• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fredrik Haugen

Started by Spelaren, August 10, 2010, 20:05:25 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Quote from: dudo on June 30, 2015, 16:39:09 PM
For 8 mill kan de få hele stallen!


For åtte millioner kan de få stadionnavnet!
For øvrig er vi vel ikkje vanskelige når storklubber fra gjevere divisjoner kommer på banen?
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hatleking

Quote from: aleksanderhjelleseth on June 30, 2015, 18:36:12 PM
Quote from: Hatleking on June 30, 2015, 18:22:19 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on June 30, 2015, 17:48:29 PM
Det gjør de ikke mindre sant av den grunn.


Finst det ein einaste spelar som antekelegvis ikkje blir betre med gode spelarar rundt seg? Dette er berre noko som blir sagt igjen og igjen for å unnskulde dei dårlege prestasjonane hans. Ein hadde til dømes Badji som var akkurat denne defensive, sterke spelaren. Badji var forsåvidt varierande, men då han var på var det han - og ikkje Haugen - som bar midtbana. Når Badji var av, var heller ikkje Haugen god.

Godt poeng. Men no var ikke badji forran Haugen på banen, han var heller bak an. De siste årene har Han var brukt i en slags ballsentralrolle, der han har spillt trygge pasninger til siden eller bakover, eg er sikker på at visst han kan spille mer i lengderetning samtidig som en får masse bevegelse forran og rundt han, ja då vill han komme mer til sin rett. Badji og Haugen sentralt på midtbanen i fjor ble lett overløpt, Haugen Barmen også, men det skyldtes vell kanskje mer formasjon enn spilleren.


Haugen starta som ein offensiv midtbanespelar om enn ikkje hengande spiss i Løv-Ham. Ettersom han ikkje har klart det same i Brann har han blitt flytta lenger og lenger bak på bana. Han har òg blitt prøvd som den djupaste utan suksess. Det er for stor risiko i spelet hans og han jobbar for lite defensivt. Eg er redd det er på tide å innsjå at Haugen diverre truleg ikkje kjem til å leve opp til det han var førespegla. Iallfall neppe i Brann.

dudo

Litt uenig med Hatle. Vi har ikke sett han dypt med to boks til boks-midtbanespillere ved siden av deg i mer enn én kamp.   Der tror jeg fremdeles han kan bli veldig bra.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Quote from: dudo on June 30, 2015, 19:17:27 PM
Litt uenig med Hatle. Vi har ikke sett han dypt med to boks til boks-midtbanespillere ved siden av deg i mer enn én kamp.   Der tror jeg fremdeles han kan bli veldig bra.


Eg er ikkje ueinig i at han på sitt beste kan klare seg bra i ei optimal rolle. Men konsentrasjonsglippene, arbeidskapasiteten, skotfoten og kroppsspråket transformerast ikkje plutseleg av å bli dytta i ei litt anna rolle. Men dette er sjølvsagt Obos, og Haugen har iallfall vist før at han iallfall beherskar dette nivået. Eg har veldig lyst til at han skal lukkast, men det har blitt mange kampar no utan jamn og stabil framgang.

Jose Arrogantio

Nå har vel diskusjonen rundt Haugen sakte og sikkert gått fra hvorvidt han fortjener spilletid til hvorvidt han er blant våre beste spillere eller ikke. Så en viss framgang har det vel vært.

stigh

Skal ikke softball en en del av en Evt overgang?

krakra

Hadde vært interessant å se om problemet er Haugen eller Brann

Lasaron

Jeg tror at hvis Haugen går, vil han gjøre det ca like godt som Amin Askar i Sarpsborg.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

OmOssSjølOgHansaøl

Haugen er en nyttig spiller i dagens tropp og bør ikke selges for knapper og glansbilder. Men dagenes tropp er ikke god nok, og midtbanen spesielt har ikke være god nok på flere år. Hvis vi får godt nok betalt til å kjøpe inn en midtbanespiller som passer bedre inn i 4-3-3 (helst den sentrale rollen), så der det bare å selge.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

viks

http://www.ba.no/sk-brann/fotball/sport/brann-bor-selge-fredrik-haugen/o/5-8-106934

Quote


Betryggende å se at også byens fotballjournalister holder middels OBOS klasse om man er snill... Må være det dummeste jeg har lest på lenge.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Nixon

Rød makt på Hansa!

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on July 01, 2015, 08:12:32 AM
Ja, det var voldsomt til omsorg BA hadde for Aalesund. Sannsynligvis fordi journalisten egentlig er Aafk-supporter


Nei, han er Sogndal-sympatisør.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: ostraume on June 30, 2015, 16:40:02 PM
Er han god? Nei, ikke spesielt.

Bør vi selge midtbanespillere? På ingen måte.


Enig.

Uenig.
Får vi ok med penger for han er det helt greit. Han er intet stort tap og med Tjærnås inn bør det uansett til og med være muligheter for Brann til å finne seg en bedre erstatter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: viks on July 01, 2015, 08:01:35 AM
http://www.ba.no/sk-brann/fotball/sport/brann-bor-selge-fredrik-haugen/o/5-8-106934

Quote


Betryggende å se at også byens fotballjournalister holder middels OBOS klasse om man er snill... Må være det dummeste jeg har lest på lenge.


Nydal har vel hittil knapt gjort noe annet enn å være programleder/klovn i Brannmagasinet til BA og det har ikke slått meg som han har noen stor fotballkompetanse. Kanskje utover en gang å ha spilt fotball selv.
Dette skribleriet er viss vass som enhver her inne kunne ha skrevet.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Her skriver man da ikkje vissvass! For en uhørt sammenligning!
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

Om Brann har ambisjoner om å være medaljeklubb i tippeligaen så tror jeg ærlig talt det bør skje med Haugen på benken. Det må være grenser hvor lenge vi skal vente på at talentet slår til.

Romarius

Helt greit om han blir solgt. Kan ikke se at han noen gang blir en mer enn middelmådig midtbanespiller. Vi har nok midtbanespillere med liten radius, uten fremdrift. Han er ballsikker og er god til å slå støttepasninger/korte baller til siden. Men at han visstnok skal være spesielt kreativ har jeg fremdeles til gode å se.

Vi trenger langt mer løpsstyrke og fremdrift. Slik sett mye mer tro på en spiller som Eirik Birkelund. Det beste øyeblikket i kampen mot Bærum, bortsett fra målet, var da Birkelund kom til sin sjanse. En midtbanespiller på Brann på løp innenfor 16m - når skjedde det sist?

krakra

Da Haugen scoret mot Ranheim?

pidre

Skaanes og Piotr vil eg beholde, her bør Soltvedt sikre oss ein lange kontrakter. Grønner, Hansson og Birkelund vil eg også ha med, inntil videre. Resten av stallen er det etter mitt syn ok å selge.
Saludar a los monos!

Elfakiri

Quote from: Klaus_Brann on July 01, 2015, 22:14:41 PM
Quote from: viks on July 01, 2015, 08:01:35 AM
http://www.ba.no/sk-brann/fotball/sport/brann-bor-selge-fredrik-haugen/o/5-8-106934

Quote


Betryggende å se at også byens fotballjournalister holder middels OBOS klasse om man er snill... Må være det dummeste jeg har lest på lenge.




Nydal har vel hittil knapt gjort noe annet enn å være programleder/klovn i Brannmagasinet til BA og det har ikke slått meg som han har noen stor fotballkompetanse. Kanskje utover en gang å ha spilt fotball selv.
Dette skribleriet er viss vass som enhver her inne kunne ha skrevet.




Får vi penger for Haugen er det bare å selge. Kan få inn en enda bedre midtbanespiller. Bør ikke være så vanskelig,Obosliga eller ei.
Svikter aldri Brann

osoerli

Det ender garantert med at han blir solgt for billeg.
Så kjøper vi ein erstatter litt dyrare, som skal ha litt meir i lønn.
Som visar seg å vera litt dårlegare.
Slik bygger vi gradvis klubben ned, som vi har gjort ei god stund no.
For vi e Brann.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Hva hvis vi henter en god erstatter som har akkurat det Nilsen ser etter, og han presterer dårligere enn Haugen mens Haugen gjør det bra i AaFK? Vil folk fortsatt mene at hovedproblemet er spillerlogistikken?

osoerli

Quote from: krakra on July 02, 2015, 12:37:27 PM
Hva hvis vi henter en god erstatter som har akkurat det Nilsen ser etter, og han presterer dårligere enn Haugen mens Haugen gjør det bra i AaFK? Vil folk fortsatt mene at hovedproblemet er spillerlogistikken?


Er det nokon som meiner hovedproblemet IKKJE er spelarlogistikken?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra


Corran

Quote from: Romarius on July 02, 2015, 10:34:15 AM
Helt greit om han blir solgt. Kan ikke se at han noen gang blir en mer enn middelmådig midtbanespiller. Vi har nok midtbanespillere med liten radius, uten fremdrift. Han er ballsikker og er god til å slå støttepasninger/korte baller til siden. Men at han visstnok skal være spesielt kreativ har jeg fremdeles til gode å se.

Vi trenger langt mer løpsstyrke og fremdrift. Slik sett mye mer tro på en spiller som Eirik Birkelund. Det beste øyeblikket i kampen mot Bærum, bortsett fra målet, var da Birkelund kom til sin sjanse. En midtbanespiller på Brann på løp innenfor 16m - når skjedde det sist?

Har da skjedd ofte med Barmen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on July 02, 2015, 12:37:27 PM
Hva hvis vi henter en god erstatter som har akkurat det Nilsen ser etter, og han presterer dårligere enn Haugen mens Haugen gjør det bra i AaFK? Vil folk fortsatt mene at hovedproblemet er spillerlogistikken?


Det kan det jo fint være. Enten det er et unntak eller ei gir det jo ingen bekreftelse noen veier.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Superjack

Spiller som i glimt viser sitt potensiale. Han har fått flere sesonger på seg å vise at dette ikke bare er glimt.
På tide å gå videre, for begge parter.

i taper ALDRI!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on July 03, 2015, 01:13:19 AM
Quote from: krakra on July 02, 2015, 12:37:27 PM
Hva hvis vi henter en god erstatter som har akkurat det Nilsen ser etter, og han presterer dårligere enn Haugen mens Haugen gjør det bra i AaFK? Vil folk fortsatt mene at hovedproblemet er spillerlogistikken?


Det kan det jo fint være. Enten det er et unntak eller ei gir det jo ingen bekreftelse noen veier.
Det "kan" være det ja, men det ville jo også vært nok et tegn på at mange av spillernes største svakhet er at de spiller for Brann.

Nixon

Når det gjelder Haugen er han inne i sin tredje Branntrener uten å helt få ut potensialet sitt. Kanskje det for Haugen, mer enn andre spillere, er mer han enn det er Brann?
Rød makt på Hansa!

krakra

Hvor mange vil du si har fått ut sitt potensiale under disse trenerne i Brann? Det er vel en sesong, i 2011, at vi så flertall av spillerne prestere oppmot et forventet maks. Utover det har det kun vært unntaksvis og periodevis.

ostraume

Prestere maks? Det er noe man gjør av og til. Det jevne prestasjonsnivået er det som er viktig.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Da tenker jeg ikke på det absolutte maksimale en spiller er i stand til i en kamp, men oppimot det maksimale av det vi kan forvente fra en spiller over en periode eller en kamp. De aller fleste spillerne våre har underprestert etter gullet. Det er bare 2009 og 2011 vi kan snakke om noen overprestering.

Haugen er virkelig ikke alene om å ikke ha fått ut hele potensialet sitt og prestere ujevnt under disse "tre" trenerne.

ostraume

Ah, greit nok.

Det blir uansett litt for lett å skyte på treneren når vi, som Nixon påpeker, har tre forskjellige i Haugen sin tid.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Vel, det er en grunn til at vi sparket to av dem, og den tredje har bare vært her i en drøy måned.

Nixon

Jeg har ikke noe fasit, jeg stiller bare et spørsmål. For det er liten tvil om at mange spillere har underprestert i de siste årene. Men man kan ikke skjære alle disse spillerne over en kam og si at årsaken er den samme. Og siden dette er Haugen-tråden, og han har vært her lenge, er det etter min mening betimelig å spørre om det kanskje er mer Haugen enn Brann i hans tilfelle.

Et spørsmål man selvsagt aldri får svar på. Det blir jo bare synsing uansett hvor man legger seg.
Rød makt på Hansa!

krakra

Forsvinner han får vi jo en indikasjon. Blomstrer han i AaFK, mens han ikke preget OBOS for Brann slik han gjorde med Løv-Ham som 17-åring, er det jo et signal på at problemet var endel Brann. Det underbygges av at mange av hans lagkammerater i Brann også underpresterer.

Spelaren

Sett Tjærnås på et fly ned til Afrika, med nok penger til å hente en tre, fire atleter med strøken ballbehandling. Han kan spille FM på vei ned.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Tom C

Nå er det jo klart mye lettere å legge merke til de som faktisk blomstrer etter å ha forlatt Brann enn de som ikke gjør det. Har jo vært mange innom Brann, som har forsvunnet ut igjen i det store intet, uten å markere seg, men i og med at de ikke har fått noe oppmerksomhet fra media, så går de jo under radaren.
Aldri mer Obos....

krakra

Det er klart, men jeg vil nesten si at det de siste årene er flere som har blomstret etter å ha forlatt Brann enn etter å ha signert for Brann.

krakra

July 03, 2015, 12:25:46 PM #1140 Last Edit: July 03, 2015, 12:29:02 PM by krakra
Det er klart, men jeg vil nesten si at det de siste årene er flere som har blomstret etter å ha forlatt Brann enn etter å ha signert for Brann. Det er særlig de med størst potensiale vi har slitt med å få noe ut av. Både egne unggutter som Skaanes, Haugen, Larsen, Finne, Hansson(Greit nok at det er litt tidlig ennå), men også de største signeringene. Demidov, Pedersen, Huseklepp, Guastavino, Badji, Demir, Korcsmar og Bentley.

Hadde man klart å få potensialet ut av alle disse spillerne og til og med utvikle dem slik at de ble bedre enn da de vi signerte dem hadde vi nok hatt gode resultater og gode salgssummer.

Austin blomstret etterhvert, men han ble jo hentet for ti millioner etter at en PL-klubb ikke fikk arbeidstillatelse for ham. Så at han skulle dominere i TL er ikke akkurat oppsiktsvekkende. Kanskje mer oppsiktsvekkende at de to nesten tre år.

Ojo er vel den eneste virkelige solskinnshistorien vi har. Voldsomt uforløst potensiale, som vi så, hentet gratis, fikk ut potensialet og ble solgt for nærmere ti millioner.

dudo

Quote from: Tom C on July 03, 2015, 12:14:32 PM
Nå er det jo klart mye lettere å legge merke til de som faktisk blomstrer etter å ha forlatt Brann enn de som ikke gjør det. Har jo vært mange innom Brann, som har forsvunnet ut igjen i det store intet, uten å markere seg, men i og med at de ikke har fått noe oppmerksomhet fra media, så går de jo under radaren.


Confirmation bias? I fotball?! Aldri!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Quote from: krakra on July 03, 2015, 12:25:46 PM
Det er klart, men jeg vil nesten si at det de siste årene er flere som har blomstret etter å ha forlatt Brann enn etter å ha signert for Brann. Det er særlig de med størst potensiale vi har slitt med å få noe ut av. Både egne unggutter som Skaanes, Haugen, Larsen, Finne, Hansson(Greit nok at det er litt tidlig ennå), men også de største signeringene. Demidov, Pedersen, Huseklepp, Guastavino, Badji, Demir, Korcsmar og Bentley.


Skaanes har vel blomstret i Brann. Tok steget opp på et TL lag og var en av de bedre hvor han fikk en bærende rolle han aldri skulle hatt. Han skulle ha støttet seg på etablerte spillere men disse sviktet. Har hatt en liten dupp i år men det er normalt at det svinger litt i den delen av karrieren. Vil ikke si at han til nå underbygger ditt argument om at spillere ikke utvikler seg i Brann og at de er bedre andre stede

Larsen. Her er vi til dels enige. Men jeg mener at Larsen ikke beviste så mye som en del skal ha det til i Hønefoss. Han var et friskt pust i et lag som slet men fikk en oppsving. De kampene jeg så var litt som her i Brann. Mye usynlig, feig i dueller men når han fikk til noe så var det gjerne meget flott. Har også forklaring på problemet med å få det ut i Brann som gjør at jeg ikke tror han kommer til å bli noe i Brann

Finne Hvordan bygger han oppunder at vi har slitt med å få ut potensiale? Han scoret for Brann, han gjorde det godt for en spiller i den alderen og gikk så til Køln? Hvordan er dette å slite med å få ut potensiale hans?

Hansson er det for tidlig som du sier så hvorfor har du ham da med? For å fylle opp?

Demidov: Ja han var en gang god. Han var ikke god nok for noen av sine siste klubber og hadde nesten ikke spilt på nærmere 2 år? Når han endelig skulle spille kamper så gjorde han det dritt men det er vel i etterpåklokskapens navn ikke rart og siden har han vært skadet. Når han nå har spilt noen kamper på rad så har han hatt en stigning i formen og er blitt litt bedre. Her skal Brann lastes for å kaste vekk penger på et kjøp ikke på at de ikke har fått ut potensiale. Er også litt tidlig å si da han ikke har spilt mye de siste 3 årene så han kan enda bli bedre. Han bir nok aldri så god som han var men det er naturens gang og historien hans sin skyld og ikke Brann

Pedersen: Her har de ikke fått ut potensialet det er jeg enig med. Dette skyldes litt hans skader og avbrekk fra fotball før han kom her og litt spillestil/medspillere. Brann har ikke så langt klart å spille på styrkene hans

Huseklepp: Hva som skjedde med ham er ikke godt å si Han er i alle fall ikke fult så god som han var før han reiste ut men kanskje han ikke var så god som vi trodde? Kan Brann lastes for å ikke fåut potensialet hans? Vel muligens men samtidig så var det jo Brann som fikk ut hans potensiale slik at han ble landslagspiller og proff i utlandet Så han er vel et eksempel for begge deler?

Gustavino: Var han så mye bedre før og etter Brann?

Korcsmar: Han var ikke mer ettertraktet en at Norge var et valg for ham og gikk videre til 2 bundesliga. Følte aldri at han var konge men god nok til at han tok et steg opp i karrieren så har vi da ikke fått ut potensialet?

Bentley: er han bedre etter han gikk fra Brann? Så ham i en kamp for ikke lenge siden og kjente ham fort igjen Synes han viste mye det samme som her. Han har heller ikke flere mål/poeng en han hadde i Brann. Opphold i Kina var heller ikke så bra. Han var litt bedre i Odd før han kom til Brann om en ser på mål. Beviser vel heller at spilleren ikke var så god en at Brann ikke fikk ut potensialet? Var også et kjøp jeg hadde små forventninger til

Badji. Her fikk de ikke ut potensialet det er jeg enig med Men mannen var jo ikke god i topplokket Og etter hva jeg har hørt så var han vel heller ikke det i SIL men spilte bedre der.

Demir Her har de heller ikke fått ut potensialet som alle trodde var der. Men vi vet det jo ikke før han blomstrer et annet sted? Kanskje han er en av dem som er store talenter, men aldri slår ut i full blomst

Dette ble mye er en jeg hadde tenkt å skrive men det ballet litt på seg. Poenget er at du ramser opp navn som Brann ikke har fått ut potensialet til men det er mer som ligger til grunn og en del av navnene har ingenting på listen å gjøre om ikke du har hatt vel store forventninger til spillere som havner i Brann?

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Du setter ekstremt lave krav Corran.

Ellers er det mye rart og tynne bortforklaringer.

Corran

Lave krav? Eg har høye krav og blir derfor stadig skuffet
Men eg mener det har mye mer med hva som er kjøpt inn en at de ikke får ut potensiale
Og at de ikke har etablerte spillere som unge lovende kan bli gode av å spille med, men istedenfor kommer det for mange unge inn samtidig og skal bære laget

Hva er rare og tynne bortforklaringer?

Vær gjerne uenig, men ikke begynn med den nedlatende holdningen og hersketeknikken din igjen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra



krakra

Hansson storspilte for a-laget mot TL-motstand for halvannet år siden. Vi snakker ikke om noe særøkg utvikling siden da.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: krakra on July 03, 2015, 21:33:18 PM
Hansson storspilte for a-laget mot TL-motstand for halvannet år siden. Vi snakker ikke om noe særøkg utvikling siden da.


I en uviktig treningskamp og han har tatt mange steg siden den gang. Han er i utvikling og det svinger Dette er helt normalt.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up