• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fredrik Haugen

Started by Spelaren, August 10, 2010, 20:05:25 PM

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

http://www.brann.no/nyheter/fredrik-har-tatt-steg/

Haugen har fått gode tilbakemeldinger fra G19, spesielt på at han har utviklet seg på det defensive. Han tror selv at han vil starte endel kamper fremover.

krakra

Bra innhopp i dag. God klasse på forarbeidet foran straffen, både når han vender vekk Strømstad og pasningen til Ojo. Nær scoring igjen. På tide med en kamp fra start snart. Mjelde var ikke spesielt god. Prøver veldig mye, men får til ganske lite.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on May 16, 2011, 20:40:28 PM
Bra innhopp i dag. God klasse på forarbeidet foran straffen, både når han vender vekk Strømstad og pasningen til Ojo. Nær scoring igjen. På tide med en kamp fra start snart. Mjelde var ikke spesielt god. Prøver veldig mye, men får til ganske lite.


Enig i den første, uenig i den siste.
Uansett et bra innhopp!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Hva er det siste? At Haugen bør starte snart eller at Mjelde ikke var spesielt god? Jeg syns fortsatt ikke at Mjelde har bevist noe som tilsier at han fortjener å spille hver eneste kamp. Når man kan vrake både Holvmik og Guastavino bør man også kunne vrake Mjelde. Kaptein eller ikke kaptein. Han passer ikke inn i kamper hvor han skal ha mye ballkontakt.

bernu

Fullstendig uenig.
Ja da, han har fin ballkontroll, og vi vet alle at han kan skyte.
Men duellstyrken hans på dette nivået er ALTFOR svak.
Midtbanen vår faller helt sammen etter byttet Mjelde/Haugen. Man kan si det ene og andre om Mjelde som spiller, .en duellstyrke og guts hat han. Han går ihvertfall i krigen.
En kloning med Mjelde sin duellstyrke og Haugen sin ballkontroll hadde vært drømmen.
Jeg syns Haugen viser idag hvorfor han fremdeles ikke er klar for å starte.
Han er KUN god på skudd og ballbehandling.
Og med den type fotball Brann spiller for tiden er ikke det nok.
HANSA - Z

krakra

Det er greit nok at han mangler endel duellstyrke. Men en god trener hadde definitivt klart å utnytte de ekstremferdighetene Haugen faktisk har. Gi ham en ren playmakerolle og la de rundt ham ta seg av kjempingen. Gi ham tilitt fra start og muligheten til å spille seg inn i laget. Det er mye tøffere å skulle komme inn og styre kampen fra benken enn hvis man spiller fra start.

Ballkontrollen og pasningsfoten til Haugen er det ingen andre i Brann som matcher.

vebo

May 16, 2011, 21:53:24 PM #356 Last Edit: May 16, 2011, 21:59:19 PM by vebo
Seriøst Kråken, Haugen viste at er var laaaaaaangt unna å fortjene en plass fra start i dag. Mjelde kjempet som en helt i dag, Haugen viste alt for lite engasjement, og forståelse for spillet. Han skal ha for fremspillet i forkant av straffen og skuddforsøket, særlig fremspillet var det klasse over, men sorry, det er ikke nok.

Edit: liten endring i ordlyd
Tiocfaidh ár lá

Markmus

Eh? Haugen har ikke vist mye før utenom et par gode langskudd, men i dag var han pur klasse med pasningene sine. To ganger gjorde han det vanskelig for Start ved å lobbe ballen frem i stedet for å slå langs bakken - og traff fra begge gangene. Ene gangen ble det til og med straffe. Et helt annet innhopp i dag enn det han har hatt tidligere.
Ka du ve?

vebo

Da har du sett noe jeg ikke gjorde fra der jeg sto..
Tiocfaidh ár lá

Markmus

Jeg så kampen fra godsofaen på jobb, så der har du vel grunnen ;)
Ka du ve?

Doffen85

Haugen var bra når han kom inn. Syns i likhet med flere andre her at Mjelde hadde en god kamp idag, en av de bedre han har hatt for året.

Markmus

Mjelde spilte helt klart bedre enn han har gjort før.
Ka du ve?

vebo

Ok, han hadde nok det beste innhoppet han har hatt til nå, men står fremdeles for det jeg skrev i forrige innlegg - at han skal være i klar for start er jeg ikke enig i.
Tiocfaidh ár lá

krakra

May 16, 2011, 22:13:45 PM #363 Last Edit: May 16, 2011, 22:15:22 PM by krakra
Det kommer jo ann på hvordan vi ønsker å spille. Hvis vi bare skal slå lange baller på Ojo og kjempe oss til målsjanser så er det sikkert greit med en primitiv arbeidsmaur som Mjelde, men jeg mener helt klart at Brann har spiller som gjør at vi burde dominere i flere av kampene på hjemmelaget og ha et ballinnhav på godt over 50%. I slike kamper mener jeg helt klart at Haugen er det beste valget. Det viser han i dag og det har han også vist tidligere.

Vi må la spillerne spille på sine styrker. Haugen kan ikke løse de samme oppgavene som Mjelde. Samtidig kan han gjøre ting som Mjelde ikke har sjans til og jeg syns vi bør være litt mer ambisiøse i enkelte av hjemmekampene våre enn vi har vært så langt. Vi har stort sett spilt som om vi har vært bortelaget i alle hjemmekampene så langt.

Markmus

Quote from: vebo on May 16, 2011, 22:05:40 PM
Ok, han hadde nok det beste innhoppet han har hatt til nå, men står fremdeles for det jeg skrev i forrige innlegg - at han skal være i klar for start er jeg ikke enig i.


Ah, ja, det er jo en annen sak. Vi mister helt klart defensivt kraft om vi tar ut Mjelde, men samtidig er jo Mjelde flink til å skape de defensive problemene i utgangspunktet når han roter vekk ballen på uforklarlig vis.
Ka du ve?

olebrann3

Nå kommer vell gjerne haugen til å starte når austin drar. Kan vell tenkes at de drar mjelde bak på austin sin plass og haugen inn. Iallefall får vi se mer hva som bor i gutten

Klaus_Brann

Quote from: krakra on May 16, 2011, 20:52:00 PM
Hva er det siste? At Haugen bør starte snart eller at Mjelde ikke var spesielt god? Jeg syns fortsatt ikke at Mjelde har bevist noe som tilsier at han fortjener å spille hver eneste kamp. Når man kan vrake både Holvmik og Guastavino bør man også kunne vrake Mjelde. Kaptein eller ikke kaptein. Han passer ikke inn i kamper hvor han skal ha mye ballkontakt.


At Mjelde ikke var spesielt god.
Spørs om han blir vraka eller om han ikke er helt kampfit etter skaden. Får håpe det siste, for det er helt feil å vrake han.

Som jeg sa tidligere i sesongen tviler jeg på at Skarsfjord setter kapteinen sin så veldig mye på benken.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on May 16, 2011, 22:18:16 PM
Quote from: krakra on May 16, 2011, 20:52:00 PM
Hva er det siste? At Haugen bør starte snart eller at Mjelde ikke var spesielt god? Jeg syns fortsatt ikke at Mjelde har bevist noe som tilsier at han fortjener å spille hver eneste kamp. Når man kan vrake både Holvmik og Guastavino bør man også kunne vrake Mjelde. Kaptein eller ikke kaptein. Han passer ikke inn i kamper hvor han skal ha mye ballkontakt.


At Mjelde ikke var spesielt god.
Spørs om han blir vraka eller om han ikke er helt kampfit etter skaden. Får håpe det siste, for det er helt feil å vrake han.

Som jeg sa tidligere i sesongen tviler jeg på at Skarsfjord setter kapteinen sin så veldig mye på benken.
Gustav startet da mot Fana. Hvis ikke Skarsfjord vil sette kapteinen på benken så må han velge en kaptein som spillemessig forsvarer å spille alle kampene.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on May 16, 2011, 22:13:45 PM
Det kommer jo ann på hvordan vi ønsker å spille. Hvis vi bare skal slå lange baller på Ojo og kjempe oss til målsjanser.


Ja takk, det har funket bra hittil.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on May 16, 2011, 22:20:01 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 16, 2011, 22:18:16 PM
Quote from: krakra on May 16, 2011, 20:52:00 PM
Hva er det siste? At Haugen bør starte snart eller at Mjelde ikke var spesielt god? Jeg syns fortsatt ikke at Mjelde har bevist noe som tilsier at han fortjener å spille hver eneste kamp. Når man kan vrake både Holvmik og Guastavino bør man også kunne vrake Mjelde. Kaptein eller ikke kaptein. Han passer ikke inn i kamper hvor han skal ha mye ballkontakt.


At Mjelde ikke var spesielt god.
Spørs om han blir vraka eller om han ikke er helt kampfit etter skaden. Får håpe det siste, for det er helt feil å vrake han.

Som jeg sa tidligere i sesongen tviler jeg på at Skarsfjord setter kapteinen sin så veldig mye på benken.
Gustav startet da mot Fana. Hvis ikke Skarsfjord vil sette kapteinen på benken så må han velge en kaptein som spillemessig forsvarer å spille alle kampene.


Det var en kamp med lavere intensitet, og det kan godt hende at han ikke har vært helt på topp på trening, vanskelig å vite. Det mente han jo tydeligvis at han har gjorde da.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on May 16, 2011, 22:20:14 PM
Quote from: krakra on May 16, 2011, 22:13:45 PM
Det kommer jo ann på hvordan vi ønsker å spille. Hvis vi bare skal slå lange baller på Ojo og kjempe oss til målsjanser.


Ja takk, det har funket bra hittil.
Har det virkelig det? Vi har to seire og to tap på hjemmebane. Det er ikke akkurat fantastisk. Begge seirene har kommet mot lag som kom for å angripe. Spillestilen funker når motstanderen er interessert i å styre kampen, men jeg tror ikke det kommer til å skje i flertallet av hjemmekampene våre i år.

krakra

Quote from: Klaus_Brann on May 16, 2011, 22:22:39 PM
Quote from: krakra on May 16, 2011, 22:20:01 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 16, 2011, 22:18:16 PM
Quote from: krakra on May 16, 2011, 20:52:00 PM
Hva er det siste? At Haugen bør starte snart eller at Mjelde ikke var spesielt god? Jeg syns fortsatt ikke at Mjelde har bevist noe som tilsier at han fortjener å spille hver eneste kamp. Når man kan vrake både Holvmik og Guastavino bør man også kunne vrake Mjelde. Kaptein eller ikke kaptein. Han passer ikke inn i kamper hvor han skal ha mye ballkontakt.


At Mjelde ikke var spesielt god.
Spørs om han blir vraka eller om han ikke er helt kampfit etter skaden. Får håpe det siste, for det er helt feil å vrake han.

Som jeg sa tidligere i sesongen tviler jeg på at Skarsfjord setter kapteinen sin så veldig mye på benken.
Gustav startet da mot Fana. Hvis ikke Skarsfjord vil sette kapteinen på benken så må han velge en kaptein som spillemessig forsvarer å spille alle kampene.


Det var en kamp med lavere intensitet, og det kan godt hende at han ikke har vært helt på topp på trening, vanskelig å vite. Det mente han jo tydeligvis at han har gjorde da.
Det har da lite å si at det var en kamp med lavere intensitet. Han burde da ikke spille hvis han fortsatt merker skaden. Hvis Skarsfjord mente det var det en feilvurdering. Han har vraket både Holmvik og Gustav så langt i år og begge har spilt bedre enn Mjelde.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on May 16, 2011, 22:23:53 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 16, 2011, 22:20:14 PM
Quote from: krakra on May 16, 2011, 22:13:45 PM
Det kommer jo ann på hvordan vi ønsker å spille. Hvis vi bare skal slå lange baller på Ojo og kjempe oss til målsjanser.


Ja takk, det har funket bra hittil.
Har det virkelig det? Vi har to seire og to tap på hjemmebane. Det er ikke akkurat fantastisk. Begge seirene har kommet mot lag som kom for å angripe. Spillestilen funker når motstanderen er interessert i å styre kampen, men jeg tror ikke det kommer til å skje i flertallet av hjemmekampene våre i år.


Vi ligger på 2. plass. Jeg er ikke mer kravstor i år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Ja, vi ligger på 2. plass, men det skyldes i stor grad at vi er veldig gode på bortebane. Hjemme har vi ikke vært spesielt god og vi evner ikke å styre kampene.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on May 16, 2011, 22:24:49 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 16, 2011, 22:22:39 PM
Quote from: krakra on May 16, 2011, 22:20:01 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 16, 2011, 22:18:16 PM
Quote from: krakra on May 16, 2011, 20:52:00 PM
Hva er det siste? At Haugen bør starte snart eller at Mjelde ikke var spesielt god? Jeg syns fortsatt ikke at Mjelde har bevist noe som tilsier at han fortjener å spille hver eneste kamp. Når man kan vrake både Holvmik og Guastavino bør man også kunne vrake Mjelde. Kaptein eller ikke kaptein. Han passer ikke inn i kamper hvor han skal ha mye ballkontakt.


At Mjelde ikke var spesielt god.
Spørs om han blir vraka eller om han ikke er helt kampfit etter skaden. Får håpe det siste, for det er helt feil å vrake han.

Som jeg sa tidligere i sesongen tviler jeg på at Skarsfjord setter kapteinen sin så veldig mye på benken.
Gustav startet da mot Fana. Hvis ikke Skarsfjord vil sette kapteinen på benken så må han velge en kaptein som spillemessig forsvarer å spille alle kampene.


Det var en kamp med lavere intensitet, og det kan godt hende at han ikke har vært helt på topp på trening, vanskelig å vite. Det mente han jo tydeligvis at han har gjorde da.
Det har da lite å si at det var en kamp med lavere intensitet. Han burde da ikke spille hvis han fortsatt merker skaden. Hvis Skarsfjord mente det var det en feilvurdering. Han har vraket både Holmvik og Gustav så langt i år og begge har spilt bedre enn Mjelde.


Det bør ikke være at han nødvendigvis merket skaden så veldig, men at han var litt tam på trening etter skaden og at Skars ville la han spille cup, og så hvordan det lå an frem mot 16.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on May 16, 2011, 22:29:21 PM
Ja, vi ligger på 2. plass, men det skyldes i stor grad at vi er veldig gode på bortebane. Hjemme har vi ikke vært spesielt god og vi evner ikke å styre kampene.


Og? Har ikke Mjelde spilt der?
Du kan si hva du vil, men så lenge vi ligger på 2. plass er jeg mer enn fornøyd i år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on May 16, 2011, 22:31:37 PM
Quote from: krakra on May 16, 2011, 22:29:21 PM
Ja, vi ligger på 2. plass, men det skyldes i stor grad at vi er veldig gode på bortebane. Hjemme har vi ikke vært spesielt god og vi evner ikke å styre kampene.


Og? Har ikke Mjelde spilt der?
Du kan si hva du vil, men så lenge vi ligger på 2. plass er jeg mer enn fornøyd i år.
Jo, han har spilt der. Hva er poenget ditt. Det handler om hvilke spilletyper og hvilken spillestil som passer til de forskjellige kampene. Brann har en spillestil som passer veldig bra når motstanderne ønsker å angripe og vi kan kjempe dem i senk. Der passer også Mjelde bra. Når motstanderne legger seg bakpå og vi skal styre kampen er vi relativt tafatte. Jeg syns ikke vi skal spille med samme spillestil og samme spillere uansett hvem vi møter. Vi må være i stand til å styre kamper også. Det er vi ikke nå og Mjelde passer heller ikke i kamper hvor vi skal ha ballen mye og vi må tre oss igjennom et etablert forsvar.

Lasaron

Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

psv-hasund

Quote from: Lasaron on May 16, 2011, 22:51:54 PM
Haugen hadde faktisk tre krempasninger.


og det er omtrent det eneste han viser. Håper han er langt fra startplass for kampen idag viser det samme som tidligere at midtbanen sliter når Mjelde blir flyttet vekk fra OM til fordel for Haugen.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on May 16, 2011, 22:35:01 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 16, 2011, 22:31:37 PM
Quote from: krakra on May 16, 2011, 22:29:21 PM
Ja, vi ligger på 2. plass, men det skyldes i stor grad at vi er veldig gode på bortebane. Hjemme har vi ikke vært spesielt god og vi evner ikke å styre kampene.


Og? Har ikke Mjelde spilt der?
Du kan si hva du vil, men så lenge vi ligger på 2. plass er jeg mer enn fornøyd i år.
Jo, han har spilt der. Hva er poenget ditt.


For din del kan jeg nevne det en gang til: 2. plass.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

May 16, 2011, 23:12:55 PM #380 Last Edit: May 16, 2011, 23:21:14 PM by krakra
Jeg ser fortsatt ikke poenget ditt. At vi har gjort det bra på bortebane betyr ikke at spillet på hjemmebane har vært bra nok.

Seks poeng på fire hjemmekamper er ikke bra nok. At vi har vært veldig gode på bortebane og tatt sju av ni poeng der forandrer ikke på det.

dudo

Quote from: Klaus_Brann on May 16, 2011, 23:11:56 PMFor din del kan jeg nevne det en gang til: 2. plass.


Irrelevant, og det vet du. Det er lov aa paapeke forbedringspotensiale selv om resultatene er over all forventning. Faktisk er det prekaert, ihvertfall innad i klubben. Vi har mye aa laere, og hvis vi laerer det i tide, saa kan vi faktisk ende i Europa.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Naar det er sagt skal kapteinen ha skryt i dag. Haugen var ikke 100%.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

abe78

Quote from: psv-hasund on May 16, 2011, 22:58:03 PM
Quote from: Lasaron on May 16, 2011, 22:51:54 PM
Haugen hadde faktisk tre krempasninger.


og det er omtrent det eneste han viser. Håper han er langt fra startplass for kampen idag viser det samme som tidligere at midtbanen sliter når Mjelde blir flyttet vekk fra OM til fordel for Haugen.


Fullstendig enig, Mjelde er veldig undervurdert og er til dels en hakkekylling. Det beviser at en del supportere ikke har peiling på fotball. Haugen er et sykt talent, men jeg håper det blir med innhopp og cup-spill.
.og husk!

krakra

May 17, 2011, 10:25:32 AM #384 Last Edit: May 17, 2011, 10:28:32 AM by krakra

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: krakra on May 17, 2011, 10:25:32 AM
Jeg syns det høres merkelig ut å si at en 19-åring er et sykt talent samtidig som man håper at han ikke vil starte noen kamper.


Talent vil si anlegg eller potensial, og det er stor forskjell på hvilket talent man har, og hvor godt dette talentet faktisk er utviklet - altså hvilke ferdigheter man per dags dato har / hvilket nivå man ligger på.

Haugen er et talent, og han bør få spilletid for å utvikle talentet. Det har han fått, og jeg tror han kommer til å få mer spilletid utover sesongen. Men personlig synes jeg ikke at nivået hans, samlet sett, er godt nok til at han trenger å starte fast helt ennå. Men han får nok prøve seg fra start i løpet av sesongen, kanskje allerede i sommer. Så får vi håpe at han griper sjansen.

Quote from: krakra on May 17, 2011, 10:25:32 AM
I andre klubber dyrker man jo de aller største talentene sine og lar dem spille mye. Ser ikke hvorfor kravene skal være så veldig mye høyere her.


Kanskje disse andre klubbene har talenter som er mer utviklet, eller kanskje konkurransen er svakere? Jeg vil ikke tro at Branns krav er så vesensforskjellig fra andre klubbers krav - men jeg innrømmer at det for så vidt bare er synsing fra min side. :)

Quote from: krakra on May 17, 2011, 10:25:32 AM
Da bør vi isåfall legge ned utviklingsavdelingen og bruke peogene på åfinne gode, eldre spillere.


Verden er heldigvis ikke så svart-hvit. Og Brann tenker heldigvis ikke så svart-hvitt.

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

10. Fredrik Haugen  - 0 kamper fra start - 139 minutter

abe78

Spørsmål: Kan det være at Haugen har vært syk\skadet og at det har hindret antall minutter eller kamper fra start? Du fremstiller listen som en ren sannhet, men bildet er langt mer komplekst. Haugen er ikke en i nærheten av å kunne bidra like mye som Henriksen for eksempel.

(Haugen var syke forrige uke, og det gjorde nok at han fikk mindre spilletid i går enn han ellers hadde fått).
.og husk!

krakra

May 17, 2011, 20:22:40 PM #388 Last Edit: May 17, 2011, 20:26:10 PM by krakra
Listen er da en sannhet i den grad at den viser nøyaktig hvor mye hver enkelt av spillerne har fått spille i år. Henriksen er bedre enn Haugen ja, men det var da et tidspunkt hvor også RBK måtte gamble litt da de valgte å satse på ham. Forutenom Henriksen, som ligger ett hakk over alle på G19-landslaget og egentlig er U21-spiller, så er Haugen jevngod eller bedre enn de fleste på den listen.

Poenget mitt er uansett at det er merkelig å si at Haugen er et sykt talent, samtidig som man håper at han ikke får spille fra start. Syke talenter bør man da satse på. Når de fleste andre store talentene på hans alder(og en håndfull som er året yngre) allerede har fått starte i TL, hvorfor skulle ikke Haugen få det?

Klaus_Brann

Quote from: dudo on May 17, 2011, 09:18:31 AM
Quote from: Klaus_Brann on May 16, 2011, 23:11:56 PMFor din del kan jeg nevne det en gang til: 2. plass.


Irrelevant, og det vet du. Det er lov aa paapeke forbedringspotensiale selv om resultatene er over all forventning. Faktisk er det prekaert, ihvertfall innad i klubben. Vi har mye aa laere, og hvis vi laerer det i tide, saa kan vi faktisk ende i Europa.


Irrelevant er det ikke. Selv om vi har fått bra nok uttelling hjemme ennå, er totalen bra, og det er tross alt det viktigste.

Det er lov å påpeke forbedringspotensiale, for all del, men det må også være lov å være uenig i at det krakra skisserer nødvendigvis bedrer poengfangsten på hjemmebane.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

May 18, 2011, 01:34:38 AM #390 Last Edit: May 18, 2011, 01:38:53 AM by krakra
Hvis du er uenig i at det jeg skisserer vil forbedre poengfangsten på hjemmebane så får du heller argumentere for det fremfor å komme med "2. plass". Vi er på andreplass fordi vi har vært strålende på bortebane. Der har taktikken truffet perfekt. På hjemmebane har den ikke truffet like godt og i mine øyne har verken spillet eller poengfangsten vært god nok. Hadde den vært det hadde vi ledet. Det må være mulig å være skuffet over spillet på hjemmebane selv om vi har vært strålende borte. Jeg har ikke sagt at totalen ikke har vært bra.

Dessuten er det ikke taktikken jeg kritiserte i utgangspunktet som har gitt oss poengene. Vi har vært gode når vi er agressive i presset, kan vinne ballen høyt i banen eller kjøre kontringer. Det får vi lov til når vi møter lag som ønsker å styre spillet, ha ballen mye og stå høyt. Når vi møter lag som legger seg nedpå og kjører langballer så funker ikke denne taktikken. Da har vi stort sett valgt å pole langballer opp mot Ojo. Denne spillestilen har ikke funket og det er i hovedsak den taktikken jeg kritiserer. Måten vi velger å spille på når motstanderen ikke er interessert i å ha ballen mest eller stå høyt.

catometeret

Mye av dette handler jo også om å bruke Haugen i de kampene hvor ferdighetene hans kommer best frem. Tanken på 16 mai kampen var nok at Brann skulle legge seg bakpå og kontre og da hadde Haugens ferdigheter  som pasningslegger i overgangsspillet vært viktigere enn Mjeldes duellferdigheter. Imidlertid putter Start og da blir må Brann må spille mot et kompakt og aggressivt startlag hvor Haugen blir avslørt på manglende duellstyrke.

Hvis vi skal ha holdningen om at talentene skal være bedre enn etablerte spillere i de samme posisjonene hele tiden for å spille fra start, må vi satse på en stor grad av utlån og mange "mjelde løsninger" (kjøpe tilbake etter at de har etablert seg) for å få frem talenter. Mulighetene til å tiltrekke seg talenter blir da også minimal. Dette er jo holdningen Brann har hatt under Mjelde og Nilsen, med Mjelde som benket huseklepp helt til han så godt som signerte for Stabæk og ble en dyr mann å resignere. Jeg syns Mjelde er marginalt bedre enn Haugen, men at Haugen kan bli en så viktig mann for fremtiden til Brann at vi definitivt bør finne plass til å spille han fra start innimellom.

krakra

Han spiller vel god Godset. Tror også Odd-kampen vil passe oss godt. Odd kommer til å legge seg bakpå og la oss ha ballen mye. Da blir Haugens ferdigheter med ball nyttige.

ostraume

Ser inn i krystallkulen og tipper det blir Guastav - Mjelde - Holvmik mot Godset og Bentley - Haugen - Holmvik mot Odd.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Det spørs jo om verken Torp, Mjelde eller Austin hviles i morgen.

Christian

Smått meningsløst å hvile Austin all den tid han har to kamper igjen før Jamaica står for tur og i tillegg er ett gult kort unna karantene. Så sant han ikkje er helt tom eller Skarsfjord vil være helt sikker på å ha han med mot Odd, spiller han nok i morgen.

Markmus

Austin sørge for å få det gule kortet i siste kamp før han drar.
Ka du ve?

krakra

Quote from: Christian on May 18, 2011, 12:03:59 PM
Smått meningsløst å hvile Austin all den tid han har to kamper igjen før Jamaica står for tur og i tillegg er ett gult kort unna karantene. Så sant han ikkje er helt tom eller Skarsfjord vil være helt sikker på å ha han med mot Odd, spiller han nok i morgen.
Austin blir neppe hvilt nei. Sammen med ham er det vel Mjelde, Ojo og Torp som har jobbet hardest denne sesongen. Holmvik jobber også mye, men han har ikke spilt like mye. Jeg tviler på at den nevnte trioen starter begge de kommende TL-kampene og håper ikke at alle skal hviles samtidig.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on May 18, 2011, 01:34:38 AM
Hvis du er uenig i at det jeg skisserer vil forbedre poengfangsten på hjemmebane så får du heller argumentere for det fremfor å komme med "2. plass". Vi er på andreplass fordi vi har vært strålende på bortebane. Der har taktikken truffet perfekt. På hjemmebane har den ikke truffet like godt og i mine øyne har verken spillet eller poengfangsten vært god nok. Hadde den vært det hadde vi ledet.


Nja, den har ikke truffet like godt, men vi hadde fortjent minst 1 poeng hjemme mot FFK, gjerne 3, og en av de største sjansene i den kampen kom når vi spilte langt på Ojo, som stusset Mjelde gjennom i bakrom.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on May 18, 2011, 13:55:18 PM
Austin sørge for å få det gule kortet i siste kamp før han drar.


Ja, det må det gå an å fikse det slik. Hvis han ikke har fått gult før det har gått 75, kan han sparke bort ballen:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up