• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fredrik Haugen

Started by Spelaren, August 10, 2010, 20:05:25 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

TCAC

Enig i at Haugen var god til ham å være, men det sier strengt tatt mest om hans normale nivå. Vi legger forventningsnivået skremmende lavt om han skal få skryt for kamper som denne. I banespillet er han fortsatt vår minst involverte spiller. Han har en merkelig egenskap til å IKKE være der det skjer på banen. Jeg tipper total tid med ballen for Haugen er ca 15-25 prosent av Badjis totale tid med ballen, og i tillegg gjør Badji langt mer konstruktive ting med den når han først har den. Dette til tross for at det er Haugen som skal være playmakeren. Pluss for en del gode dødballer i dag, men totalt sett er han fortsatt veldig middelmådig.

krakra

Han var god, punktum. Gode pasninger, gode dødballer og bra jobbing som bidro til at vi eide midtbanen mot RBK. Ikke like dominerende som Badji, men hvem var vel det? At han spiller ved siden av en spiller som lett hadde gått inn i en bedre liga hvis han stabiliserte seg på dagens nivå må han ikke straffes for.

Hatleking

Slik det er no er det tydeleg at det er Badji som er ledestjerna i midtbana. Spelar Badji bra, Brann er godt inne i kampen og det er bra flyt, så er Haugen òg god. Men buttar ting imot så er ikkje Haugen den som leier an. Sjølv med ein så god spelar ved sidan som etter sigande burde passe Haugen midt i blinken som makker, har ikkje Haugen sjølv 'blomstra'. Han har vore litt av og på, men ikkje som ein nyfødd midtbanespelar. Eg er nok redd at Haugen aldri heilt blir det me hadde håpa på for ein del år sidan.

TCAC

Quote from: krakra on August 17, 2014, 23:11:39 PM
Han var god, punktum. Gode pasninger, gode dødballer og bra jobbing som bidro til at vi eide midtbanen mot RBK. Ikke like dominerende som Badji, men hvem var vel det? At han spiller ved siden av en spiller som lett hadde gått inn i en bedre liga hvis han stabiliserte seg på dagens nivå må han ikke straffes for.


For ikke lenge siden mente du Haugen så dårlig ut fordi han hadde en for dårlig makker. Nå blekner han fordi makkeren er for god? Det skal visst ikke være lett for fyren.

krakra

August 17, 2014, 23:27:08 PM #954 Last Edit: August 17, 2014, 23:30:09 PM by krakra

Nixon

Haugen var bra han og har vist fin stigning sammen med laget. Men enig med Hatleking at Haugen nok ikke vil bli så god som vi hadde håpet på da han kom. Han vil nok spille fast ut året, men er han god nok dersom det går slik vi alle håper; at Norling skal bygge et lag som skal kjempe om medaljer innen kort tid?
Rød makt på Hansa!

dudo

Vi rakner neppe om Haugen forsvinner.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Rart at Haugen klarer å dele forumet slik han gjør. Noen forsvarer ham uansett og andre hakker på ham uansett.
Haugen var den beste midtbanespilleren vår lenge i år uten at han var jevnt god. Hadde elendige kampen og hadde gode kamper. Han er ikke en spiller som snur kamper. Etter at Badji har funnet formen er også Haugen blitt mye bedre. Han jobber mye mer en enkelte gir ham kreditt for selv om han ikke er blant de raskeste (dog raskere en Barmen). Han har mange fine pasninger og døballer.
Han har ikke hatt den utviklingen som jeg håpet, men likefult synes jeg han blir bedre og er en bedre spiller en i fjor. Har lagt av seg litt av den hållingen som han drev med.
og i går vant han til og med et par hodedueller.
Hadde litt ekstra blikk på ham i går etter å ha lest her inne at han løper så lite, noe som er litt annet inntrykk en det jeg har hatt. Og han løper mye og dekker bra med rom. Skal også sies at når han er litt av (noe hele laget var) som mot Odd så forflytter han seg ikke så bra.
Så min konklusjon/inntrykk er at Haugen på som de siste kampene så er han en god spiller som har noe å tilfør laget. Han har utviklet seg men ikke så raskt som jeg hadde håpet. Og når laget sliter litt så sliter Haugen.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ostraume

Haugen var bra han.

Problemet med Haugen er at han er god når Brann er god, og ikke god når Brann ikke er god.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

TCAC

Quote from: krakra on August 17, 2014, 23:27:08 PM


Nei, det hadde ikke vært tungt å svelge. Vi er bare uenige. Ingenting hadde vært bedre enn om Haugen utviklet seg til å bli en god spiller, men jeg har etter alle disse årene med i beste fall treg utvikling mistet troen på at det noen gang vil skje. Og inntil det eventuelt skjer tar jeg gjerne jobben med å være motvekt til den ganske merkelige og passe irriterende Haugen-dyrkingen som har foregått i årevis.

Xminator

Det hadde vert flott om Haugen innfrir forventningene. Men klippekortet må inndras før 2015. Det gjør du ved å hente en spiller som reelt sett skal være i toppen på poengbørsen i tippeligaen. Både karakterbørsen og assist+mål. Der er ikke Haugen. Noe vi sikkert kunne leve med om han jobbet knallhardt i 90 minutter. Problemet er at han ikke jobber knallhardt i 90 minutter.

Kanskje er det akkurat den konkurransen som hever Haugen til å faktisk bli en medaljespiller og ikke bare en spiller i sjiktet mellom tippeliga og 1. divisjon.

Det har vert rikelig med spilletid over flere sesonger, og fremgangen uteblir. Det var tegn i fjor, men han har vert dårligere denne sesongen. Det kan ikke fortsette.

Corran

Mener han har hatt høyere toppnivå i år en i fjor. Men som resten av laget har han hatt lavt bunnivå (men etter min mening sesongen sett under ett er han bedre en i fjor).
Og som en del andre virker det som om den nye spillestilen har tatt tid å sette seg, men det ser ut som om det er i bedring som med flere andre

Haugen har heller ikke hatt noe klippekort (med klippekort så forstår jeg det som at han får spille uansett om noen andre er bedre eller ikke), men fortjent plassen sin. Ja en kan godt si i mangel på noen bedre og det er jeg enig med. Men han var i vår bedre en alle alternativene og har forsvart plassen også etter sommeren. Kan ikke se hvem som er bedre en ham. Han er jo en av dem som er oftest byttet ut også Og det er, for meg, heller ikke forenelig med uttrykket klippekort

Og bare så det er sagt så har jeg håpet på en som kan ta plassen hans. Men i de siste hjemmekampene så har han jobbet og spilt bra. han og Badji utfyller hverandre fint for tiden. Så fortsetter han utviklingen så kan det bli bra
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Huff

Skal bli spennende å se hvem som starter ved hans side mot Engen [tannklinikk?]. Dersom Birkelund starter vil vi gjerne få en indikasjon på om Haugen kan utkonkurreres internt, for jeg vil tro at en spiller som tilsynelatende var i vannskorpen til a-lagstroppen til St. Etienne var nærme en startellver i Norge. Er overrasket over Birkelunds spilletid sålangt, for slik Haugen har fremstått i år bør en ikke holde landslagsnivå for å utkonkurrere ham.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Corran

Kan ikke si at Birkelund fikk meg til å sitre av begeistring i går. Så heller ut som at han har en lang vei å gå, men tidlig og lite grunnlag for å dømme ham enda :-)
Eg var jo heller ikke overbevist av Vindheim etter Varegg kampen så mye kan endre seg fort :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Haugen er fortsatt ganske ung, og mange unge trenger gode, eldre spillere rundt seg for å utvikle seg skikkelig. Spillere som drar lasset. Så tar de unge mer og mer ansvar etterhvert som de blir eldre. Problemet har lenge vært at de rundt bare har vært eldre, ikke bedre. Nå er det i ferd med å endre seg, og dermed kan vi vente oss mer blomstring av talentene, deriblant Haugen.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

aleksanderhjelleseth

Så stillestående brann har vært tidligere i år, så er det ikke rart han har slitt. No når spillerene begynner å kjenne formasjonen vill også Haugen få flere pasningsalternativer. Utviklingen stoppet opp under Skarsfjord, men Norling kan få fart på sakene. Haugen er fremdeles ung, og kan bli en mye bedre spiller enn hva han er pdd. Synest også han er mer mann i spillet nå enn i fjor.


Huff

Quote from: aleksanderhjelleseth on August 18, 2014, 14:09:17 PM
Så stillestående brann har vært tidligere i år, så er det ikke rart han har slitt. No når spillerene begynner å kjenne formasjonen vill også Haugen få flere pasningsalternativer. Utviklingen stoppet opp under Skarsfjord, men Norling kan få fart på sakene. Haugen er fremdeles ung, og kan bli en mye bedre spiller enn hva han er pdd. Synest også han er mer mann i spillet nå enn i fjor.


Haugen er fremdeles ung, men han har nå spilt fast lenge i TL. Før det hadde han og masse spilletid i Adecco, han har såpass mange kamper på høyt nivå at en skal forvente betydelig mer av han enn eksempelvis Skaanes og Vindheim.

Når dette er sagt er det to punkter der han har utviklet seg denne sesongen: Han har sluttet med idiotkortene og han slår jevnt over meget, meget solide dødballer. Her tror jeg noe av nøkkelen til at han er bankers i førsteellveren ligger, for han slår betydelig bedre dødballer enn de andre som har tatt cornere og frispark sålangt. Så er det skuffende at vi ikke har flere dødbalmål, med den presise foten hans som våpen. Totalt sett er han i tillegg blitt bedre defensivt i sin tid i Brann, men jeg tror nesten at unge Haugen i hvite og grønne striper hadde et større register å spille på rent offensivt.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

dragn

Med en innstilling som f.eks Skaanes har, tror jeg Haugen hadde vært riktig god nå. Fakta er at han ikke er et "ganske ungt talent" lenger, han er/blir vel 22, og om han skal ha noe i et topplag å gjøre, må han begynne å vise det.

Corran

Det er nå litt forskjellig hvilken alder spillere tar siste steget. Mange som er "stjerner" ganske unge har ofte noen år med stagnasjon før de slår ut i full blomst (noen klarer aldri ta siste steget).
Andre slår ikke gjennom før de nærmer seg 23-25 år
22 år er en altfor ung alder til å bli gitt opp
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

monzilla

Haugen er uansett en type midtbanespiller som er avhengig av at andre rundt han fungerer for at han skal kunne briljere.

dudo

Han skal selvsagt ikke gis opp, men til neste år bør han kanskje degraderes fra sikker plass på laget til stallspiller. Ihvertfall om vi skal spille TL og 442.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Er vel ingen som har sikker plass? Er andre bedre en deg så starter du ikke
Da må det inn minst en spiller eller de som er der må ta store steg
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dudo

Han har startet alle utenom én kamp. Rimelig sikkert i min bok. Og da mener jeg ikke sikkert som i klippekort, men som i at utfordrerene ikke er gode nok.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Da kan vi sikkert være enige :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra


Eivind

Jeg er ofte svært skuffet over Haugen. Men mot engen synes jeg han var virkelig god. Godt overblikk, fine pasninger, god til å holde på ballen, jobbet mye - og selvfølgelig målet.

Blir lett for at tråden vokser etter en dårlig kamp.. men står stille etter en god kamp.

Spelaren

God kamp, og det i en kamp Brann ikkje var veldig god i. Håper han får spele ved siden av Badji i resten av kampene (altså ingen dumme taklinger frå Badji eller unødvendige trøyerøsk frå Haugen) siden den duoen ser ut til å ha den beste formen inne.

Herlig frispark! Greit nok at muren kunne gjort bedre men den lå peeent nedi hjørnet.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kruxleiven

Han har utvilsomt hatt en stigning i spillet sitt. Mot enga er han en av våre tre beste. Totalinntyrkket sett over en sesong og egentlig tidligere sesonger er at dette er en alibispiller. Det er fullt mulig å skaffe andre midtbanespillere som kan score 4 mål på 96 kamper og ta mer tak i kampene. 9 kamper igjen av sesongen. Håper han kan heve seg ytterligere. Ellers må vi se etter ny midtbanespiller. Det hadde da vært greiere med en spiller som er nær landslaget sentralt på midten?

dudo

Ja, veldig bra kamp mot Engen. Mer av det!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Giles

Jeg slutter meg til Haugenhypen og sier han var god mot VIF. Meget sikker på labben, våkent blikk og styrende så langt det var mulig.
Fortsett sånn.

krakra

Haugen og Vindheim er etteruttatt til U21-landslaget

dr_cyanid

Neppe på bakgrunn av dagens kamp...

krakra

Nei. Sikkert på bakgrunn av de 3-4 siste kampene i TL, før kveldens, hvir både Vindheim og Haugen har vist bra form. Overrasket over at Haugen tas ut siden han er for gammel til å være med i neste kvalikk og man har feilet i denne kvalikken.

Syns ikke Haugen og Vindheim var særlig dårlige i dag tho.

blobby winters

Synes Haugen var ok i dag jeg. Ikke briljant men spilte mot TLs klart beste lag og holdt nivået. Veldig saktig men sikkert utvikler seg mer og mer.

En situasjon da en Molde spiller kom bak han og tok ballen ble nevnt. Men, ikke hans feil at lagkamerater ikke kommuniserer med han.

Corran

Selv om han ikke ble advart om han som kom bak ham skulle han hatt bedre oversikt der. Men utenom det en OK kamp. Synes han virket frisk og løp mye
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: Corran on September 01, 2014, 07:06:36 AM
Selv om han ikke ble advart om han som kom bak ham skulle han hatt bedre oversikt der. Men utenom det en OK kamp. Synes han virket frisk og løp mye


Oversikt er en ting, men håpløst at han tror han kan stå stille på 20 meter med ballen uten at noen kommer til å prøve å ta den.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Quote from: Klaus_Brann on September 02, 2014, 00:37:21 AM
Quote from: Corran on September 01, 2014, 07:06:36 AM
Selv om han ikke ble advart om han som kom bak ham skulle han hatt bedre oversikt der. Men utenom det en OK kamp. Synes han virket frisk og løp mye


Oversikt er en ting, men håpløst at han tror han kan stå stille på 20 meter med ballen uten at noen kommer til å prøve å ta den.


Kanskje han har så god tid på trening? Molde var jo veldig dyktige til å komme raskt opp i ballfører, dyktigere enn Brann.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Baunebob

At Haugen blir løpt opp er vel ikke noe nytt. Ikke akkurat noe Yaya Tourè-driv over gutten.

Men ballbehandlingen hans holder TL-nivå i alle fall!

Nixon

Haugen spilte nok en bra kamp. Det begynner å komme seg nå. Men i nevnte situasjon må Haugen ta hovedskylden. Første bud når man får ballen er jo å orientere seg hvor med- og motspillere er.
Rød makt på Hansa!

dragn

Quote from: Nixon on September 02, 2014, 08:05:32 AM
Haugen spilte nok en bra kamp. Det begynner å komme seg nå. Men i nevnte situasjon må Haugen ta hovedskylden. Første bud når man får ballen er jo å orientere seg hvor med- og motspillere er.


Han var nok i blindsona til haugen, og da er det lagkameratene sin jobb å si ifra

Klaus_Brann

Selvsagt skal de gi beskjed, men man kan ikke (selv i TL) stå med ballen stille så nærme Moldes mål og vente at man ikke skal få noen i seg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dragn

Men så lenge ingen går i han, og det er dårlige/ingen bevegelser foran mål så er det lov å holde i ballen til det åpner seg rom/spillere/skuddsjanser. Han skal ikke trenge å snu seg hvert 4-5 sekund 180 grader for å være sikker på at ingen kommer bak ham, det skal han få beskjed om!

Too far east

Denne glorifiseringen av Haugen når nye höyder. Når han mister ballen er det medspillerenes feil som ikke gir han beskjed. Slår han feil pasninger er det medspillerene som ikke beveger seg... Når skal man stille litt krav til spilleren selv?
I mine öyne er Hugen en helt middels tippeliga spiller og ikke god nok for ett topp tre lag.

krakra

Fotball er et lagspill. Da laget ikke fungerte i vår og nær sagt alle, untatt et par av de yngste, underpresterte var det endel som dro frem Haugen og hakket løs, selv om det åpenbart var kollektive problemer og mange som presterte dårligere. Nå begynner laget å prestere mer som et lag, bevegelsene er bedre og makkeren hans presterer(noe voldsomt og. Himmel og helvette). Da ser vi at også Haugen gjør det bra. Han har vært blant våre beste spillere i flere kamper nå, og har en positiv utvikling. Han er bedre med ball i beina, og har også begynt å prestere i kamper der resten av laget ikke er på topp.

Det var sløvt å miste ballen på den måten, men det ble gjort større feil av lagkompisene hans på jevnlig basis mot Molde. Haugen var solid mot TLs beste midtbane.

Corran

Synes Haugen gjør nok en god kamp
Men synes også det blir latterlig å skylde på medspillerene hans når han somler med ballen og ikke er oppmerksom
Men Eg lurer litt på kor lenge og hvor mye hemmet han er av kneskaden. Var jo snakk om den når han ble byttet tidlig ut i noen kamper før ferien. Og har han spilt med den så lenge er det all respekt til ham for det
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Bosse66

Quote from: Too far east on September 03, 2014, 12:40:38 PM
Denne glorifiseringen av Haugen når nye höyder. Når han mister ballen er det medspillerenes feil som ikke gir han beskjed. Slår han feil pasninger er det medspillerene som ikke beveger seg... Når skal man stille litt krav til spilleren selv?
I mine öyne er Hugen en helt middels tippeliga spiller og ikke god nok for ett topp tre lag.

Haugen fikk viljen sin igjen, nå slipper han å møte TIL i 2015 også.
Det kokte i meg når jeg så denne saken    http://mobil.nordlys.no/sporten/til/article6970341.ece
Siden barndomssomre i Bergen har jeg alltid likt Brann, selv som ihuga voksen TIL fan, men Fredrik Haugen ser jeg på som en liten skit unge etter fjorårets kommentar.

Spelaren

Quote from: Bosse66 on November 27, 2014, 11:22:32 AM
Quote from: Too far east on September 03, 2014, 12:40:38 PM
Denne glorifiseringen av Haugen når nye höyder. Når han mister ballen er det medspillerenes feil som ikke gir han beskjed. Slår han feil pasninger er det medspillerene som ikke beveger seg... Når skal man stille litt krav til spilleren selv?
I mine öyne er Hugen en helt middels tippeliga spiller og ikke god nok for ett topp tre lag.

Haugen fikk viljen sin igjen, nå slipper han å møte TIL i 2015 også.
Det kokte i meg når jeg så denne saken    http://mobil.nordlys.no/sporten/til/article6970341.ece
Siden barndomssomre i Bergen har jeg alltid likt Brann, selv som ihuga voksen TIL fan, men Fredrik Haugen ser jeg på som en liten skit unge etter fjorårets kommentar.


Hele stallen er skitunger.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Corran

Ja men det kan jo forsvares å uttale at Brann vil unngå Tromsø tur Det er langt hjem etter nok et surt tap Brann har ikke akkurat kongestatistikk på alfheim
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Xminator

Fredrik Haugen er "usikker" på om han fortsetter. Om det er en spiller i Brann som skal føle litt ekstra på ansvaret så er det Haugen. Han har fått 100% tillit. Han har ikke levert 100%. Om han er "for god for 1.divisjon" så er det fortsatt eneste divisjon der han har vist noe tilnærmet stabilt høyt nivå tidligere.

Kagain

Burde ikke han egentlig ha benyttet sjansen til å vise at det nivået han en gang hadde ikke bare var et blaff, men var noe som klubben kan forvente videre? Så om han herjet ned i første divisjon så kunne han heller prøve å forhandle seg frem til en bedre kontrakt ved et eventuelt opprykk. Haugen er vel ikke aktuell for noe landslag eller lignende hellerR?

Go Up