vi har ikke plass til flere utlendinger. Det beste kunne vært en usikker signering som Niklas Sandberg.
Nå er Haugen fortsatt innstilt på å dra ut og Brann vil neppe kreve mye. Det kan være lurt å hente Sandberg likevel og gjøre ham klar for å erstatte Haugen hvis han blir solgt. Men da må iallefall Orry ut.  Kanskje Skaanes også. Men skal vi spille som i dag og Barmen blir omskolert til DM kan det være greit å se om Skaanes ombestemmer seg.

Nixon

Quote from: krakra on February 08, 2018, 21:59:49 PMHaugen har jo hele tiden sagt at han ikke vil gå gratis. Han har gjentatt flere ganger at døren ikke er lukket. Så for ham er det jo ikke snakk om noen «reality check» eller snuoperasjon. Det er Brann og Soltvedt som har sagt at han var ferdig.

Joda, men tipper Haugen hadde gått ut kontrakten dersom det lå noe fristende og ventet på han til sommeren. Så vet ikke om det bare er å avfeie at det også går litt på manglende gode tilbud.
Rød makt på Hansa!

Kagain

Jeg tror nok det er litt av det at Haugen ikke fikk så mange tilbud av andre, samtidig som at han visste han var ønsket. Det jeg er spent på er

1. Sprengtes lønnstaket nå? Var det stor sign on fee involvert
2. Hvis så; hva tenker Krakra om det? Er det fair eller burde Brann ha gitt et talent sjansen.

Lasaron

Nå når Haugen har valgt å resignere, betyr det at han har resignert????
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Ninja-Bob

Hmm, det ser ut til at Haugen har fått ny agent mellom forhandlingane også. I sakene om at han ikkje kom til å forlenge står det at Atta Aneke er hans agent, mens han har tagga ein annan agent, med det slicke namnet Dan M. Ihlen-Hansen, i instagram-posten om at han hadde forlenga.

Huff

Jeg var i ferd med å resignere fullstendig, men resignasjonen gav seg etter Haugens resignering.

Dersom denne Ordagic faktisk er så dyktig som enkelte vil ha det til skaper dette spennende muligheter på spissplassen til Brann. Dersom Haugen hadde stukket av tar jeg det for gitt at vårt faste indreløperpar ville blitt nevnte Ordagic og Barmen, men nå har vi plutselig tre gode alternativer. Det samme kan ikke sies på spissplassen, selv om en kan håpe på en Skålevikisk renessanse.

Med Haugen og Ordagic som indreløpere kan en plutselig bruke Barmen som et alternativ på spissplass uten at en blir veldig svekket på midtbanen. En relativt målfarlig Barmen som feilvendt er stor og sterk nok til å holde stoppere på avstand, og som samtidig innehar pasningsfoten og teknikken til både å holde litt på ballen og avlevere den til kantspillere med riktig farge på drakten virker på meg forlokkende - spesielt med tanke på alternativene på spissplass. Dette blir ikke mindre attraktivt av at vi nå har skaffet oss betydelig mer offensiv spisskompetanse på kant. Det lukter mål både av Vega og Komsoon, og jeg har fremdeles troen på Skaanes som målfarlig kant.

Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Corran

Er det helt utenkelig i enkelte kamper å snu midtbanen? dvs legge Haugen og Ordagic bakerst og ha Barmen fremskutt?
Eller bytte om Barmen og Haugen.
Eller la dem bytte litt på det underveis. Blir vanskelig for motstanderne om de ikke vet hvem de skal forsvare seg mot hvor og også offensivt vil det skape forvirring hos motstander.
Har litt sansen når lag er litt uforutsigbare og vanskelige å forholde seg til for motstanderne
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Kjekt at denne tråden blir noen sider lengre.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Corran

2,5-3 år før vi syter igjen ;-) men kan jo være han forsvinner før men da er det til utlandet og Brann får peng i kassen

karkarkar

Jeg er glad for denne gjensigneringen. Syntes oppbyggingen var ganske lik forrige forhandlingssaga, og sannelig fikk den ikke samme utfall. Bra. Flott.

Asgeir Kleppa

Vil bare ha sagt en sak, vi må alle huske at størstedelen av æren for at dette nå har skjedd helt klart ligger hos svak_midtbane. Hadde det ikke vært for alle hans innlegg om emnet, med mye samme innhold, og gjerne med bare minutters mellomrom hadde nok ikke dette skjedd! Og la oss også takke for at han fikk SKB til å forstå at vi ikke snakket om småpenger av verdi....

Så la oss hedre hans forhåpentligvis alltid avdøde konto med en etterlengtet cyberstillhet

Nixon

BA mener de kan se et mønster når Haugen forhandler om ny kontrakt med Brann. Som i 2015 gikk Haugen i forhandlingene med kontraktsforslag fra andre klubber i hånden. I år var det Start der Haugen var enig med sørlandsklubben om lønn og kontraktslengde, men fikk kalde føtter da Start og Brann ble enige om overgangssum. BA insinuerer at Haugen ikke hadde forventet det. Det kan jo tyde på at Haugen aldri hadde til hensikt å gå til Start. Ikke rart de var forbannet etter at han trakk seg.

Ikke at noe av dette spiller noen rolle. Det viktigste er at han fortsetter i klubben!
Rød makt på Hansa!

Asgeir Kleppa

Quote from: Nixon on February 10, 2018, 12:45:25 PMBA mener de kan se et mønster når Haugen forhandler om ny kontrakt med Brann. Som i 2015 gikk Haugen i forhandlingene med kontraktsforslag fra andre klubber i hånden. I år var det Start der Haugen var enig med sørlandsklubben om lønn og kontraktslengde, men fikk kalde føtter da Start og Brann ble enige om overgangssum. BA insinuerer at Haugen ikke hadde forventet det. Det kan jo tyde på at Haugen aldri hadde til hensikt å gå til Start. Ikke rart de var forbannet etter at han trakk seg.

Ikke at noe av dette spiller noen rolle. Det viktigste er at han fortsetter i klubben!
Han er småkonge på ett middelmådig europeisk lag, "stjerne" i klubben, noe annet ville vel overraske om han i tillegg ikke var litt "grisk" og selvsentrert. Det vil de fleste spillere idag, så ikke mot Haugen, men heller hele systemet fotballen har blitt.

krakra

Virker mer som Brann forsøker å utnytte at Haugen er lojal til klubben og supporterne og gi ham mindre enn han fortjener gang på gang. Hadde Haugen tjent mer hvis han ikke var lokal? Det tror jeg absolutt.

Hadde han bare vært grisk og selvsentrert hadde han vel gått til Start. Kan være et vel så bra utstillingsvindu som Brann det. Med høyere lønn.

Spelaren

Quote from: Corran on February 09, 2018, 12:55:54 PM2,5-3 år før vi syter igjen ;-) men kan jo være han forsvinner før men da er det til utlandet og Brann får peng i kassen

Altså, neste gang skal han få gå som bosman dersom han fortsetter å levere så godt uten at noen utenlandske klubber tar til vett og legger inn bud.

OhAhCantona

Etter å ha hørt hva Start tilbød Haugen, er det ikke rart at han vurderte dem sterkt.

Han tjener «betydelig» mindre i Brann.

Gulløl

February 10, 2018, 16:28:48 PM #1722 Last Edit: February 10, 2018, 17:06:02 PM by Gulløl
Quote from: OhAhCantona on February 10, 2018, 15:12:43 PMEtter å ha hørt hva Start tilbød Haugen, er det ikke rart at han vurderte dem sterkt.
Han tjener «betydelig» mindre i Brann.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Corran

Quote from: Spelaren on February 10, 2018, 14:20:11 PM
Quote from: Corran on February 09, 2018, 12:55:54 PM2,5-3 år før vi syter igjen ;-) men kan jo være han forsvinner før men da er det til utlandet og Brann får peng i kassen

Altså, neste gang skal han få gå som bosman dersom han fortsetter å levere så godt uten at noen utenlandske klubber tar til vett og legger inn bud.
Trodde blinke smilyen indikerte litt spøk og ironi men der bommet eg vist???

Spelaren

Quote from: Corran on February 10, 2018, 21:37:01 PM
Quote from: Spelaren on February 10, 2018, 14:20:11 PM

Trodde blinke smilyen indikerte litt spøk og ironi men der bommet eg vist???

Kagain

Jeg vil hedre Asgeir Kleppa for at han pekte på hva den virkelige grunnen til at Haugen holdt seg i Brann var. Lønn, schmønn - Hva er vel bedre enn å glede svak_midtbane?

Når det gjelder Haugen så lurer jeg fremdeles på hva han fikk i lønn i Brann. Det er vel heller ikke umulig at det er noen eksterne luringer som har tilbydd seg å legge på litt ekstra i lønningsposen til Haugen.

På et rent meta-nivå er det interessant å se hva folk skriver om Haugen og hvilke motiver de tillegger han. Jeg vet ikke om det noensinne blir et endelig svar i diskusjon om det var lønn eller kjærlighet som fikk Haugus Midtbane-Amadeus Mozart til å sette sitt navnetrekk på en forlengelse av kontrakten med berømte Brann fra Bergen.

Corran

Quote from: Kagain on February 11, 2018, 09:53:38 AMNår det gjelder Haugen så lurer jeg fremdeles på hva han fikk i lønn i Brann. Det er vel heller ikke umulig at det er noen eksterne luringer som har tilbydd seg å legge på litt ekstra i lønningsposen til Haugen.

De siterte vel i BA at Vibeke eller Rune sa at denne avtalen sto de får selv uten hjelp fra noen

Lasaron

Quote from: Gulløl on February 10, 2018, 16:28:48 PMHaugen hadde neppe blitt så veldig mye rikere på lønn etter skatt ved av å flytte til Kristiansund og spille for Start som er en mindre klubb en Brann.

Enig. Hadde jeg vært leder i Start ville jeg ikke betalt så mye i lønn til en som insisterte på å bo på Nordmøre.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Kagain

Quote from: Corran on February 11, 2018, 11:14:25 AMDe siterte vel i BA at Vibeke eller Rune sa at denne avtalen sto de får selv uten hjelp fra noen

Hmm. Interessant. Da er spørsmålet om det var innenfor lønnstaket eller om det ble sprengt litt igjen... Vel vel, vi får satse på at Haugen slår til og herjer som en gud de neste årene. En sykt lojal gud som aldri vil til andre klubber.

Finfin respons

Historien om Talent-Haugen er en mareritthistorie. Ingen lokale talenter burde lokkes til en deal med mjukball. Snakk om føle på en forpliktelse som binder opp karrieren så brutalt. Alle vet at det er en karriereboost å være fri.

Det hele minner mest om Flo som betalte Brann én million av egen lomme av ren skyldfølelse da bosmanndommen var purung.

Kjenner på en skam for at «supporterne» «eier» Haugen.
Men fin resignering da.
Kanskje.

Asgeir Kleppa

February 11, 2018, 20:35:14 PM #1730 Last Edit: February 11, 2018, 20:37:58 PM by Asgeir Kleppa
Jeg vet ikke, men jeg liker generelt å spekulere, fra alle sider og kanter. For vi lever i en kynisk verden, og fotballen er slett ikke noe unntak.

Hva om supporterne, og kjærligheten til Brann er en god "fallback" så man ikke mister ansikt når klubben leser hånden og svarer "all in" fordi bløffen er avslørt, og ingen andre vil ha deg? Bortsett fra de som kanskje ikke gir like gode betingelser?

Hva om.... Som sagt, liker å spekulere, utan at det betyr at jeg vet eller hevder jeg vet sannheten.

krakra

Men det var jo andre som ville ha ham, og sågar gi ham langt bedre betingelser enn Brann. I tillegg skriver BA at et av Haugens krav var at Start skulle komme til enighet med Brann om en overgangssum. Han var altså ikke interessert i noen bosman-overgang, selv om det nok kunne gitt ham enda bedre betingelser. Så hva er grunnlaget for denne spekulasjonen din om at Haugen bare lyver om forholdet til klubb og supportere fordi ingen andre ville ha ham?

Dessuten er det jo ikke sånn at Haugen var i en spesielt desperat situasjon. Ha kunne ventet til i sommer, gitt andre klubber mer tid til å komme på banen. LAN hadde neppe turt å vrake ham uten konkurrenter på samme nivå, Brann hadde neppe hatt tråd til å hente og lønne en like god spiller mens Haugen fortsatt var i klubben.

Med den behandlingen Brann har vist så tror jeg ikke Haugen er så veldig opptatt av at klubben så skal fett betalt for ham lenger, men jeg tror han oppriktig er opptatt av at Softball skal få avkastning. En lokal spiller skal ikke være nødt til å "bløffe" seg til den lønnen han fortjener i det hele tatt. Hva slags signal sender det?

Asgeir Kleppa

Slett ikke utenkelig krakra, som sagt, jeg liker bare å spekulere, og svelger ikke alt rått omgående. Men du har utelukkende noen bra poenger som taler til hans fordel om alt stemmer.

Jeg er bare en gammel kyniker, som igjen, liker å spekulere, selv om jeg ikke alltid tror på enkelte av svarene som dukker opp når jeg gjør. Og jeg påstår heller ikke at det finnes ett snev av sannhet i dem.

Kagain

Jeg var og snoket rundt på atekst tidligere i dag og fant noen artikler om Fredrik Haugen. Det var et par ting jeg hadde glemt der. Det ene var at forrige gang han truet med å forlate Brann så sprengte Brann (vha. Softball) det nyinnførte lønnstaket sitt for å ha han med videre. Så det må jo være litt kjekt at lønnstaket ble sprengt før Vito kom i klubben? Og til og med for en lokal fyr!

Billy Elliott

Quote from: Kagain on February 12, 2018, 21:59:11 PMJeg var og snoket rundt på atekst tidligere i dag og fant noen artikler om Fredrik Haugen. Det var et par ting jeg hadde glemt der. Det ene var at forrige gang han truet med å forlate Brann så sprengte Brann (vha. Softball) det nyinnførte lønnstaket sitt for å ha han med videre. Så det må jo være litt kjekt at lønnstaket ble sprengt før Vito kom i klubben? Og til og med for en lokal fyr!

Sprengte og sprengte. Brann ville kun tilby 850k i lønn, mens Softball bidro med ca 100k ekstra, slik at han kom opp på rundt 950.000.

Vil si at det er stykke derfra til 3 millioner. Særlig når det ikke en gang var klubben som betalte for «sprengningen».

ostraume

At krakra viser forståelse for Haugen er omtrent like overraskende som at vinter blir til vår, men greit nok; ny kontrakt er flott.

Ifølge VG har Haugen en "billigsalg-avtale" som gjør at han kan selges for noen små millioner når som helst. Eller en 1/10 av verdien skal vi tro svak-midtbane. Sånne gentlemens agreements kan jo være farlige, det blir interessant å se hva som skjer med Haugen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Hvem er det som ikke har forståelse for Haugen i denne saken?

osoerli

Quote from: krakra on February 13, 2018, 12:05:56 PMHvem er det som ikke har forståelse for Haugen i denne saken?

Start kanskje?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Billy Elliott

Nixon

Quote from: Billy Elliott on February 15, 2018, 07:44:58 AMHaugen har altså utkjøpsklausul. Det er bare ingen som vil si hva den er

Det ble vel skrevet om allerede samme dag som han signerte. Og jeg mener å ha lest at den ligger på samme nivå som tilbudet fra Start som Brann aksepterte. Altså rundt to millioner.
Rød makt på Hansa!

Billy Elliott

Quote from: Nixon on February 15, 2018, 09:10:47 AM
Quote from: Billy Elliott on February 15, 2018, 07:44:58 AMHaugen har altså utkjøpsklausul. Det er bare ingen som vil si hva den er

Det ble vel skrevet om allerede samme dag som han signerte. Og jeg mener å ha lest at den ligger på samme nivå som tilbudet fra Start som Brann aksepterte. Altså rundt to millioner.

Hvor leste du det? Jeg så VG skrev et sted mellom 3-4 millioner her:

https://www.vg.no/sport/fotball/i/zL7JXK/slik-kan-haugen-gaa-paa-billigsalg-fra-brann-vi-har-en-enighet

Men ingen bekreftelse på det. Om det er så lavt som 2 millioner ser plutselig ikke avtalen så bra ut lenger. Det er jo omtrent samme som det blir bydd på Skålevik av OBOS-klubben AaFK.

Nixon

Jeg husker ikke hvor jeg leste det, og det kan være at jeg ikke har lest det og bare innbilt meg noe. VG sine tall kan helt sikkert stemme, og da tror jeg nesten at Brann kan være trygge på at Haugen forblir her ut den nye perioden. Såpass liten interesse har det vært for å betale penger for han.
Rød makt på Hansa!

Billy Elliott

Quote from: Nixon on February 15, 2018, 12:26:04 PMJeg husker ikke hvor jeg leste det, og det kan være at jeg ikke har lest det og bare innbilt meg noe. VG sine tall kan helt sikkert stemme, og da tror jeg nesten at Brann kan være trygge på at Haugen forblir her ut den nye perioden. Såpass liten interesse har det vært for å betale penger for han.

Time will show.

Jeg tror dog det er noe naivt å tro at INGEN vil betale 3 millioner for Haugen om han leverer nok en sesong som en av ligaens soleklart beste midtbanespillere.

Kagain

Quote from: Billy Elliott on February 15, 2018, 12:05:55 PMMen ingen bekreftelse på det. Om det er så lavt som 2 millioner ser plutselig ikke avtalen så bra ut lenger. Det er jo omtrent samme som det blir bydd på Skålevik av OBOS-klubben AaFK.

Det er jo interessant at verdien på en så viktig spiller under kontrakt er omtrent den samme som samme spiller på utløpende kontrakt.

Nixon

Quote from: Kagain on February 15, 2018, 17:27:09 PMDet er jo interessant at verdien på en så viktig spiller under kontrakt er omtrent den samme som samme spiller på utløpende kontrakt.

Det er jo ikke så veldig interessant da det er en helt ekstraordinær del av den nye kontrakten. Det var vel det eller ingen Haugen i det hele tatt.
Rød makt på Hansa!

Kagain

Fremdeles en interessant måte å gjøre avtaler på.

Spelaren

Lekker målgivende i dag.

Gulløl

Etter det Eurosport erfarer risikerer Fredrik Haugen å miste opptil flere kamper i forbindelse med hofteskaden.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Serez

Synes det var rart at LAN lot Fredrik Haugen spille så lenge som han gjorde mot Stabæk. Han kunne godt ha stått over hele, men når han tråkket ut på banen i andreomgangen ble jeg forbauset. Samtidig er vel kanskje ikke borte på drittbanen til Ranheim en kamp som gagner Haugen noe særlig, så kanskje like greit at han står over den.

Go Up