• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fredrik Haugen

Started by Spelaren, August 10, 2010, 20:05:25 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Jose Arrogantio

Haugen forsvinner nok for slikk og ingenting bare måneder etter gjennombrudd. Er slik det vanligvis går med Bergenstalenter i Brann.

aleksanderhjelleseth

Haugen har lyst å lykkes i Brann, tror ikke han går til Hammarby for å si det slik.

Jose Arrogantio

Quote from: aleksanderhjelleseth on September 28, 2015, 22:01:00 PM
Haugen har lyst å lykkes i Brann, tror ikke han går til Hammarby for å si det slik.


Så lyst at han tar i mot en nedsatt lønnspose for å bli i Brann?

Corran

Litt ambivalent her På den ene side ønsker eg en bedre spiller på den plassen og på den annen side ønsker eg at Haugen lykkes der i Brann, men er litt i tvil om han er god nok til å være en fremtredende mann på et Brann lag som vi vil at skal kjempe om medalje
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

aleksanderhjelleseth

September 28, 2015, 22:59:02 PM #1204 Last Edit: September 28, 2015, 23:00:59 PM by aleksanderhjelleseth
Quote from: Jose Arrogantio on September 28, 2015, 22:08:19 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on September 28, 2015, 22:01:00 PM
Haugen har lyst å lykkes i Brann, tror ikke han går til Hammarby for å si det slik.


Så lyst at han tar i mot en nedsatt lønnspose for å bli i Brann?

Tror du lønningsposen er større i Hammarby ?
Og ja eg tror han kommer til å innordne seg den nye lønnspolitikken. Spiller ikke så stor rolle om en har 100 eller 120 Laks utbetalt i mnd.

dudo

Quote from: aleksanderhjelleseth on September 28, 2015, 22:59:02 PM
Quote from: Jose Arrogantio on September 28, 2015, 22:08:19 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on September 28, 2015, 22:01:00 PM
Haugen har lyst å lykkes i Brann, tror ikke han går til Hammarby for å si det slik.


Så lyst at han tar i mot en nedsatt lønnspose for å bli i Brann?

Tror du lønningsposen er større i Hammarby ?
Og ja eg tror han kommer til å innordne seg den nye lønnspolitikken. Spiller ikke så stor rolle om en har 100 eller 120 Laks utbetalt i mnd.


100 utbetalt? Har vel ikke mulighet til 100 før skatt en gang med den nye lønnsmodellen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

aleksanderhjelleseth

Hva er makslønnen i Brann da? 1 mill i grunnlønn? Må da være såpass?

dudo

Jeg er usikker, men det er neppe mer - før bonuser, selvsagt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Haugen er den beste midtbanespilleren vår. Tull å hevde han ikke er god nok for et medaljelag, og da ønske å skifte ut hele midtbanen til neste sesong. Det er både urealistisk og uklokt.

Haugen bør få tilbud om fireårskontrakt som plasserer ham helt i ypperste sjikt lønnsmessig i Brann.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

pidre

Haugen har i år tatt det steget vi har ventet på, og han vil trolig utvikle seg enda mer. Klart god nok for stallen til et medaljelag. Lang kontrakt bør tilbys. 
Saludar a los monos!

Lasaron

VJ sier i BT at tre-fem spillere skal ha makslønn i Brann etter den nye modellen. I dagens stall bør Haugen bli en av disse. Han er den beste midtbanespilleren, han har kvaliteter ingen andre har, og han vil fortsatt (normalt sett) bli bedre og bedre.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Lasaron

For en kamp i kveld!

Håper han tenker følgende om kontraktssituasjonen: At han ønsker å bli værende i Brann ved opprykk, men venter i det lengste med å fornye. Dette for at han med dagens kontrakt tjener mer enn han kan få til med den nye modellen, og i håp om at modellen justeres litt opp til overgangsvinduet sommeren 16.

Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

blobby winters

Haugen har blomstrert under LAN. Kontrakt må på plass snarest før han forsvinner gratis.

aleksanderhjelleseth

Haugen var enorm idag. Nå viser han virkelig hva som bor i han. En del av passningene han slo i dag var ren klasse.

krakra

Det var en pasning til Skaanes(?) som var helt fantastisk. Var like god som DM som han var som indreløper i dag. Viser at han virkelig er på gang. Hadde fortjent at den flotten chippen gikk inn, men det ble jo mål uansett.

ostraume

Nøkkelspiller. Kontrakt nå.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

Før du tar helt av så må du vurderer motstanden også. Utfordringen til Haugen i eliteserien er tempo. Vi må ha lov til å håpe at treningsregimet til LAN fører til en utvikling der, men det er ikke sikkert Haugen har tempo i kroppen til å være medaljespiller i eliteserien. Nå har jo rett nok Branns styre og ledelse meldt Brann ut av den kampen med sin lønnspolitikk, men SK Brann skal ha betydelig høyere mål enn 2-0 mot Jerv på Stadion.

Lasaron

Quote from: Xminator on October 15, 2015, 07:42:50 AM
Før du tar helt av så må du vurderer motstanden også. Utfordringen til Haugen i eliteserien er tempo. Vi må ha lov til å håpe at treningsregimet til LAN fører til en utvikling der, men det er ikke sikkert Haugen har tempo i kroppen til å være medaljespiller i eliteserien. Nå har jo rett nok Branns styre og ledelse meldt Brann ut av den kampen med sin lønnspolitikk, men SK Brann skal ha betydelig høyere mål enn 2-0 mot Jerv på Stadion.


Hvis målet er medalje allerede neste år, så utfordrer jeg deg til å ramse opp spillerne i Brann som definitivt har nivået inne. Alle andre må ut. Det blir en ekstrem utskiftning.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Tom C

Eneste spilleren på dagens midtbane jeg er sikker på at jeg ville hatt med videre er faktisk Haugen. Nummer to er Barmen, og deretter er jeg usikker på resten. Heltne Nilsen ville kanskje fått en sjangs til å vise om disse støttepasningene har noe mer for seg i eliteserien, men jeg tviler på at han vil bli noen dominerende figur når han blir presset enda hardere enn i dag.
Aldri mer Obos....

Hatleking

Haugen har utvikla seg til å bli ein nøkkelspelar for oss og visar i glimt stor klasse. Ein veldig viktig spelar for oss no.

krakra

Haugen nominert i Gullballen for årets beste spiller i OBOS, sammen med Sarr i Sogndal og Engblom i Sandnes Ulf.

Nixon

Flott og fortjent nominasjon!

Jeg ville dog stemt på Demidov som årets spiller i Brann. Jeg heller ned på at han totalt sett har vært viktigere for laget gjennom sesongen.
Rød makt på Hansa!

Nixon

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Haugen-tilbys-ny-Brann-kontrakt-626167_1.snd

Haugen får tilbud om ny kontrakt i Brann. Så gjenstår det å se om de blir enige eller om det nye lønnssystemet får sitt første offer.
Rød makt på Hansa!

Spelaren

Dette er den viktigste midtbanespilleren vi trenger med oss videre i TL, dette bør gå i orden.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Jeg håper det går i orden, men tror det blir vanskelig. Det er den eneste spilleren vår andre klubber faktisk er interessert i, så den store testen for det nye lønnssystemet kommer allerede nå.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Ja, det er jo slik at jo viktigere en spiller er, jo større er sjansen for at det ikke går i orden dersom Brann skal holde på det nye lønnssystemet.
Rød makt på Hansa!

osoerli

Spanande duell Haugen vs Aursnes i kampen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Quote from: osoerli on October 26, 2015, 15:46:14 PM
Spanande duell Haugen vs Aursnes i kampen.


Det er ett minutt igjen av overtiden, Hødd leder 2-1 etter en rufsete drittkamp i regnet og blåsten på Brann Stadion. Hødd, anført av unge Aursnes, har kjørt kampen fullstendig og det er et mirakel at det kun er ett mål som skiller lagene. Et surt publikum er i det minste fornøyd med signalene Aursnes har gitt om at han vil til Brann for å gjenforenes med Nilsen. Bortelagets supportere har i hele andreomgangen overdøvet hjemmesupporterne, godt hjulpet av trommene sine, og det er et resignert Brann-publikum som ser Hødd igjen gå målrettet i angrep. Det er da den nylig Hammarby-signerte Haugen finner ut at han skal ta et siste tak for Sportsklubben, og løper hjemover så blodsvetten står, med det håp å sette inn en ny susende takling foran Bataljonen. I striregnet ser han ikkje hvem det er han sklir mot for å takle, og hele Stadion blir blikkstille av pansertaklingen Haugen setter inn på motspilleren. Dommeren dømmer straffe, Haugen slår oppgit ut med armene og protesterer på avgjørelsen og det selvfølgelige røde kortet - bare for å få en sarkastisk pekefinger fra dommeren i retning offeret som ligger på bakken med halvannen fot i vinkel. To stk Fredrik forlater banen. En med rødt kort. En på rød båre...
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

BT vet altså at Haugen må ned i lønn i det nye systemet. I så fall tipper jeg han er tapt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Hva med lønn, bonus OG vip-kort på Metro?
Her bør Soltvedt være på.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Quote from: ostraume on October 26, 2015, 17:12:14 PM
BT vet altså at Haugen må ned i lønn i det nye systemet. I så fall tipper jeg han er tapt.


Tjener han ikke mindre enn taket i det nye systemet allerede i følge skattelistene?

ostraume

Jeg har ikke vært i skattelistene, men jeg antar at "noen" har glemt at det som står i skattelistene er etter fradrag.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

La oss håpe at han med forventet bonus går opp i lønn.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

dr_cyanid

Quote from: Nixon on October 26, 2015, 15:12:41 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Haugen-tilbys-ny-Brann-kontrakt-626167_1.snd

Haugen får tilbud om ny kontrakt i Brann. Så gjenstår det å se om de blir enige eller om det nye lønnssystemet får sitt første offer.


Første offeret kom i Austin.

krakra

Neppe. Man kom vel ikke engang til det punktet der en diskuterte lønn. Hvor mye hadde vært fornuftig å gi Austin for å spille for Brann igjen, lønnspolitikk satt til side, men Branns økonomiske situasjon i bakhodet.

Nixon

Det skal bli interessant å se reaksjonen på forumet dersom dette ryker på lønn. Blir det Brann eller Haugen som får flest sympati-innlegg?
Rød makt på Hansa!

krakra

Jeg tror ikke det ryker på lønn, men det har jo vært et problem i Brann at man har gjort et valg og så trukket seg med en gang det har blitt ukomfortabelt. Mulig det nye lønnssystemet gir noen problemer i starten, men på sikt er det en klok avgjørelse.

Har Haugen interesse fra klubber som kan tenkes å tilby noe særlig høyere lønn enn Brann?

ostraume

Forrige gang Brann hadde dette systemet så ble det først undergravet ved at alle havnet i øverste kategori, og deretter skrotet.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: krakra on October 26, 2015, 21:30:19 PMHar Haugen interesse fra klubber som kan tenkes å tilby noe særlig høyere lønn enn Brann?
Rød makt på Hansa!

Corran

tror ikke han får høyere lønn et annet sted (av de klubbene han er aktuell for)
Og selv med fradrag er han ikke mye over lønnstaket i Brann,om han er over
Spørsmålet er om Brann tilbyr ham topplønn Kan være derfor han må ned i lønn for han regnes ikke som god nok til å komme i øverste lønnsgruppen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Soler

October 27, 2015, 00:36:08 AM #1240 Last Edit: October 27, 2015, 00:39:10 AM by Soler
Har ingen tro på at BT vet hva Brann har tenkt å tilby Haugen. Tror de henviser til at makslønn til Brann er lavere enn lønnen til Haugen i dag.

Godt mulig at de tilbyr ham topplønnen. Ville ikke være unaturlig med tanke på standing i troppen. Så kan man spørre seg om det er riktig med tanke på at han aldri har prestert på et stabilt høyere nivå enn Obos, og Brann har lagt en begrensning på fire spillere som kan ha topplønn.

Lasaron

Haugen er blant våre aller beste spillere, og han har mange år fremfor seg. Derfor er det soleklart at han skal i toppen. Hvis en slik spiller ikke kommer i toppen, kan vi bare glømme lojalitet fra egne talenter.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Nixon

Slik situasjonen og stallen er nå er det naturlig at Haugen får topplønn. Men jeg har null tro på at Brann holder på denne modellen veldig lenge og skal vi bli et topplag i TL må vi etterhvert få inn spillere som kommer til å tjene bedre enn Fredrik Haugen.
Rød makt på Hansa!

Tom C

Quote from: Nixon on October 26, 2015, 22:11:58 PM
Quote from: krakra on October 26, 2015, 21:30:19 PMHar Haugen interesse fra klubber som kan tenkes å tilby noe særlig høyere lønn enn Brann?


Det står nå i artikkelen i BA at Hammarby har tenkt å gi ham et tilbud, og det er vel en klubb med grei økonomi vil jeg tro?

"Tidligere i høst var Hammarby på Brann Stadion for å se Haugen i aksjon. Stockholmklubbens sportssjef Mats Jingblad skal være klar til å presentere et tilbud til midtbanespilleren. Det betyr altså at Haugen får flere kontraktsforslag å ta stilling til. BT er kjent med at fyllingsdølen i sin nåværende kontrakt har en høyere grunnlønn enn det Brann har som sitt lønnstak (900.000 kroner i året). Dermed er det duket for tøffe tak i forhandlingene."
Aldri mer Obos....

dr_cyanid

Quote from: Nixon on October 27, 2015, 07:55:08 AM
Slik situasjonen og stallen er nå er det naturlig at Haugen får topplønn. Men jeg har null tro på at Brann holder på denne modellen veldig lenge og skal vi bli et topplag i TL må vi etterhvert få inn spillere som kommer til å tjene bedre enn Fredrik Haugen.


Ser det mest naturlig at han tilbys en moderat lønn om han skal fortsette i klubben. Ikke i toppsjiktet. Topplønningene bør beholdes til nye spillere som skal bidra til at vi forhåpentligvis holder oss i TL. Haugen vil i TL bli en spiller som kan tilføre bredde i troppen. Dette er ikke en spiller som drar lasset for oss - det har historien vist. Når du ser at de beste på Stabæk lønnes med 600 000 i året (i følge BT artikkel), så synes jeg ikke det er urimelig at også Haugen burde lagt i det sjiktet. Han må bevise mer skal han kunne forlange mer. Når det er sagt ser jeg det ikke som stort tap om han tar flyet til Stockholm.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Bade-Odd_-Aalesund-og-Haugesund-kan-betale-bedre-enn-Brann-611272_1.snd

krakra

Siden han er vår viktigste spiller sammen med Demidov syns jeg det er helt naturlig at han går inn i toppsjiktet. Syns også topplønnen i hovedsak bør være forbeholdt spillere som har gjort seg til nøkkelspillere her og at Brann bør styre unna etablerte stjernespillere som kun vil til Brann for å tjene fete penger.

Gulløl

-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Nixon

Quote from: krakra on October 27, 2015, 13:35:58 PMSyns også topplønnen i hovedsak bør være forbeholdt spillere som har gjort seg til nøkkelspillere her og at Brann bør styre unna etablerte stjernespillere som kun vil til Brann for å tjene fete penger.


Det må være en blanding. Ikke det at jeg vil ha etablerte stjernespillere som kun vil til Brann for å tjene fete penger, men etablerte stjernespillere som vil til Brann for å tjene penger (som alle andre lønnsmottakere) og gjøre en god innsats. Det er tross alt flest i den gruppen, selv om kan lett kan få inntrykk av det motsatte her...

Forøvrig er begrepet "nøkkelspiller" ganske så relativt. En nøkkelspiller på et middels lag trenger nødvendigvis ikke å være god nok for der klubben ønsker å være året eller årene etter. Så Brann bør tenke på å ha litt topplønn å gå på til neste vindu.
Rød makt på Hansa!

krakra

October 27, 2015, 14:27:28 PM #1248 Last Edit: October 27, 2015, 14:30:02 PM by krakra
Det hadde vært interessant å vite hva spillere som Hussain, Linnes, Forren, Moi osv fikk på sine første kontrakter i Molde. Om det var nærmere millionen enn halvmillionen. Slike spillere er det Brann bør sikte seg etter. Spillere som er villige til å si ofre noe lønn for et sportslig tilbud som er gunstig for en karriere de har høye ambisjoner om. Da må Brann også gjøre seg sportslig attraktive.

Det er jo litt delikat når man skal forhandle med en nøkkelspiller foran et opprykk. Vanskelig å spå om han tar med seg nivået opp i TL, men den sjansen får vi ta.

krakra


Go Up