• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fredrik Haugen

Started by Spelaren, August 10, 2010, 20:05:25 PM

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

Go Down

Jose Arrogantio

Quote from: dr_cyanid on April 12, 2014, 20:48:59 PM
Skaanes skapte vel ikke så mye? Jobbet mye, og viste enorm vilje men føler ikke han brukte Jalasto som rundingsbøye og kom til masse innlegg, slik en kantspiller bør. Her var vel både Nullet og Demir mer toneangivende. Sævarsson fikk vel også assist. Men som tidligere påpekt er det mulig jeg var for alkoholpåvirket. Sikkert noe jeg har drømt.


Kanskje ikke tilfeldig at det er begge backene du peker på for bredde der. Vi spiller ikke med vinger som kysser sidelinjen før de kommer med innlegg, det er backene sin jobb slik vi spiller.

Kruxleiven

IKKE bra nok. Gjør ingenting. Dessverre er Diarra ute så vi må se mer til denne spilleren fremover. Men han er jo lokal. Det er bare jeg og omverdenen som er dum og ikke ser hvor bra han er.

Spelaren

Quote from: Kruxleiven on April 30, 2014, 19:35:15 PM
IKKE bra nok. Gjør ingenting. Dessverre er Diarra ute så vi må se mer til denne spilleren fremover. Men han er jo lokal. Det er bare jeg og omverdenen som er dum og ikke ser hvor bra han er.


Ser fram til dine tilsvarende innlegg i trådene til Sævarsson, Barmen og Grønner.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kruxleiven

Barmen har vært ikke så verst. Grønner er inn og ut av laget. Han har vel fått signaler om at han må skjerpe seg. Forskjellen på Grønner og Haugen er at førstnevnte ikke nødvendigvis skal ha en oppbyggende rolle eller være en kreativ kraft. Det bør da Haugen være? Sævarsson gjør en dum feil som senere fører til at Demidov lager straffe. Dumt, men jeg synes ikke han er veldig mye dårligere enn tidligere. Jeg tviler på at han mister landslagsplassen på Island, men det kan godt tenkes at han burde ta seg selv i nakken. Hvem skal erstatte han da? Hører snakk om Vindheim. Da skal vi altså spille med Vindheim, Grønner, Haugen, Barmen, Larsen, Skaanes og Lorentzen? Er det veldig stor grunn til å tro at det unge laget ville gjort det bra i Eliteserien?

Huff

Null driv, skulle neste trodd han hadde gått på Sokos fotballskole. Har mye mer inne, men bør benkes som et signal på at han skal prestere bedre.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Zolkan

Enig med Huff. Bidrar med null og niks, blikket hans snur som regel mot forsvaret når han får ballen. Har ikke hatt noe særlig progresjon i spillet sitt de siste sesongene.

krakra

Han har vært god hjemme, men desverre ikke levert borte. Det er litt lav agressivitet sentralt på borte bane. Jeg skulle gjerne sett en Austintype som bare smeller til og fyrer opp uten at det nødvendigvis ser så pent ut.

dr_cyanid

Har sagt til det kjedsommelige før. Haugen ikke god nok for topplagene i TL. I beste fall en ordinær squad-player. Hans lille aksjonsradius en av hovedårsakene til at vi stadig etterlater store rom på midtbanen og blir sårbare på kontringer

dudo

Ihvertfall  når vi spiller 2 mot 3 sentralt. Da trenger vi mye mer fart og høyere frekvens.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

May 04, 2014, 22:41:16 PM #809 Last Edit: May 04, 2014, 22:44:13 PM by krakra
Når vi ikke kjører kampen og mangler strukturen ja. I et lag som klarer å være kompakte og strukturerte trenger vi ikke to maratonløpere og det er nok derfor det har vært såpass stor forskjell hjemme og borte for Haugen. Han burde hatt en makker med stor rekkevidde. Desverre har ikke alternativene på midten særlig størhre rekkevidde enn ham. Da blir vi overkjørt når motstander kjører kampen.

Nå kommer forhåpentligvis Birkelund hjem snart. Han er jo en spiller med enorm løpskraft. Var han ikke blant de best trente på toppidrettsgymnaset? Han er en type som jeg tror vil kle Haugen godt.

dudo

Men passer han i Norlings system?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Ja det tror jeg. Som sagt syns jeg han har vært bra når spillet har funket, på hjemmebane. Norling sa før sesongen at Larsen burde fokusere mindre på det defensive for å frigjøre seg offensivt. Det samme gjelder Haugen, men da må han jo ha en makker som kan dekke for ham og en struktur som fanger opp rommene han eventuelt etterlater seg. Så får han være agressiv i press på et litt mindre område

dr_cyanid

Quote from: krakra on May 04, 2014, 22:49:48 PM
Ja det tror jeg. Som sagt syns jeg han har vært bra når spillet har funket, på hjemmebane. Norling sa før sesongen at Larsen burde fokusere mindre på det defensive for å frigjøre seg offensivt. Det samme gjelder Haugen, men da må han jo ha en makker som kan dekke for ham og en struktur som fanger opp rommene han eventuelt etterlater seg. Så får han være agressiv i press på et litt mindre område


Men er han god nok? Selv med ny makker? Er jo svært lite kreativ. Tror vel heller at vi leter etter ny makker til Badji dersom han kan heve seg til et mer akseptabelt nivå. Føler vi har mer potensiale i Badji enn i Haugen. Derfor bør vi primært se etter ny kreativ, målfarlig midtbanespiller som også kan ta frispark og cornere.

dr_cyanid

... og det må selvsagt være en boks-til-boks spiller som VIL løpe... Er redd Birkelund ikke faller i den kategorien. Vi må ha inn noe vi vet er kvalitet. Vi har nok hylle nr 2 spillere.

dudo

Jeg tror han kunne vært strålende med to indreløpere foran seg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dr_cyanid

Quote from: dudo on May 04, 2014, 23:07:43 PM
Jeg tror han kunne vært strålende med to indreløpere foran seg.

Men slik spiller ikke Norling?

dudo

Quote from: dr_cyanid on May 04, 2014, 23:09:29 PM
Quote from: dudo on May 04, 2014, 23:07:43 PM
Jeg tror han kunne vært strålende med to indreløpere foran seg.

Men slik spiller ikke Norling?


Nei, det gjør han ikke.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dr_cyanid

Quote from: dudo on May 04, 2014, 23:11:03 PM
Quote from: dr_cyanid on May 04, 2014, 23:09:29 PM
Quote from: dudo on May 04, 2014, 23:07:43 PM
Jeg tror han kunne vært strålende med to indreløpere foran seg.

Men slik spiller ikke Norling?


Nei, det gjør han ikke.


Nettopp. Derfor bør Haugen ut, evt selges til Rosenborg som liker å spille slik. Hele midtbanen er egentlig en stor verkebyll slik det er nå.

krakra

Quote from: dr_cyanid on May 04, 2014, 23:05:22 PM
Quote from: krakra on May 04, 2014, 22:49:48 PM
Ja det tror jeg. Som sagt syns jeg han har vært bra når spillet har funket, på hjemmebane. Norling sa før sesongen at Larsen burde fokusere mindre på det defensive for å frigjøre seg offensivt. Det samme gjelder Haugen, men da må han jo ha en makker som kan dekke for ham og en struktur som fanger opp rommene han eventuelt etterlater seg. Så får han være agressiv i press på et litt mindre område


Men er han god nok? Selv med ny makker? Er jo svært lite kreativ. Tror vel heller at vi leter etter ny makker til Badji dersom han kan heve seg til et mer akseptabelt nivå. Føler vi har mer potensiale i Badji enn i Haugen. Derfor bør vi primært se etter ny kreativ, målfarlig midtbanespiller som også kan ta frispark og cornere.
Ja. Igjen. Spillet på hjemmebane tyder på det. Da har han vært både god og kreativ. At midtbanen etterlater seg store rom er jo Badjis hovedoppgave å hindre. Likevel hakker du først og fremst på Haugen for dette.

krakra

Quote from: dr_cyanid on May 04, 2014, 23:07:04 PM
... og det må selvsagt være en boks-til-boks spiller som VIL løpe... Er redd Birkelund ikke faller i den kategorien. Vi må ha inn noe vi vet er kvalitet. Vi har nok hylle nr 2 spillere.
Hvorfor tviler du på det?

dr_cyanid

Quote from: krakra on May 04, 2014, 23:16:55 PM
Quote from: dr_cyanid on May 04, 2014, 23:07:04 PM
... og det må selvsagt være en boks-til-boks spiller som VIL løpe... Er redd Birkelund ikke faller i den kategorien. Vi må ha inn noe vi vet er kvalitet. Vi har nok hylle nr 2 spillere.
Hvorfor tviler du på det?

Fordi jeg knapt har sett mannen spille fotball og fordi han har til gode å bevise på toppnivå. Men gjerne han hvis Haugen går ut. Trenger ikke både Birkelund, Barmen og Haugen på den hyllen

krakra

Er det at du ikke har sett ham en grunntil å tvile? Er du fundamentalt negativ da? Birkelund og Haugen er to ganske forskjellige spilletyper som ikke skal bekle samme rolle, men som kunne funket bra sammen.

dr_cyanid

Quote from: krakra on May 04, 2014, 23:21:28 PMEr det at du ikke har sett ham en grunntil å tvile? Er du fundamentalt negativ da? Birkelund og Haugen er to ganske forskjellige spilletyper som ikke skal bekle samme rolle, men som kunne funket bra sammen.

Mener det er grunn nok ja - inntil det motsatte er bevist. Ingenting hadde vært hyggeligere enn om Birkelund kom hjem og var kjempegod. Er redd St.Etienne ville beholdt spilleren om han er så bra som du påstår. Jeg uttaler meg riktignok uten å ha sett han spille noe særlig. Men det antar jeg at du har siden du er så positiv?

krakra

St Etienne tilbld Birkelund proffkontrakt. Så de ville beholde ham. Jeg syns du argumentasjon bærer preg av at du er fristet til å hente et nytt stort navn som Demidov og Huseklepp. Jeg på min side tror Birkelund kan bli den samme åpenbaringen som Skaanes og Vindheim. To spillere som heller ikke hadde vist noe på toppnivå før årets sesong og som ikke har vært tilbudt proffkontrakter fra Ligue1-lag.

Fakta er jo at våre mest spennende spillere de siste årene har vært egenutviklet eller "ukjente" spillere fra lavere divisjoner. De store navnene har skuffet.

Jeg har sett ganske mye av Birkelund mens han var i Brann ja. Han har store fysiske og tekniske forutsetninger, men virket litt stresset frem til siste halvdel av 2012 der han dominerte.

dr_cyanid

Ikke skeptisk til Birkelund om han er god nok. Vet som sagt for lite om det. Men han bør ikke være den vi henter for å styre oss mot seriegull. Andre mer profilerte spillere bør ha det ansvaret, som f eks en Andresen type signering. Birkelund er mer enn velkommen han, men da må noen av de mindre gode i samme posisjon ut, eks Haugen. Så kan Birkelund få tid til å overbevise om at han tar nivået

dr_cyanid

Quote from: krakra on May 04, 2014, 23:33:24 PMFakta er jo at våre mest spennende spillere de siste årene har vært egenutviklet eller "ukjente" spillere fra lavere divisjoner. De store navnene har skuffet.


Har vi hatt spennende spillere de siste sesongene? Hvilke andre enn Pjotr? Egenutviklede? Finne er vel eneste. Fikk knapt spille, men var jo åpenbart god nok.

Litt av grunnen til at vi har så få tilskuere på kampene har jo nettopp vært mangelen på spennende spillere, eller profiler om du vil

krakra


krakra

Quote from: dr_cyanid on May 04, 2014, 23:46:19 PM
Quote from: krakra on May 04, 2014, 23:33:24 PM

Fakta er jo at våre mest spennende spillere de siste årene har vært egenutviklet eller "ukjente" spillere fra lavere divisjoner. De store navnene har skuffet.



Har vi hatt spennende spillere de siste sesongene? Hvilke andre enn Pjotr? Egenutviklede? Finne er vel eneste. Fikk knapt spille. Litt av grunnen til at vi har så få tilskuere på kampene har jo nettopp vært mangelen på spennebde spillere, eller profiler om du vil
Finne, Larsen, Skaanes og siste tilskudd Vindheim. Ojo, Torp, Piotr osv har også vært klassespillere som ikke hadde levert på toppnivå før de kom hit.

dr_cyanid

Quote from: krakra on May 04, 2014, 23:46:28 PM
Vi bør ikke hente enkeltespillere som skal gi oss gullet. Vi blr bygge et gullag. Da er typer viktig. Å hente en spillertype og kvitte oss med en helt annen spillertype som egentlig burde spilt sammen med den vi henter er ikke lagbygging. Skal noen inn for Haugen, som er vår beste playmaker, bør det være mer en klart bedre playmaker. Ikke en ryddegutt.

Jeg skjønner ikke tankegangen din. Du klager på at vi etterlater oss for store rom sentralt, men hakker først og fremst på den av spillerne som har en helt annen rolle enn å dekke disse rommene og "freder" den eneste utpregede ryddegutten vi har.  Som har prestert langt under pari. Det blir for meg som å kritisere Skaanes for at vi scorer for lite. Det vi trenger er en ryddegutt. Birkelund er en slik type. Skal noen ut børbdet være ryddegutten som ikke funker. Eller noen av playmakerne som er dårligere enn Haugen.


Ble mye nå. Vi blir nok ikke enig om denne. Jeg vil gjerne ha to midtbanespillere som jobber fram og tilbake (eller ryddegutt som du kaller det). Om den ene eller begge i tillegg er kreativ er det bare fint. Godset hadde to slike i Konradsen og Johansen. Klassespillere på TL nivå.

krakra

Konradsen og Johansen var middelmådige Adeccoligaspillere før Deila hentet og formet dem. Johansen slet også med holdningene og var nesten gitt opp i Bodø.

Jeg er enig i at vi bør gjøre som Godset og bygge opp våre egne klassespillere.

dr_cyanid

De to middelmådige i Adecco? god bedring.

Edit: De fleste klubber i TL lå langflate etter begge to. Nettopp fordi de ikke var middelmådige

krakra

Du kan jo fortelle meg hvor mye spilletid Konradsen og Johansen fikk i sine siste sesonger for Glimt i Adeccoligaen? 2010 er året.

Hadde de fleste TL-lag ligget langflate etter dem hadde de neppe gått til det som på det tidspunktet var et lag på nedre halvdel i TL.

krakra

Jeg ser at jeg overdrev. Bare Johansen kunne kalles middelmådig i AL. Konradsen var god. Omtrent like bra som Haugen i 2010. Johansen startet derimot like mange kamper på benken som på banen for Gli mt i 2010.

dr_cyanid

Quote from: krakra on May 05, 2014, 00:08:25 AMDu kan jo fortelle meg hvor mye spilletid Konradsen og Johansen fikk i sine siste sesonger for Glimt i Adeccoligaen? 2010 er året.

Hadde de fleste TL-lag ligget langflate etter dem hadde de neppe gått til det som på det tidspunktet var et lag på nedre halvdel i TL.

Står på Wikipedia. Hhv 26 og 18 kamper. Hva har det med saken å gjøre?

Kan håp om spilletid være en grunn til at de valgte Godset fremfor andre?

Sporer helt av dette. Vi er i Haugen-tråden. Skjønner ikke hvordan du klarer å vende dette til en diskusjon om hvor mange kamper to eks godset spillere hadde i Adecco i 2010. Godt gjort. Jeg sa bare at de var klassespillere på TL nivå og mente med det at vi hadde trengt noen slike...

dr_cyanid

Nok kverulering nå.

krakra

Og jeg viser til hvordan de ble klassespillere for Godset. De var milevis fra klassespillere da de ble hentet. Gi Norling et år med Haugen så gjlr han kanskje de samme underverker som Deila gjorde med en middelmådig og stagnert Johansen.

Jeg ønsker at Brann kjører en lignende strategi som førte Godset til topps. Det innebærer en viss tålmodighet med talentene våre nå som vi endelig har fått en skikkelig trener.

dragn

Quote from: krakra on May 05, 2014, 00:14:42 AM
Jeg ser at jeg overdrev. Bare Johansen kunne kalles middelmådig i AL. Konradsen var god. Omtrent like bra som Haugen i 2010. Johansen startet derimot like mange kamper på benken som på banen for Gli mt i 2010.


Lættis. Du kaller spiller middelmådig ut ifra antall kamper og statistikk. Hvor mange kamper har du sett Glimt?

dragn


TCAC

Haugen holder et veldig lavt TL-nivå etter min mening, og er en del av den kanskje tristeste midtbanen i TL. Vår beste sentrale midtbanespiller er for øyeblikket El Fakiri, faktisk med ganske god margin. Da kan man ikke bli et topplag på dette nivået.

Spelaren

May 05, 2014, 10:06:55 AM #839 Last Edit: May 05, 2014, 10:08:52 AM by Spelaren
Quote from: TCAC on May 05, 2014, 10:01:48 AM
Haugen holder et veldig lavt TL-nivå etter min mening, og er en del av den kanskje tristeste midtbanen i TL. Vår beste sentrale midtbanespiller er for øyeblikket El Fakiri, faktisk med ganske god margin. Da kan man ikke bli et topplag på dette nivået.


Etter min, BT, VG og TV2s mening, er Haugen en av TLs beste fjerdedel av spillerne, i hvert fall hva fjorårets børser påstår. "Veldig lavt TL-nivå" blir så dumt å forholde seg til at en må nesten gni seg i øgene. Kjepphester i galopp.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ZsoltKorcsmar

Haugen må ut. Når man spiller med to på midten, er man avhengig av at det er gode spillere. De to sentrale på midten er nok de som ene og alene påvirker mest hvordan laget fremstår som helhet. Om de ikke hjelper forsvaret, går det dårlig bakover, og om de ikke er med i angrep, blir det vanskelig fremover.

Haugen gjør lite av begge deler. Han er på mellomdistanse hele tiden, litt for sen på returløpene, og litt for lite helhjertet i angrep.

Haugen har blitt en voksen mann på 22, men fremstår svakere, eller like god som da han var 17. Så han en god del live da, og spilte også mot han. Svakheter i spillet hans er: lite trøkk, lifte fart, ikke evner til å dra av spillere, lite luftstyrke, lite mål/assist på tross av at han slår mye dødballer. I tillegg er det ekstremt frustrerende å se "primadonna-nykkene" hans. Han luntrer rundt, og ser heller daff ut. Kan dere huske å ha sett han i full sprint? Luffer rundt i midtsirkelen, og når han en gang i blant får en gavepakke av en pasning på 16 meters hold, luffer han avgårde et skudd som keeper kan dempe på brystkassen. Ingen trøkk, ingen fighterinnstilling, ingenting.

I den rollen han nå innehar, er han blant de svakeste i hele ligaen. Altså om alle lag i ligaen spilte med to sentrale, tror jeg Huagen skulle slitt med å spille seg inn på noen av lagene i TL. I Bergen lever han mye på "lokal-stempelet".

TL-spillere som hadde gått inn og løftet midtbanen betraktelig:
- Jone Samuelsen, Barrantes, Bojan, Abu, Adu, Mike Jensen, Ndiaye, Singh, Joackim Jørgensen, Mix, Paniagua, Ulvestad, Owello, Bjørn Helge Riise, Vaagan Moen.

Sikkert flere også, den lagde jeg basert på navn som poppet opp i hodet. Er det bra at det finnes så mange bedre midtbanespillere i ligaen, når vi har som uttalt mål å kjempe i toppen?

Blir ikke det litt som om at liverpool kjøper Eikrem fra Cardiff, bruker han fast på midtbanen, og forventer å ligge i toppen? Det holder rett og slett ikke.


ZsoltKorcsmar

Og bare så det er sagt, at jeg lister opp Bjørn Helge Riise på en liste av "bedre spillere" enn Haugen, er nok litt dårlig formulert, Riise er tross alt meget begrenset. Men poenget mitt var at om en av de spillerene jeg presentere over hadde startet samtlige kamper for brann i år istedefor Haugen, tviler jeg på at vi hadde hatt mindre poeng enn vi har i dag, for å si det slik.

Belfort

Quote from: ZsoltKorcsmar on May 05, 2014, 10:23:55 AM
Haugen må ut. Når man spiller med to på midten, er man avhengig av at det er gode spillere. De to sentrale på midten er nok de som ene og alene påvirker mest hvordan laget fremstår som helhet. Om de ikke hjelper forsvaret, går det dårlig bakover, og om de ikke er med i angrep, blir det vanskelig fremover.

Haugen gjør lite av begge deler. Han er på mellomdistanse hele tiden, litt for sen på returløpene, og litt for lite helhjertet i angrep.

Haugen har blitt en voksen mann på 22, men fremstår svakere, eller like god som da han var 17. Så han en god del live da, og spilte også mot han. Svakheter i spillet hans er: lite trøkk, lifte fart, ikke evner til å dra av spillere, lite luftstyrke, lite mål/assist på tross av at han slår mye dødballer. I tillegg er det ekstremt frustrerende å se "primadonna-nykkene" hans. Han luntrer rundt, og ser heller daff ut. Kan dere huske å ha sett han i full sprint? Luffer rundt i midtsirkelen, og når han en gang i blant får en gavepakke av en pasning på 16 meters hold, luffer han avgårde et skudd som keeper kan dempe på brystkassen. Ingen trøkk, ingen fighterinnstilling, ingenting.

I den rollen han nå innehar, er han blant de svakeste i hele ligaen. Altså om alle lag i ligaen spilte med to sentrale, tror jeg Huagen skulle slitt med å spille seg inn på noen av lagene i TL. I Bergen lever han mye på "lokal-stempelet".

TL-spillere som hadde gått inn og løftet midtbanen betraktelig:
- Jone Samuelsen, Barrantes, Bojan, Abu, Adu, Mike Jensen, Ndiaye, Singh, Joackim Jørgensen, Mix, Paniagua, Ulvestad, Owello, Bjørn Helge Riise, Vaagan Moen.

Sikkert flere også, den lagde jeg basert på navn som poppet opp i hodet. Er det bra at det finnes så mange bedre midtbanespillere i ligaen, når vi har som uttalt mål å kjempe i toppen?

Blir ikke det litt som om at liverpool kjøper Eikrem fra Cardiff, bruker han fast på midtbanen, og forventer å ligge i toppen? Det holder rett og slett ikke.




Meget korrekt observert!

TCAC

Quote from: ZsoltKorcsmar on May 05, 2014, 10:23:55 AM
(...)


Helt enig med deg.

Spelaren: Børs-argumentet ditt gir ingen mening. Han kom på 83. plass blant 167 spillere med nok minutter på VG-børsen i TL i fjor. Ikke en spesielt imponerende bragd. Verken i 2011 eller 2012 hadde han nok minutter til å komme med på listen. Det betyr vel etter din logikk at han da var dårligere enn absolutt alle spillerne som er på lista det året? I år ligger han for øvrig blant de aller nederste, sammen med Barmen og Demidov.

Jeg har sett så godt som alle Branns TL-kamper fra 2011 til i år, og trenger ikke VG-lista for å kunne gjøre meg opp en mening. Det har ikke noe med kjepphester å gjøre heller, jeg har aldri hatt noe mot Haugen. Jeg har tvert imot håpet inderlig at han skulle lykkes og bli god. Det hadde vært ekstra positivt med en suksess med både en lokal spiller og en kickstart for softball-tiltaket som fikk ham til klubben.

Spelaren

May 05, 2014, 10:57:12 AM #844 Last Edit: May 05, 2014, 10:59:09 AM by Spelaren
Quote from: TCAC on May 05, 2014, 10:48:54 AM
Jeg har sett så godt som alle Branns TL-kamper fra 2011 til i år, og trenger ikke VG-lista for å kunne gjøre meg opp en mening. Det har ikke noe med kjepphester å gjøre heller, jeg har aldri hatt noe mot Haugen. Jeg har tvert imot håpet inderlig at han skulle lykkes og bli god. Det hadde vært ekstra positivt med en suksess med både en lokal spiller og en kickstart for softball-tiltaket som fikk ham til klubben.


Tre toneangivende børser plasserer ham vekke fra enhver påstand om "veldig lavt TL-nivå", i hvert fall om en har et visst perspektiv på det (mange andre presterer dårlig i sesongåpningen). Derom bør det herske ingen tvil. At han ikkje er av de beste er det ingen diskusjon om, men å hoppe frå én grøft til den andre bør være forbeholdt mindre seriøse forum som eksempelvis VGD.

Quote from: TCAC on May 05, 2014, 10:48:54 AM
Verken i 2011 eller 2012 hadde han nok minutter til å komme med på listen. Det betyr vel etter din logikk at han da var dårligere enn absolutt alle spillerne som er på lista det året?


Kutt ut stråmennene. Eg har aldri påstått noe sånt. Børsene krever en viss andel kamper, og eksempelvis VG sin har en nådeløs cut off som er meningsløs.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Ja det kan være irriterende å diskutere med folk som bare har to båser. God-dårlig, rask-treig, sterk-svak.

Haugen er god på mottak og pasning, noe som er viktig i Norling sitt system. Tror han vil komme mer og mer til sin rett. Løpsstyrken og trøkket vil gradvis forbedre seg, noe det stadig har gjort. Målfarlig har han vist at han kan være, der velger jeg den lettvinte løsningen at Skarsfjord har ødelagt  :) men det kan komme tilbake.
Stå på, Haugen!
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Utmedsnolken

hvor har det blitt av skuddene hans? har han fått huseklepp-syken?
"og der snubler Sæternes igjen"

Xminator


TCAC

Quote from: Utmedsnolken on May 05, 2014, 11:14:50 AM
hvor har det blitt av skuddene hans? har han fått huseklepp-syken?


De har vi vel så godt som aldri sett noe til siden han kom fra Løv-Ham. Tre mål på 53 seriekamper for Brann. Pluss et viktig mål mot Viking i cupen, husker jeg. Men at han er noe særlig målfarlig er en sterk overdrivelse.

Edit: 53 seriekamper fra start. 83 totalt.

Lasaron

Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Go Up