• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fredrik Haugen

Started by Spelaren, August 10, 2010, 20:05:25 PM

0 Members and 20 Guests are viewing this topic.

Go Down

Christian

Haugen sitt mål var vel aldri en flaksescoring. Han er på rett sted til rett tid og setter ballen i ål med en god avslutning. Vi har før i år sett Mjelde bomme på lignende sjanser.

Føler fremdeles han har mer å gå på og mer å bevise, men med det konkurrentene hans leverer for tiden (Guastavino untatt) bør det være rom for mer spilletid.

catometeret

Bentley kommer nok til å prestere etter hvert, men jeg tror det vil ta tid. Litt av problemet med Haugen er at Brann har behov for fart og gjennombruddskraft offensivt, og at guastavino har et godt tak på "playmaker" rollen. Imidlertid hadde hadde Haugen og Marøy et flott samarbeid i Løv ham og det er ingenting  i veien for at Haugen og Ojo kan utvikle det samme dersom de får spille sammen over tid. Jeg syns generelt at tilretteleggerrollen og spillere med gode pasningsferdigheter er undervurdert i norsk fotball i forhold til spillere med fart og styrke. Man trenger begge typer for å lykkes.

krakra

Skarsfjord må bli bedre til å spesialsy rollene til de tre der framme. Det er ingenting i veien for at Mjelde, Haugen og Guastavino kan spille samtidig, men da kan vi ikke ha de klassiske høyre- og venstrevingrollene. Guastavino er heller ingen typisk OM. Han er mer en ekstra spiss enn en playmaker, selv om han har skrudd opp assisttallene sine kraftig.

dudo

Quote from: Klaus_Brann on August 03, 2011, 23:25:35 PM
Quote from: krakra on August 03, 2011, 21:08:35 PM
Ja, men Huseklepp kunne nok slått igjennom tidligere hvis han hadde fått sjansen.

Etter mye rot og omstrukturering avsluttet vi med 4-2-3-1 etter at Maxi kom inn. Jeg syns vi bør starte med den samme offensive trioen som vi startet med der: Mjelde - Gustav - Haugen.
Selv om Haugen egentlig hører hjemme sentralt så fungerer han på kanten også. Jeg ser ingen grunn til at Bentley skal prioriteres foran. Så kan det jo diskuteres om Haugsdal eller Larsen bør starte på kanten istedenfor, me jeg tror iallefall det er total uakutelt for Larsens del med Skarsfjord som trener.


Jeg tør å driste meg til å si at jeg heller vil ha Larsen på kanten enn Haugen.
Flott at han fikk målet i dag, men han gjorde lite utenom det. Litt trist å se Gustav, som hadde spilt hele kampen, spurte hjem etter en ball mens Haugen jogget rolig hjem på 2-2.


Da tør jeg driste meg til at du umulig kan ha fulgt særlig godt med. Han hadde et par magiske øyeblikk utenom målet, men var ellers relativt ordinær. Men de øyeblikkene var til gjengjeld magiske. F eks når han gikk på tvers foran eget forsvar med ballen i en evighet, og alle hadde revet ut det håret de hadde før han slapp en fantastisk gjennombruddspasning ut på venstrekanten. Det er den jeg husker klarest, men det var flere tilfeller som gjorde publikum entusiastiske.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Quote from: krakra on August 04, 2011, 11:38:22 AM
Skarsfjord må bli bedre til å spesialsy rollene til de tre der framme. Det er ingenting i veien for at Mjelde, Haugen og Guastavino kan spille samtidig, men da kan vi ikke ha de klassiske høyre- og venstrevingrollene. Guastavino er heller ingen typisk OM. Han er mer en ekstra spiss enn en playmaker, selv om han har skrudd opp assisttallene sine kraftig.


Litt av "problemet" nå er at vi har 3 spillere som alle vil spille OM. Vi kunne absolutt trengt påfyll av tradisjonelle kanter. Det kommer ikke mye innlegg fra kant for tiden og fra Mjelde kommer det aldri et innlegg. Den som lider mest av det er Ojo som hadde virkelig hadde profitert på og få innlegg i boks. Se hvor farlig Viking var med sine lynvinger.

Torvanger

Haugen har et internasjonalt snitt, han har ferdighetene og psyken. Han vender på en femøring, er istand til å slå presise pasninger på en-touch og har et godt ballmottak. Han er også giftig foran mål. Ser at noen nevner at Guastav og Ojo kun har øye for hverandre, det er et poeng og noe Skarsfjord bør ta tak i. Det er uheldig om disse to har en "avtale" seg imellom, der de skal spille hverandre frem til flest mulig målsjanser.

Torvanger

Quote from: Belfort on August 04, 2011, 12:36:31 PM
Quote from: krakra on August 04, 2011, 11:38:22 AM
Skarsfjord må bli bedre til å spesialsy rollene til de tre der framme. Det er ingenting i veien for at Mjelde, Haugen og Guastavino kan spille samtidig, men da kan vi ikke ha de klassiske høyre- og venstrevingrollene. Guastavino er heller ingen typisk OM. Han er mer en ekstra spiss enn en playmaker, selv om han har skrudd opp assisttallene sine kraftig.


Litt av "problemet" nå er at vi har 3 spillere som alle vil spille OM. Vi kunne absolutt trengt påfyll av tradisjonelle kanter. Det kommer ikke mye innlegg fra kant for tiden og fra Mjelde kommer det aldri et innlegg. Den som lider mest av det er Ojo som hadde virkelig hadde profitert på og få innlegg i boks. Se hvor farlig Viking var med sine lynvinger.


Godt poeng, Kristoffer Larsen bør få muligheten etterhvert. Om det så måtte bety at Skarsfjord må gå bort fra 4231.

krakra

August 04, 2011, 12:40:23 PM #457 Last Edit: August 04, 2011, 12:42:03 PM by krakra
Quote from: Belfort on August 04, 2011, 12:36:31 PM
Quote from: krakra on August 04, 2011, 11:38:22 AM
Skarsfjord må bli bedre til å spesialsy rollene til de tre der framme. Det er ingenting i veien for at Mjelde, Haugen og Guastavino kan spille samtidig, men da kan vi ikke ha de klassiske høyre- og venstrevingrollene. Guastavino er heller ingen typisk OM. Han er mer en ekstra spiss enn en playmaker, selv om han har skrudd opp assisttallene sine kraftig.


Litt av "problemet" nå er at vi har 3 spillere som alle vil spille OM. Vi kunne absolutt trengt påfyll av tradisjonelle kanter. Det kommer ikke mye innlegg fra kant for tiden og fra Mjelde kommer det aldri et innlegg. Den som lider mest av det er Ojo som hadde virkelig hadde profitert på og få innlegg i boks. Se hvor farlig Viking var med sine lynvinger.
Jeg er ikke uenig at vi mangler skikkelige kanttyper, men når vi ikke har dem burde vi ikke spille som om vi hadde dem.

Tror som Torvanger at larsen vil gi oss en styrke her etterhvert, men tror ikke han kommer eller bør få full tillitt fra dag en. Først og fremst burde iallefall Skarsfjord klare å finne en plass til ham i kamptroppen. Jeg tror han kan være nyttig for oss allerede i år og hvis Skarsfjord gidder å gi ham litt tillitt.(I første rekke med innhopp) så kan han nok etablere seg foran neste sesong. Om ikke allerede i år.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on August 04, 2011, 07:07:14 AM
Ser ikke hvorfor det er noe særlig poeng at Guastavino jobbet mer hjemover enn Haugen. Guastavino legger allltid ned en solid defensiv innsats, med unntak av noen få kamper hvor han åpenbart har blitt fratatt noe defensivt ansvar. Problemet er at han ikke er veldig god i gjennvinningen.


Du ser ikke poeng i at samtlige jobber hjem for å komme på rett side, mens når Haugen jogger hjem, blir det litt feil. Slikt irriterer voldsomt, spesielt når vi nettopp har sluppet Viking inn i kampen igjen.
Men kanskje han er fritatt defensiv jobbing.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on August 04, 2011, 13:39:51 PM
Quote from: krakra on August 04, 2011, 07:07:14 AM
Ser ikke hvorfor det er noe særlig poeng at Guastavino jobbet mer hjemover enn Haugen. Guastavino legger allltid ned en solid defensiv innsats, med unntak av noen få kamper hvor han åpenbart har blitt fratatt noe defensivt ansvar. Problemet er at han ikke er veldig god i gjennvinningen.


Du ser ikke poeng i at samtlige jobber hjem for å komme på rett side, mens når Haugen jogger hjem, blir det litt feil. Slikt irriterer voldsomt, spesielt når vi nettopp har sluppet Viking inn i kampen igjen.
Men kanskje han er fritatt defensiv jobbing.
Haugen jogget ikkehjem. Han jobbet bra hjemover også.

dudo

Herlig intervju med han på brann.no. Men Marit Voldsæter er den flaueste damen jeg vet om.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on August 04, 2011, 12:28:42 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 03, 2011, 23:25:35 PM
Quote from: krakra on August 03, 2011, 21:08:35 PM
Ja, men Huseklepp kunne nok slått igjennom tidligere hvis han hadde fått sjansen.

Etter mye rot og omstrukturering avsluttet vi med 4-2-3-1 etter at Maxi kom inn. Jeg syns vi bør starte med den samme offensive trioen som vi startet med der: Mjelde - Gustav - Haugen.
Selv om Haugen egentlig hører hjemme sentralt så fungerer han på kanten også. Jeg ser ingen grunn til at Bentley skal prioriteres foran. Så kan det jo diskuteres om Haugsdal eller Larsen bør starte på kanten istedenfor, me jeg tror iallefall det er total uakutelt for Larsens del med Skarsfjord som trener.


Jeg tør å driste meg til å si at jeg heller vil ha Larsen på kanten enn Haugen.
Flott at han fikk målet i dag, men han gjorde lite utenom det. Litt trist å se Gustav, som hadde spilt hele kampen, spurte hjem etter en ball mens Haugen jogget rolig hjem på 2-2.


Da tør jeg driste meg til at du umulig kan ha fulgt særlig godt med. Han hadde et par magiske øyeblikk utenom målet, men var ellers relativt ordinær. Men de øyeblikkene var til gjengjeld magiske. F eks når han gikk på tvers foran eget forsvar med ballen i en evighet, og alle hadde revet ut det håret de hadde før han slapp en fantastisk gjennombruddspasning ut på venstrekanten. Det er den jeg husker klarest, men det var flere tilfeller som gjorde publikum entusiastiske.


Da kan jeg nok ikke ha fulgt spesielt godt med, i mine øyne viste han ikke så veldig mye i går, bortsett fra målet. Poenget var uansett at jeg tror Larsen er et bedre alternativ på kant, med sin ekstreme teknikk og gode innlegg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on August 04, 2011, 13:41:46 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 04, 2011, 13:39:51 PM
Quote from: krakra on August 04, 2011, 07:07:14 AM
Ser ikke hvorfor det er noe særlig poeng at Guastavino jobbet mer hjemover enn Haugen. Guastavino legger allltid ned en solid defensiv innsats, med unntak av noen få kamper hvor han åpenbart har blitt fratatt noe defensivt ansvar. Problemet er at han ikke er veldig god i gjennvinningen.


Du ser ikke poeng i at samtlige jobber hjem for å komme på rett side, mens når Haugen jogger hjem, blir det litt feil. Slikt irriterer voldsomt, spesielt når vi nettopp har sluppet Viking inn i kampen igjen.
Men kanskje han er fritatt defensiv jobbing.
Haugen jogget ikkehjem. Han jobbet bra hjemover også.


Han gjorde det ved et par anledninger jo.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Quote from: dudo on August 04, 2011, 13:44:14 PM
...den flaueste damen jeg vet om.


Kutt no ut. Marit er sjef.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on August 04, 2011, 13:48:20 PM
Quote from: krakra on August 04, 2011, 13:41:46 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 04, 2011, 13:39:51 PM
Quote from: krakra on August 04, 2011, 07:07:14 AM
Ser ikke hvorfor det er noe særlig poeng at Guastavino jobbet mer hjemover enn Haugen. Guastavino legger allltid ned en solid defensiv innsats, med unntak av noen få kamper hvor han åpenbart har blitt fratatt noe defensivt ansvar. Problemet er at han ikke er veldig god i gjennvinningen.


Du ser ikke poeng i at samtlige jobber hjem for å komme på rett side, mens når Haugen jogger hjem, blir det litt feil. Slikt irriterer voldsomt, spesielt når vi nettopp har sluppet Viking inn i kampen igjen.
Men kanskje han er fritatt defensiv jobbing.
Haugen jogget ikkehjem. Han jobbet bra hjemover også.


Han gjorde det ved et par anledninger jo.


Ja, han jogget ved noen anledninger. Og det provoserer uansett hvem det dreier seg om. Men jeg synes de offensive bidragene i går oppveier for dette, og så får han heller jobbe med å bli bedre bakover. En startplass på søndag bør uansett være innen rekkevidde.
Rød makt på Hansa!

dudo

Quote from: Klaus_Brann on August 04, 2011, 13:47:01 PM
Da kan jeg nok ikke ha fulgt spesielt godt med, i mine øyne viste han ikke så veldig mye i går, bortsett fra målet. Poenget var uansett at jeg tror Larsen er et bedre alternativ på kant, med sin ekstreme teknikk og gode innlegg.


Han hadde også en herlig chip til Ojo som han rotet bort i ingenting, og av alle ting en sklitakling foran venstrebacken. Men jeg sier jo at han var ordinær ellers. Utpreget seg ikke negativt, men det skal vel mye til når man spiller ved siden av Mjelde. (Sånn, der fikk jeg Mjelde-fixet mitt)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Men er ikke det nok? Hvor mye fantastisk må en spiller gjøre på en omgang for å få en plass i Branns førsteelver? Han slo flere veldig gode pasninger og slo vel ikke en eneste feilpasning. Vendte spillet fra med presise og skrudde pasninger ut på kanten. Ikke noe målbindende greier, men heller ikke noe som spillere som Holmvik, Mjelde eller Bentley er i stand til å gjøre flere gangr i løpet av en kamp.

Han hadde også en avslutning på mål, en scoring og en gjennombruddspasning som burde gitt oss en god mulighet. Jeg syns at han sum sumarium gjorde en veldig solid jobb offensivt og en under middels god jobb defensivt. Men han var virkelig ikke svakere defensivt enn Bentley, som ikke engang jogger hjemover.

roaldinho

Som jeg skrev lenger oppe, jeg tror Haugen ble fritatt for den iherdige deffensive jobbingen. Jeg tror hans jobb var å markere en bestemt midtbanespiller. Offensivt vet vi at han gjorde jobben.
Det går helt fint for ett lag å la en spiller bli fritatt for den deffensive jobbingen. Var jo ikke sånn med Haugen at han ble helt fritatt, han markerte jo som jeg skrev en bestemt midtbanespiller.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dudo

Jo, det er nok for meg. Jeg håper inderlig han starter neste kamp, helst for Mjelde, men det er vel utopi.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on August 04, 2011, 13:53:38 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 04, 2011, 13:48:20 PM
Quote from: krakra on August 04, 2011, 13:41:46 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 04, 2011, 13:39:51 PM
Quote from: krakra on August 04, 2011, 07:07:14 AM
Ser ikke hvorfor det er noe særlig poeng at Guastavino jobbet mer hjemover enn Haugen. Guastavino legger allltid ned en solid defensiv innsats, med unntak av noen få kamper hvor han åpenbart har blitt fratatt noe defensivt ansvar. Problemet er at han ikke er veldig god i gjennvinningen.


Du ser ikke poeng i at samtlige jobber hjem for å komme på rett side, mens når Haugen jogger hjem, blir det litt feil. Slikt irriterer voldsomt, spesielt når vi nettopp har sluppet Viking inn i kampen igjen.
Men kanskje han er fritatt defensiv jobbing.
Haugen jogget ikkehjem. Han jobbet bra hjemover også.


Han gjorde det ved et par anledninger jo.


Ja, han jogget ved noen anledninger. Og det provoserer uansett hvem det dreier seg om. Men jeg synes de offensive bidragene i går oppveier for dette, og så får han heller jobbe med å bli bedre bakover. En startplass på søndag bør uansett være innen rekkevidde.


Det gjør det, og jeg har ingenting mot Haugen, men når han var den eneste som gjorde det, synes det.

Jeg er litt usikker ang. søndag og startplass, tror jeg heller vil ha Holmvik fra start.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Holmvik-Diego-Haugen

Midt i blinken, det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

psv-hasund

Holmvik har fem gule kort og må vel stå over neste kamp.

Jeg er begynt å bli enig med KraKra og mener Haugen er klar for en (hjemme)kamp fra start, og da passer Godset bra.

Forskjellen mellom Haugen og Bentley er i mine øyne at Bentley har mange flere berøringer enn Haugen, men også en langt høyere feilprosent. Bentley kan holde litt på ballen når Brann ligger bakpå, mens haugen kan bedre fordele ballene når vi er offensive som jeg håper og tror vi vil være i kampen mot Godset.

nero

Apropos Haugens (manglende) defensive jobbing: På 2-2 goalen løper jo Sæternes inn bak forsvaret, og hva gjør Haugen, som er nærmest, da? Jo, han bestemmer seg enkelt og greit for å stoppe opp. Ikke spesielt imponerende.
Lions led by donkeys.

roaldinho

Quote from: nero on August 04, 2011, 15:18:01 PM
Apropos Haugens (manglende) defensive jobbing: På 2-2 goalen løper jo Sæternes inn bak forsvaret, og hva gjør Haugen, som er nærmest, da? Jo, han bestemmer seg enkelt og greit for å stoppe opp. Ikke spesielt imponerende.


Men det var vel strengt tatt Austin sin mann. Austin feilberegnet, og ballen gikk vel over hodet og Sæternes fikk det lett. Tror ikke man skal klandre Haugen der.

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Quote from: Christian on August 04, 2011, 11:31:24 AM
Haugen sitt mål var vel aldri en flaksescoring. Han er på rett sted til rett tid og setter ballen i ål med en god avslutning. Vi har før i år sett Mjelde bomme på lignende sjanser.

Føler fremdeles han har mer å gå på og mer å bevise, men med det konkurrentene hans leverer for tiden (Guastavino untatt) bør det være rom for mer spilletid.
Quote from: Spelaren on August 04, 2011, 13:48:22 PM
Quote from: dudo on August 04, 2011, 13:44:14 PM
...den flaueste damen jeg vet om.


Kutt no ut. Marit er sjef.


Nei, nok er nok. Hun må ikke stikke seg frem hver gang Haugen er i fokus. Dette er fotball, ikke revy.

Lister

Quote from: psv-hasund on August 04, 2011, 15:04:15 PM
Holmvik har fem gule kort og må vel stå over neste kamp.

Holmvik har fire og må ikke stå over noe som helst.

Derimot har vi en lang rekke sentrale spillere som med ett gult kort i kommende runde må stå over den påfølgende runden.

Se fullstendig oversikt over kort og karantener i cup og serie 2011 her
Guinness - Makes you drunk

dudo

Brann.no oppgir at han har 5, men det ene er kanskje i cupen? Nifs.no oppgir 4 i serien.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lister

Quote from: nero on August 04, 2011, 15:18:01 PM
Apropos Haugens (manglende) defensive jobbing: På 2-2 goalen løper jo Sæternes inn bak forsvaret, og hva gjør Haugen, som er nærmest, da? Jo, han bestemmer seg enkelt og greit for å stoppe opp. Ikke spesielt imponerende.


Haugen falt vel av for å ta en eventuell retur/klarering, ikke feil det. Austin derimot var alt for ballwatching og helt feilplassert i hodeduellen når innlegget kom. Ikke unaturlig med tanke på at han er midtbanespiller. Tror nok Kalven hadde hvertfall kunnet gi sæternes kamp om ballen eller gått i kroppen og forstyrret avslutningen.
Guinness - Makes you drunk

Lister

Quote from: dudo on August 04, 2011, 18:30:51 PM
Brann.no oppgir at han har 5, men det ene er kanskje i cupen? Nifs.no oppgir 4 i serien.


Full oversikt her
Og der ser du 4 i serie og 1 i cup.
Guinness - Makes you drunk

psv-hasund

Quote from: Lister on August 04, 2011, 18:28:54 PM
Quote from: psv-hasund on August 04, 2011, 15:04:15 PM
Holmvik har fem gule kort og må vel stå over neste kamp.

Holmvik har fire og må ikke stå over noe som helst.

Derimot har vi en lang rekke sentrale spillere som med ett gult kort i kommende runde må stå over den påfølgende runden.

Se fullstendig oversikt over kort og karantener i cup og serie 2011 her


Jeg var litt kjapp når jeg sjekket brann.no, men når jeg velger kun serie har Holmvik 4 gule som du sier. http://www.brann.no/sesongen/statistikk/2011/?type=1

Jeg synes likevel Haugen bør starte mot Godset da jeg ønsker en offensiv oppstiling.

Lister

Føler det mer naturlig å ta Haugen fremfor Mjelde istedetfor Haugen fremfor Holmvik.
Guinness - Makes you drunk

Lasaron

Påstander om Haugen:

1) Han er Branns mest pasningssikre.

2) Han er Branns beste på gjennombruddspasninger.

3) Han er den mest rolige med ballen.

4) Han er den med best spilleforståelse, iallfall i forhold til alder. Kanskje uansett.

5) Han er den med best mottak.

6) Han har Branns beste skuddfot.

7) Han har det kaldeste hodet.

8) Han blir klart bedre på det defensive hvis han får spille fast.

I tillegg har han en rekke andre kvaliteter.

Hvis alt dette stemmer, er det sprøtt at han ikke spiller fast. Nå er vi jo i tillegg sikret ny kontrakt.

(Jeg ser ikke bort fra at Larsen er bedre enn Haugen på noen av punktene, men jeg har ikke sett ham mot eliteseriemotstand.)
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

krakra

4 og 7 kan du legge til "med ballen" på. Han er den som fremstår som kaldest med ballen i beina og gjør de beste valgene med ballen. Uten ball er det en litt annen historie. Om han har en bedre skuddfot enn Holmvik og Gustav er jeg usikker på. Austin har også et vanvittig hardt skudd, men presisjonen er ikke all verdens.

Når det gjelder Larsen er det mulig at han kunne gjort en bedre jobb på kanten  enn Haugen. Jeg har bare ett(godt) innhopp mot Sogdal å bedømme det på, men det er ikke så interessant. Han ble vraket til troppen mot Viking og jeg har ingen tro på at Skarsfjord ser på ham som en seriøs utfordrer til en plass i førsteelveren ennå. Jeg tror det beste vi kan håpe på der er at han får bli med i en kamptropp og fått seg et innhopp i den nærmeste fremtid.

roaldinho

Er jo en del spillere som står i fare for å stå over i kommende kamper, og da bør jo muligheten dukke opp. Spesielt om flere må stå over samme kamp! Og man må ikke glemme slitasje, skader og formsvikt. Bentley er levende bevis på at om man spiller dårlig så havner man på benken. Tipper Larsen får ett par sjanser til utover sesongen pga skader/suspensjon.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Lasaron

Bentley er et levende bevis på at spiller man dårlig i mange kamper på rad, så blir man benket.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on August 05, 2011, 21:18:23 PM
Påstander om Haugen:

3) Han er den mest rolige med ballen.

4) Han er den med best spilleforståelse, iallfall i forhold til alder. Kanskje uansett.

5) Han er den med best mottak.

6) Han har Branns beste skuddfot.

7) Han har det kaldeste hodet.



3. Føler Austin tar denne.

4. Samme mann.

5. Akkurat denne synes jeg er voldsomt vanskelig å bedømme. I hans posisjon får han sjelden mange lange/høye crosser å ta ned, i motsetning til andre.

6. Gustav er bedre her. Han har også kuttet ned på å blåse så mange baller langt over.

7. Austin her og. Haugen er veldig kald og viser en bra ro med ballen, men jeg synes Austin er hakket over her. Selv om han kommer i en vanskelig situasjon er han voldsomt god til å skjerme ballen med styrken sin, og komme seg ut av det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Uansett er det relativt små forskjeller, Haugen er i det absolutte toppskiktet i Brannstallen på flere av - kanskje alle - disse punktene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

aleksanderhjelleseth

og no ute med lyskeskade, dårlig timing. han hadde jo sikkert startet mot strømsgodset. bare det ikke blir som med yaw.

Klaus_Brann

Quote from: dudo on August 05, 2011, 23:52:03 PM
Uansett er det relativt små forskjeller, Haugen er i det absolutte toppskiktet i Brannstallen på flere av - kanskje alle - disse punktene.


Ja, men poenget er at jeg synes noen hyper han vel mye opp her.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: Klaus_Brann on August 07, 2011, 00:18:28 AM
Quote from: dudo on August 05, 2011, 23:52:03 PM
Uansett er det relativt små forskjeller, Haugen er i det absolutte toppskiktet i Brannstallen på flere av - kanskje alle - disse punktene.


Ja, men poenget er at jeg synes noen hyper han vel mye opp her.


Joda. Det blir til tider skyttergravsmentalitet, men jeg synes fortsatt han burde spille mer. Synd at han er ute mot Godset!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Synd med skaden til Haugen. Men var det ikke han som skulle begynne å trene to ekstra økter om dagen eller noe? Han bør kanskje revurdere det når han ikke tåler 45 minutter i TL...
Rød makt på Hansa!

Kjell249

Jeg synes ikke Haugen bør få spille mer i år for vi trenger ikke spillere på laget som har uflaks...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Quote from: Klaus_Brann on August 07, 2011, 00:18:28 AM
Quote from: dudo on August 05, 2011, 23:52:03 PM
Uansett er det relativt små forskjeller, Haugen er i det absolutte toppskiktet i Brannstallen på flere av - kanskje alle - disse punktene.


Ja, men poenget er at jeg synes noen hyper han vel mye opp her.
Mens andre er litt vel opptatte av å snakke ham ned.

Derabilo

Haugen er ikke blant de beste spillerene i Brann - da hadde han spilt fast i Brann. Han har for dårlig fysikk til å passe inn i "kjempe for livet"-stilen som Brann spiller etter. Det passer Haugen bedre å komme inn når motspillere er blitt mer slitne og det er større rom på midtbanen. I tillegg bruker han nok litt for lang tid i enkelte situasjoner.

Når det er sagt - ingen kan motsi talentet til Haugen. Han har noen kvaliteter der han allerede no er en meget god spiller, men han er for dårlig på viktige kvaliteter som han må ha for å kunne spille fast i Tippeligaen.

Brann er ikke bedre enn at de beste spillerene står først i køen. Men den som står først i køen som innbytter er Haugen - han har godt av den spilletiden han får på slutten av kamper. Så har Brann trenerene god kontroll over når Haugen er god nok til å spille fra start på laget.
 Bergen ut av Norge -

krakra

Han er blant de beste i brann på det neste offensivt. Pasningsspillet hans er i tls toppsjikt. Han kunne gjort en god jobb i en fri offensiv rolle som den bentley har hatt. Han er bedre enn bentley og ville startet i dag hvis han ikke ble skadet.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on August 07, 2011, 09:17:33 AM
Quote from: Klaus_Brann on August 07, 2011, 00:18:28 AM
Quote from: dudo on August 05, 2011, 23:52:03 PM
Uansett er det relativt små forskjeller, Haugen er i det absolutte toppskiktet i Brannstallen på flere av - kanskje alle - disse punktene.


Ja, men poenget er at jeg synes noen hyper han vel mye opp her.
Mens andre er litt vel opptatte av å snakke ham ned.


Akkurat. Jeg ser det som mitt lodd i livet å være en motpol til opphyping.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on August 07, 2011, 12:29:17 PM
Han er blant de beste i brann på det neste offensivt. Pasningsspillet hans er i tls toppsjikt. Han kunne gjort en god jobb i en fri offensiv rolle som den bentley har hatt. Han er bedre enn bentley og ville startet i dag hvis han ikke ble skadet.


Har du snakket med Skarsfjord?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra


Lasaron

Er det snakk om at han er klar til neste kamp?
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Go Up