• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fredrik Haugen

Started by Spelaren, August 10, 2010, 20:05:25 PM

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Hohoho. Nei, det var 6årskontrakt.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget



krakra

Sikkert positivt for Haugens utvikling å få spilt for et lag som spiller skikkelig fotball. Om det så bare er en kamp.

ostraume

Alle ser at Haugen har hatt en strålende utvikling fra i fjor til i år. Gratulerer med landslagsplass!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: ostraume on August 05, 2013, 13:00:43 PM
Alle ser at Haugen har hatt en strålende utvikling fra i fjor til i år.


Det er jo nesten naturstridig med tanke på at Brann ikke spiller fotball!:)
Rød makt på Hansa!

krakra

Det er jo først og fremst defensivt og på styrkerommet han har utviklet seg. Nå får han sjansen til å spille på et lag hvor han kan utvikle sine kreative ferdigheter, som jo må være det viktigste.

ostraume

For en sentral midtbanespiller i 4-4-2 er boks-til-boks-ferdighetene rimelig essensielle. Og det er ikke styrkerommet som gjør at Haugen nå trykker til i taklinger/dueller han tidligere trakk seg fra.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

August 05, 2013, 13:16:02 PM #708 Last Edit: August 05, 2013, 13:21:36 PM by krakra
Nei, derfor defensivt, og på styrkerommet. I det kreative og offensive har han ikke tatt all verdens steg og han er en spiller hvor det offensive burde ha hovedfokus. For all del. Veldig bra at han har tatt store steg i duell- og forsvarsspill, men det er kreativiteten og pasningsspillet som skal være hans største force.
Jeg tror nok det er veldig positivt for Haugen å få spille for et lag som U21-landslaget hvis de fortsetter med det spillet det forrige kullet hadde og håper Larsen også får være med på det etterhvert. Det er andre vekstvilkår der når det gjelder kreative og offensive ferdigheter enn det er i Brann for tiden.

Men forhåpentligvis endrer det og seg snart.

Xminator

Flott for Haugen, men i kvalitet er han ikke i nærheten av Strømsgodsets talent. Haugen har fortsatt mye arbeid å gjøre før han blir en bærende del av Branns sentrallinje. Akkurat nå trenger Brann en makker som er en etablert spiller og ikke ett talent.

krakra

Han må jo slite med en trener som ikke når Deila opp til fotsoppen når det gjelder spillerutvikling.

Falkman

Quote from: krakra on August 06, 2013, 13:20:13 PM
Han må jo slite med en trener som ikke når Deila opp til fotsoppen når det gjelder spillerutvikling.


At Haugen  ville fått en annen utvikling i Godset, er absolutt sannsynlig.  det blir dog ikke annet enn en ren spekulasjon.

krakra

Det som ikke er ren spekulasjon er at Deila er en veldig, veldig mye bedre spillerutvikler enn Skarsfjord og at da Johansen og Haugen kom til Godset og Brann i 2011 var ikke Johansen noe mer enn et bra talent som hadde stagnert litt og ble oppfattet som slapp og litt lat i Glimt, mens Haugen var i en enorm utvikling og nettopp hadde levert en kjempesesong i Løv-Ham hvor han var blant ALs beste spillere.

Tenk hvis vi, med dagens talentarbeid, hadde hatt en trener som Deila som kunne foredlet alle talentene som kommer opp på a-laget fremfor trauste Skars som gjør dem til trauste spillere.

dudo

Jeg tror Skars er litt delt i sin egenskap som spillerutvikler. Jeg tror at han gjør en relativt bra jobb på treningsfeltet, men at den taktiske utviklingen snarere er negativ enn noe annet. I det folk må forholde seg til systemet til Skars, så får de ikke brukt egenskapene sine, og stagnerer.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Jeg er enig. Jeg tror Skars er god til å jobbe med hodet til talentene og bedre holdningene og innsatsen deres. Mange eksempler på det. At de blir "voksne spillere" som han kaller dem. Men når det gjelder utvikling av ferdigheter og taktiske egenskaper stagnerer det i mye større grad.

Jrgn

Synes det er litt merkelig at Fredrik Haugen blir byttet ut i dag. Han hadde assist på begge målene mot Viking og også dagens første mål (mens han var byttet ut på de to andre).

Kommentatorene på C-More var også kritisk til at Haugen lå for defansitv og at Badji heller burde hatt den dype rollen. Må også si meg enig i det.

Eller godt fornøyd med at Haugen har stabilisert seg i førsteellveren til Brann og at han nå tar hjørnesparkene, med stor suksess!

brann89

Synest det er rart at det er Haugen som ligger dypt i banene iforhold til Badji, det burde da vitterlig vært omvendt. Haugen er jo den kreative og med god passningsfot
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Xminator


storB

Quote from: brann89 on August 24, 2013, 21:12:51 PM
Synest det er rart at det er Haugen som ligger dypt i banene iforhold til Badji, det burde da vitterlig vært omvendt. Haugen er jo den kreative og med god passningsfot


Går ikke det på at Badji har fått risiko nekt på pasningene sine etter alle disse håpløse balltapene hans? Altså at Haugen ved å ligge bakers dermed skal sette igang spillet med en lang, presis ball mot en av sidene, noe da Badji tilsynelatende ikke klarer?
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Christian

Det som gjør det så merkelig er jo at Haugen som bakerste mann gjerne bare spiller en enkel ball til en av midtstopperne, som så får oppgaven med å ta ballen videre fram. Synes eg så dette flere ganger i dag. Blir ikkje helt klok på det. Intensjonen med backene høyt i banen er jo god, men eg føler de sliter litt med å få full uttelling på det. Demir sin assist i dag er rett nok bevis på det motsatte.

Corran

Assisten til Demir kom vel ikke på spill bakfra?
Men JA Haugen blir som mange andre brukt helt feil. Han skal være spielfurer (fant ikke spesil tegn raskt nok så overse skrivemåten) mens Baji skal være krigeren. Nå er de hverken ful eller fisk noen av de. Men Haugen er bedre i sin del en Baji i sin del av spillet
Og det er ikke bare etter at Skars klaget på passningspilelt til Baji at Haugen har gått mye veldig dypt Det har vært til dels sånn hele sesongen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Da må vi pokker meg klare å lære Badji å slå lengre enn 5-meterspasninger. Det er ikke krav om Austin-crossere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dragn

Ettersom soko var midtstopper mot lsk, tyder det på at skars vil ha pasningssterke igangssettere. Med haugen i en mer offensiv rolle betyr i værstefall at han ikke blir involvert i spillet.

krakra

Liker ikke det trekket overhodet. Hadde midtbanespilleren i det minsre ført ballen fremover, over midtbanen, eller man hadde variert med noe annet fra tid til annen, men vi gjør det hele tiden og det tømmer midtbanen, sinker spillet og hindrer oss i å bygge opp noe spill gjennom midten. Bare omstendelig balltrillingj før poling.
Jeg tror også Haugen hadde gjrot det bra lengre frem på banen. Han begynner jo å bli produktiv nå. Samtidig er det viktig med pasningsfoten hans i starten av oppbyggingen av angrepene. Han har jo den suverent beste pasningsfoten i Brann. Det blir vanskelig for ham å både sette i gsng angrepene og være innvolvert fremst når han må helt ned på 16m å sette i gang. Spesielt når igangsettingen ofte er en lang crosser.

Christian

Det er klart vi ønsker en pasningssterk igangsetter, men som bakerste mann blir ikkje Haugen igangsetteren. Han slår hellr en kort ball til en av midtstopperne som har gått opp der eg mener Haugen burde være - så slår en av disse videre fram.

Kjell249

Quote from: krakra on August 25, 2013, 11:29:29 AM
Liker ikke det trekket overhodet. Hadde midtbanespilleren i det minsre ført ballen fremover, over midtbanen, eller man hadde variert med noe annet fra tid til annen, men vi gjør det hele tiden og det tømmer midtbanen, sinker spillet og hindrer oss i å bygge opp noe spill gjennom midten. Bare omstendelig balltrillingj før poling.
Liker du ikke at vi kjører opp to backer og slipper ned en midtbane spiller? Alternativet er å stå lavt med backene mye lengre. Da måtte Haugen og Badji jobbe har for å frigjøre seg, og med ikke veldig pasningssikre stoppere kunne det blitt mange brudd.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Xminator

Problemet er at motstander skjønner dette og markerer ut Haugen, da blir eneste alternativ for ham å slå til en av stopperene eller Piotr, og Brann er i støttepasningsmodus. Haugen viser i går at han skal høyere i banen når Brann er i angrep. Få ham skjevt (slik at den dype posisjonen blir tatt av en stopper) og det blir vanskeligere å stoppe Haugen. Bytt rollen slik at Badji ligger dypt og Haugen støtter angrepet, og det blir ett farligere Brannlag.

krakra

Quote from: Kjell249 on August 25, 2013, 15:25:49 PM
Quote from: krakra on August 25, 2013, 11:29:29 AM
Liker ikke det trekket overhodet. Hadde midtbanespilleren i det minsre ført ballen fremover, over midtbanen, eller man hadde variert med noe annet fra tid til annen, men vi gjør det hele tiden og det tømmer midtbanen, sinker spillet og hindrer oss i å bygge opp noe spill gjennom midten. Bare omstendelig balltrillingj før poling.
Liker du ikke at vi kjører opp to backer og slipper ned en midtbane spiller? Alternativet er å stå lavt med backene mye lengre. Da måtte Haugen og Badji jobbe har for å frigjøre seg, og med ikke veldig pasningssikre stoppere kunne det blitt mange brudd.
Jeg liker ikke at det er alt vi gjør. Det blir stillestående og treigt hver gang og ender stort sett med en poling uansett. Vi havner i mindretall sentralt. Da Zsolt var her gikk han av og til(men alt for sjeldent) opp i midtbaneleddet med ball i beina. I et klart flertall av disse situasjonene ble det farlig. Mojsov skal jo være ballsikker, Grønner er også god med ball så det burde være et trekk man kunne variert med.

Lasaron

Quote from: krakra on August 25, 2013, 16:00:40 PM
Quote from: Kjell249 on August 25, 2013, 15:25:49 PM
Quote from: krakra on August 25, 2013, 11:29:29 AM
Liker ikke det trekket overhodet. Hadde midtbanespilleren i det minsre ført ballen fremover, over midtbanen, eller man hadde variert med noe annet fra tid til annen, men vi gjør det hele tiden og det tømmer midtbanen, sinker spillet og hindrer oss i å bygge opp noe spill gjennom midten. Bare omstendelig balltrillingj før poling.
Liker du ikke at vi kjører opp to backer og slipper ned en midtbane spiller? Alternativet er å stå lavt med backene mye lengre. Da måtte Haugen og Badji jobbe har for å frigjøre seg, og med ikke veldig pasningssikre stoppere kunne det blitt mange brudd.
Jeg liker ikke at det er alt vi gjør. Det blir stillestående og treigt hver gang og ender stort sett med en poling uansett. Vi havner i mindretall sentralt. Da Zsolt var her gikk han av og til(men alt for sjeldent) opp i midtbaneleddet med ball i beina. I et klart flertall av disse situasjonene ble det farlig. Mojsov skal jo være ballsikker, Grønner er også god med ball så det burde være et trekk man kunne variert med.


Ja det trekket vil jeg se mye mer av.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

krakra

September 22, 2013, 00:30:09 AM #729 Last Edit: September 22, 2013, 00:31:45 AM by krakra
Beste kamp så langt i Brann? Pasningsspillet holdt tidvis skyhøyt nivå og defensivt var han også bra. Siddn i sommer hqr han gradvis begynt å virkelig få vist det kreative reportearet. I dag yadde han både crossere, gjennombruddspasninger og innlegg på høyt nivå. Eneste minuset er at han har blitt veldig lite målfarlig. Kommer aldri til skudd lenger

Badji var også bra i dag. Finner han tilbake til vårsesongen blir de en duo som hadde fortjent å spille på et lag som kjemper om mer ennrespektable plasseringer og spiller en god del bedre fotball.

Corran

At Haugen er mindre målfarlig henger vel sammen med at han nå har en mye dypere rolle. En rolle som passer ham bedre etter min mening da han kan bruke passningsfoten sin bedre. Strengt tatt er han vel den eneste i Brann som kan slå gode pasninger på mer en 10 meter
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on September 22, 2013, 00:30:09 AM
Beste kamp så langt i Brann? Pasningsspillet holdt tidvis skyhøyt nivå og defensivt var han også bra. Siddn i sommer hqr han gradvis begynt å virkelig få vist det kreative reportearet. I dag yadde han både crossere, gjennombruddspasninger og innlegg på høyt nivå. Eneste minuset er at han har blitt veldig lite målfarlig. Kommer aldri til skudd lenger

Badji var også bra i dag. Finner han tilbake til vårsesongen blir de en duo som hadde fortjent å spille på et lag som kjemper om mer ennrespektable plasseringer og spiller en god del bedre fotball.


Haugen har grodd til å bli blant våre beste spillere. Burde få en bedre kontrakt om ikke lenge hvor vi også holder ham i fire år i hvert fall.

Tom C

Helt enig. Når man diskuterer hvem som burde prioriteres i lønnsbudsjettet i brann, så er Haugen ti ganger viktigere for fremtiden enn f.eks Askar.

Pjotr og Mojsov er også nøkkelspillere for fremtiden etter min mening. Normalt sett ville det vært naturlig å nevne Huseklepp også, men for det første har vel han vist et fryktelig dårlig bunnnivå som dessverre har vært fremvist altor ofte, pluss at han vel allerede har en relativt lang kontrakt fremdeles.
Aldri mer Obos....

Nixon

Helt enig at det var en veldig god kamp fra Haugen. Mye mer produktiv enn på lenge! Men han må legge av seg tullet som har gitt han flere gule kort i år. Det i går var like idiotisk som de andre.
Rød makt på Hansa!

Jose Arrogantio

Ja, de gule kortene er et problem. Men tror at siden de kommer fra tullefeil for det meste og ikke en forkjærlighet for harde taklinger, så vil han bli kvitt dem med erfaring.

Corran

Enig med at Haugen kommer til/kan "vokse" fra seg unotene med billige/unødvendige kort. Kommer med erfaring
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Huff

Utvilsomt, ganske utrolig at en så lite stygg spiller kan få så mange kort, men kortene er jo som regel helt greie. Klønete involveringer gang på gang, men dette vokser han av seg.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Spelaren

Mange av kortene hans er jo av den teite holde-sorten. Er det mangel på fysisk nærhet som er problemet? Raymond Kvisvik burde hentes inn i stallen for å dele ut klemmer dann og vann, bamseklemmer hjelper på det meste.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren



Bare å venne seg til tanken.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gepard

Fredrik med sitt talent, blir nok snart snappet opp av en av "topp"klubbene. Mm Sportsklubben gror seg noen baller og ansetter en skikkelig trener og får seg noen ambisjoner. Skulle tatt seg ut.

Corran

Liker at han i alle fall sier i fra og ikke liker å tape Kanskje starten på et spilleropprør (eg griper etter halmstrå som kan føre til at Skars må gå)
Men med de uttalelsene så starter han vel ikke neste kamp
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

http://www.brann.no/latest-news/article/1ij2o607j0izx1qqgjgvcpnj3g/title/haugen-fikk-sin-tredje-u21-kamp

Bildet er rett nok ikke fra kampen i går. Men hva er det med Haugen og å holde i trøyen?;)
Rød makt på Hansa!

Spelaren

På tide å utstyre Haugen med boksehansker.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Kan ta Askar sin et steg lenger og prøve polvotter.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kruxleiven

Fy skam!

Larsen har akkurat satt inn et fint mål til 1-1 mot Sandnes . Det forandrer ikke det faktum at vi leverer 49 minutter (begynte å se i det 13. minutt) med Haugen på banen der jeg ikke greier å se han en eneste gang. Helt utrolig. Hva gjør han som er bra? Husker en straffe i cupkamp mot Viking. Den var arrogant og bra. Resten har jo bare vært drit. Etter at El Fakiri kom inn for han har vi hevet oss veldig og overtatt spillet. Dere som er fan av han. Ta frem et skjema der dere gir pluss for god pasning, god takling, bra skudd, fin dribling, bra returløp osv. Se om dere får ned noe i det hele tatt. Hjelper lite at han var god for Løv Ham. Det er lenge siden. Så lenge siden at laget har byttet navn og draktfarge. Om Brann skulle sette Haugen på "transferlisten" så ville interessentene hett Nest Sotra og kanskje Mjøndalen og Ranheim. Finnes ikke ett tippeligalag som har noe bruk for denne spilleren. På svensk hva man kaller "alibispelare".

Er jeg alene om å mene dette? Ligger en tråd på Vg debatt om Brann hovedproblem. Der er Haugen hovedperson. Jeg er så irritert på de som tar denne mannen ut i kamp etter kamp.

krakra

Tulleinnlegg. Storspilte sist kamp. Uten at det sier allverdens vært blant være beste borte. Skal han liksom singles ut på rt helt lag som sliter borte?

Spelaren

Quote from: Kruxleiven on April 11, 2014, 19:44:42 PM
Ligger en tråd på Vg debatt om Brann hovedproblem. Der er Haugen hovedperson. Jeg er så irritert på de som tar denne mannen ut i kamp etter kamp.


Nytt for meg at VGD-tråder tas seriøst her.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Jose Arrogantio

Quote from: Kruxleiven on April 11, 2014, 19:44:42 PM
Fy skam!

Larsen har akkurat satt inn et fint mål til 1-1 mot Sandnes . Det forandrer ikke det faktum at vi leverer 49 minutter (begynte å se i det 13. minutt) med Haugen på banen der jeg ikke greier å se han en eneste gang. Helt utrolig. Hva gjør han som er bra? Husker en straffe i cupkamp mot Viking. Den var arrogant og bra. Resten har jo bare vært drit. Etter at El Fakiri kom inn for han har vi hevet oss veldig og overtatt spillet. Dere som er fan av han. Ta frem et skjema der dere gir pluss for god pasning, god takling, bra skudd, fin dribling, bra returløp osv. Se om dere får ned noe i det hele tatt. Hjelper lite at han var god for Løv Ham. Det er lenge siden. Så lenge siden at laget har byttet navn og draktfarge. Om Brann skulle sette Haugen på "transferlisten" så ville interessentene hett Nest Sotra og kanskje Mjøndalen og Ranheim. Finnes ikke ett tippeligalag som har noe bruk for denne spilleren. På svensk hva man kaller "alibispelare".

Er jeg alene om å mene dette? Ligger en tråd på Vg debatt om Brann hovedproblem. Der er Haugen hovedperson. Jeg er så irritert på de som tar denne mannen ut i kamp etter kamp.


Helt riktig at det hjelper lite at han var god for Løv-Ham. Heldigvis har han også vært god for Brann i flere kamper, senest mot Stabæk :)

Kagain

Jeg er enig med Kruxleiven. Delvis. Jeg synes ikke Haugen har vist seg så voldsomt som Krakra og hans meningsfeller ser ut til å mene. Haugen har mange ganger vært usynlig. Kunne vært spennende å se han og Fakiren som midtbaneduo der Fakiren tar noen defensive oppgaver og Haugen får leke seg om offensiv midtbanespiller.

Kruxleiven

3 Haugenfans som har uttalt seg. Ikke at vi kommer å treffes, men om det hadde skjedd hadde jeg vært spent på hva positivt på hva positivt dere hadde notert ned om spilleren i kamp etter kamp.

Han minner om navnebror Haugen som gikk til Tromsø. Fordi de ikke hadde råd til noe annet. Så Hønefoss når Tromsø gikk lei middelmådighet. Og nå Sogndal som kan tenke seg en ok spiller fra Vestlandet.

Man kan sikkert si mye om VGD, men det er en del nick som går igjen her og på VGD. Så noen synes tydeligvis det er seriøst.

Go Up