• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fredrik Haugen

Started by Spelaren, August 10, 2010, 20:05:25 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Billy Elliott

Quote from: Larsendos on November 29, 2017, 07:47:38 AM
Håper vi selger nå. Haugen har ikke vært så god som mange skal ha det til i år. Braaten/Vega har vært vel så god. Haugen er god og viktig. Men ikke så viktig at vi må gå ut over lønnstaket.

Nixon

Quote from: Billy Elliott on November 29, 2017, 09:42:09 AM
Hvorfor skulle ikke spilleren med flest målgivende i ligaen være attraktiv for utlandet? På sine to siste sesonger i Eliteserien har han 28 målpoeng. Det er fryktelig sterkt, og bedre enn f.eks. Fredrik Midtsjø som nylig ble solgt til Nederland for rundt 20 mill.
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget


Billy Elliott

Quote from: Nixon on November 29, 2017, 09:52:56 AM
Quote from: Billy Elliott on November 29, 2017, 09:42:09 AM
Hvorfor skulle ikke spilleren med flest målgivende i ligaen være attraktiv for utlandet? På sine to siste sesonger i Eliteserien har han 28 målpoeng. Det er fryktelig sterkt, og bedre enn f.eks. Fredrik Midtsjø som nylig ble solgt til Nederland for rundt 20 mill.


Det er absolutt INGEN som tror at noen er villig til å betale 20 mill. for Haugen. Om det var poenget du trodde jeg ville få frem har du misforstått. Poenget var at Haugen er en av ligaens beste midtbanespillere. Det viser alle tall, og han blir også trukket frem som det av f.eks. Jesper Mathiesen i årets lag-kåringen hans. Som den glade sørlendingen skriver:

Tenk hvor mange målgivende han kunne hatt om Brann hadde hatt angripere som faktisk scoret mål!

http://www.tv2.no/a/9514413/

Hvorfor han da skulle være totalt uaktuell for utenlandske klubber i f.eks. et sjikte som Belgia eller Nederland er for meg uforståelig. Særlig når han kan hentes gratis til sommeren. Det er visst blitt en ubredt mentalitet blant oss Brann-fans at det kun er alle andres spillere som er aktuell for utlandet. Våre er kun god nok for Island eller Finland, uansett hvor godt de presterer.

Utmedsnolken

Gir vi haugen til rbk mot 50% av fremtidige salgsinntekter, får vi sikkert 10-15mill til sommeren.
"og der snubler Sæternes igjen"

Billy Elliott

Quote from: Lasaron on November 29, 2017, 09:53:42 AM
Om Ruben Kristiansen ved en senere anledning krever samme lønn som Haugen skal det enkelt og greit avvises på grunnlag av kvalitet.


Skal vi tro skattelistene tjener Ruben Kristiansen allerede LANGT mer enn det Haugen er tilbudt:
https://www.vg.no/sport/fotball/eliteserien/slik-er-inntektstoppen-i-eliteserien/a/24173134/

Nixon

Quote from: Billy Elliott on November 29, 2017, 10:08:28 AMHvorfor han da skulle være totalt uaktuell for utenlandske klubber i f.eks. et sjikte som Belgia eller Nederland er for meg uforståelig. Særlig når han kan hentes gratis til sommeren.


Nei, det er ikke uaktuelt i det hele tatt. Dersom han går ut kontrakten vil han sitte med bra kort på hånden i forhold til en del utenlandske klubber. Men tror som sagt ikke at noen vil være villig til å betale mye penger for han.
Rød makt på Hansa!

Corran

Nå har Brann slengt ut et tilbud innen den lønnsmodellen de har og som de regnet med så skriker agenten i media.
Så nå sitter alle og venter på en eller flere eksterne skal betale SOF eller det av lønnen som overstiger det de kan gi innenfor sine rammer
Er ikke dette taktikken som er brukt før?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: Billy Elliott on November 29, 2017, 10:15:14 AM
Skal vi tro skattelistene tjener Ruben Kristiansen allerede LANGT mer enn det Haugen er tilbudt:
https://www.vg.no/sport/fotball/eliteserien/slik-er-inntektstoppen-i-eliteserien/a/24173134/


Før dette blir en forumsannhet: Dette var inkludert salg av en leilighet i Tromsø og ikke bare lønn fra Brann.
Rød makt på Hansa!

Billy Elliott

Quote from: Nixon on November 29, 2017, 10:32:11 AM
Quote from: Billy Elliott on November 29, 2017, 10:08:28 AMHvorfor han da skulle være totalt uaktuell for utenlandske klubber i f.eks. et sjikte som Belgia eller Nederland er for meg uforståelig. Særlig når han kan hentes gratis til sommeren.


Nei, det er ikke uaktuelt i det hele tatt. Dersom han går ut kontrakten vil han sitte med bra kort på hånden i forhold til en del utenlandske klubber. Men tror som sagt ikke at noen vil være villig til å betale mye penger for han.


Nei, at det skulle komme bud nå er selvsagt utopi. Alle som eventuelt skulle være interessert vil selvsagt bare vente til sommeren og forsøke og få han gratis.

Billy Elliott

Quote from: Nixon on November 29, 2017, 10:35:06 AM
Quote from: Billy Elliott on November 29, 2017, 10:15:14 AM
Skal vi tro skattelistene tjener Ruben Kristiansen allerede LANGT mer enn det Haugen er tilbudt:
https://www.vg.no/sport/fotball/eliteserien/slik-er-inntektstoppen-i-eliteserien/a/24173134/


Før dette blir en forumsannhet: Dette var inkludert salg av en leilighet i Tromsø og ikke bare lønn fra Brann.


Bra at du retter. Vet vi hvor mye som er lønn, og hvor mye som er inntekt fra salg?

osoerli

I følge BT er Haugen blitt tilbudt 900.000 som er maksløn hos Brann.  Grønner skal ha fått det same i sin kontrakt.  Litt for høg løn til reserven Grønner spør du meg.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

November 29, 2017, 11:47:04 AM #1613 Last Edit: November 29, 2017, 11:50:56 AM by krakra

krakra

Quote from: osoerli on November 29, 2017, 11:33:01 AM
I følge BT er Haugen blitt tilbudt 900.000 som er maksløn hos Brann.  Grønner skal ha fått det same i sin kontrakt.  Litt for høg løn til reserven Grønner spør du meg.
Men hvordan ser det ut sammenlignet med de andre stopperne? Er det bare reserven Grønner som tjener for mye i forhold til lønnspolitikken vår, eller er dette generelt for alle stopperne? Eller kanskje forsvaret i sin helhet?

Spelaren

Lønnstaket var klokt som fersk nedrykket klubb. Nå er faktisk alle ting lysere, og man burde kunne ha justert taket, i den grad det eksisterer, opp en liten del. Haugen er den viktigste spilleren me har per dags dato - relativt sett en liten Andresen bare med flere målpoeng. I tillegg er han finansiert av supporterne og lokal. Han har gått gradene i klubben i mange år og fortjener et syvsifret beløp. Me opererer ikkje i eit vakum, spillerne veit kor mykje grønnere graset er hos andre klubber og Soltvedt bør ta vettet i bruk og stoppe skambudene som ikkje er egnet til annet enn å skape irritasjon.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

osoerli

Det med løna til Vito ville eg tatt med ei stor ause salt.  Mest sannsynleg svada frå Sunnmørsposten.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

At Vito tjener 3 mill i året kan kanskje tas med en klype salt. AT han tjener en god del mer enn 900k og er lønnsadel i Brann er vel skrevet i begge bergensmediene også, og er vel ikke noe å tvile noe særlig på. Det har jo også kommet fram at deler av overgangsbudsjettet gikk til den signeringen.

osoerli

Quote from: krakra on November 29, 2017, 11:54:46 AM
At Vito tjener 3 mill i året kan kanskje tas med en klype salt. AT han tjener en god del mer enn 900k og er lønnsadel i Brann er vel skrevet i begge bergensmediene også, og er vel ikke noe å tvile noe særlig på. Det har jo også kommet fram at deler av overgangsbudsjettet gikk til den signeringen.


Er bergensmediene blitt sannhetsorakel også no?  Eg ser ingen grunn til å tru at løna til Vito er ein god del meir enn 900K.  Ganske enkelt fordi Brann har eit lønstak på 900K, og det ville vera idiotisk å sprenga det ein god del, kort tid etter at det vart innført.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

November 29, 2017, 12:07:21 PM #1619 Last Edit: November 29, 2017, 12:09:22 PM by krakra
Ok, la oss leke denne "vi vet ingenting. Har ingen forutsetninger til å ane noe som helst om lønnen til Vito selv om alle medier er samstemte og Brann selv har sagt at overgangsbudsjettet. Det KAN jo være at alt ble blåst på Jonsson fra den islandske amatørklubben".

Rent prinsipielt så er vel alle enig i at Haugen bør tjene mer enn Grønner og minst like mye som Vito. Så dersom det på sjokkerende vis skulle komme frem av neste års skattelister at Vito tjener over 900k, så kan vi kanskje kritisere det da?

Nixon

Brann har hele tiden påstått at Vito gikk inn i klubbens lønnssystem. Hvis det ikke stemmer så løy Johannesen på direkte spørsmål. Men lønn er en ting. Signeringsbonus er noe annet. Og det ville Brann helst ikke snakke om da Vito kom.
Rød makt på Hansa!

krakra

November 29, 2017, 12:12:02 PM #1621 Last Edit: November 29, 2017, 12:13:44 PM by krakra

Nixon

Ingen reell forskjell.
Rød makt på Hansa!

osoerli

Alle er vel enig i at Haugen bør tene meir enn Grønner.  Difor er løna til Grønner for høg, om det stemmer at den er 900K.
Eg tvilar ikkje på at løna til Vito ligg noko over lønstaket, men trur ikkje den ligg ein god del over.  Haugen må gjerne tene noko opp i mot løna til Vito for meg.

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Billy Elliott

Quote from: Nixon on November 29, 2017, 12:10:40 PM
Brann har hele tiden påstått at Vito gikk inn i klubbens lønnssystem. Hvis det ikke stemmer så løy Johannesen på direkte spørsmål. Men lønn er en ting. Signeringsbonus er noe annet. Og det ville Brann helst ikke snakke om da Vito kom.


Klipp fra BT (lenke til åpen Aftenposten-artikkel):
Wormgoor går inn på det øverste trinnet i Branns stige for grunnlønn. BT vet også at han mottar en solid signeringsbonus for å bli Brann-spiller.

- Vito går inn i vårt lønnssystem. Så enkelt er det egentlig, sier Branns daglige leder, Vibeke Johannesen.

- Hva kan du si om signeringsbonusen han får?

- Jeg kommenterer ikke detaljer i avtalen.

Klubben har ofte fått hjelp utenfra til å finansiere sine signeringer. Det skal ikke ha skjedd i tilfellet Wormgoor.

https://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/Demidov-erstatteren-blir-Branns-best-betalte-spiller-227667b.html

krakra

Du legger altså BTs artikkel til grunn for å kritisere Grønners lønn, men mener de ikke er troverdige nok til å legge det de skriver om Vitos lønn(og SOF) til grunn?

Er dette fordi det ene passer deg, og det andre ikke?

Billy Elliott

Jeg er for øvrig også spent på å se hvilken lønn Orry Larsen landet på. Han hadde jo godt over millionen i AaFK. Klarte man å få han ned i lønn for å signere for Brann (noe som er svært uvanlig i bosman-overganger), eller ble også han betalt en klekkelig SOF? 

osoerli

Quote from: krakra on November 29, 2017, 12:15:01 PM
Du legger altså BTs artikkel til grunn for å kritisere Grønners lønn, men mener de ikke er troverdige nok til å legge det de skriver om Vitos lønn(og SOF) til grunn?

Er dette fordi det ene passer deg, og det andre ikke?


La du merke til at eg skreiv: Om det stemmer at den (løna til Grønner) er 900K?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Quote from: Billy Elliott on November 29, 2017, 12:18:25 PM
Jeg er for øvrig også spent på å se hvilken lønn Orry Larsen landet på. Han hadde jo godt over millionen i AaFK. Klarte man å få han ned i lønn for å signere for Brann (noe som er svært uvanlig i bosman-overganger), eller ble også han betalt en klekkelig SOF? 


Tippar Orry gjekk OPP i løn, i høve tilbudet frå Sogndal.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Quote from: Billy Elliott on November 29, 2017, 12:18:25 PM
Jeg er for øvrig også spent på å se hvilken lønn Orry Larsen landet på. Han hadde jo godt over millionen i AaFK. Klarte man å få han ned i lønn for å signere for Brann (noe som er svært uvanlig i bosman-overganger), eller ble også han betalt en klekkelig SOF?  


Såvidt jeg husker fikk han et dårligere kontraktstilbud fra Aalesund, så han gikk i realiteten ikke fra millionlønn da han forlot Aalesund. Husk på at han var på nippet til å havne i Sogndal der lønningene er lavere enn de fleste andre steder.
Rød makt på Hansa!

Corran

Mener jeg så en gang at SOF til Vito var fra eksternt hold.
Og Brann har jo ikke vært i mot å gi SOF eller høyere lønn om dette er eksternt finansiert.
Og Brann fikk vel hjelp av softball forrige gang Haugen forlenget?
Så da spørs det hvor stor interesse det er hos eksterne bidragsytere for å hjelpe Brann til å gi mer enn det som er lønnstaket til Haugen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Huff

Quote from: Corran on November 29, 2017, 12:41:24 PM
Mener jeg så en gang at SOF til Vito var fra eksternt hold.
Og Brann har jo ikke vært i mot å gi SOF eller høyere lønn om dette er eksternt finansiert.
Og Brann fikk vel hjelp av softball forrige gang Haugen forlenget?
Så da spørs det hvor stor interesse det er hos eksterne bidragsytere for å hjelpe Brann til å gi mer enn det som er lønnstaket til Haugen


Jeg har og hørt at Brann betaler en del av Vitos faste utgifter, eksempelvis bolig.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Billy Elliott

Quote from: Corran on November 29, 2017, 12:41:24 PM
Mener jeg så en gang at SOF til Vito var fra eksternt hold.


Det stemmer ikke:

Klubben har ofte fått hjelp utenfra til å finansiere sine signeringer. Det skal ikke ha skjedd i tilfellet Wormgoor.
https://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/Demidov-erstatteren-blir-Branns-best-betalte-spiller-227667b.html

Billy Elliott

Quote from: Nixon on November 29, 2017, 12:23:31 PM
Quote from: Billy Elliott on November 29, 2017, 12:18:25 PM
Jeg er for øvrig også spent på å se hvilken lønn Orry Larsen landet på. Han hadde jo godt over millionen i AaFK. Klarte man å få han ned i lønn for å signere for Brann (noe som er svært uvanlig i bosman-overganger), eller ble også han betalt en klekkelig SOF?  


Såvidt jeg husker fikk han et dårligere kontraktstilbud fra Aalesund, så han gikk i realiteten ikke fra millionlønn da han forlot Aalesund. Husk på at han var på nippet til å havne i Sogndal der lønningene er lavere enn de fleste andre steder.


Joda, men det kan vel ha vært en medvirkende årsak til at han ville vekk fra AaFK. Nettopp at han ville beholde sin høye lønn. Eller i alle fall store deler av den. Når det er sagt, så tror jeg på ingen måte at Orry Larsen tjener over i millionen i Brann. Spørsmålet er hvilket lønnstrinn han havnet på. Om han er på det øverste rundt 900k, så skjønner jeg godt at Haugen føler han fortjener mer.

Hva angår Sogndal så er det klart at de jevnt over har lavere lønner enn Brann, men også de har et par som tjener rundt millionen. Blant annet vår nye høyreback, som hadde 830k i Sogndal (med mindre det er enda et leilighetssalg jeg har gått glipp av).

Gulløl

November 29, 2017, 13:28:02 PM #1634 Last Edit: November 29, 2017, 13:30:40 PM by Gulløl
Sogndal har relativt lave lønninger. Og så er det viktig å få med seg om en studerer skattelistene at for noen spillere kan det være andre inntekter på toppen av lønnen fra Sogndal.

Gilbert Koomson med 28 kamper i år som er regnet som den beste midtbanespilleren i klubben tjente 649k i fjor.

En annen midtbanespiller er Erik Birkelund som også har 28 kamper i år tjente 379k i fjor.

Angriperen Martin Ramsland som har spilt 24 kamper i år hadde 474k i lønn i fjor.

Når Karadas spilte i Sogndal i 2014 var det nevt i media at han tjente omtrent 400k.

Tipper at Orry Larsen som var enig med Sogndal da hadde et tilbud på mellom 500k og 600k. Når Brann trolig har overbydd på dette tror jeg at han nok tjener på 600k tallet i Brann en plass(pluss bonus). Ja hvorfor skal Brann overby med flere hundre tusen på det som han var muntlig enig med Sogndal om ??
Fikk Orry Larsen f.eks. 100k mer i tilbud fra Brann en hos Sogndal og fikk samtidig komme til en større klubb og større by ble han sikkert helt fornøyd.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Corran

Quote from: Billy Elliott on November 29, 2017, 12:44:08 PM
Quote from: Corran on November 29, 2017, 12:41:24 PM
Mener jeg så en gang at SOF til Vito var fra eksternt hold.


Det stemmer ikke:

Klubben har ofte fått hjelp utenfra til å finansiere sine signeringer. Det skal ikke ha skjedd i tilfellet Wormgoor.
https://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/Demidov-erstatteren-blir-Branns-best-betalte-spiller-227667b.html

Skal ikke si noe med sikkerhet, men du kan heller ikke slå fast at det ikke stemmer utfra den artikkelen. Det er skrevet på en måte som holder ryggen deres fri om det ikke stemmer og er antageligvis ut fra informasjon de har fått via en eller annen og som ikke er blitt bekreftet.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Kan vi ikke alle bare være enige om at Brann gjør lurt i å gi et bedre tilbud til Haugen, vår beste spiller? Som er 25 år? Og som sannsynligvis har sine beste år foran seg?
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Huff

Quote from: Lasaron on November 29, 2017, 13:55:41 PM
Kan vi ikke alle bare være enige om at Brann gjør lurt i å gi et bedre tilbud til Haugen, vår beste spiller? Som er 25 år? Og som sannsynligvis har sine beste år foran seg?


Jeg er i hvert fall helt enig i at de på en eller annen måte må få på plass et bedre tilbud. Jeg fatter ikke hva de holder på med.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Billy Elliott

Quote from: Gulløl on November 29, 2017, 13:28:02 PM
Tipper at Orry Larsen som var enig med Sogndal da hadde et tilbud på mellom 500k og 600k. Når Brann trolig har overbydd på dette tror jeg at han nok tjener på 600k tallet i Brann en plass(pluss bonus). Ja hvorfor skal Brann overby med flere hundre tusen på det som han var muntlig enig med Sogndal om ??
Fikk Orry Larsen f.eks. 100k mer i tilbud fra Brann en hos Sogndal og fikk samtidig komme til en større klubb og større by ble han sikkert helt fornøyd.


Dette blir jo ren gjetning. Vi vet at Orry hadde godt over millionen i AaFK på sin gamle kontrakt. Han ble så tilbudt en ny kontrakt av oransjetrøyene, med redusert lønn. Hvor mye den var redusert med vet vi ikke, men jeg tviler på at det var lavere enn 600k. Faktisk vil jeg tro det var en god del høyere. At han så da skulle skrote det tilbudet i moderklubben sin for heller å gå til Sogndal på enda lavere lønn gir liten mening for meg. Han var bosman-spiller, og gikk dermed vederlagsfritt. Det er vel sjelden slike overganger fører til såpass ekstrem lønnsnedgang (halvering) som du skisserer her.

Jeg stikker nakken ut og tipper at Orry Larsen er på det øverste lønnsnivået i Brann. Fasiten får vi ikke før neste års skattelister (og kanskje ikke 100% da heller), men 900k i Brann er omtrent 300k ned fra hans forrige kontrakt. Det høres mer sannsynlig ut for meg.

Billy Elliott

Quote from: Corran on November 29, 2017, 13:30:04 PM
Quote from: Billy Elliott on November 29, 2017, 12:44:08 PM
Quote from: Corran on November 29, 2017, 12:41:24 PM
Mener jeg så en gang at SOF til Vito var fra eksternt hold.


Det stemmer ikke:

Klubben har ofte fått hjelp utenfra til å finansiere sine signeringer. Det skal ikke ha skjedd i tilfellet Wormgoor.
https://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/Demidov-erstatteren-blir-Branns-best-betalte-spiller-227667b.html

Skal ikke si noe med sikkerhet, men du kan heller ikke slå fast at det ikke stemmer utfra den artikkelen. Det er skrevet på en måte som holder ryggen deres fri om det ikke stemmer og er antageligvis ut fra informasjon de har fått via en eller annen og som ikke er blitt bekreftet.


Det blir vanskelig å diskutere når selv ikke betydningen av såpass enkle setninger som: «Det skal ikke ha skjedd i tilfellet Wormgoor» ikke kan enes om.

Gepard

Hovedproblemet her er at man har en så elendig økonomisk stilling at man må ha et lønnstak på 900 000. Det er skandale

Corran

November 29, 2017, 15:49:33 PM #1641 Last Edit: November 29, 2017, 15:57:13 PM by Corran
Quote from: Billy Elliott on November 29, 2017, 14:36:44 PM
Quote from: Corran on November 29, 2017, 13:30:04 PM
Quote from: Billy Elliott on November 29, 2017, 12:44:08 PM
Quote from: Corran on November 29, 2017, 12:41:24 PM
Mener jeg så en gang at SOF til Vito var fra eksternt hold.


Det stemmer ikke:

Klubben har ofte fått hjelp utenfra til å finansiere sine signeringer. Det skal ikke ha skjedd i tilfellet Wormgoor.
https://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/Demidov-erstatteren-blir-Branns-best-betalte-spiller-227667b.html

Skal ikke si noe med sikkerhet, men du kan heller ikke slå fast at det ikke stemmer utfra den artikkelen. Det er skrevet på en måte som holder ryggen deres fri om det ikke stemmer og er antageligvis ut fra informasjon de har fått via en eller annen og som ikke er blitt bekreftet.


Det blir vanskelig å diskutere når selv ikke betydningen av såpass enkle setninger som: «Det skal ikke ha skjedd i tilfellet Wormgoor» ikke kan enes om.

Den enkle setningen tyder på at det ikke er bekreftet fra offisielle kilder og da vil jeg si at det er sannsynlig men samtidig kan en ikke la en slik setning fra aftenposten være grunnlag for å fastslå at det er slik så bestemt som du gjorde.

EDIT: Leitet etter der jeg så at de fikk ekstern hjelp, men fant bare BA sin sak om at de finansierte SOF fra overgangsbudsjettet og ikke med ekstern hjelp så da må jeg vel legge meg flat her med meget stor sannsynlighet (om ikke det er penger i det overgangsbudsjettet som kommer fra eksternt og som de kunne bruke som de vil men det er vel å klamre seg til halmstrå)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Quote from: osoerli on November 29, 2017, 12:18:55 PM
Quote from: krakra on November 29, 2017, 12:15:01 PM
Du legger altså BTs artikkel til grunn for å kritisere Grønners lønn, men mener de ikke er troverdige nok til å legge det de skriver om Vitos lønn(og SOF) til grunn?

Er dette fordi det ene passer deg, og det andre ikke?


La du merke til at eg skreiv: Om det stemmer at den (løna til Grønner) er 900K?
Hvis vi bare da, helt hypotetisk, skal gå utifra at BT ikke skriver ting ut av det blå, men har et visst belegg for det de skriver. Hva om det er riktig at Vito får topplønn i Brann i tillegg til en fet SOF, betalt av Brann selv, mens Haugen tilbys den samme grunnlønnen uten SOF? Er det riktig? Burde Vito tjene mer enn Haugen? Er han en viktigere og mer verdifull spiller? Hadde vi vært mer svekket uten Vito enn uten Grønner?

Lasaron

Ifølge VG slo Fredrik Haugen 90 sjanseskapende pasninger i eliteserien i år, 32 flere enn nr 2 på den listen. Da sier jeg, med all tyngde jeg kan mobilisere: Sett alt inn på å forlenge med Haugen og hente en spiss som er kjent for å score mange mål (eventuelt Skålevik), og fyll resten opp fra egne rekker.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Morkel

Quote from: krakra on November 29, 2017, 17:07:05 PM
Hadde vi vært mer svekket uten Vito enn uten Grønner?


Ja. Men det skulle også bare mangle, Vito har 200 kamper i Nederlandsk æresdivisjon, han er mye mer rutinert. Men det er denne rutinen som Grønner blir frarøvet ved at Vito hentes inn. Derfor kjøper jeg argumentet med at man kunne satset på Grønner og gitt han den rutinen han trenger. For det er ikke noe som tilsier at Grønner ikke kan bli bedre enn Vito på sikt. Det er likevel en sammensatt problemstilling.

osoerli

Quote from: krakra on November 29, 2017, 17:07:05 PM
Quote from: osoerli on November 29, 2017, 12:18:55 PM
Quote from: krakra on November 29, 2017, 12:15:01 PM
Du legger altså BTs artikkel til grunn for å kritisere Grønners lønn, men mener de ikke er troverdige nok til å legge det de skriver om Vitos lønn(og SOF) til grunn?

Er dette fordi det ene passer deg, og det andre ikke?


La du merke til at eg skreiv: Om det stemmer at den (løna til Grønner) er 900K?
Hvis vi bare da, helt hypotetisk, skal gå utifra at BT ikke skriver ting ut av det blå, men har et visst belegg for det de skriver. Hva om det er riktig at Vito får topplønn i Brann i tillegg til en fet SOF, betalt av Brann selv, mens Haugen tilbys den samme grunnlønnen uten SOF? Er det riktig? Burde Vito tjene mer enn Haugen? Er han en viktigere og mer verdifull spiller? Hadde vi vært mer svekket uten Vito enn uten Grønner?


No veit me vel null og niks om storleiken til denne moglege SOF'en til Vito.  Men ja, Haugen bør gjerne ha ei løn evt. inkl SOF tilsvarande Vito's løn inkl SOF, om ikkje denne moglege SOF'en til Vito er skyhøg.  Eg nevnte vel også det lenger oppe i tråden. 
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Quote from: osoerli on November 30, 2017, 13:04:25 PM
Quote from: krakra on November 29, 2017, 17:07:05 PM
Quote from: osoerli on November 29, 2017, 12:18:55 PM
Quote from: krakra on November 29, 2017, 12:15:01 PM
Du legger altså BTs artikkel til grunn for å kritisere Grønners lønn, men mener de ikke er troverdige nok til å legge det de skriver om Vitos lønn(og SOF) til grunn?

Er dette fordi det ene passer deg, og det andre ikke?


La du merke til at eg skreiv: Om det stemmer at den (løna til Grønner) er 900K?
Hvis vi bare da, helt hypotetisk, skal gå utifra at BT ikke skriver ting ut av det blå, men har et visst belegg for det de skriver. Hva om det er riktig at Vito får topplønn i Brann i tillegg til en fet SOF, betalt av Brann selv, mens Haugen tilbys den samme grunnlønnen uten SOF? Er det riktig? Burde Vito tjene mer enn Haugen? Er han en viktigere og mer verdifull spiller? Hadde vi vært mer svekket uten Vito enn uten Grønner?


No veit me vel null og niks om storleiken til denne moglege SOF'en til Vito.  Men ja, Haugen bør gjerne ha ei løn evt. inkl SOF tilsvarande Vito's løn inkl SOF, om ikkje denne moglege SOF'en til Vito er skyhøg.  Eg nevnte vel også det lenger oppe i tråden.  
Vi "vet" at den er solid. Så det er neppe snakk om noen titusner. Det er bare betimelig hvor lite vi angivelig vet om Vitos lønn, og hvor mye vi samtidig vet om Grønners lønn når begge kommer fra samme kilde.

Vi vet like godt at Haugen ble tilbudt omtrent samme lønn som Grønner som at vi vet at han ble tilbudt en god del mindre enn Vito.

osoerli

Litt for omtrentlege begreper for meg.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

For meg virker det som at du helst ikke vil vite. For det er jo rimelig klart at Vitos totallønn ligger godt over 900k. Selv om vi ikke vet nøyaktig.

osoerli

Ingenting eg heller vil veta enn dette...
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Go Up