• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fredrik Haugen

Started by Spelaren, August 10, 2010, 20:05:25 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Corran

Ja men klubben må forholde seg til tiden etter kontrakt går ut og er enig om det viser seg å være stor forskjell i kvalitet på spillerne. Ja en klubb skal forholde seg til kontrakter, men også med de som skal være der lengre. Om en arbeidstaker leverer inn sin oppsigelse og går på 3 måneder oppsigelse og erstatter er klar før den andre slutter så vil jo arbeidsgiver forlange at den som er på oppsigelse lærer opp den nye. Den nye vil også bli engasjert i lengre prosjekter og få kursing og lignende mens den på oppsigelse ikke får det.
Men for å ta noen tenkte caser. Om Haugen ikke skriver kontrakt så må Brann handle inn en erstatter. Der er vi vel enige? Denne erstatteren må jo da få tid på seg til å overbevise og spille seg inn og er det ikke så stor forskjell på spillerne så må den som skal være der en tid få plassen på bekostning på han som forsvinner. Erstatteren må også få så god tid at en er helt sikker på om han må få en utfordrer i sommervindu.
Nå har ikke Brann annet å spille for en ecup og så god plassering som mulig og det er da helt greit at Nouri stiller bak i køen. Du er jo selv en som mener spillere må få spilletid for å kunne bli gode eller gjelder det bare lokale spillere eller Grønner?
Viser dermed Ari seg som en som ikke tar nivået så kan det være greit å bytte tilbake eller teste andre.
Og hva hadde du sagt om Grønner ble sittende på benken om Vito eller Acosta fikk spille med under en sesong igjen? Og treneren ranker jo de to andre foran (mener de er best mao)?
I fotball så garanterer ikke en kontrakt spilletid og Brann er ikke uproffe ved å ikke la dem spille kampene så lenge det som er i kontrakten respekteres og de er med på alt annet på lik linje med de andre spillerne. Ingen arbeidsgiver satser ressurser på arbeidstakere som er på oppsigelse eller på slutten av en kontrakt. 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Grønner får jo ikke spilletid for å bli god. Han fikk det heller ikke i fjor da Demidov var på vei ut, og ville neppe fått det om Acosta eller Demidov var det heller. Du kunne like gjerne sagt at Brann må tenke langsiktig der, som med Nouri og Haugen. For med et år fast spilletid er det fult mulig at Grønner hadde blitt bedre enn Acosta og Wormgoor. Der er det også jevnt. Er spillerne jevngode så bør man satse på den som gir langsiktig gevinst, hvis det er en forskjell der.  Derfor mener jeg at man burde satset på Grønner, og at det er greit at Jonsson spiller nå. Er det en kvalitetsforskjell bør man imidlertid satse på den beste. Som med Nouri i vår. Da var han klasse og det ville vært meningsløst å benke ham hvis han hadde fortsatt i den formen. Nå har han hatt en formdupp, og da er det fair å satse på Jonsson.

Brann må klare å se for seg stallen uten Haugen og se hva som trengs der. Det er ikke alle spillere som forsvinner som nødvendigvis trenger å erstattes direkte. Ikke alle er typer vi er like avhengige av, selv om de er klare førstevalg. Men Haugen bør selvsagt erstattes. Gjerne i vinter. Får vi imidlertid inn en kreativ spiller på Haugens nivå, som også gjør sin defensive jobb, ville jeg gjerne sett ham sammen med Haugen. Ikke istedenfor. Brann må tenke lengre enn neste kamp, men å basere spillerlogistikk og spilleruttak på at det skal straffe seg å ikke forlenge er jeg veldig imot. Brann må heller jobbe for at det skal lønne seg å bli i Brann.

Kagain

Jeg er enig med at Brnan må jobbe for at det skal lønne seg å bli i klubben, men hva tror du de kan gjøre for å beholde Haugen? Sprenge lønnstaket eller lage en ny kategori som da er den øverste kategorien?

Spelaren

Fredrik Haugen topper nå altomfotballs spillerbørs med 5.80 mot Adegbenros 5.75. På VGs børs er han betraktelig bak, med 5.65 mot 6.19.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

Quote from: Spelaren on August 24, 2017, 14:00:23 PM
Fredrik Haugen topper nå altomfotballs spillerbørs med 5.80 mot Adegbenros 5.75. På VGs børs er han betraktelig bak, med 5.65 mot 6.19.


Kanskje vi kan selge Haugen for 15 mill til RBK siden han er omtrent så god som Adegbenro.
Nei glemte meg, det er overgang fra Brann det er snakk om. Går vel for 1,5 mill til Malmø. Proffklubb i utlandet, utenlandsdrøm og de greiene der.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Spelaren

Alderen trekker godt ned i forhold til Adegbenro, samt det at Haugen er flink til å servere presise dødballer gir ham en del "stasjonære" målpoeng. Adegbenro kan jo sikkert drible alle i ES på en god dag, en egenskap Haugen aldri har vist.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Superjack

Haugen må få et tilbud om topplønnen, og legg på litt av overgangspotten til Mohn som ikke er brukt i sommerens overgangsvindu som sign on fee.
i taper ALDRI!

nummer9

Quote from: Superjack on August 25, 2017, 09:56:42 AM
Haugen må få et tilbud om topplønnen, og legg på litt av overgangspotten til Mohn som ikke er brukt i sommerens overgangsvindu som sign on fee.

Jada, bare å starte på hele den galoppen med sign on fees for å signere ny kontrakt. Er vel i prinsippet det samme som å heve topplønnen over dagens tak?

Superjack

Quote from: nummer9 on August 28, 2017, 11:41:33 AM
Quote from: Superjack on August 25, 2017, 09:56:42 AM
Haugen må få et tilbud om topplønnen, og legg på litt av overgangspotten til Mohn som ikke er brukt i sommerens overgangsvindu som sign on fee.

Jada, bare å starte på hele den galoppen med sign on fees for å signere ny kontrakt. Er vel i prinsippet det samme som å heve topplønnen over dagens tak?


Om han er tilbudt en million i årslønn og en eventuell overgangssum på 3-4 millioner av en annen EL klubb, som er realistisk, så bør Brann matche det.
i taper ALDRI!

Huff

Quote from: nummer9 on August 28, 2017, 11:41:33 AM
Quote from: Superjack on August 25, 2017, 09:56:42 AM
Haugen må få et tilbud om topplønnen, og legg på litt av overgangspotten til Mohn som ikke er brukt i sommerens overgangsvindu som sign on fee.

Jada, bare å starte på hele den galoppen med sign on fees for å signere ny kontrakt. Er vel i prinsippet det samme som å heve topplønnen over dagens tak?


Er ikke den galoppen forlengst startet?
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Billy Elliott

ser ikke ut til at vi klarer å signere Haugen. Vi kan ikke bare ha tre indreløpere. Men Kasper har spilt mye i det siste, og kan fort være en av dem som spiller mest neste år. Han har en spisskompetanse som vi ikke har på midten fra før. Samtidig er det ingen som får noen garantier for spilletid, sier Nilsen.

Buljongmannen

Veldig spent på hvilken liga Haugen havner i. Synes ikke han har imponert i det siste, kan det være han blir en periode til?

Gulløl

Quote from: Buljongmannen on September 26, 2017, 12:12:05 PM
Veldig spent på hvilken liga Haugen havner i. Synes ikke han har imponert i det siste, kan det være han blir en periode til?


Det at han ligger på 5 plass på poengligaen i år med gode navn over seg imponerer godt nok.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Gulløl

-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Giles

Synd hvis Haugen går. God i fjor, bedre i år. Tipper han rett og slett ikke tror på prosjekt Brann. For lite vyer, treg satsing og ingenting som tilsier at klubben tør å ta det neste steget.

Corran

Ingenting i den artikkelen som tilsier at han ikke tror på prosjekt Brann
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.


Lasaron

Tipper han ikke forlenger, men blir veldig glad hvis han gjør det. Jeg håper at han tenker at han fremdeles kan bli solgt selv om han forlenger. Det skjer at fotballspillere med lang tid igjen av en kontrakt blir solgt til en annen klubb.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Spelaren

For en utrolig dårlig salgsvare SK Brann er. Rett opp frå Obos til sølv og utlandet er like begeistret for spillerne våre som eldsterådet i Ytre Røyndefjord Indremisjon er for å skifte ut de originale gobeliner i gangen. Må være frustrerende å bidra så godt og få igjen så lite i form av interesse.

Eller så har Soltvedt glemt å sjekke Roalds gamle fax.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

https://www.bt.no/100Sport/fotball/Haugens-agent---Brann-sier-han-er-viktig_-men-tilbudet-star-ikke-i-stil-246214b.html

Uvisst om dette bør i denne tråden eller i Soltvedt-tråden, men Brann har altså prestert å tilby Haugen det samme som de ga Grønner. Som er en stor jævla fornærmelse.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Nei, da skjønner jeg at Haugen vegrer seg. Han burde jo absolutt ligge i toppsjiktet når det gjelder lønn i stallen, og dersom han ikke tidligere har gjort det burde dette tilbudet gitt han et løft.
Rød makt på Hansa!

dudo

Jeg har ingen tro på forhandlingstaktikken med å sjokkere motparten med tilbudet kan kommer med. Gir bare elendig forhandlingsklima. Jeg frykter at Soltvedt har lært seg pruting på markedet i Tyrkia.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Lurer på hva Vito og Acosta tjener. Eller vi vet jo at vito får rundt det tredobbelte av hva Haugen er tilbudt, men hva med Acosta? Haugen burde ligge et stykke over begge, men jeg tipper han ligger et stykke bak. Forsvinner han tipper jeg vi får en dårligere erstatter på høyere lønn


Joggi Bogga

Quote from: dudo on November 28, 2017, 22:01:52 PM
https://www.bt.no/100Sport/fotball/Haugens-agent---Brann-sier-han-er-viktig_-men-tilbudet-star-ikke-i-stil-246214b.html

Uvisst om dette bør i denne tråden eller i Soltvedt-tråden, men Brann har altså prestert å tilby Haugen det samme som de ga Grønner. Som er en stor jævla fornærmelse.


Grønner sin konkurranse på stopperplass er ekstremt mye høyere enn den konkurransen som finnes for Haugens posisjon med dagens trener.

Og for å være ærlig, hvilke kort har Haugen å spille? Med mindre Rosenborg kommer på banen er det neppe særlig mer penger å hente andre steder i Norge. Om han vil flytte på seg i skandinavia for omtrent like mye penger er ikke spesielt sannsynlig.

Til utlandet? Neppe. Han har ikke farten og vil aldri kunne ta steget. Vi snakker maksimalt et lag uten ambisjoner i 2 Bundesliga evt et brukbart i tredje. Kanskje Polen?

Det er lett å se seg blind på nivået her hjemme når Haugen ikke har prøvd mye annet. Min spådom: dette var hans maksimale. Fra nå av går det nedover.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krakra

November 28, 2017, 22:53:10 PM #1574 Last Edit: November 28, 2017, 22:56:16 PM by krakra
Min spådom er at du tar feil. Ellers skjønner jeg ikke argumentasjonen din. Grønner er en av flere gode stoppere, Haugen er en av få gode offensive spillere. Derfor må vi lønne Grønner like mye? Ingen av stopperne er like gode som Haugen og vi har heller ingen offensive spillere som er i nærhetene av å levere jevnt på samme nivå. Med unntak av en aldrende og skadeplaget Braaten

dudo

Nettopp, vi har overflod an stoppere, og mangler kreativitet fremover. Men mest av alt er jeg redd for hvor dypt vann Soltvedt viser seg å være på. Det begynner å bli et par tabber som er større enn jeg kan huske å ha sett noen Brannspillere gjøre på banen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Joggi Bogga

Begge stopperne våre vil være betydelig lenger oppe på listene til utenlandske klubber enn Haugen. Den saken er helt grei. Forsvinner de er Grønner plutselig helt sentral. Jeg har ingen problemer med at Haugen lønnes litt bedre enn Grønner. Mitt problem er at Soltvedt får kritikk for å være en av de få som ser noenlunde erdruelig på Haugens bidrag og tilbydere fra andre kanter.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Spelaren

Fredrik Haugen bør lønnes over millionen. Lønnstaket vårt er for lavt.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Quote from: Joggi Bogga on November 28, 2017, 23:13:11 PM
Begge stopperne våre vil være betydelig lenger oppe på listene til utenlandske klubber enn Haugen. Den saken er helt grei. Forsvinner de er Grønner plutselig helt sentral. Jeg har ingen problemer med at Haugen lønnes litt bedre enn Grønner. Mitt problem er at Soltvedt får kritikk for å være en av de få som ser noenlunde erdruelig på Haugens bidrag og tilbydere fra andre kanter.
Hvordan ser du for deg å erstatte Haugen de neste tre årene for en totalpakke under 4 mill?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Jeg er for ivrig totalt uenig i at Vito og Acosta er mer interessant enn Haugen for utenlandske klubber. Ikke minst fordi Haugen bare har 7 mnd igjen av kontrakten.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Henki

Quote from: Spelaren on November 28, 2017, 23:17:59 PM
Fredrik Haugen bør lønnes over millionen. Lønnstaket vårt er for lavt.
Ballen skal fremover!

krakra

Quote from: Joggi Bogga on November 28, 2017, 23:13:11 PM
Begge stopperne våre vil være betydelig lenger oppe på listene til utenlandske klubber enn Haugen. Den saken er helt grei. Forsvinner de er Grønner plutselig helt sentral. Jeg har ingen problemer med at Haugen lønnes litt bedre enn Grønner. Mitt problem er at Soltvedt får kritikk for å være en av de få som ser noenlunde erdruelig på Haugens bidrag og tilbydere fra andre kanter.
Det får være din påstand. Det hadde vært en langt større svekkelse å miste Haugen enn hvilken som helst av stopperne. Vi må styrke oss offensivt. Ikke svekke oss. En erstatter for Haugen på samme nivå vil koste langt mer i lønn enn det han er tilbudt. Det er litt mer vesentlig enn hvor høyt på listen til utenlandske klubber han er. Så får det være min påstand

krakra

Quote from: Henki on November 28, 2017, 23:30:51 PM
Quote from: Spelaren on November 28, 2017, 23:17:59 PM
Fredrik Haugen bør lønnes over millionen. Lønnstaket vårt er for lavt.
Lønnstaket bie sprengt med Vito. Hadde vært interessant å vite om man fikk presset Acosta inn under det da han forlenget

Gepard

Nok et bevis på at Branns vanvittig svake økonomiske stilling.

Joggi Bogga

Quote from: dudo on November 28, 2017, 23:22:39 PM
Quote from: Joggi Bogga on November 28, 2017, 23:13:11 PM
Begge stopperne våre vil være betydelig lenger oppe på listene til utenlandske klubber enn Haugen. Den saken er helt grei. Forsvinner de er Grønner plutselig helt sentral. Jeg har ingen problemer med at Haugen lønnes litt bedre enn Grønner. Mitt problem er at Soltvedt får kritikk for å være en av de få som ser noenlunde erdruelig på Haugens bidrag og tilbydere fra andre kanter.
Hvordan ser du for deg å erstatte Haugen de neste tre årene for en totalpakke under 4 mill?


Det har jeg ikke en god løsning på her og nå. Men det har blitt gjort før av flere klubber enn oss. Spesielt med en attraktiv spillestil og hvis klubben har tradisjon for å utvikle spillere til enda bedre klubber, er det utrolig hvor langt spillere kan strekke seg fordi de ser en lys fremtid på sikt.


Vi må ha en slutt på at vi betaler bedre enn vi må bare fordi andre i klubben har fått for gode avtaler tidligere. Det skaper lønnspress og gjentar seg i hver eneste forhandling.

Hvilke klubber som vi konkurrerer med sportslig i hverdagen vil være villig til å gi Haugen er penger enn det vi vi har tilbudt + en liten del ekstra etter forhandlinger?

Haugen er nok desperat. Han vet inderlig godt at langt bedre offensive spillere enn ham har blitt beket og glemt med en gang en fullstendig klin kokos desperat utenlandsk klubb (1860 mfl) har kapret en spiller her hjemme etter slett scoutning. Hans muligheter for å få penger i kassen er nok stort sett her i skandinavia og han vil helt sikker tikke flytte på seg med mindre det er en god del mer i potten. Det skal mye til.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krakra

Hvis Brann hadde hatt en helt annen spillestil og en helt annen historikk når det gjelder spillerutvikling hadde det nok vært lettere å erstatte Haugen ja. Du kunne jo lagt til jevnlig spill i Europa og høyere lønnsmidler i samme slengen. Når du først ikke skal forholde deg til realitetene. Haugen vil ut. Ikke til klubber vi konkurrerer med daglig. Rent hypotetisk kunne han nok fått en bedre lønn i Molde, Godset eller VIF. Det hadde de nok gått med på også. RBK vil neppe ha ham. De andre har ikke våre økonomiske muskler

dudo

Quote from: Joggi Bogga on November 28, 2017, 23:37:58 PM


Vi må ha en slutt på at vi betaler bedre enn vi må bare fordi andre i klubben har fått for gode avtaler tidligere. Det skaper lønnspress og gjentar seg i hver eneste forhandling.


Da bør du definitivt heller se på Grønner sin avtale.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

November 28, 2017, 23:46:02 PM #1587 Last Edit: November 28, 2017, 23:47:38 PM by krakra
Eller Vito. At det ikke skal være noen form for sammenheng eller kontinuitet i lønnspolitikken vår er jo ren idioti. Vi snakker ikke kontrakter inngått av et gammelt regime i en annen økonomisk virkelighet, men avtaler inngått i år.

Billy Elliott

November 29, 2017, 00:07:13 AM #1588 Last Edit: November 29, 2017, 00:46:40 AM by Billy Elliott

Billy Elliott

Quote from: Joggi Bogga on November 28, 2017, 23:13:11 PM
Begge stopperne våre vil være betydelig lenger oppe på listene til utenlandske klubber enn Haugen. Den saken er helt grei.


Den saken er grei kun i ditt hode. 29 år gamle Vito og straks 31 år gamle Acosta har etter lengre karrierer endt opp i Norge av en grunn. Fordi det er på dette nivået de klarer å hevde seg sånn tålelig greit. Haugen, nylig 25, har vært i Brann siden var 18 og har gradvis blitt bedre og bedre. 13 målpoeng i fjor ble til 15 i år, med flest målgivende i ligaen. At han, med seks måneder igjen av kontrakten, skulle være mindre attraktiv for utenlandske klubber enn Vito og Acosta gir ingen mening.

nero

Går folk rundt og tror at Haugen er spesielt attraktiv for utenlandske klubber? Islandske og finske, muligens ;D
Lions led by donkeys.

dudo

Danske, belgiske, f eks.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Brann har to alternativer:

1. Legge pengene på bordet og få Haugen til å signere, vår beste spiller, 25 år. Brukbar sannsynlighet for videresalg for mange millioner.

2. La han gå for bittelitt eller ingenting. Hente en erstatter som er eldre og dårligere, med mye dårligere videresalgspotensiale, til like høy lønn som den de tilbyr Haugen nå. Eller dyrere lønn.

Jeg tror Brann går for alternativ 2. Det er rart.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Nixon

Vi håper vel alle på alternativ 1. Men jeg tror nok at sannsynligheten for videresalg for mange millioner er mye mindre enn "brukbar". Jeg syns Brann skal strekke seg langt for å beholde Haugen, men det må være for den jobben han gjør når han er her, og ikke fordi klubben tror at de skal tjene mye penger på han i fremtiden.
Rød makt på Hansa!

Larsendos

Håper vi selger nå. Haugen har ikke vært så god som mange skal ha det til i år. Braaten/Vega har vært vel så god. Haugen er god og viktig. Men ikke så viktig at vi må gå ut over lønnstaket.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Billy Elliott

Quote from: nero on November 29, 2017, 01:00:09 AM
Går folk rundt og tror at Haugen er spesielt attraktiv for utenlandske klubber? Islandske og finske, muligens ;D


Hvorfor skulle ikke spilleren med flest målgivende i ligaen være attraktiv for utlandet? På sine to siste sesonger i Eliteserien har han 28 målpoeng. Det er fryktelig sterkt, og bedre enn f.eks. Fredrik Midtsjø som nylig ble solgt til Nederland for rundt 20 mill.

SKBCPH

At Brann ikke skjønner at det er er en bedre økonomisk og sportslig løsning i høyne lønnen til Haugen enn å la han gå og hente inn en tilsvarende god spiller er for meg helt forbanna hårreisende. Begeret mitt med Soltvedt er for lengst rent over...

Go Up