• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fredrik Haugen

Started by Spelaren, August 10, 2010, 20:05:25 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

November 01, 2015, 19:42:36 PM #1250 Last Edit: November 01, 2015, 19:51:37 PM by Spelaren
Quote from: krakra on November 01, 2015, 19:36:05 PM
Han fikk tydeligvis også 25.000 som gis videre til Løv-Ham. Finnes de ennå i noen som helst form?


Tror de er nyregistrert som pokerklubb.

Edit: et ord.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: Spelaren on November 01, 2015, 19:42:36 PM
Quote from: krakra on November 01, 2015, 19:36:05 PM
Han fikk tydeligvis også 25.000 som gis videre til Løv-Ham. Finnes de ennå i noen som helst form?


Tror de nyregistrert som pokerklubb.


He he, da kommer pengene godt med. På Haugen sin kreditt!:)
Rød makt på Hansa!

Ricky

Quote from: krakra on November 01, 2015, 19:36:05 PM
Han fikk tydeligvis også 25.000 som gis videre til Løv-Ham. Finnes de ennå i noen som helst form?


Spiller i 7.divisjon. Og det er opptil flere Løv-Ham-spillere som har tatt seg en Piotr-juleferie, skal man tro lagbildet..
http://lovhamil.no/lag

Lasaron

Gratulerer til Fredrik Haugen.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

kabelmann

Quote from: krakra on November 01, 2015, 19:36:05 PM


Ble det ikke sagt på stadion at det var klubbenes kapteiner som hadde stått for stemmegivningen?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Quote from: kabelmann on November 02, 2015, 00:52:14 AMBle det ikke sagt på stadion at det var klubbenes kapteiner som hadde stått for stemmegivningen?


Det var en blanding av kapteiner, fagjury og avstemming på nettet. Og klart at Haugen har en fordel at han spiller på Brann. For sesongen sett under ett er han nok ikke årets spiller i Obos med et knippe gode kamper på høsten.
Rød makt på Hansa!

aleksanderhjelleseth

Han har da vært jevnt over god i hele år, men er først blitt dominerende utover høsten. Haugen sitter med gode kort på hånden når ny kontrakt skal forhandles frem!

Spelaren

Quote from: aleksanderhjelleseth on November 02, 2015, 10:07:15 AM
Haugen sitter med gode kort på hånden når ny kontrakt skal forhandles frem!


Og mange gule kort :) .
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

piotrl

Haugen sa etter kampen i går at han hele tiden har hatt lyst til å fortsette i Brann neste år, men at han vil vurdere tilbudet nå. Har nok, som mange har nevnt, bedre forhandlingskort på hånden etter en forrykende høstsesong + pris som årets OBOS-spiller. Ser ikke for meg at han er spesielt lysten på å gå ned i lønn. Har vel vært vist interesse både fra Aafk og Hammarby. I tillegg er han nok et lettere kort å spille inn som agent i Skandinavia etter prisen som årets speller. Håper Brann strekker seg litt lenger for å beholde han.

Lasaron

Hvis han velger å spille for Aalesund pga marginalt bedre lønn, blir jeg dypt skuffet.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Nixon

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Brann-tilbyr-lonnskutt-til-arets-spiller-etter-opprykket-630970_1.snd

Brann har tilbudt Haugen en lønnsreduksjon på 150.000 kroner og holder pusten mens de venter på responsen.
Rød makt på Hansa!

Soler

Quote from: aleksanderhjelleseth on November 02, 2015, 10:07:15 AM
Han har da vært jevnt over god i hele år, men er først blitt dominerende utover høsten. Haugen sitter med gode kort på hånden når ny kontrakt skal forhandles frem!


Han har ikke engang vært Brann sin beste spiller. Branns beste har spilt i de bakre rekker. Fremover har det vært ganske skralt.

krakra


Gulløl

Brann hadde nok fått OBOS sin beste spiller uansett hvem de hadde som spiller i den avstemningen. Slik er det når storparten av de som stemmer er Brann supportere og brann.no oppmoder sine lesere til å stemme.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Joggi Bogga

Haugen er ikke unik og egentlig er Brann nå i en drømmesituasjon. Det er slett ikke lett å innføre lønnstak når klubben bare 11 måneder tidligere var styrt av glade amatører uten særlig kjennskap til verdien av ulike fotballferdigheter.

Nå gjelder det å stå på lønnstaket og ikke falle for fristelsen ved å gi lønnstak + en sum man definerer som et eller annet annet og i realiteten undergraver hele greien.

Vil Haugen spille her, så er det helt greit.
Vil han prøve seg i en klubb på omtrent samme nivå, som betaler 10k mer i mnd, så lever Brann veldig greit med det også.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Klaus_Brann

En mill i året for Haugen er nok. Han har fortsatt tilgode å bevise høyt nivå over lengre tid i TL.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Quote from: Nixon on November 03, 2015, 21:23:19 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Brann-tilbyr-lonnskutt-til-arets-spiller-etter-opprykket-630970_1.snd

Brann har tilbudt Haugen en lønnsreduksjon på 150.000 kroner og holder pusten mens de venter på responsen.


I disse dager med økt arbeidsledighet og stor usikkerhet i jobbmarkedet tar nok Haugen til takke med dette jobbtilbudet  :) . Eller skal han bli en av 400 søkere til en deltidsjobb på Rema 1000?
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

En mening fra Hammarby forumet om Haugen:

-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Gulløl

Klipp fra BA i dag:
_____________________

Jeg tror Brann får Fredrik Haugen sin signatur innenfor et par uker. Om han får 900k i tilbud fra Brann og f.eks. 1200k i tilbud fra Hammarby er nettoen etter skatt ikke all verden. I Brann laget har han nå funnet sin rolle, har en trener som tror på han og kan bygge videre på utviklingen han har hatt i år. I Hammarby får han sterkere konkurranse og kan fort havne på reservebenken i lengre tidsrom og satt tilbake i utviklingen. Og så er det med trivsel, i Bergen har han venner og familie rundt seg en faktor som også betyr mye for å prestere for en ung fotball spiller. Proff eventyret kan han fint vente med et par år til han har fått stabilisert seg på et enda høyere nivå over et lengre tidsrom og da kan det være mer spennende klubber en Hammarby som kommer på banen.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Lasaron

Og så kan det jo komme bonuser.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

krakra



piotrl

November 11, 2015, 13:31:07 PM #1272 Last Edit: November 11, 2015, 13:33:59 PM by piotrl

Belfort


Nixon

Ser man det. Jeg trodde og håpet at han kom til å bli. Men det viser vel at det nye lønnssystemet kan bli litt av en tvangstrøye for de som skal hente nye gode spillere. For Haugen er ikke akkurat superhet på markedet selv om han har hatt noen klubber som har vært interessert. Når han finner lønnen uinteressant er det nok en del spillere vi kunne ønsket oss som kommer til å gjøre akkurat den samme vurderingen.
Rød makt på Hansa!

Nixon

Rød makt på Hansa!

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Når nye Brann skal bygges må det være med spillere som setter det sportslige foran lønnssjekken. Så hvis Haugen virkelig vil forlate Brann når han endelig har begynt å slå igjennom for å tjene noe tusenlapper ekstra et annet sted så er det greit det. Ikke noe den nye modellen bør ofres for. Vi har tidligere skrotet forsøk på å bygge klubben på edruelighet, fornuft og langsiktighet for spillere vi bare måtte ha og i de aller fleste tilfellene kan vi i ettertid si at vi nok hadde klart oss greit uten disse spillerne.

Sitter med et håp om at dette bare er et forhandlingstrekk fra team Haugen. Kanskje vil de se hva andre klubber har å tilby. Hvis ikke er det helt greit å selge og erstatte med noen som setter det sportslige først og har troen på team Nilsen.

Spelaren

Har litt is i magen, eg. Tror nok det blir enighet mellom spiller og klubb i løpet av måneden, men blir ikkje fortvilet om han avviser kontrakt.

Vi skal ikkje skrote den nye lønnsstrukturen ved første korsvei.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Huff

Enig med is i magen fraksjonen, dette er sannsynligvis bare et forhandlingsutspill.

Men, det er likevel snakk om vår beste spiller, på et lag der det er stor grunn til å være bekymret for om en holder nivået i TL, og midtbanen er ei heller vår sterkeste lagdel. Haugen har og kvaliteter som vi ikke har et fnugg av mulighet for å erstatte internt, så dersom ikke Haugen forlenger er det fullstendig krise. Jeg stoler heller ikke på at Aursnes, som aldri har spilt i TL, vil kunne gå rett inn å erstatte han.

Brann Må Om mulig søke få Hjelp til å forlenge med haugeN. For vi trenger hans kvaliteter i TL -desperat
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

ostraume

Synes ikke det var så mye is i magen der, Huff. ;-)
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

HenningSB

Haugen må beholdes, strekk dere litt lengre - Kan ikke Mohn hjelpe med litt lønnskostnader?

Huff

Quote from: ostraume on November 11, 2015, 14:05:05 PM
Synes ikke det var så mye is i magen der, Huff. ;-)


Poenget er at vi på ingen måte har mistet Haugen ennå (is i magen), men at dersom vi gjør det er det krise (ikke is i magen, men kraftig magesjau/matforgiftning/Obos 2017).
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

krakra

Det er ikke krise om Haugen forsvinner. Han er vår beste offensive spiller og kanskje vår beste spiller denne  høsten, men ikke uerstattelig. Det ville i mine øyne vært en større krise for arbeidet med kulturen i klubben og stallen å skrote den nye lønnsstrukturen ved første anledning for å gi etter for en spiller som setter penger foran muligheten til å lykkes med Brann.

Haugen har fått en lønn som er veldig rimelig for en nøkkelspiller på et lag som endte på 2. plass i OBOS-ligaen. Vil vi virkelig ha spillere som mener at de er verdt over millionen i årslønn etter å ha vært med på å lede laget til en andreplass i OBOS-ligaen? Det nytter ikke å vise til at lag i medaljestriden i TL har spillere som tjener mer. Det er ikke der Brann er. Når vi er der kan spillerne forlange høyere grunnlønn i sine kontrakter.

Spelaren

Haugen er erstattelig.
Hva TL-prestasjoner angår.
VG:
4.59 og delt 114. plass i 2014
4.71 og 83. plass i 2013
4.41 og delt 228. plass i 2012 (for få kamper)
4.42 og 225. plass i 2011 (for få kamper)

Altomfotball:
4.63 og 110. plass i 2014
4.83 og 73. plass i 2013

2014: 5 målpoeng
2013: 5 målpoeng
2012: 4 målpoeng


Det er en spiller vi har sett gode tendenser hos i lang tid, men som først i sommer og høst har fått vist seg fram. I Obos, som vi alle er smertelig klar over, så det er ingen automatikk i at han fortsetter godspillet til neste år. Det han har vist så langt i TL-karrieren er middelmådig. Verken svakt eller sterkt, så vi sprenger ikkje banken for denne spilleren, men håper de kommer til enighet for han kan jo glimre videre i TL under Nilsen.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Klart, det dårligste arbeidet ble gjort under forrige kontraktsinngåelse. Men er det noen som egentlig tror totalpakken for erstatteren blir rimeligere? Jeg er overbevist om at det ikke blir det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Ifølge BT blir han ikkje plassert i den gjeveste lønnskategorien.

Tilbudet midtbanespilleren har fått, skal etter det BT erfarer ikke plassere ham i Branns topplønnkategori. Haugen skal overfor Brann ha signalisert et ønske om forsiktig lønnsheving etter opprykket. Klubbens tilbud innebar i stedet lønnsnedgang.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Jøss. Da har vi tydeligvis noen spennende prospekter? Eller er det slik at Demidov, Piotr, Huse og Askar allerede fyller denne topplønnkatergorien vår, og vi ikke har noe å gå på?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Tror du er inne på noe der.

Som vi med en viss hukommelse husker så er ikke den nye lønnsmodellen ny. Den har blitt prøvd før, og det endte kjapt med at alt og alle havner i topplønnkategorien (før det hele ble skrotet og vi virkelig tok av med pengebruken).
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Haugen burde absolutt være i det øverste lønnssjiktet, og jeg ser ikke noe problem med at mange er i toppsjiktet hvis de faktisk forsvarer det sportslig. Det vil jo bety at vi har mange gode spillere, som også betyr gode prestasjoner.

Problemet er når man bommer gang på gang på spillerne man gir topplønn.

Gepard

Haugen kan nok erstattes av Aursnes, som nok kan lønnes innenfor det nye systemet.


Verre blir det med spissposisjonen med den nye strukturen....


Litt av en jobb som må gjøres med kulturen i Brann om man forventer å oppnå toppresultater gjennom hardt arbeid av spillere som betales mindre enn de ville gjort i Odd og Aalesund.


osoerli

Greit signal frå Soltvedt og Co om Haugen forsvinn, og som Brann vil tena på i det lange løp.  Å sprenga banken, eller henta inn ekstern hjelp for ein spelar som Haugen ville vore det komplette idioti.  Haugen har vore bra i haust, men me snakkar obås.  Haugen er overhode ikkje uerstatteleg.  Eg er sikker på at Tjærnås og Soltvedt finn betre spelar der ute for lågare løn.
Bye bye Haugen, lukke til i Aafk.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Odds best lønnede spillere i fjor, da de tok sølv(utenom Eriksen som tjener endel gjennom bloggemperiet sitt) tjente 1,3 millioner og 1 million. Ikke noe mer enn våre topplønnede spillere vil tjene i det nye lønnssystemet.

Skal Brann være utålmodige igjen og "satse" mot toppen gjennom å lønne spillere som om vi var et gullag? Eller skal det tas steg for steg der man øker lønnen etterhvert som de sportslige prestasjonene bedres?

Corran

Quote from: Spelaren on November 11, 2015, 14:26:04 PM
Ifølge BT blir han ikkje plassert i den gjeveste lønnskategorien.

Tilbudet midtbanespilleren har fått, skal etter det BT erfarer ikke plassere ham i Branns topplønnkategori. Haugen skal overfor Brann ha signalisert et ønske om forsiktig lønnsheving etter opprykket. Klubbens tilbud innebar i stedet lønnsnedgang.

Om dette stemmer er det litt i tråd med det jeg selv mener At Haugen ikke skulle få topplønn
Jeg ser ikke på Haugen som vanskelig å erstatte. Han har vært god i høst men ikke så god og han mangler totalt evnen til å heve de rundt seg er også en av de første som begynner å henge med hodet
Vil gjerne ha ham med videre og kanskje han kunne tatt nye steg neste år men eg sitter ikke å griner om vi mister ham
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dudo

Quote from: Corran on November 11, 2015, 14:56:39 PMHan har vært god i høst men ikke så god og han mangler totalt evnen til å heve de rundt seg er også en av de første som begynner å henge med hodet


Der er jeg uenig med deg, faktisk er det der jeg mener han har tatt noen av de største stegene i høst. Han fremstår mer som en leder enn tidligere (overhodet ikke i Demidov-klassen, men fremskritt), og sutretrynet fra tidligere sesonger ses sjeldnere og sjeldnere.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Haugen har vært vår beste spiller i våre dårligste kamper i høst. Absolutt skivebom å mene at han er en av de første som begynner å henge med hodet.

Corran

Skal være enig med at han har vært bedre på det og i høst, men han hever ikke de rundt seg (slik for eksempel Torp gjorde) og eg synes fremdeles at en ser på ham når han ikke er helt på lengre. Men i høst har jo hele laget blitt flinkere i å ikke henge med hodet slik de gjorde før
Eg ser ikke at Haugen ikke skal være mulig å erstatte med en spiller innenfor dagens lønnsmodell
Haugen har spilt bra en halv sesong i Obos og ikke noe å sprenge banken for
Sett hard mot hardt. Kommer han tilbake og vil takke ja til tilbudet så helt greit. Blir glad for det. Men ikke løp etter ham med bedre tilbud for det er han ikke verdt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra


dr_cyanid

Helt ok at nå Haugen ikke ser ut til å forlenge. Vi trenger å bygge ny midtbane. Da må det ryddes ut. Dessverre for Haugen. Får ikke håpe at Brann nå kryper til korset og tilbyr mer penger fordi Haugen i diverse avisartikler åpner for at Brann fortsatt kan være aktuelt. Toget bør være gått nå.

krakra

Selvfølgelig bør ikke toget være godt. Klarer man å bli enige innenfor de nye lønnsrammene er det bare å skrive under og glede seg over at vi beholder vår beste spiller.

Go Up