• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fredrik Haugen

Started by Spelaren, August 10, 2010, 20:05:25 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: Xminator on August 15, 2011, 15:59:37 PM
Listen inneholder også
Quote from: Spelaren on August 15, 2011, 13:13:06 PM
Quote from: nummer9 on August 15, 2011, 12:58:18 PM
(...)Bentley har allerede tidligere prestert meget bra over tid i TL (...)


53. plass på VG-børsen i 2009
94. plass på VG-børsen i 2010
100. plass sålangt i år.

Klasse!


Og 4 BB, 9 mål og 7 assist for 2010. Og noe tett oppunder der i 2009.

Quote from: krakra on August 15, 2011, 12:49:20 PM
Det var da ingen skade, men en sårhet i lysken som holdt ham ut i under en uke. Bentley har et stort potensiale. Det har Haugen også. Nå er det bare å kjøre på med Haugen for fult. Så kan Bentley matches forsiktig inn mot førsteelveren. Kanskje få litt selvtillit fra gode innhopp. Mulig det hadde vært greit for ham med et utlån til Løv-Ham hvor han ville vært en nøkkelspiller og fått selvtillitt.


Så såre lysker er ikke en skade, hva er det da? Alderdomstegn? Tegn på at det har vert rikelig trening for ham? Om gutten hadde vert 100% klar for kamp etter målløsningen hans så hadde han også spilt fra start. Når ting som såre lysker dukker opp så er det ett tegn på at matchingen ikke har vert forsiktig, og han kanskje trenger en treningsvinter til før han kan spille mer enn nå...
At en spiller står over 5 dager med trening, med en kamp inne i perioden, er verken et tegn på for hard matching eller dårlig grunntrening. At spillere får småskader og sårhet skjer i løpet av en sesong. Det betyr selvfølgelig ikke at han ikke skal spille mer.

Det var forøvrig manualterapauten som mente at det ikke var snakk om noen skade. Bare litt sårhet og stivhet.

Når det gjelder Bentley har han alltid vært veldig ustabil. Men noen veldig gode og noen veldig dårlige kamper. Brann håpte vel at han skulle stabilisere seg på toppnivået, men istedenfor har han hittil stabilisert seg på bunnivået.

krakra

Quote from: Nixon on August 15, 2011, 13:01:47 PM
Hmmm, jeg hadde inntrykk av at kraka ikke tror på utlån. Han har vel sågar skrevet at det er greit at Løv-Ham rykker ned slik at Brann ikke kan bruke klubben som en sovepute i talentutviklingen. Men det gjelder kanskje bare hans egne lokale gullgutter?:)
Det med utlån var ikke akkurat veldig seriøst ment, men jeg er ganske sikker på at hvis Haugen eller en annen lokal spiller unggutt hadde spilt så dårlig som Bentley med så mye tillitt i år så hadde flere tatt det som et bevis på at spilleren ikke er god nok for TL og burde ta en sesong i Adeccoligaen

ostraume

Stemmer. Forskjellen er at Bentley har bevist at han har godt TL-nivå inne.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

I Odd ja, med en annen spillestil og en helt annen ramme rundt laget. I år har Haugen vært flere hakk bedre, til tross for langt mindre tillitt. Få grunner til å satse på Bentley fremfor Haugen ut sesongen med mindre Bentley hever seg. Det er vel ingen tvil om at Haugen har bra TL-nivå inne. Flere punkter holder han sågar høyt TL-nivå på.

Kjell249

Quote from: krakra on August 16, 2011, 07:47:54 AM
I Odd ja, med en annen spillestil og en helt annen ramme rundt laget. I år har Haugen vært flere hakk bedre, til tross for langt mindre tillitt. Få grunner til å satse på Bentley fremfor Haugen ut sesongen med mindre Bentley hever seg. Det er vel ingen tvil om at Haugen har bra TL-nivå inne. Flere punkter holder han sågar høyt TL-nivå på.

Flere hakk har han ikke akkurat vært. Har begynt å score mål, noe som er supert, men har vel ikke akkurat vært en åpenbaring. Haugen har endel veldig tydelig svakheter, som gjør at han ikke passer i alle kampbilder. Desverre er han ekstremt tafatt defensivt, og det går ikke bare på dårlig taklingsstyre men hovedsakelig at han ikke gidder å løpe hjemover og dekke rom. Så i kamper hvor vi blir presset så er det nesten som å spille med 10 mann. Vinner vi ballen når vi er presset så klarer ikke Haugen å holde på ballen, eller gå av noen spillere siden han er ganske treig og heller ikke god nok teknikk til å dra av et par spillere. Så han er avhengig av at andre spillere frigjør seg høyere i banen, og det er ikke alltid så lett når vi ligger med nesten hele laget innenfor 16 meteren.

I kamper hvor vi styrer og ligger høyt i banen så kommer Haugen bedre til sin rett med bra pasningsfot, og i tillegg har han mulighet til å komme i avslutningsposisjon. Her er utfordringen til Haugen at han er best sentralt og der kjemper han med Diego som er på et helt annet nivå, og kampene i år har vist at han er desidert best sentralt. Så da må Haugen spille på en av kantene, og da er utfordringen igjen at han ikke klarer å gå av spillere å komme til innlegg, men med hjelp av Sæv på overlapp så kan det fungere.

Jeg tror det skal bli tøft for Haugen å få fast plass i 11eren over tid før han skjønner at han må være en toveisspiller, og de defensive bidragene er like viktig som de offensive.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Wingfoot

Haugen jobbet da mye mer hjemover enn hva Bentley gjorde mot Viking, og generelt de siste sjansene han har fått.

Og Bentley har heller ikke vist at han klarer å dra av noen spillere (etter at han kom til Brann), han går seg jo nesten uten unntak fast...

Personlig syns jeg at Haugen har vist bedre takter siste tiden, og derfor også etterhvert bør få starte en del kamper (og da blir det nok på bekosting av Bentley, siden Diego blomstrer i "hengende spiss-rollen" og Mjelde er kaptein).
Står på Frydenbø og synger av full hals!

krakra

August 16, 2011, 10:18:24 AM #556 Last Edit: August 16, 2011, 10:20:57 AM by krakra
Ja, det blir for dumt med alt dette gnålet om at Haugen ikke jobber bakover når han konkurrerer med Bentley som knapt er på egen banehalvdel. Kan det være så enkelt at Haugen og Bentley faktisk er fritatt en del defensivt ansvar når de spiller?

Haugen har god nok teknikk til å dra av spillere, men det har med selvtillitt og tempo å gjøre. Spillerne kommer fortere opp i ham i TL enn i Adeccoligaen og det er også noe å vende seg til. Men det kreves tillitt.


Skal man snakke om hvorvidt Haugen forsvarer en plass i førsteelveren eller ikke så må man se på vedkommende han konkurrerer med, og ikke sin egen ideal-spiller, som vi ikke har. Det er ytterst få, om noen, områder hvor Bentley har vært bedre enn Haugen i år. Han er bedre til å gjøre seg spillbar og har ballen oftere, men det hjelper lite når han bare roter den bort.

Huff

Quote from: krakra on August 16, 2011, 10:18:24 AM
Ja, det blir for dumt med alt dette gnålet om at Haugen ikke jobber bakover når han konkurrerer med Bentley som knapt er på egen banehalvdel. Kan det være så enkelt at Haugen og Bentley faktisk er fritatt en del defensivt ansvar når de spiller?

Haugen har god nok teknikk til å dra av spillere, men det har med selvtillitt og tempo å gjøre. Spillerne kommer fortere opp i ham i TL enn i Adeccoligaen og det er også noe å vende seg til. Men det kreves tillitt.


Skal man snakke om hvorvidt Haugen forsvarer en plass i førsteelveren eller ikke så må man se på vedkommende han konkurrerer med, og ikke sin egen ideal-spiller, som vi ikke har. Det er ytterst få, om noen, områder hvor Bentley har vært bedre enn Haugen i år. Han er bedre til å gjøre seg spillbar og har ballen oftere, men det hjelper lite når han bare roter den bort.


Helt enig, han er ikke god defensivt, men like god som Bentley -som dog virker å være fritatt store defensive oppgaver. Noen skandale defensivt er han heller ikke, han taklet faktisk en vikingspiller som bakerste mann i hjemmekampen her nylig og hindret således trolig baklengsmål.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on August 16, 2011, 10:18:24 AM
Ja, det blir for dumt med alt dette gnålet om at Haugen ikke jobber bakover når han konkurrerer med Bentley som knapt er på egen banehalvdel. Kan det være så enkelt at Haugen og Bentley faktisk er fritatt en del defensivt ansvar når de spiller?


Det blir det vel ikke. Fordi Bentley ikke jobber bra hjem, så skal ikke Haugen heller?
Spesielt i første mot Viking så vi en Bentley som jobbet mye mer hjemover og generellt, så jeg tror det kun har med holdninger og hvordan man er vant til å spille.
Det er ikke bare bare å endre en holdning/spillestil en spiller har hatt i mangfoldige år. Det gjelder selvfølgelig begge.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: Kjell249 on August 16, 2011, 08:55:30 AM
Flere hakk har han ikke akkurat vært. Har begynt å score mål, noe som er supert, men har vel ikke akkurat vært en åpenbaring. Haugen har endel veldig tydelig svakheter, som gjør at han ikke passer i alle kampbilder. Desverre er han ekstremt tafatt defensivt, og det går ikke bare på dårlig taklingsstyre men hovedsakelig at han ikke gidder å løpe hjemover og dekke rom. Så i kamper hvor vi blir presset så er det nesten som å spille med 10 mann. Vinner vi ballen når vi er presset så klarer ikke Haugen å holde på ballen, eller gå av noen spillere siden han er ganske treig og heller ikke god nok teknikk til å dra av et par spillere. Så han er avhengig av at andre spillere frigjør seg høyere i banen, og det er ikke alltid så lett når vi ligger med nesten hele laget innenfor 16 meteren.


Her er jeg litt forundret når jeg sitter og leser dette. Jeg kan på stående fot komme på én grusom tversoverpasning mot Viking i cupen, ellers så er Haugen en av dem som presterer best når vi vinner ballen på egen halvdel. Enormt pasningssikker, og at han ikke prøver å dra av motspillere i starten av en kontring er da ikke negativt? Det er jo en klassisk feil å begå! Ellers ser jeg bedring i det defensive arbeidet, selv om han har veldig mye å gå på.

Sammenligner man med mellomdistanse-Mjelde er det ikke mye som gjenstår på det defensive. Mjelde har mer muskler, men mindre av det meste andre. Og sammenligner man med Bentley kommer Haugen ut som den beste defensivt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on August 16, 2011, 14:50:18 PM
Quote from: krakra on August 16, 2011, 10:18:24 AM
Ja, det blir for dumt med alt dette gnålet om at Haugen ikke jobber bakover når han konkurrerer med Bentley som knapt er på egen banehalvdel. Kan det være så enkelt at Haugen og Bentley faktisk er fritatt en del defensivt ansvar når de spiller?


Det blir det vel ikke. Fordi Bentley ikke jobber bra hjem, så skal ikke Haugen heller?
Spesielt i første mot Viking så vi en Bentley som jobbet mye mer hjemover og generellt, så jeg tror det kun har med holdninger og hvordan man er vant til å spille.
Det er ikke bare bare å endre en holdning/spillestil en spiller har hatt i mangfoldige år. Det gjelder selvfølgelig begge.
Herregud da. Poenget er ganske enkelt. Det er meningsløst å bruke det at Haugen "ikke jobber hjemover" som argument for at han ikke skal spille fast når konkurrenten hans jobber minst like lite hjemover.

Dette med at Haugen ikke jobber hjemover blir forøvrig overdrevent ganske kraftig av de som før sesongen mente at han ikke burde spille noe særlig. Han jobbet godt hjemover mot Viking. Mer enn Bentley. Ikke like mye som Holmvik og Mjelde, men det skulle bare mangle når han er så mye bedre offensivt enn dem som han er.

KEO

Skal være enig i at Haugen har tatt steg i riktig retning, men jeg tror/mener at det er riktig å posjonere ut spilletiden hans.
Han er forsatt ung og har mye å lære så tiden hans som fast innventar i 11 kommer.
Men for all del er man god nok så er det ikke feil å la han spille, men dette har nok Skarsfjord kontroll på!
Nu kør vi!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on August 16, 2011, 15:40:25 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 16, 2011, 14:50:18 PM
Quote from: krakra on August 16, 2011, 10:18:24 AM
Ja, det blir for dumt med alt dette gnålet om at Haugen ikke jobber bakover når han konkurrerer med Bentley som knapt er på egen banehalvdel. Kan det være så enkelt at Haugen og Bentley faktisk er fritatt en del defensivt ansvar når de spiller?


Det blir det vel ikke. Fordi Bentley ikke jobber bra hjem, så skal ikke Haugen heller?
Spesielt i første mot Viking så vi en Bentley som jobbet mye mer hjemover og generellt, så jeg tror det kun har med holdninger og hvordan man er vant til å spille.
Det er ikke bare bare å endre en holdning/spillestil en spiller har hatt i mangfoldige år. Det gjelder selvfølgelig begge.
Herregud da. Poenget er ganske enkelt. Det er meningsløst å bruke det at Haugen "ikke jobber hjemover" som argument for at han ikke skal spille fast når konkurrenten hans jobber minst like lite hjemover.

Dette med at Haugen ikke jobber hjemover blir forøvrig overdrevent ganske kraftig av de som før sesongen mente at han ikke burde spille noe særlig. Han jobbet godt hjemover mot Viking. Mer enn Bentley. Ikke like mye som Holmvik og Mjelde, men det skulle bare mangle når han er så mye bedre offensivt enn dem som han er.


Jeg bruker ikke kun det som argument, men det er jo en del av bildet.
Da så vi forskjellige kamper, Bentley jobbet på et helt nytt nivå i hele første i alle fall.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: KEO on August 16, 2011, 16:10:24 PM
Skal være enig i at Haugen har tatt steg i riktig retning, men jeg tror/mener at det er riktig å posjonere ut spilletiden hans.
Han er forsatt ung og har mye å lære så tiden hans som fast innventar i 11 kommer.
Men for all del er man god nok så er det ikke feil å la han spille, men dette har nok Skarsfjord kontroll på!
Ja han er ung og har mye å lære. Betyr det at han ikke skal få spille fast når han er bedre enn konkurrenten? Er det aldersgrense for å spille fast i Brann?

krakra

Quote from: Klaus_Brann on August 16, 2011, 16:30:17 PM
Quote from: krakra on August 16, 2011, 15:40:25 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 16, 2011, 14:50:18 PM
Quote from: krakra on August 16, 2011, 10:18:24 AM
Ja, det blir for dumt med alt dette gnålet om at Haugen ikke jobber bakover når han konkurrerer med Bentley som knapt er på egen banehalvdel. Kan det være så enkelt at Haugen og Bentley faktisk er fritatt en del defensivt ansvar når de spiller?


Det blir det vel ikke. Fordi Bentley ikke jobber bra hjem, så skal ikke Haugen heller?
Spesielt i første mot Viking så vi en Bentley som jobbet mye mer hjemover og generellt, så jeg tror det kun har med holdninger og hvordan man er vant til å spille.
Det er ikke bare bare å endre en holdning/spillestil en spiller har hatt i mangfoldige år. Det gjelder selvfølgelig begge.
Herregud da. Poenget er ganske enkelt. Det er meningsløst å bruke det at Haugen "ikke jobber hjemover" som argument for at han ikke skal spille fast når konkurrenten hans jobber minst like lite hjemover.

Dette med at Haugen ikke jobber hjemover blir forøvrig overdrevent ganske kraftig av de som før sesongen mente at han ikke burde spille noe særlig. Han jobbet godt hjemover mot Viking. Mer enn Bentley. Ikke like mye som Holmvik og Mjelde, men det skulle bare mangle når han er så mye bedre offensivt enn dem som han er.


Jeg bruker ikke kun det som argument, men det er jo en del av bildet.
Da så vi forskjellige kamper, Bentley jobbet på et helt nytt nivå i hele første i alle fall.
En del av bildet er at konkurrenten til Haugen ikke jobber bedre defensivt enn ham og at Haugen er bedre på de aller fleste områder og totalt sett en bedre spiller per dags dato.

Men Bentley er jo ung og vil sikkert utvikle seg han og.

Xminator

En Bentley i den formen han hadde i Odd scorer og legger opp til mer enn Mjelde.
Det virker som Haugen også vil være en slik spiller, selv om det er litt for tidlig å si noe om.

Jeg håper vi utover høsten får se begge på laget sammen med Guastavino på bekostning av Holmvik og Mjelde. Og jeg er ikke av dem som er overbegeistret over det defensive arbeidet til Mjelde. Joda det er mye armer og bein, men stort sett en halv meter på etterskudd både offensivt og spesielt defensivt. De gangene han vinner ballen er det heller regelen enn unntaket at det ender med balltap. Sammenlign på Torp og det er veldig tydelig.

KEO

Quote from: krakra on August 16, 2011, 16:39:13 PM
Quote from: KEO on August 16, 2011, 16:10:24 PM
Skal være enig i at Haugen har tatt steg i riktig retning, men jeg tror/mener at det er riktig å posjonere ut spilletiden hans.
Han er forsatt ung og har mye å lære så tiden hans som fast innventar i 11 kommer.
Men for all del er man god nok så er det ikke feil å la han spille, men dette har nok Skarsfjord kontroll på!
Ja han er ung og har mye å lære. Betyr det at han ikke skal få spille fast når han er bedre enn konkurrenten? Er det aldersgrense for å spille fast i Brann?


Jeg sier ikke at det skal gå i mot han at han er ung, men jeg tror at en forsiktig tilvenning til ett høyere nivå kan være smart for unge spillere, men det er det nok ingen fasit på, men som jeg sa over den oppgaven overlater jeg til hr Skarsfjord som jeg håper har bedre vurderings evne enn meg og deg på dette område!
Nu kør vi!

TheRock

Twitter kan melde om at Haugen har spilt 1. omgang på kanten i en 4-4-1-1-formasjon for Brann 2 mot Sotra, og har notert seg for en scoring. Står forøvrig 4-2 til pause, Yaw, Haugsdal og Barmen er de 3 andre på scoringslisten.

dudo

Javel? Hvem er det som twitrer om Brann2-kamper?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


Huff

Kan Brann sende Ojo på mediehåndteringskurs hos Fredrik Haugen?

http://fotball.bt.no/eliteserien/article208706.ece
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

abe78

Haugen er 100 % Brann-fan - han sier nok dette fordi han tar det for gitt at vi vet det. Andre spillere kunne kanskje ikke sagt det på samme måten.
.og husk!

Nixon

Man kan mene mye om Ojo, men han er i alle fall ganske forfriskende i forhold til mye av det "politisk korrekte" de andre spillerne lirer av seg. Men Haugen fremstår nesten troverdig!;)
Rød makt på Hansa!

Klaus_Brann

Ojo leverer utvilsomt i sine intervjuer, hehe!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Skuffende mange feilpasninger i dag. Dårlig kamp.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

monzilla

Svak kamp, men Haugen er ung. Kan ikke forvente at han skal bære laget på dårlige dager.

krakra

I dag var han rotete og ufokusert ja. Hadde et par gode gjennomspill, men alt i alt en dårlig kamp. Men det forsåvidt greit, han er ung, kampene var rotete og det er ikke akkurat sånn at spillet hans svekket oss noe særlig for det var ingen som var spesielt gode. Guastavino var frisk, i dag tilgir jeg ham all ballføringen og egoismen, for det var virkelig ikke mange gode pasningsalternativer når han hadde ballen.

Nixon

Dårlig kamp. Uvanlig mye dårlige pasninger selv når han ikke er presset. Men noen gode trekker opp, og det var nok ingen lett kamp å storspille i. Vi kan vel si at all erfaring er god erfaring, og at det forhåpentligvis var god læring i kampen i kveld.

Men når Guastavino nevnes her så trekker både Haugen og Guastavino seg fra litt for mange dueller. Dersom begge to skal spille samtidig må begge trøkke litt mer til. Ellers får motstanderen litt for lett spillerom.
Rød makt på Hansa!

krakra

Guastavino trekker seg kanskje fra dueller, men jeg syns han er ekstremt flink til å plukke andreballer. Er det en duell offensivt og vi får ballen etterpå er det nesten utelukkende Guastavino som har den.

Nixon

Men når de ikke går i duellene blir det jo ingen andreballer å vinne, hverken for han eller andre
Rød makt på Hansa!

ostraume

Enormt provoserende når Haugen skvetter unna når Ogude kom taklende midt i andre omgang. Ellers en ujevn kamp fra Haugen, litt for mange upressede balltap. Virker og litt meningsløse disse evige vippene/lompene hans inn i feltet. Men en mann med ferdigheter og potensiale, det er ingen tvil om.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

roaldinho

Hadde vært konge om Haugen hadde scoret 1-2 mål og samtidig spilt en  god kamp. Lurer på om Skars hadde benket han til fordel for Mjelde i siste kamp mot Aafk da.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Får håpe han lykkes på søndag ja. Forøvrig er det faktisk helt sykt at vi ligger an til å ta sølv. Gjør vi det må det være tidenes dårligste sølvlag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on November 18, 2011, 20:17:56 PM
Får håpe han lykkes på søndag ja. Forøvrig er det faktisk helt sykt at vi ligger an til å ta sølv. Gjør vi det må det være tidenes dårligste sølvlag.


Jepp, hadde vært knall inn mot serieavslutning om han fikk bygget seg på litt selvtillit. Det kan fort hjelpe på inn i en ny sesong.

Og enig i det siste.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

Det er ganske åpenbart at norsk fotball er på et historisk bunnivå. Syns ikke de suverene seriemesterne har vært spesielt imponerende siden i sommer og når lag som VIF, Brann og ODD, som alle har fremstått temmelig middelmådige i hele år, samt RBK som var elendig tidligere i år, kjemper om medalje så sier det sitt.

dudo

05 var vel ikke akkurat en høydare det heller.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

BT fra testdagen onsdag: "Og for de som tror Fredrik Haugen har tempoproblemer - det så definitivt ikke slik ut på denne testen." Så vet vi det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Noen på dette forumet har gjort Haugen en skikkelig bjørnetjeneste...
Rød makt på Hansa!

Klaus_Brann

Ja. Bortsett fra et par bra pasninger i dag (blant annet den som førte til straffa), var det skralt fra den kanten i dag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Han klarte seg helt greit. Skuffende offensivt, selv om han hadde noen gode og avgjørende pasninger, men bra defensivt. Jobbet bra og hadde flere ballgjenvinninger og vant tilogmed en hodeduell.

Ikke noe dårligere enn Mjelde er i 90% av kampene sine.

bernu

Han har også mange horrible balltap som skapte skumle overganger til lsk.
Men de skal vel ikke snakkes om ?

Haugen var svak i dag, i sin favorittposisjon, fra start.
HANSA - Z

krakra

Han var helt grei. Standar Mjelde-nivå. På ingen måte glimrende, men bedre enn som DM med ganske god margin.

roaldinho

Quote from: bernu on November 20, 2011, 22:18:03 PM
Han har også mange horrible balltap som skapte skumle overganger til lsk.
Men de skal vel ikke snakkes om ?

Haugen var svak i dag, i sin favorittposisjon, fra start.



De gangene Haugen mistet ballen så klarte han flere ganger å vinne ballen tilbake selv. Han gjorde riktignok noen feil fordi han ikke har så mye erfaring i TL, samt han fremdeles er litt veik. Men han jobbet seg tilbake og vant flere baller, så han fikset feilene sine. Hadde pasningen til straffen, men var også en del stillestående som gjorde at han ikke fikk så mye ballen. Hadde vel ett OK skudd i andre omgang også, pluss par småfarlige innlegg. Jeg tror Haugen med tillit og en god oppkjøring der han blir drillet i en bestemt rolle absolutt kan være til hjelp neste sesong. Det som også må tas med: Selv om Haugen hadde en OK dag så blir det veldig mye Gustav/Ojo. Det er en skam å se på når Haugen har godt med rom, men Ojo eller Gustav velger Gustav eller Ojo til å spille med. Det blir for dumt.

Mjelde kan jo ikke få plassen tilbake nå, kan ikke forandre ett vinnende lag :)
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

TheRock

Er da ikke snakk om noe enten eller? Mjelde kan fint ta plassen til Bentley også.

OmOssSjølOgHansaøl

Haugen var ikke bedre enn Mjelde pleier være. Han skal ha skryt for et par fine ballvinninger, pasningen til Ojo som førte til straffe, samt at han kom seg i skuddposisjon et par ganger (selv om ikke skuddene var all verden). På tampen av sin første Tippeligasesong er han fortsatt en av de svakeste blant de Brann-spillerne som har fått en del spilletid - men jeg tror fortsatt han kan komme seg opp på godt Tippeliganivå etter hvert.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

dudo

Haugen hadde ikke dagen, nei. Skuffende. Basert på det han glimtvis har vist tidligere er jeg dog en enorm fan av å gi han mer tillit og spilletid. Han har ikke levd opp til hypen - eller fjorårssesongen, men han har heller ikke hatt de beste forhold.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on November 20, 2011, 23:46:21 PM
Haugen var ikke bedre enn Mjelde pleier være. Han skal ha skryt for et par fine ballvinninger, pasningen til Ojo som førte til straffe, samt at han kom seg i skuddposisjon et par ganger (selv om ikke skuddene var all verden). På tampen av sin første Tippeligasesong er han fortsatt en av de svakeste blant de Brann-spillerne som har fått en del spilletid - men jeg tror fortsatt han kan komme seg opp på godt Tippeliganivå etter hvert.

Han var ikke bedre, men ikke noe dårligere enn Mjeldes vanlige nivå. Hadde han nettopp spilt sin 20. kamp på rad som OM hadde det definitivt vært en skuffende kamp og et slikt nivå over flere kamper burde kvalifisere til benking, men det var ikke hans kamp nummer 20. kamp på rad som OM. Det var hans aller første fra start og i den sammenheng  var han grei nok, spesielt defensivt.

Ambisjonsnivået til Haugen bør og er nok høyere enn å komme på bra TL-nivå etterhvert.

Offensivt skuffet han, men der vet vi at han har mye å gå på. Det viste han jo også glimtvis i dag, blant annet foran straffesituasjonen. Det største ankepunktet mot Haugen har vært at han er ubrukelig defensivt. Det var han langtfra i dag, og jeg syns han bør starte siste serierunde.

Han har kanskje vært en av de dårligste av de som har "spilt mye", men han har jo også vært blant de som har spilt klart mest og det påvirker selvsagt prestasjonene. Mjelde har langt bedre forutsetninger for å prestere på dette stadiet i sesongen enn Haugen, men likevel er han ikke bedre. Av de som stort sett har sittet på benken og kommet innpå har Haugen vært best.

roaldinho

Syntes Haugen bør konsentrere seg om det offensive som han er bra på, at Gustav/Ojo klarer å gi han baller i gode posisjoner, for han har en bra skuddfot og god teknikk. Som regel når han får ballen er det tett og han må snu seg fordi mange spillere er rundt han. Jeg tror med en god oppkjøring og drilling inn i den offensive midtbanen så kan han bli en slager neste sesong. Da blir han kjent med spillerne rundt seg og får roen. Er nok det Haugen trenger.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Xminator

Blir ikke klok på Haugen. Han har noen glimt som tilsier at det som virker som manglende tempo egentlig sitter i viljen til å jobbe. Det er litt tidlig å bli luksusspiller som 19-åring.

Tror ikke det er tilfeldig at Brann glimter til offensivt når Guastavino får gå mer sentralt etter at Haugen blir byttet ut.

Go Up