• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fredrik Haugen

Started by Spelaren, August 10, 2010, 20:05:25 PM

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Nei, jeg har ikke snakket med Skarsfjord;) Tviler på at han er klar mot Viking, men vi får virkelig håpe det. Med både Maxi og Austin ute blir det nok Mjelde som DM.

roaldinho

Midtbanen kommer til å bli voldtatt mot Viking, når man er uten Austin.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

Syns det er latterlig at vi er så avhengige av Austin. Det er 14 lag i TL som ikke blir voldtatt uten en Austin på laget. Vi har ikke spesielt dårlige spillere på midtbanen uten Austin, selv ikke med Haugen, Mjelde eller Fakiri som DM.

Men jeg er ikke uenig i at det er tilfellet. VI faller fullstendig sammen uten Austin.

krakra

Ellers så var Haugens matchvinner-egenskaper savnet i dag. På den "lyse" siden spilte Bentley ham enda nærmere førsteelveren.

Xminator

Du må se litt i vinkel for å si Bentley spiller seg ut av laget. En helt grei match fra den kanten.

krakra

Da forventer man ikke mye. Utrolig treig i det meste han foretar seg, fortsatt for høy andel feilpasninger og lite jobbing defensivt. Har ikke noe imot at en spilller får en fri offensiv rolle uten noe særlig defensivt ansvar, men da må han faktisk gjøre en forskjell offensivt. Han fikk treer fra både VG og Tv2. Jeg er enig med dem.

Haugene har bidratt mer offensivt i begge innhoppene enn det Bentley gjorde i dag og burde vært foretrukket dersom han var skadefri.

dudo

Quote from: Xminator on August 07, 2011, 21:40:14 PM
Du må se litt i vinkel for å si Bentley spiller seg ut av laget. En helt grei match fra den kanten.



Det kan du da ikke mene?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kai-Olai

Tolket Haugen dit i pausen at det bare var snakk om en liten skade. Så har forhåpninger om at han er klar til Viking-kampen. Hvis noen skulle sitte på annen info, så er jeg den første til å trekke mine påstander. :)

roaldinho

Bentley ødelagte flere angrep, selv om han ved iallefall en anledning fikk lagt inn i en tom boks. Hva er poenget å legge inn i en 16-meter med null Brannspillere? Og hvor er Brannspillerne?

Det ene han ødelagte fordi han var så ufattelig treg var en god kontringsmulighet. Det irriterte meg veldig. Det er ikke tilfeldig at han ble byttet ut, og når Haugen er skadefri tar han plassen.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Markmus

Husker Bentley fikk en ball rett over midtbanestreken ute på høyrekant. En førstetouch selv Armann Smari Bjõrnsson ville vært flau av. En enorm mulighet til å kontre inn et mål, men førstetouchen gjorde selvsagt at ballen gikk til en Godset-spiller.
Ka du ve?

Xminator

Joda, jeg vet Bentley er blitt en spiller der hver feil blir analysert og lagt vekt på. Så hva med å løfte blikket litt og se på det som er bra også?

krakra

Det var ikke all verdens. Offensivt holdt han vel omtrent samme nivå som Bjørnar Holmvik, defensivt samme nivå som Fredrik Haugen.

Xminator

Bentley kommer, og skal ha tid. Den mobbekampanjen enkelte har begynt med er så til de grader stikk i stid med det som har ført Brann opp i en posisjon alle bare kunne drømme om før sesongen.

Men også ekstremt typisk for både bataljonen-forum-kulturen og tribunekulturen i Bergen.

Wingfoot

Hadde det ikke vært en idé å ta diskusjonen om Bentley i tråden om nettopp Bentley, og ikke fylle Haugen sin tråd med diskusjoner som ikke har med spilleren å gjøre i det hele tatt???
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Derabilo

Quote from: Xminator on August 08, 2011, 12:07:40 PM
Bentley kommer, og skal ha tid. Den mobbekampanjen enkelte har begynt med er så til de grader stikk i stid med det som har ført Brann opp i en posisjon alle bare kunne drømme om før sesongen.

Men også ekstremt typisk for både bataljonen-forum-kulturen og tribunekulturen i Bergen.


Totalt enig. For mange er det godt å ha en hakkekylling. Hva med å gi en gutt, som har vist tidligere i Odd at han har mye fotball i seg, få tid og ro til å finne dette frem igjen?

Huseklepp brakk foten for noen år siden, og slet med formen frem til høsten kom. Da var han tilbake i godt slag. Bentley har vært skadet, komt til ny klubb, har en gjeng med supportere som hakker på han mens han prøver å finne sin plass i et lag med en an formasjon og spillestil enn det han er vant til, i tillegg til en følelse av at han må prestere pga prislappen. De fleste hadde sletet med å gjøre en god figur under slike forutsetninger.

Når det er sagt gjør ikke det Haugen noe bedre. Selv om en skulle regne Bentley som dårligere enn Haugen er likevel Mjelde, Austin, Torp, Guastavino, Holmvik og trolig Bajter bedre enn Haugen.
 Bergen ut av Norge -

krakra

August 08, 2011, 12:37:00 PM #515 Last Edit: August 08, 2011, 12:41:34 PM by krakra
Jo, Haugen har gjort det bedre enn Bentley. Skapte mer i hvert av innhoppene mot Viking og Odd enn Bentley gjorde i går. Han er også langt bedre enn Mjelde og Holmvik offensivt og når vi kan gi Bentley en fri offensiv rolle burde det være mulig å gi en lignende rolle til Haugen. Med Bentley på benken. Hvordan du kan si at Bajter trolig er bedre enn Haugen vet ikke jeg. Jeg vet ingenting om denne Bajter forutenom at han var relativt dårlig da han kom innpå mot Viking.

Det handler heller ikke om at Bentley er noen "hakkekylling". Det må være lov å påpeke at han ikke har vært god i det hele tatt. Selv om spillerbørsene ikke er noen fasit så er det ikke tilfeldig, eller fordi Bentley er noen hakkekylling, at han fikk tre på samtlige. Det handler om at han får nesten ubegrenset med tillitt til tross for at han spiller svært dårlig. Han er ikke den eneste på Brann med stort potensiale og bør ikke ta opp plassen til et så stort talent som Haugen når han ikke leverer varene.

Nixon

Quote from: krakra on August 08, 2011, 12:37:00 PMDet handler heller ikke om at Bentley er noen "hakkekylling".


Men det ligner veldig når du bruker tråden til favorittspilleren din til å nesten synes det er bra at han spiller dårlig...
Rød makt på Hansa!

krakra

Det er en grunn til at det var i hermetegn. Det er ikke bra at Bentley spiller dårlig, men hvis Haugen nærmer seg en plass i førsteelveren er det en positiv konsekvens. Jeg skulle gjerne sett Bentley på Odd-nivå, men har begynt å gi opp at det vil skje i år. Han er veldig langt unna og hvis kurven i det hele tatt er positiv er den iallefall veldig slakk.

Nixon

Quote from: krakra on August 08, 2011, 12:48:11 PMDet er en grunn til at det var i hermetegn.


Derfor skrev jeg også "nesten synes". Men det var fortsatt unødvendig etter min mening.
Rød makt på Hansa!

krakra

Aller helst ser jeg at han storspiller, men skal han først spille dårlig kan han like gjerne spille så dårlig at Skarsfjord heller lar andre slippe til.

Tom C

Selv om det er offtopic, så må jeg få lov til å kommentere dette med hakkekylling. Er det ikke bare reine fakta at Bentley har spilt rævva stort sett hele sesongen? Er det ikke da lov å påpeke at man skulle ønske at andre fikk sjansen uten at vedkommende er en hakkekylling? Har ingenting imot Bentley som person, men på fotballbanen har vi helt klart bedre alternativer, og det må være lov å mene at disse snart bør få prioritet fremfor å bruke en hele sesong på å spille Bentley i form.
Aldri mer Obos....

Huff

Bentley har slik jeg ser det spilt seg ut av laget, Haugen har spilt seg inn. Holmvik kan og vurderes foran Bentley dersom både Gustav og Ojo er på banen.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Lasaron

Og Bentley har virkelig fått tid til å spille seg i form. Nå skal det sies at han vred spillet ypperlig ved et par anledninger i går.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

krakra

Avgjørende scoringer i tre kamper på rad, fantastisk pasningsspill(selv om det ikke var helt på topp i dag) og en iskald straffe. Haugen er mye bedre enn Bentley, også som h.kant. Skandale hvis en skadefri Haugen ikke starter mot Stabæk.

Hatleking

Quote from: krakra on August 14, 2011, 21:37:43 PM
Avgjørende scoringer i tre kamper på rad, fantastisk pasningsspill(selv om det ikke var helt på topp i dag) og en iskald straffe. Haugen er mye bedre enn Bentley, også som h.kant. Skandale hvis en skadefri Haugen ikke starter mot Stabæk.


Haugen har teke steg, og eg er heilt einig i at han er moden for å starte.

krakra

Det har han i grunnen vært veldig lenge, men nå er vi over det punktet hvor det er alledeles latterlig hvis Bentley fortsatt prioriteres foran.

monzilla

Så nesten ut som at Haugen fintet at han var panisk i dag når han tok straffen, så roet han seg ned rett før han traff ballen iskaldt kontrollert.

krakra

Han sendte også Start ut av cupen med den avgjørende straffen. Som 16-åring med brudd i armen.

Lasaron

Jeg husker godt den fjernsynssendte kampen i fjor høst mellom Løv-Ham og Sogndal, den som Piotr klikket i.

Jevn og dramatisk kamp. Opprykk på spill. Arve Walde hadde kort tid før bommet på straffe. Så scorer Haugen på straffe. 18 år. Jeg ble imponert.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

monzilla

Eneste han må legge av seg er å starte alle intervju med enten ja eller nei.

Litt avhengig av motstander og om det er hjemme eller borte så tror jeg at vi bør begynne å matche Haugen fra start etter hvert. Synd kapteinen har klippekort.

Markmus

Quote from: monzilla on August 14, 2011, 22:13:44 PM
Eneste han må legge av seg er å starte alle intervju med enten ja eller nei.

Litt avhengig av motstander og om det er hjemme eller borte så tror jeg at vi bør begynne å matche Haugen fra start etter hvert. Synd kapteinen har klippekort.


Selv Skarsfjord må snart innse at Mjelde ikke holder mål. Det eneste Mjelde bidrar med i de fleste kamper er å ødelegge for laget. Kun i et par kamper i år har han vært god. Det holder bare ikke for en rutinert midtbanespiller som skulle komme hjem og ta Bergen med storm. Kan like gjerne gi Haugen kapteinsbindet i samme slengen - den fyren er faen meg kald.

Men enn så lenge får vi gi det til Kalvenes. En verdig leder.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: monzilla on August 14, 2011, 22:13:44 PM
Eneste han må legge av seg er å starte alle intervju med enten ja eller nei.


Det samme led/lider vel Huseklepp av. "Njeee, altså..."
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Quote from: krakra on August 14, 2011, 21:50:33 PM
Det har han i grunnen vært veldig lenge, men nå er vi over det punktet hvor det er alledeles latterlig hvis Bentley fortsatt prioriteres foran.


Umulig å komme med noe fasit på det.

Det blir litt som med Huseklepp. Ble han matchet perfekt så han utviklet seg glimrende eller burde han fått mer spilletid tidligere? Nå kan man selvsagt hevde det ene, men det er umulig å se bort i fra det andre. Jeg mener Haugen har blitt matchet fornuftig i sin første sesong i TL, og at han nå er klar for starter.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Nå spilte han ikke fantastisk i går etter at han kom inn mot slitne Viking-spillere. Men han viser i glimt hva han kan, og jeg, som de fleste andre, ser han gjerne fra start i neste kamp.

Men hvis han ikke skårer da er det tilbake til superinnbytter!;)
Rød makt på Hansa!

Xminator

Så lenge målene kommer så er jo det viktigst. Men ikke glem at pasningen før angrepet vi utlignet på var en støttepasning fra Haugen som nesten sendte en Vikingspiller alene med keeper. Det var marginer i massevis, men det har jo vært Branns historie i år. Måtte gullhårene holde for både Haugen og Brann...

Huff

Quote from: Xminator on August 15, 2011, 08:05:21 AM
Så lenge målene kommer så er jo det viktigst. Men ikke glem at pasningen før angrepet vi utlignet på var en støttepasning fra Haugen som nesten sendte en Vikingspiller alene med keeper. Det var marginer i massevis, men det har jo vært Branns historie i år. Måtte gullhårene holde for både Haugen og Brann...


Såvidt jeg husker var det grunnet en uoppmerksom stopper at pasningen nesten spilte gjennom vikingspilleren, men likevel en farlig pasning fra Haugen. Nå syntes jeg ikke at Haugen -foruten klassemålet- var såveldig god i går, men dette endrer ikke at fyren har vært langt bedre enn Bentley (når han har kommet inn på OM) og skapt utrolig mye mer dersom en ser på antall spilte minutter. Bentley innehar en eksempelvis langt friere offensiv rolle enn Guastavinho, han har like lite defensivt ansvar som en typisk spiss, likevel står han vel med 3-4 målpoeng på 17 kamper sålangt. Dette er svakt mtp laget han spiller på, for Brann har vært gode offensivt i år. Så har vi en Mjelde som har skoret bruktart med mål, men ellers bidrar med lite, formkurven hans peker og nedover.

Haugen er ingen Pele, men han er god og han har et stort potensiale, så lenge vi har to offensive spillere i ellveren som ikke presterer mer enn ''under middels'' er det merkelig dersom ikke Haugen får starte. 
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Markmus

Quote from: Xminator on August 15, 2011, 08:05:21 AM
Det var marginer i massevis, men det har jo vært Branns historie i år.


Javel? De to siste kampene mot Viking har vi hatt marginene på vår side, men ellers i år har vi virkelig ikke fått mye gratis. Heller tvert i mot.
Ka du ve?

Huff

Quote from: Markmus on August 15, 2011, 09:59:41 AM
Quote from: Xminator on August 15, 2011, 08:05:21 AM
Det var marginer i massevis, men det har jo vært Branns historie i år.


Javel? De to siste kampene mot Viking har vi hatt marginene på vår side, men ellers i år har vi virkelig ikke fått mye gratis. Heller tvert i mot.


Vi var heldige mot Sogndal i cupen, og spillemessig var vel og FKH noe bedre enn oss i Haugesund. Ellers synes jeg vi var litt uheldige som ikke fikk med oss poeng i hjemmekampene mot Molde og FFK, samt bortekampen mot Godset, men totalt sett har Brann slik jeg ser det hatt marginene med seg sålangt. Utrolig nok -så mye marginer som vi har hatt mot oss op gjennom årene skulle vi vel ha en to-tre seriegull på ren flaks i samtlige kamper til gode på fru Fortuna.

Det er dog bekymringsverdig at det er flaksen som redder oss i to kamper mot et langt yngre Vikinglag-der noen av deres beste spillere er lokale unngutter. Per nå virker det som siddisene blir langt bedre enn oss om noen år.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

krakra

Quote from: ostraume on August 15, 2011, 07:38:28 AM
Quote from: krakra on August 14, 2011, 21:50:33 PM
Det har han i grunnen vært veldig lenge, men nå er vi over det punktet hvor det er alledeles latterlig hvis Bentley fortsatt prioriteres foran.


Umulig å komme med noe fasit på det.

Det blir litt som med Huseklepp. Ble han matchet perfekt så han utviklet seg glimrende eller burde han fått mer spilletid tidligere? Nå kan man selvsagt hevde det ene, men det er umulig å se bort i fra det andre. Jeg mener Haugen har blitt matchet fornuftig i sin første sesong i TL, og at han nå er klar for starter.
JEg syn det har vært for feig matching. Nå gjenstår det å se om scoring i tre kamper på rad er nok til å danke ut super-Bentley. Jeg har mine tvil til at Skarsfjord vil satse på Haugen fremfor Bentley fremover selv om alle ser at han er langt bedre. Bentley har ikke noe større potensiale enn Haugen heller

Xminator

Nå er vel matchingen de to siste kampene begrunnet i skade og ikke hvorvidt han er i form nok til å spille. Med tanke på samme skaden så er det kanskje like greit han ikke har vert mathcet hardere før også.

Når det gjelder potensialet til Bentley så er det relativt stort. Det er synd for Brann at han ikke har fått det ut hos oss enda. For Brann og vår sportslige utvikling får vi da virkelig håpe han snart får det ut og presterer opp mot det han har gjort tidligere sesonger.

krakra

Det var da ingen skade, men en sårhet i lysken som holdt ham ut i under en uke. Bentley har et stort potensiale. Det har Haugen også. Nå er det bare å kjøre på med Haugen for fult. Så kan Bentley matches forsiktig inn mot førsteelveren. Kanskje få litt selvtillit fra gode innhopp. Mulig det hadde vært greit for ham med et utlån til Løv-Ham hvor han ville vært en nøkkelspiller og fått selvtillitt.

nummer9

Quote from: krakra on August 15, 2011, 12:49:20 PM
Det var da ingen skade, men en sårhet i lysken som holdt ham ut i under en uke. Bentley har et stort potensiale. Det har Haugen også. Nå er det bare å kjøre på med Haugen for fult. Så kan Bentley matches forsiktig inn mot førsteelveren. Kanskje få litt selvtillit fra gode innhopp. Mulig det hadde vært greit for ham med et utlån til Løv-Ham hvor han ville vært en nøkkelspiller og fått selvtillitt.

Nixon

Hmmm, jeg hadde inntrykk av at kraka ikke tror på utlån. Han har vel sågar skrevet at det er greit at Løv-Ham rykker ned slik at Brann ikke kan bruke klubben som en sovepute i talentutviklingen. Men det gjelder kanskje bare hans egne lokale gullgutter?:)
Rød makt på Hansa!

Spelaren

Quote from: nummer9 on August 15, 2011, 12:58:18 PM
(...)Bentley har allerede tidligere prestert meget bra over tid i TL (...)


53. plass på VG-børsen i 2009
94. plass på VG-børsen i 2010
100. plass sålangt i år.

Klasse!
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

nummer9

Quote from: Spelaren on August 15, 2011, 13:13:06 PM
Quote from: nummer9 on August 15, 2011, 12:58:18 PM
(...)Bentley har allerede tidligere prestert meget bra over tid i TL (...)


53. plass på VG-børsen i 2009
94. plass på VG-børsen i 2010
100. plass sålangt i år.

Klasse!

Bare for å vise hvor bingo slike børser er, så hadde han følgende spillere under seg i 2009:
Daniel Nannskog, Stabæk
Marcus Pedersen, Strømsgodset
Eirik Bakke, Brann
Petter Vaagan Moen, Brann

og i 2010:
Vegard Forren, Molde
Carl-Erik Torp, Kongsvinger
Erik Mjelde, Brann
Birkir Már Sævarsson, Brann

Skal en stole blindt på slike børser?

Spelaren

Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

Listen inneholder også
Quote from: Spelaren on August 15, 2011, 13:13:06 PM
Quote from: nummer9 on August 15, 2011, 12:58:18 PM
(...)Bentley har allerede tidligere prestert meget bra over tid i TL (...)


53. plass på VG-børsen i 2009
94. plass på VG-børsen i 2010
100. plass sålangt i år.

Klasse!


Og 4 BB, 9 mål og 7 assist for 2010. Og noe tett oppunder der i 2009.

Quote from: krakra on August 15, 2011, 12:49:20 PM
Det var da ingen skade, men en sårhet i lysken som holdt ham ut i under en uke. Bentley har et stort potensiale. Det har Haugen også. Nå er det bare å kjøre på med Haugen for fult. Så kan Bentley matches forsiktig inn mot førsteelveren. Kanskje få litt selvtillit fra gode innhopp. Mulig det hadde vært greit for ham med et utlån til Løv-Ham hvor han ville vært en nøkkelspiller og fått selvtillitt.


Så såre lysker er ikke en skade, hva er det da? Alderdomstegn? Tegn på at det har vert rikelig trening for ham? Om gutten hadde vert 100% klar for kamp etter målløsningen hans så hadde han også spilt fra start. Når ting som såre lysker dukker opp så er det ett tegn på at matchingen ikke har vert forsiktig, og han kanskje trenger en treningsvinter til før han kan spille mer enn nå...

dudo

Glimt av klasse, men jeg synes fortsatt ikke han presterer godt nok i banespillet. Dog er jeg overbevist om at det kommer, og det kommer fortere med kamptrening enn på treningsfeltet. Samtidig overbeviser jo ikke konkurrentene hans så voldsomt i banespillet heller, så kamptrening bør han få.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on August 15, 2011, 13:01:47 PM
Hmmm, jeg hadde inntrykk av at kraka ikke tror på utlån. Han har vel sågar skrevet at det er greit at Løv-Ham rykker ned slik at Brann ikke kan bruke klubben som en sovepute i talentutviklingen. Men det gjelder kanskje bare hans egne lokale gullgutter?:)


Touché.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

August 15, 2011, 17:12:30 PM #549 Last Edit: August 15, 2011, 17:21:23 PM by Gulløl
Vi skal selvfølgelig ikke ha noen på utlån i høst. Troppen er ikke større en at den må være. Pr. i dag er vi heldig med kun 1 skade. Blir vi uheldig med skader slik som andre klubber opplever med 4 - 5 spillere ute står vi der med skjegget i postkassen. Kombinert med karantener kunne vi i enkelte kamper bare hatt 12 - 13 mann disponibelt + juniorkvoten. Ikke akkurat noe å stå midt oppe i en medaljekamp, semifinale og eventuelt cupfinale med.
Ellers hadde det vært elendige signaler til Hardball om et 4 mill kjøp ble utleid noen måneder etter at en lenge skadeperiode var over. Holder en på slik skal en ha skikkelig gode overtalelse evner for å få midler til nye investeringer foran 2012 sesongen. Investeringer som trolig er i en planleggingsfase av Skarsfjord for tiden.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Go Up