• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fredrik Haugen

Started by Spelaren, August 10, 2010, 20:05:25 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Isolert sett er jeg tilbøyelig til å mene at Haugen har fått passelig med spilletid i år, selv om jeg mente noe annet før sesongen. Men pr spilleminutt har han vært bedre enn både Mjelde og Bentley, kanskje også Holmvik.

Guastavino er god, men han gjør mange dårlige valg. Kanskje vi skal satse på å få noen penger for han. Hvis vi da, mot min vilje, skal spille 4-2-3-1 neste år også vil jeg foreslå at trioen blir
Bentley - Haugen - Nordkvelle
Tror det vil kunne bli meget bra.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Xminator

En offensiv trio uten Guastavino er ett dårligere Brannlag.

Lasaron

Ja, det tror jeg også, men jeg vil ha penger for ham, og jeg tror ikke han vil signere en ny kontrakt. Dessuten er både Bentley og Haugen så unge at mulighetene er store for at de vil bli bedre og bedre.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

dudo

Det kan godt hende han i utgangspunktet ikke VIL signere en ny kontrakt, men større klubber ser selvsagt det samme som vi ser, og jeg er ikke sikker på at han er interessant for dem.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Det må da være en trener i Sør-Europa som mener at han kan luke feilvalgene vekk hos Guastavino. Og da blir han nok god for en middels klubb i Spania f. eks.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

dudo

Nja. Jeg er usikker. Da burde han dominert mer i TL.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Quote from: dudo on November 21, 2011, 13:03:00 PM
Det kan godt hende han i utgangspunktet ikke VIL signere en ny kontrakt, men større klubber ser selvsagt det samme som vi ser, og jeg er ikke sikker på at han er interessant for dem.


Men hva er Gustav sin feil og hva skyldes mangel på system? Gustav gjør tidvis idiotiske ting som å skyte fra 40-50 meter og slikt, men dette gjorde også en viss portugiser mot Spania i VM, noe som delvis kan tilskrives frustrasjon over å være håpløst alene på topp. Har liten tro på at Gustav ikke kan tilskrives deler av skylden for sine feilvalg, men tror samtidig han lider på mangel av bevegelse og struktur rundt seg når Brann angriper.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

dudo

Det er jeg enig med deg i.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Onside !!!

Noen andre som har reagert på at Fredrik aldri synger med på Nystemten? Han som er født og oppvokst i Bergen burde kunne teksten å stemme litt i..

Lister

Opptatt med å tygge tyggis, men om han synger på nystemten eller ikke er ikke alfa og omega så lenge han spiller med hjertet på drakten.

Quote from: en eller annen øyboerhandling foran ord
Guinness - Makes you drunk

Kjell249

Quote from: Lister on November 22, 2011, 14:08:00 PM
Opptatt med å tygge tyggis, men om han synger på nystemten eller ikke er ikke alfa og omega så lenge han spiller med hjertet på drakten.

Quote from: en eller annen øyboerhandling foran ord


Haugen er definisjonen av en spiller som ikke spiller med hjertet utenpå drakten. Primadonna nykker og luksusspiller uten ferdighetene til å være det. Haugen har ekstremt mye å lære av Austin!!
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Spelaren

Quote from: Kjell249 on November 22, 2011, 14:24:34 PM

Haugen er definisjonen av en spiller som ikke spiller med hjertet utenpå drakten.



Min uthevelse, synes denne påstanden overgår Haugen-hypen kva useriøsitet angår. At benkesliteren Haugen skal vere sjølve definisjonen/referansepunktet/fasiten på ein spelar som ikkje har hjarte utenpå drakten er bøttefjernt. Fyren har knapt speletid, og bør absolutt få fleire anledninger til å prøve seg med spissferdighetene sine før trollingen tar til. Eg er fullstendig klar over at mange er irriterte over Haugen-hypen men ein trenger ikkje å ramle hodestups nedi den andre skyttergraven heller.

Quote from: Kjell249 on November 22, 2011, 14:24:34 PM
Primadonnanykker og luksusspiller uten ferdighetene til å være det. Haugen har ekstremt mye å lære av Austin!!


Austin var ingen åpenbaring første sesongen heller, men var - pga ein enorm prislapp han ikkje forsvarte på den tida - oftere tatt ut på A-laget.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kjell249

Austin har hele tiden spilt med hjertet utenpå drakten, selv om kanskje ikke samspillet med de andre og ferdigheter helt stod i forhold de første månedene i Brann.

Når det gjelder å spille med hjertet utenpå drakten så en min oppfatning av Haugen at han bare daffer rundt på banen, og når han mister ballen gidder han ikke løpe tilbake eller prøve å vinne den tilbake. Han virker uinteressert og virker til å ha en holdning at han er større enn klubben.

Helt klart at jeg kanskje er litt påvirket av Haugen hypen. Denne sesongen er Haugen den spilleren som har skuffet meg mest i forhold til forventning utenom Bently. Hva med Mjelde vil da kanskje mange av Haugenhyperne spørre seg. Og svaret er da at jeg ikke hadde så høye forventninger til Mjelde.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

kabelmann

Quote from: Spelaren on November 22, 2011, 14:32:37 PM
Austin var ingen åpenbaring første sesongen heller, men var - pga ein enorm prislapp han ikkje forsvarte på den tida - oftere tatt ut på A-laget.


Men så vidt jeg kan huske var det ikke innsatsen det stod på.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Quote from: Kjell249 on November 22, 2011, 14:24:34 PM
Quote from: Lister on November 22, 2011, 14:08:00 PM
Opptatt med å tygge tyggis, men om han synger på nystemten eller ikke er ikke alfa og omega så lenge han spiller med hjertet på drakten.

Quote from: en eller annen øyboerhandling foran ord


Haugen er definisjonen av en spiller som ikke spiller med hjertet utenpå drakten. Primadonna nykker og luksusspiller uten ferdighetene til å være det. Haugen har ekstremt mye å lære av Austin!!
Ingenting å si på Haugens innsatsvilje mot LSK. Selv om alt ikke satt som det skulle offensivt så jobbet han hardt, spesielt defensivt. Selvfølgelig har han mye å lære fra Austin. Det har han sagt gjentatte ganger selv, men hvem har ikke det?

Wingfoot

Haugen har blitt vesentlig flinkere på jobbe hjem igjen når Brann mister ballen, som Krakra sier så viste han dette mot LSK.
Han trekker seg ikke like mye i dueller, og jager ballen en del.
Hadde en del fine opphentinger på søndag, så selv om det ikke stemte helt offensivt, så viser han vilje til å jobbe med de tingene som han har fått pepper for (her på forumet).

Så jeg gleder meg til å se om han fortsetter i samme spor neste sesong, og gjerne klarer å bli fast i første elleveren ;)
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Huff

For å si det sånn var han like god defensivt som Mjelde er i forrige kamp, mens han i innhoppene sine tidlig i sesongen viste et langt større offensivt register enn hva Mjelde har.

Han har altså vist at ferdighetene er der offensivt, samtidig som han ser ut til å ha utviklet seg defensivt. Som OM har han totalt sett vært skuffende, men han var strålende i sine første innhopp her. Ellers har det vært helt greit, de som hadde sett han som DM i Løv-Ham visste at han ikke behersket denne posisjonen, og som kant har han gjort det helt ok tross at han hadde null erfaring der. Defensivt har han kommet seg. Jeg tror han nå er klar til å ta steget, men samtidig er det klart at Gustav per nå her en langt bedre relasjon med Ojo. Beholder vi Uruguyaneren vil jeg ha han ved Ojos side i en fri rolle neste år, med Haugen bak.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Sindre32

Quote from: Huff on November 22, 2011, 16:16:53 PM
For å si det sånn var han like god defensivt som Mjelde er i forrige kamp, mens han i innhoppene sine tidlig i sesongen viste et langt større offensivt register enn hva Mjelde har.

Han har altså vist at ferdighetene er der offensivt, samtidig som han ser ut til å ha utviklet seg defensivt. Som OM har han totalt sett vært skuffende, men han var strålende i sine første innhopp her. Ellers har det vært helt greit, de som hadde sett han som DM i Løv-Ham visste at han ikke behersket denne posisjonen, og som kant har han gjort det helt ok tross at han hadde null erfaring der. Defensivt har han kommet seg. Jeg tror han nå er klar til å ta steget, men samtidig er det klart at Gustav per nå her en langt bedre relasjon med Ojo. Beholder vi Uruguyaneren vil jeg ha han ved Ojos side i en fri rolle neste år, med Haugen bak.


Haugen har som du sier, og som forventet av en såpass ung spiller i sin første sesong i Tippeligaen, vært varierende. Skulle gjerne sett at han fikk enda mer spilletid, samtidig forstår jeg at Skarsfjord ofte velger andre løsninger også. Tror vi kan forvente mer av Haugen ham neste sesong.

Pasningen hans til Ojo før straffen mot LSK var ren klasse. Jeg håper nesten Gustav selges, slik at Haugen kan rendyrkes i den rollen. Ellers er jeg enig i at Ojo i samspill med Guastavino på topp og Haugen bak ville vært svært spennende, men det blir nok litt for offensivt for Skarsfjord tror jeg. Får håpe jeg tar feil.

Danny


Markmus

Rimelig deilig den lobben @ 3:20. Den er det Huseklepp-klasse over ;)
Ka du ve?

Danny

og på 1:39, når han ydmyker to motspillere, "veldig viktig å ha det litt gøy av og til". Hehe!

Gleder meg neste år når han gjør det samme på stadion.

Markmus

Jau, håper virkelig at han slår til i 2012. 2011 var nedtur mtp. forventningene, som nok skyldes krakra :P
Ka du ve?

dudo

Jublingen etter Vikingmålet i serien er det klasse over. Nå har han hatt et år på å venne seg til TL-tempoet, og jeg forventer å se høyere klasse over spillet hans i år. Vi har sett glimt av det i fjor, men det kommer mer i år, det er jeg overbevist om. Mye mer.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: Markmus on January 09, 2012, 01:03:12 AM
Jau, håper virkelig at han slår til i 2012. 2011 var nedtur mtp. forventningene, som nok skyldes krakra :P


He he, ja, vi var jo lei av fyren allerede et halvt år før han kom til Brann!:)
Rød makt på Hansa!

Erlend

Gutten melder om 100 kg i benkpress på Twitter. Ferdig med elendig fysikk nå!

Markmus

Meldte ikke Huseklepp om det samme i sin tid? ;)
Ka du ve?

Spelaren

"Hhhnng, phew. 100kg tilsammen i benkpress denne helgen. #Brann #Strongman #Pfysikk"

;D

Neida, er man toppidrettsutøver sÃ¥ kan vel ein vinter med riktig kosthold, tilpasset trening kvar bidige dag og gulroten Spele-PÃ¥-Stadion framkalle motivasjon for dei fleste av oss. Eg forventer Haugens gjennombrudd i Ã¥r, med Egovino ute av klubben og klippekortet til Mjelde i fare. Nordkvelle mÃ¥ vel berre brekke eit bein eller sÃ¥ først  ;) .
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Var vel en eller annen journalist som mente å vite at Huseklepp tok 100 i benken? Uansett er 100 kg benkpress godkjent det, men det sier samtidig ikke all verdens om duellstyrken til en spiller. Det Haugen først og fremst bør jobbe med er å trøkke mer til i duellene. "Duellstyrke" sitter mye i hodet, men det hjelper sikkert på selvtillitten når det gjelder duellspillet at han har rundet 100 kg på benken.

Chrisstah

Duell styrke har ikke  bare med god fysikk Ã¥ gjøre ogsÃ¥. Man kan være spinkel , men samtidig være god i duellene hvis man er god pÃ¥ Ã¥ time duellene.
Mjelde er et godt eksempel på det.

Uansett, så tror jeg Haugen har lært mye i fjor, tror nok han figurerer mye oftere
i startoppstillingen i år. Samt han vil være en god joker om han kommer inn fra benken.

Kan vi håpe på et "Markus Henriksen" gjennombrudd i år?
Eller er det for mye å håpe på?

Jeg ser hvertfall potensiale!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Danny

Quote from: Chrisstah on January 09, 2012, 17:03:09 PM
Kan vi håpe på et "Markus Henriksen" gjennombrudd i år?


Jeg ser heller en Luca Modric :) (for å sammenligne med en god spiller som faktisk har spilt på stadion)

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Spelaren on January 09, 2012, 12:14:10 PM
100kg tilsammen i benkpress


Jeg håper da virkelig at han ikke kun tar 100 kg tilsammen på en treningsøkt, Spelaren, og f.eks. løfter stangen på 20 kg fem ganger? ;)

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

Nest best på kondistesten også. åpenbart at han ikke slurver med den fysiske treningen.

Kjell249

Quote from: krakra on January 10, 2012, 15:00:05 PM
Nest best på kondistesten også. åpenbart at han ikke slurver med den fysiske treningen.

Kilde?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

January 10, 2012, 16:25:09 PM #633 Last Edit: January 10, 2012, 16:28:23 PM by krakra
http://www.brann.no/nyheter/haugen-hassan-er-en-maskin/

Løp ifra alle i sin gruppe. Hadde vært interessant å se hvem han løp med. Ser at iallefall Nordkvelle må gi tapt.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on January 10, 2012, 15:00:05 PM
Nest best på kondistesten også. åpenbart at han ikke slurver med den fysiske treningen.


Latterlig at han ikke er best. Nei, han bør benkes frem til sommeren hvis han ikke viser bedre treningsholdning enn å bli nr. 2.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Han husket iallefall fotballskoene...

Nixon

Quote from: krakra on January 10, 2012, 15:00:05 PM
Nest best på kondistesten også. åpenbart at han ikke slurver med den fysiske treningen.


Fiffig å gå inn på tråden til andremann i testen i stedet for å gi vinneren oppmerksomhet. Det er det som kalles objektiv forumhyping!:)

Men vi er jo litt vant til at Haugen stiller som nummer to i køen...
Rød makt på Hansa!

krakra

Haugens utvikling er nok mer interessant enn fakiris. Ikke minst når han imponerer på områdene han har blitt kritisert på.

Lasaron

Forøvrig var bildet av Haugen så tøft at jeg måtte le.

Jeg har ikke så god peiling på kondisjon, men burde ikke noen ha bedre kondisjon enn Fakiri?
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

ostraume

Er det ikke litt rart at Fakiri med stålkondisen så godt som aldri løper over midtstreken?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Jose Arrogantio

Quote from: ostraume on January 10, 2012, 20:26:10 PM
Er det ikke litt rart at Fakiri med stålkondisen så godt som aldri løper over midtstreken?


En ting er å orke å løpe fram og tilbake, en annen ting er å ha raske nok bein til å komme tilbake til posisjon tidsnok når de andre kontrer.

Klaus_Brann

Quote from: ostraume on January 10, 2012, 20:26:10 PM
Er det ikke litt rart at Fakiri med stålkondisen så godt som aldri løper over midtstreken?


Høh?
Hvilke kamper ser du? Han var da stadig oppe i angrep og hjalp Guastavino.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Kondis og fart har ikke så mye med hverandre å gjøre. Man kan løpe mange mil uten å ha så særlig fart i beina, mens man kan løpe kjapt uten å holde ut så lenge. F.eks Bolt, han har neppe så god kondis som f.eks Kenenisa Bekele.

Fakiri har nok skjønt at det er viktig å ha god kondisjon for å holde ut lengst mulig når han ikke er så kjapp i beina.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

esp123

Fakiri er nok bare en gjennomført proff type. Han kom vel topp 2 på bip-testen ifjor og. Han er rett og slett et forbilde for de yngre spillerne.

krakra

Fakiri var jo helt ubrukelig i 2008 og fikk beskjed om å lete etter ny klubb. Den jobben han gjorde foran 2009 og har gjort siden da er 100% forbilledlig. Han begrenses i stor grad av tempomanglene, men får likevel maks ut av de forutsetningene han har. Tror han kunne vært et greit alternativ som DM ved siden av Austin. Guntveit løste jo rollen bra med sine tempoproblemer på rutine, klokskap og brukbar teknikk. Fakiri er bedre teknisk, og har nok et bedre fotballhode enn Guntveit. Samtidig er han nok hakket treigere og har ikke helt den samme fighter-gutsen som Guntveit hadde, men tror fortsatt han kunne funket dersom vi la om til en litt mer ballbesittende stil. Noe vi har en mer enn god nok stall til å klare i mine øyne, dersom de store skadeproblemene uteblir.

Virker som at Haugen tar mye lærdom fra Fakiri og Austin, samt Yaw da han var her. Ikke dårlige rollemodeller å ha.

Xminator

Dette er skjebnesesongen for Haugen. Klarer han ikke etablere seg og spille jevnt godt i 2012 lukter det mer Knarvik enn Huseklepp av karrieren.

krakra

Nja, det ville jo vært en liten sensasjon om Haugen etablerte seg i år. Ikke i forhold til kvalitetene hans, men Branns historie. Han vil vel være den første lokale som etablerer seg i Brann før han er 21 år på over 10 år?

Nixon

January 11, 2012, 12:27:08 PM #647 Last Edit: January 11, 2012, 12:44:48 PM by Nixon
Enig at historien ikke taler til hans fordel. Men han, eller du for den saks skyld, kan ikke gjemme seg bak dette dersom han får sjanser som han ikke tar vare på. Jeg synes nemlig ikke alltid han tok godt nok vare på sjansene han fikk i fjor, selv med fratrekk for innbytte og kanskje litt uvante posisjoner, og jeg håper og tror på solid fremgang i år. Tror det var Haugen sin lykkedag da Guastavino lot seg overtale av sin kone til å si farvel til millionene og bli i Uruguay.
Rød makt på Hansa!

krakra

Noen fullverdig unnskyldning er det ikke, men det er nok ikke bare talentenes skyld at det eneste lokale "talentet" som har slått igjennom i Brann er Huseklepp som slo til som 24-åring.

Uansett, så var det mer en kommentar til at dette skal være Haugens "skjebnesesong". Brann er nok den vanskeligste klubben i TL å slå igjennom i som lokalt talent og da bør ikke andresesongen som 19/20-åring være en skjebnesesong akkurat. Ellers har jeg full tro på at Haugen blir en veldig god TL-spiller, spørsmålet er nok om det skjer i Brann eller ikke.

Utmedsnolken

Quote from: krakra on January 11, 2012, 11:40:55 AM
Nja, det ville jo vært en liten sensasjon om Haugen etablerte seg i år. Ikke i forhold til kvalitetene hans, men Branns historie. Han vil vel være den første lokale som etablerer seg i Brann før han er 21 år på over 10 år?


noen som gidder sette sammen en liste med slike spillere? kommer på alex valencia, men om han var helt etablert og under 21 husker jeg ikke. men han spilte nå en del
"og der snubler Sæternes igjen"

Go Up