• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fredrik Haugen

Started by Spelaren, August 10, 2010, 20:05:25 PM

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Go Down

ostraume

Azar. Om man ser på han som lokal.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Utmedsnolken

glemte å definere "lokal" ja, men kom jo fra utenfor fylket, så vet ikke helt om han skal telle. 21 kamper som 18-19 åring er iallefall bra nok til å telle som etablert.
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Helge Haúgen kommer vel akkurat over 21-års grensen før han etablerte seg. Ellers må vi vel kanskje tilbake til Helland og Norebø?
Rød makt på Hansa!

Nixon

Ja, og så Guntveit selvsagt.
Rød makt på Hansa!

Utmedsnolken

Hanstveiten må vel telle. han debuterte jo som 17-åring
"og der snubler Sæternes igjen"

krakra

Quote from: Utmedsnolken on January 11, 2012, 13:20:36 PM
Quote from: krakra on January 11, 2012, 11:40:55 AM
Nja, det ville jo vært en liten sensasjon om Haugen etablerte seg i år. Ikke i forhold til kvalitetene hans, men Branns historie. Han vil vel være den første lokale som etablerer seg i Brann før han er 21 år på over 10 år?


noen som gidder sette sammen en liste med slike spillere? kommer på alex valencia, men om han var helt etablert og under 21 husker jeg ikke. men han spilte nå en del
Det er iallefall ikke mange som er under 30 i dag vil jeg anta.
Det er selvfølgelig opp til spillerne også, men dette med "skjebnesesong" har jo blitt sagt om Kristoffer Larsen i år også, og med Branns historie i bakhodet syns jeg det blir feil å snakke om skjebnesesonger for to lokale 19-åringer i sin sesong i TL.

Nixon

Quote from: Utmedsnolken on January 11, 2012, 13:34:17 PM
Hanstveiten må vel telle. han debuterte jo som 17-åring


Selvsagt. Merkelig at jeg glemte han. For han er jo en av få virkelige suksesshistoriene. Mange av de andre har jo etablert seg i en eller en håndfull sesonger, før de har forsvunnet ut. Slik som f.eks. Knut Walde. Men Hanstveit spilte vel fast stort sett hele tiden og har en flott CV med serie- og cupgull, samt flere seriemedaljer.

Vi kan jo bare håpe på det samme for Haugen!:)
Rød makt på Hansa!

Nixon

Quote from: krakra on January 11, 2012, 13:37:08 PMDet er selvfølgelig opp til spillerne også, men dette med "skjebnesesong" har jo blitt sagt om Kristoffer Larsen i år også, og med Branns historie i bakhodet syns jeg det blir feil å snakke om skjebnesesonger for to lokale 19-åringer i sin sesong i TL.


Ja, det er litt tidlig å snakke om å være eller ikke være. Selv om sjansen for suksess selvsagt synker dersom de får en dårlig sesong. Og spesielt for Larsen tror jeg at det blir viktig å vise at han kan henge med fysisk i trening og kamp uten å bli skadet igjen. Dersom han ikke tåler treningsmengden i år kan det kanskje spøke litt for en eventuell TL-karriere?
Rød makt på Hansa!

Utmedsnolken

hvis alle spillerne bare skal få noen innhopp i to sesonger å vise seg på før de dumpes, så er det jo like greit de ikke debuterer så tidlig.
"og der snubler Sæternes igjen"

Xminator

Det er da ikke problemer å gjøre seg opp en mening om en spiller over 21 år etter ett par sesonger, så hvorfor ikke en av de mest opphausede spillerene i Brann?

For å si det slik, både Haugen og Larsen er i samme posisjon som Haugsdal var før denne sesongen. Førstesesongen for Haugen var IKKE lovende. Det må vises mer om dette faktisk skal være det talentet man er blitt forespeilet. Det er ingenting som er mer gledelig enn om han slår ut i full blomst, men det må være lov å være realistisk. Og ikke minst kynisk.

Så er spørsmålet hvor han må spille i 2012. Slik stallen er nå håper jeg Bentley eller Mjelde går til venstre den offensive formasjonen. Da er spørsmålet om man skal la Nordkvelle eller Haugen starte sentralt. Om det var opp til meg skulle ihvertfall begge startet før Mjelde.

krakra

Det er selvfølgelig mulig å se at selv en ung spiller ikke er verdt å satse på etter et par år, men Haugen har da allerede vist både i Brann og Løv-Ham at han har ferdigheter som gjør ham verdt å satse på. Ferdigheter som er veldig viktige for et lag som skal kjempe i toppen, hvor han ligger kanskje helt i toppen i sin aldersgruppe og også i Brann. Problemet med Haugsdal var jo at han ikke hadde noen områder hvor han var over gjennomsnittet. Han manglet ekstremferdighetene og allround-egenskapene hans var heller ikke bra nok til å forsvare en plass i førsteelverer.

Fjorårets sesong var forøvrig Haugsdals tredje, og han var året eldre enn Haugen blir i år. Det blir som Bentley vs. Tadas. Selv om prestasjonene ikke var så forskjellige i år, så "vet" vi at Bentley har et helt eget ferdighetsregister som gjør ham til en topp eliteseriespiller når han får det ut, mens Tadas etter alt å dømme ikke er god på noen verdens ting. Ikke bare historisk, selv om Bentley var ræva i år så kunne man se at han hadde flere store ferdigheter på ballkontroll og innlegg. Det er snakk om små marginer som ligger og blokkerer for ham og han trenger ikke noen voldsom forbedring for å bli en klassespiller. Det samme gjelder Haugen. For noen spillere er det små detaljer som utgjør forskjellen på middelmådig og klasse. For andre er det snakk om langt større utfordringer.

dudo

Det er greit at enkelte er skuffet etter et noe ensidig fokus de siste to årene, men å avskrive en spiller det året han fyller tyve  når vi allerede har sett prov på veldig høyt nivå? Skjerpings, folkens. Om han så brekker foten i dag og blir ute hele sesongen så vil jeg være spent på 2013. Når det er sagt tror jeg vi får se han på et mye høyere nivå i år enn i fjor.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

En skal selvfølgelig forvente endel steg i år. Han har blitt større og sterke, og tydeligvis forbedret løpskraften en god del også. Han får en hel sesongoppkjøring hvor han vet hva han går til, og en enklere vei til førsteelveren når middelmådige Mjelde mister klippekortet og konen dro Guastavino med til Uruguay. Får han en reell mulighet til å etablere seg sentralt, og ikke tar den er det definitivt skuffende, men ikke noen grunn til å avskrive ham.

Gulløl

-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

esp123

Det slo meg i går at Haugen virker å lide litt av at Ojo er såpass møtende som han er.  Haugen hadde nok trivdes bedre med en spiss som i større grad truet bakrom, som f.eks Sindre Marøy gjorde i Løv-Ham.

dudo

I gårsdagens BA var det en artikkel e.l. om Haugen, med overskriften "I ferd med å bli komplett". Sto det noe interessant der?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Ikke noe som ikke har vert sagt før. 100 kilo benkpress. Bedre defensivt. Jeg venter fortsatt på at han skal vise at han noensinne kommer til å bli en spiller som gjør forskjell. Vi får håpe det skjer i neste kamp.

Nixon

http://www.brann.no/nyheter/haugen-syk-pa-avreisedagen/

Dårlig timing, Haugen. Det er nå klippekortene blir delt ut!;)
Rød makt på Hansa!

Spelaren

Quote from: Nixon on February 21, 2012, 13:59:24 PM
http://www.brann.no/nyheter/haugen-syk-pa-avreisedagen/

Dårlig timing, Haugen. Det er nå klippekortene blir delt ut!;)


::)
Enda ein sesong med dette temaet  ;) . Polsk langrenn er i det minste ein underholdende diskusjon.
For øvrig kan det legges til at ordet "boss" faktisk brukes på Fevik.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

OmOssSjølOgHansaøl

Det er overraskende lenge (et halvt år) siden noen diskuterte Fredrik Haugen i hans egen tråd ...
Dette har for så vidt vært kommentert litt allerede  i overgangstråden, men uansett:

Haugen blir i Brann (BT)
Haugen blir i Brann (BA)

Respekt til Fredrik Haugen for å bli værende og ta opp kampen!
I stedet for å hoppe på første og beste utlånsmulighet, ser det ut som om han heller er innstilt på å rulle opp ermene og jobbe seg inn på laget. Dette er en god og offensiv innstilling. Nå håper jeg vi får se en skjerpet og målbevisst Haugen utover høsten.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Klaus_Brann

Det er sikkert nok at han blir diskutert i hjel i andre tråder til tider.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Kanskje er det feil av meg, men eg hadde faktisk sett på det som best å leige ut Haugen og då hente inn Owello.

vebo

Jeg tror også at han hadde hatt godt av en tur, da helst til Sandefjord. Mulighet til å gjøre litt med holdninger, kommet seg bort fra utelivet i Bergen og ikke minst få fast spilletid på et høyere nivå enn 2. divisjon. Enten kunne han kommet tilbake som en bedre spiller eller så hadde tiden der vist at han ikke har nivået for Brann inne. Nå får vi bare vente å se..
Tiocfaidh ár lá

Sindre32

Hvis dette betyr at han har bestemt seg for på fandenivoldsk vis å kjempe for plassen, så kan nok dette være veldig positivt.

Xminator

Det er ikke så lenge før vi skal inn i sesongen der han "skal spille eller skrive under for en ny klubb". Så får vi se hvor lojal en lokal er denne gangen...

Skulle likt å vist om han selv så hvor lite heldig han kom fra denne runden med sutring, eller om han har hodet i skyene etter all "støtten".

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: Xminator on August 14, 2012, 10:05:19 AM
Det er ikke så lenge før vi skal inn i sesongen der han "skal spille eller skrive under for en ny klubb". Så får vi se hvor lojal en lokal er denne gangen...

Skulle likt å vist om han selv så hvor lite heldig han kom fra denne runden med sutring, eller om han har hodet i skyene etter all "støtten".
Regner med du hinter til Huseklepp. Når vi i dag vet hva som bodde i gutten syns jeg ikke det var urimelig at han ville til en klubb hvor han ble satset på. En ikke-lokal spiller hadde nok stukket, og definitivt ikke forlenget i 2010

Nixon

Quote from: dudo on August 14, 2012, 14:46:20 PM
http://www.brann.no/news/article/omc0sv0z6q4d1mt4yivzkde8k/title/tv---ingen-skal-stoppe-meg

Bra intervju. Fredrik begynner å vise gryende tegn på baller.


Ja, det er godt å se. Ikke bare at han er offensiv på det sportslige, men også at han viser en slags personlighet. For sammenlignet med f.eks. Huseklepp har han personlighet og utstråling som en pose med gulrøtter!
Rød makt på Hansa!

catometeret

Oddsene hans for en del spilletid er jo egentlig ikke så dårlige, dersom (når?) Sokolowski blir skadet er han han jo et opplagt valg som ballfordeler om ikke Skarsfjord bestemmer seg for å satse på Mjelde enda en gang...

En periode på benken er jo også en god kur dersom egoet blir for stort. Jeg er enig med Skarsfjord i at om han kjemper seg gjennom dette så blir han en bedre spiller av det.

blobby winters

Jeg håper jeg tar fullstendig feil, men jeg kan ikke se for meg at Fredrik Haugen kjemper seg gjennom dette. I en 4-2-3-1 formasjon tar Huseklepp hengende spiss plassen hver kamp og da må Haugen brukes på kant eller som DM. Ingen av disse posisjonene passer bra for han.

Jeg håper at Haugens' beslutning for å kjempe videre i Brann har blitt farget av rykter om at Skars vurdere en formasjons endring til 4-3-3 eller 4-4-2. Sentralt på midten som ballfordeler med få defensive plikter passer bedre for Haugen.

Huff

Per nå ser det ut som denne karen tok en fryktelig riktig beslutning da han bestemte seg for å bli å kjempe om plassen i Brann. Ingen dominerende kraft ennå, men trygge gode pasninger, meget solid touch og nærteknikk og endelig en spiller med oversikt viser og tegn til bedring i det defensive samt uten ball selv om han er svak på begge deler.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

krakra

Virker å være best i andreomgang. To varierende førsteomganger mot Molde og RBK, med svært solide andreomganger i de samme kampene.

Kjell249

Han liker seg nok best når han får litt rom, og motspillerne er litt slappere i presset. Stor forskjell på prestasjonen i første og andre omgang mot RBK i hvert fall.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Spelaren

Eg håper han snart får ein av curlene sine til å sitte. Kaland-fyren satte nylig ein sånn mot engen, mens Fredrik har vore nære på ved mange anledninger.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

Om Fredrik Haugen har ambisjoner om å spille u21-EM så må han først skrive en lenger kontrakt med Brann. En ny sesong med kontraktsmas er ikke bakteppet for å danke ut de spillerene som er aktuelle for u21-troppen.

krakra

Da må han også få tilbud om kontrakt. Er enig i det du sier og syns Brann burde få forlenget med både Haugen og Finne før 2013-sesongen. Begge har vist nok til å være med videre og jeg tror begge har fått så mye med sjanser den siste tiden at de er villige til å skrive under. Er faktisk mer skeptisk til Finne enn Haugen, på grunn av den slue agenten hans som har "rådført" flere enn èn Brannspiller til å stikke som bosman.

Spelaren

Kontrakt ut juli 2016, folkens! Spenstig kontraktslengde, får håpe han slår til og finner tonen sammen med bl.a Huseklepp, Finne og Larsen. Det mangler ikkje på skarring i rekkene no i hvert fall, så får me håpe nivået er der også. Potensialet er der.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Vent, ut juli? Hva i alle?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Gode nyheter! Han har det absolutt i seg til å bli en nøkkelspiller i årene fremover. At han til nå har skuffet litt har like mye vært urealistiske forumtilhengere sin skyld, som at han ikke har levert etter eget potensiale.
Rød makt på Hansa!

vebo

Jeg ser det som at Haugen ble valgt til fordel for Mjelde.
Tiocfaidh ár lá

ostraume

Godt nytt!

Men ut juli? Rimelig uvanlig her til lands vel?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gepard

Godt nytt det, spesielt at man signerer en lang kontrakt, spiller han opp til sitt potensial i 2013+14 er han fremdeles under såpass med kontrakt at klubbene som evt vil ha  han må a.betale godt for han og b. ergo at han e dyr må klubben vite at han skal få en plass i førsteellver, vinn vinn situasjon.

Men er litt av et spill som foregår ang Mjelde, IKKE tilfeldig at man skubber ut Mjelde dagen før Haugen får langtidskontrakt. Egentlig stinker det itt, man sier en ting (at det er kun sportslige årsaker og at mjelde er likt i brann) men opptrer ganske så råttent synes jeg.

aleksanderhjelleseth

Quote from: Gepard on November 22, 2012, 14:08:20 PM
Men er litt av et spill som foregår ang Mjelde, IKKE tilfeldig at man skubber ut Mjelde dagen før Haugen får langtidskontrakt. Egentlig stinker det itt, man sier en ting (at det er kun sportslige årsaker og at mjelde er likt i brann) men opptrer ganske så råttent synes jeg.


Ser ikke dette i det hele tatt, hva er det som er så råttent? Er det ikke greit å være ærlig?
Brann er konsekvent, de vill ikke satse på Mjelde(noe eg godt kan forstå) og da er det like greit å gi mannen beskjed først som sist. No har han ihvertfall muligheten til å finne seg en ny arbeidsgiver, før 2013sesongen. Alle profesjonelle fotballspillere vill vell spille? At han må ned i lønn får heller være.
Samtidig viser han en god innstilling, ved at han vill kjempe om plassen, kanskje dette som har skjedd får frem det beste i Mjelde? Ros til sportsklubben som har baller til å gjennomføre dette.

Gratulerer til Haugen med ny kontrakt, virker som en fin fyr og han fortjener en ny kontrakt.
Haugen er nye Branns prestisjeprosjekt og grunnstein.

aleksanderhjelleseth

Quote from: aleksanderhjelleseth on November 22, 2012, 14:44:16 PM
Quote from: Gepard on November 22, 2012, 14:08:20 PM
Men er litt av et spill som foregår ang Mjelde, IKKE tilfeldig at man skubber ut Mjelde dagen før Haugen får langtidskontrakt. Egentlig stinker det itt, man sier en ting (at det er kun sportslige årsaker og at mjelde er likt i brann) men opptrer ganske så råttent synes jeg.


Ser ikke dette i det hele tatt, hva er det som er så råttent? Er det ikke greit å være ærlig?
Brann er konsekvent, de vill ikke satse på Mjelde(noe eg godt kan forstå) og da er det like greit å gi mannen beskjed først som sist. No har han ihvertfall muligheten til å finne seg en ny arbeidsgiver, før 2013sesongen. Alle profesjonelle fotballspillere vill vell spille? At han må ned i lønn får heller være.
Samtidig viser han en god innstilling, ved at han vill kjempe om plassen, kanskje dette som har skjedd får frem det beste i Mjelde? Ros til sportsklubben som har baller til å gjennomføre dette.

Gratulerer til Haugen med ny kontrakt, virker som en fin fyr og han fortjener en ny kontrakt.
Haugen er en av grunnsteinene i "nye Brann".

TheRock

Absolutt gode nyheter.

Da krysser jeg fingrene for at Haugen får en god treningsvinter og storspiller fra første serierunde av. I følge Skarsfjord vil han bli prioritert over Mjelde uansett hvordan han/Barmen/Soko gjør det. Er de elendig er det oppskriften for dårlig stemning.

Nixon

Quote from: TheRock on November 22, 2012, 17:31:13 PM
I følge Skarsfjord vil han bli prioritert over Mjelde uansett hvordan han/Barmen/Soko gjør det. Er de elendig er det oppskriften for dårlig stemning.


Har han ikke bare sagt at Mjelde ikke vil bli satset på eller prioritert? Ikke at de andre kan gjøre som de vil og likevel stille foran i køen. Det er en viss forskjell på det.
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Flott med forlengelse. Kontrakt på 3,5 år er litt i korteste laget. Men jeg syns å ha lagt merke til at Brann er blitt litt flinkere de siste årene til å gi litt lengre kontrakter.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Klaus_Brann

Quote from: aleksanderhjelleseth on November 22, 2012, 14:44:16 PM
Quote from: Gepard on November 22, 2012, 14:08:20 PM
Men er litt av et spill som foregår ang Mjelde, IKKE tilfeldig at man skubber ut Mjelde dagen før Haugen får langtidskontrakt. Egentlig stinker det itt, man sier en ting (at det er kun sportslige årsaker og at mjelde er likt i brann) men opptrer ganske så råttent synes jeg.


Ser ikke dette i det hele tatt, hva er det som er så råttent? Er det ikke greit å være ærlig?
Brann er konsekvent, de vill ikke satse på Mjelde(noe eg godt kan forstå) og da er det like greit å gi mannen beskjed først som sist.


Ja, synes dette er greit hvis det er basert på det sportslige/at han har vært ute med leppen i media. Proffe spillere må takle det.
Hvis Skarsfjord gjør det kun for å fjerne sine kritikere er det ugreit.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Eivind

Quote from: Lasaron on November 22, 2012, 19:45:36 PM
Flott med forlengelse. Kontrakt på 3,5 år er litt i korteste laget. Men jeg syns å ha lagt merke til at Brann er blitt litt flinkere de siste årene til å gi litt lengre kontrakter.


3,5 år i korteste laget? I alle dager!

Du som ville ha Labuskas på 5 års kontrakt?

Go Up