• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fredrik Haugen

Started by Spelaren, August 10, 2010, 20:05:25 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

November 13, 2015, 11:58:33 AM #1350 Last Edit: November 13, 2015, 12:02:55 PM by Gulløl
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Halve-laget-far-bedre-betalt-enn-Branns-tilbud-til-Haugen-637032_1.snd

Merkelig vinkling av BT når de har stor fokus på at det er fem spillere som har høyere grunnlønn en Haugen. Skal en innføre et nytt lønnsystem i en veldig vanskelig økonomisk situasjon for klubben er det bare slik det blir i en overgangsfase. Forstår ikke Bergens Tidende dette eller undervurderer de leserne ? At Haugen har fått et tilbud som plasserer ham der han fortjener å være som Soltvedt sier stemmer nok, dette er nok blitt vurdert og analysert grundig i klubben. At spillerne nå blir ekstra premiert etter hvor mye de spiller og hvor bra Brann hevder seg høres for meg ut som et svært bra system. Om Brann havner i bunnen av tabellen neste år er det bare rett og rimelig at de kun får grunnlønn som i seg selv likevel er en høy lønn i forhold til samfunnet ellers.
Det overfokuset på at Haugen er årets spiller i Obos ligaen er bare tull. Det er flere andre Brann spillere som sannsynligvis også hadde blitt årets spiller om det var de som var blitt nominert, som Leciejewski, Demidov, Kristiansen eller Acosta. Alle nevnte spillere kom høyere i vår egen spillerbørs som gir et bredt innslag av hva supporterne mener spillerne presterer. At den som "tilfeldigvis" ble den nominerte Brann spilleren blir årets spiller i Obos ligaen er bare slik det blir når de fleste som stemmer er Brann supportere og det er en kampanje på brann.no der de oppmoder at alle må stemme på Haugen.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller Vålerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Spelaren

Forstår etterhvert mer av den smått klamme twitter-passiaren mellom BA-Tormod og BT-Pamer i går kveld.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

osoerli

Quote from: Spelaren on November 13, 2015, 12:03:22 PM
Forstår etterhvert mer av den smått klamme twitter-passiaren mellom BA-Tormod og BT-Pamer i går kveld.


Kan du opplysa oss andre?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

pidre

Quote from: Huff on November 12, 2015, 21:41:06 PM

Så må jeg legge til at jeg forstår hvorfor Brann er restriktive med lønningene sine i den situasjonen de er i, men likevel må Haugen erstattes, og vi klarer ikke hente Hussain, da blir det snakk om å kjøpe noen løs fra kontrakt, noe som er betydelig dyrere enn å plassere Haugen i en lønnskategori over den han er i per nå.. 



Tror du bekymrer deg unødvendig. Greit at Haugen er en ok spiller, men han er ingen gud - og han er erstattbar. Trolig vil Tjernås finne noe som er bedre for mindre penger. Brann er en attraktiv klubb i seg selv/som springbrett for mange spillere fra skandinavia, Island, Amerika, Afrika, etc.
Saludar a los monos!

Baunebob

Jeg er tilbøyelig til å forstå begge parter her. Ny kontrakt medfører trolig et markant lønnskutt for Haugen som garantert oppfatter situasjonen urettferdig som en av de første inn i det nye systemet. Dette henger sammen med at han faktisk har prestert godt i år og mottar mye anerkjennelse på slutten av året.

Likevel handler det om fornuft og prinsipper og på mange måter en ny tid for klubben. Haugen er ikke umulig å erstatte (men minst like dyr som lønningen hans).

krakra

Quote from: Gulløl on November 13, 2015, 11:58:33 AM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Halve-laget-far-bedre-betalt-enn-Branns-tilbud-til-Haugen-637032_1.snd

Merkelig vinkling av BT når de har stor fokus på at det er fem spillere som har høyere grunnlønn en Haugen. Skal en innføre et nytt lønnsystem i en veldig vanskelig økonomisk situasjon for klubben er det bare slik det blir i en overgangsfase. Forstår ikke Bergens Tidende dette eller undervurderer de leserne ? At Haugen har fått et tilbud som plasserer ham der han fortjener å være som Soltvedt sier stemmer nok, dette er nok blitt vurdert og analysert grundig i klubben. At spillerne nå blir ekstra premiert etter hvor mye de spiller og hvor bra Brann hevder seg høres for meg ut som et svært bra system. Om Brann havner i bunnen av tabellen neste år er det bare rett og rimelig at de kun får grunnlønn som i seg selv likevel er en høy lønn i forhold til samfunnet ellers.
Det overfokuset på at Haugen er årets spiller i Obos ligaen er bare tull. Det er flere andre Brann spillere som sannsynligvis også hadde blitt årets spiller om det var de som var blitt nominert, som Leciejewski, Demidov, Kristiansen eller Acosta. Alle nevnte spillere kom høyere i vår egen spillerbørs som gir et bredt innslag av hva supporterne mener spillerne presterer. At den som "tilfeldigvis" ble den nominerte Brann spilleren blir årets spiller i Obos ligaen er bare slik det blir når de fleste som stemmer er Brann supportere og det er en kampanje på brann.no der de oppmoder at alle må stemme på Haugen.
Grønner og Kristiansen skrev kontrakt innenfor den nye strukturen og når Haugen blir tilbudt lavere grunnlønn enn dem så skjønner jeg godt at han sier nei. Her er Soltvedt å ferd med å gå på sin første store smell som sportssjef frykter jeg.

Spelaren

Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Corran

Hvor har BT det fra at Grønner og Kristiansen har mer enn det Haugen blir tilbudt. I så fall må jo enten Grønner være på øverste nivå eller Haugen ha blitt tilbudt 3 nivå i nye strukturen
Om Grønner er i øverste nivå er det jo ganske så tåpelig
Om Haugen er på 3 nivå så er det vel et klart signal til ham om at han ikke regnes som en som skal være fast på laget neste år
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Huff

Quote from: Corran on November 13, 2015, 12:23:44 PM
Hvor har BT det fra at Grønner og Kristiansen har mer enn det Haugen blir tilbudt. I så fall må jo enten Grønner være på øverste nivå eller Haugen ha blitt tilbudt 3 nivå i nye strukturen
Om Grønner er i øverste nivå er det jo ganske så tåpelig
Om Haugen er på 3 nivå så er det vel et klart signal til ham om at han ikke regnes som en som skal være fast på laget neste år


Var lønnsstrukturen på plass når Grønner og Kristiansen ble hentet inn, sistnevnte var forsåvidt landslagsspiller for ikke lenge siden, så her er det mulig at en høyere lønn kan forsvares, men dersom Grønner er tilbudt samme lønn som Haugen er dette uforståelig.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Nixon

Quote from: krakra on November 13, 2015, 12:13:43 PMGrønner og Kristiansen skrev kontrakt innenfor den nye strukturen


Gjorde Grønner det? Han skrev under i januar og den nye lønnsstrukturen ble vedtatt av styret i mai.
Rød makt på Hansa!

Corran

Quote from: Spelaren on November 13, 2015, 12:19:00 PM
Quote from: osoerli on November 13, 2015, 12:05:11 PM
Quote from: Spelaren on November 13, 2015, 12:03:22 PM
Forstår etterhvert mer av den smått klamme twitter-passiaren mellom BA-Tormod og BT-Pamer i går kveld.


Kan du opplysa oss andre?


https://twitter.com/TormodBA/status/664724634152140800?lang=no

Må si meg litt enig med Bergersen for en gangs skyld
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ostraume

La nå ikke fakta komme i veien for en god diskusjon.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Corran

Quote from: Nixon on November 13, 2015, 12:28:05 PM
Quote from: krakra on November 13, 2015, 12:13:43 PMGrønner og Kristiansen skrev kontrakt innenfor den nye strukturen


Gjorde Grønner det? Han skrev under i januar og den nye lønnsstrukturen ble vedtatt av styret i mai.

Ja det var før nye strukturen. Eg lot meg faktisk lure litt av bt artikkel som skriver at Grønner (blant annet) skrev under etter at Soltvedt hadde startet jobben og tenkte automatisk (det bt sikkert ville med å skrive det sånn) at det var under nye strukturen og.
Skaanes var vel første som det ble litt fram og tilbake med da han skulle som første mann inn i det nye systemet
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/det-handler-om-klubben-ikke-om-spilleren/o/5-8-193531http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Halve-laget-far-bedre-betalt-enn-Branns-tilbud-til-Haugen-637032_1.snd

Det er jo interessant å se de ulike innfalsvinklene som byens to lokalaviser har til denne saken. BA maner til ro, mens BT setter aktørene opp mot hverandre. Men det er vel derfor det er bra å ha to aviskonkurrenter i en by!

Rød makt på Hansa!

Huff

Quote from: pidre on November 13, 2015, 12:12:55 PM
Quote from: Huff on November 12, 2015, 21:41:06 PM

Så må jeg legge til at jeg forstår hvorfor Brann er restriktive med lønningene sine i den situasjonen de er i, men likevel må Haugen erstattes, og vi klarer ikke hente Hussain, da blir det snakk om å kjøpe noen løs fra kontrakt, noe som er betydelig dyrere enn å plassere Haugen i en lønnskategori over den han er i per nå.. 



Tror du bekymrer deg unødvendig. Greit at Haugen er en ok spiller, men han er ingen gud - og han er erstattbar. Trolig vil Tjernås finne noe som er bedre for mindre penger. Brann er en attraktiv klubb i seg selv/som springbrett for mange spillere fra skandinavia, Island, Amerika, Afrika, etc.


Jeg er enig i at Haugen ikke er noen fotballgud, men han var -i alle fall etter min mening- Branns klart beste spiller denne høsten (ikke sesongen som helhet), og det var ikke akkurat som om vi havnet på bronseplass i TL i høst, vi rykket såvidt opp fra Obås. Det bekymrer meg hvis vi kvitter oss med de beste vi har før vi skal opp et nivå.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

osoerli

Quote from: krakra on November 13, 2015, 12:13:43 PM
Quote from: Gulløl on November 13, 2015, 11:58:33 AM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Halve-laget-far-bedre-betalt-enn-Branns-tilbud-til-Haugen-637032_1.snd

Merkelig vinkling av BT når de har stor fokus på at det er fem spillere som har høyere grunnlønn en Haugen. Skal en innføre et nytt lønnsystem i en veldig vanskelig økonomisk situasjon for klubben er det bare slik det blir i en overgangsfase. Forstår ikke Bergens Tidende dette eller undervurderer de leserne ? At Haugen har fått et tilbud som plasserer ham der han fortjener å være som Soltvedt sier stemmer nok, dette er nok blitt vurdert og analysert grundig i klubben. At spillerne nå blir ekstra premiert etter hvor mye de spiller og hvor bra Brann hevder seg høres for meg ut som et svært bra system. Om Brann havner i bunnen av tabellen neste år er det bare rett og rimelig at de kun får grunnlønn som i seg selv likevel er en høy lønn i forhold til samfunnet ellers.
Det overfokuset på at Haugen er årets spiller i Obos ligaen er bare tull. Det er flere andre Brann spillere som sannsynligvis også hadde blitt årets spiller om det var de som var blitt nominert, som Leciejewski, Demidov, Kristiansen eller Acosta. Alle nevnte spillere kom høyere i vår egen spillerbørs som gir et bredt innslag av hva supporterne mener spillerne presterer. At den som "tilfeldigvis" ble den nominerte Brann spilleren blir årets spiller i Obos ligaen er bare slik det blir når de fleste som stemmer er Brann supportere og det er en kampanje på brann.no der de oppmoder at alle må stemme på Haugen.
Grønner og Kristiansen skrev kontrakt innenfor den nye strukturen og når Haugen blir tilbudt lavere grunnlønn enn dem så skjønner jeg godt at han sier nei. Her er Soltvedt å ferd med å gå på sin første store smell som sportssjef frykter jeg.


Smellen vart nok gjort når Grønner fekk sin kontrakt.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Quote from: Huff on November 13, 2015, 12:53:00 PM
Quote from: pidre on November 13, 2015, 12:12:55 PM
Quote from: Huff on November 12, 2015, 21:41:06 PM

Så må jeg legge til at jeg forstår hvorfor Brann er restriktive med lønningene sine i den situasjonen de er i, men likevel må Haugen erstattes, og vi klarer ikke hente Hussain, da blir det snakk om å kjøpe noen løs fra kontrakt, noe som er betydelig dyrere enn å plassere Haugen i en lønnskategori over den han er i per nå.. 



Tror du bekymrer deg unødvendig. Greit at Haugen er en ok spiller, men han er ingen gud - og han er erstattbar. Trolig vil Tjernås finne noe som er bedre for mindre penger. Brann er en attraktiv klubb i seg selv/som springbrett for mange spillere fra skandinavia, Island, Amerika, Afrika, etc.


Jeg er enig i at Haugen ikke er noen fotballgud, men han var -i alle fall etter min mening- Branns klart beste spiller denne høsten (ikke sesongen som helhet), og det var ikke akkurat som om vi havnet på bronseplass i TL i høst, vi rykket såvidt opp fra Obås. Det bekymrer meg hvis vi kvitter oss med de beste vi har før vi skal opp et nivå.


Klart beste er vel å ta litt i.  Syns faktisk ikkje han har vore vår beste i haust eingong.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Jeg håper dette scenariet er realistisk: Haugen nekter å forlenge. Brann nekter å selge. Haugen spiller vårsesongen, og han spiller godt. Brann spiller også godt. Haugen får et litt bedre kontraktstilbud i mai/juni, som han signerer på.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

Tom C

Dersom Haugen spiller godt i Eliteserien i vårsesongen, og kan gå vederlagsfritt hvor han vil umiddelbart etter vårsesongen, så kommer han nok til å forsvinne. Tipper Sverige.
Aldri mer Obos....

Kagain

November 13, 2015, 15:03:39 PM #1369 Last Edit: November 13, 2015, 15:05:41 PM by Kagain
Quote from: Corran on November 13, 2015, 12:31:43 PM

Må si meg litt enig med Bergersen for en gangs skyld


Liker at Sandstø blander seg inn og skriver "@TormodBA @VGNettBrenne99 ender ofte opp med at det kommer en utenfra som får høy sign on, og ikke bedre. #lokalprofil"

Tydelig at han ikke er helt overbevist om at Brann er helt solide på spillerlogistikk...

Derimot er det en annen herremann som har blitt omtalt på disse sider som er mer positive. Tor-Kristian Karlsen skriver noe slikt som "@PlMland @TormodBA de menneskene som har ansvar for spillerkjøp nå virker langt mer våkne enn de som holdt på med slikt tidligere"

Belfort

Skjønner ikke at Haugen kan forholde seg til at vi i Brann har det kjekt

Huff

Quote from: osoerli on November 13, 2015, 13:18:51 PM
Klart beste er vel å ta litt i.  Syns faktisk ikkje han har vore vår beste i haust eingong.


Nå var dette min subjektive mening, og min subjektive mening er -basert på det jeg har sett av Brann i høst- at Haugen har vært vår klart beste spiller. Du trenger ikke være enig, men jeg tar ikke hardt i, jeg mener oppriktig han har vært et hakk over samtlige andre Brann-spillere i høst.

Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

pidre

Quote from: Huff on November 13, 2015, 22:09:24 PM
Quote from: osoerli on November 13, 2015, 13:18:51 PM
Klart beste er vel å ta litt i.  Syns faktisk ikkje han har vore vår beste i haust eingong.


Nå var dette min subjektive mening, og min subjektive mening er -basert på det jeg har sett av Brann i høst- at Haugen har vært vår klart beste spiller. Du trenger ikke være enig, men jeg tar ikke hardt i, jeg mener oppriktig han har vært et hakk over samtlige andre Brann-spillere i høst.

Han har vært god, men at han har vært vår klart beste har jeg problemer med å se - ja, etter min subjektive mening dah ;)
Saludar a los monos!

Corran

Etter min subjektive mening er det at Haugen har vært en av våre best om ikke den beste spilleren i høst skremmende med tanke på neste sesong. Ikke fordi det er Haugen men fordi han ikke har vært så god. Sier for meg mer om hvor dårlige resten er
Men min helt subjektive mening der altså
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

blobby winters

Haugen er en spiller som holder TL nivå. Han er fortsatt ung, og fortsetter å utvikle seg. Han er en spiller vi har lyst til å beholde! Ingen tvil om det. Den saken skal være veldig grei. Men, ikke til enhver pris.
Dessverre er vi i den berømte røde sonen og må ta vanskelige økonomiske valg.
Forhandler Haugen frem til høyere lønn er det garantert 20 andre spillere som også skal klare å forhandle frem en høyere lønn og i løpet av kort tid er det poengtrekk og en klubb som kan gå konk.

karkarkar

Dessverre for Haugen, som sikkert føler det urettferdig, må klubben stå på sitt for å komme gjennom en økonomisk hestekur. Men det virker som utrolig lite gjennomtenkt fra et forhandlingsståsted å la hele opplegget med trinn og topplønn komme ut.

krakra

Quote from: Corran on November 13, 2015, 22:47:38 PM
Etter min subjektive mening er det at Haugen har vært en av våre best om ikke den beste spilleren i høst skremmende med tanke på neste sesong. Ikke fordi det er Haugen men fordi han ikke har vært så god. Sier for meg mer om hvor dårlige resten er
Men min helt subjektive mening der altså
Ikke skremmende at åreta spiller i OBOS har vært vår beste spiller. Han har vært strålende i høst.

Finfin respons

Litt mer generelt:
Hadde vi ikke en like kjip tid i tiden etter den forrige trener-Nilsen?
Ble ikke Skarsfjord lovet spillerkjøp som aldri ble noe av?
Går vi inn i en ny tid der vi må klare oss med det vi har?
Har vi ikke egentlig hatt 7 fete og 7 magre år nå?
Jeg føler ikke partoutkortsalget går strykende om denne tendensen dominerer de neste månedene.
Kanskje.

Corran

Quote from: krakra on November 14, 2015, 14:25:26 PM
Quote from: Corran on November 13, 2015, 22:47:38 PM
Etter min subjektive mening er det at Haugen har vært en av våre best om ikke den beste spilleren i høst skremmende med tanke på neste sesong. Ikke fordi det er Haugen men fordi han ikke har vært så god. Sier for meg mer om hvor dårlige resten er
Men min helt subjektive mening der altså
Ikke skremmende at åreta spiller i OBOS har vært vår beste spiller. Han har vært strålende i høst.

an har vært god ikke strålende Som sagt min subjektive mening Og han har ikke imponert/blendet meg men ja han har vært god. At han er årets Obos spiller sier ikke så mye Demidov ble vel årets Brann spiller og han var vel heller ikke på topp her på børsen hos oss.
Kåringen årets Obos spiller er vel en del spillere som blir nominert og så stemmes det blant supportere om jeg ikke tar helt feil?
Men du mener jo laget er mer enn godt nok Eg mener det er for dårlig så.......
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Ninja-Bob

Quote from: karkarkar on November 13, 2015, 23:45:27 PM
Dessverre for Haugen, som sikkert føler det urettferdig, må klubben stå på sitt for å komme gjennom en økonomisk hestekur. Men det virker som utrolig lite gjennomtenkt fra et forhandlingsståsted å la hele opplegget med trinn og topplønn komme ut.


Eg trur ikkje nødvendigvis at det var så dumt å la dette lekke. Det sender eit klart signal til spelarar og agentar om at det er andre tider no enn då Bruun-Hansen styrte skuta. For å vere ærleg så ser eg ikkje korleis ein kan innføre eit slikt system uten at det kjem ut. Kanskje ein kunne ha lagt skjul på det med trinna, men eg trur ikkje det ville blitt lettare å forhandle då, heller tvert imot. Det er eit tydelig system, og etter det eg har lest så er det ikkje eit usakleg lavt nivå dei har lagt seg på, om ein ser det vs. andre topplønningar som har blitt nemnt her, for eksempel Godset, Viking og Stabæk.

Lasaron

Det gjør vondt at Haugen kan glippe, men jeg tror det er høyst nødvendig med en omlegging. Da får vi tåle noen vonde saker i overgangsfasen. Men jeg mener det ville tjent Brann totalt sett å justert grunnlønnen opp og bonusen ned.
Rød tråd barnefotball - ungdomsfotball - A-laget

piotrl

Jeg forstår Haugen godt! Som BT skriver tjener store deler av troppen mer enn det han tilbys. Som en av lagets beste spillere det siste halve året er det vel rett og rimelig at han skal ha (minst) like mye? Særlig irriterende må det være å få tilbudt mindre enn den vilt oppskrytte Jonas Grønner.

krakra

Quote from: Corran on November 14, 2015, 18:30:23 PM
Quote from: krakra on November 14, 2015, 14:25:26 PM
Quote from: Corran on November 13, 2015, 22:47:38 PM
Etter min subjektive mening er det at Haugen har vært en av våre best om ikke den beste spilleren i høst skremmende med tanke på neste sesong. Ikke fordi det er Haugen men fordi han ikke har vært så god. Sier for meg mer om hvor dårlige resten er
Men min helt subjektive mening der altså
Ikke skremmende at åreta spiller i OBOS har vært vår beste spiller. Han har vært strålende i høst.

an har vært god ikke strålende Som sagt min subjektive mening Og han har ikke imponert/blendet meg men ja han har vært god. At han er årets Obos spiller sier ikke så mye Demidov ble vel årets Brann spiller og han var vel heller ikke på topp her på børsen hos oss.
Kåringen årets Obos spiller er vel en del spillere som blir nominert og så stemmes det blant supportere om jeg ikke tar helt feil?
Men du mener jo laget er mer enn godt nok Eg mener det er for dårlig så.......
Det er tre spillere som nomineres, noe som betyr at eksperter har vurdert ham som en av ligaens to beste spillere. At han ikke topper vår børs er vel ikke så rart når man ser at enkelte ikke engang klarer å gi ham kred for den høsten han har hatt her.

Finfin respons

Quote from: piotrl on November 15, 2015, 15:10:11 PM
Jeg forstår Haugen godt! Som BT skriver tjener store deler av troppen mer enn det han tilbys. Som en av lagets beste spillere det siste halve året er det vel rett og rimelig at han skal ha (minst) like mye? Særlig irriterende må det være å få tilbudt mindre enn den vilt oppskrytte Jonas Grønner.
Kanskje.

haak


Corran

Quote from: krakra on November 15, 2015, 16:01:25 PM
Quote from: Corran on November 14, 2015, 18:30:23 PM
Quote from: krakra on November 14, 2015, 14:25:26 PM
Quote from: Corran on November 13, 2015, 22:47:38 PM
Etter min subjektive mening er det at Haugen har vært en av våre best om ikke den beste spilleren i høst skremmende med tanke på neste sesong. Ikke fordi det er Haugen men fordi han ikke har vært så god. Sier for meg mer om hvor dårlige resten er
Men min helt subjektive mening der altså
Ikke skremmende at åreta spiller i OBOS har vært vår beste spiller. Han har vært strålende i høst.

an har vært god ikke strålende Som sagt min subjektive mening Og han har ikke imponert/blendet meg men ja han har vært god. At han er årets Obos spiller sier ikke så mye Demidov ble vel årets Brann spiller og han var vel heller ikke på topp her på børsen hos oss.
Kåringen årets Obos spiller er vel en del spillere som blir nominert og så stemmes det blant supportere om jeg ikke tar helt feil?
Men du mener jo laget er mer enn godt nok Eg mener det er for dårlig så.......
Det er tre spillere som nomineres, noe som betyr at eksperter har vurdert ham som en av ligaens to beste spillere. At han ikke topper vår børs er vel ikke så rart når man ser at enkelte ikke engang klarer å gi ham kred for den høsten han har hatt her.

Det er vel såkalte eksperter og kapteiner på lagene som nominerer og så stemmer supporterne på de utvalgte
Han får vel kred for høsten av stort sett alle? At han ikke topper børsen eller Bataljonen sin avstemning er vel pga at de fleste mener andre har vært bedre over hele sesongen. Om det er meg du mener ikke gir ham kred så er det feil Jeg mener han har vært god i høst og en av våre beste om ikke den beste. Og jeg sier videre at han ikke har vist et så høyt nivå at jeg føler at det blir noe annet en nedrykks kamp neste år hvis det han har vist i høst er det som er vår(t) beste også neste år.
Jeg mener også at han ikke har vist nok til at Brann skal sprenge lønnstaket sitt for ham
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Helomvending-Haugen-er-nar-ny-Brann-avtale-643116_1.snd

Nær ny avtale, blir det en 2,5-års kontrakt så utgangstiden blir ved nyttår som vel er mer normalt?
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kagain

Hmm. Om den avtalen blir en realitet så er jeg interessert i å vite hvor mye Brann gikk på akkord med premissene i den nye lønnsmodellen...

krakra

http://www.brann.no/news/article/1qwldlmt8z7ix16ntxoqhu6m7u/title/haugen-har-forlenget-med-brann

Offisielt. Viktig for neste sesong. Får vi inn Aursnes har vi en spennende midtbane neste sesong.

osoerli

Tippar Softball har lagt ein sign-on-fee på bordet, 100.000,-.  Softball har neppe noko velfyllt konto.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Flott! Da har vi klar en potensielt viktig brikke til neste år.
Rød makt på Hansa!

OmOssSjølOgHansaøl

Dette er en god nyhet! Det er også bra at "Haugen går inn i Branns nye lønnsmodell", som Brann skriver.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Huff

Jævlig viktig, jeg tror -basert på det han viste i høst- at han nå har tatt det etterlengtede ''steget''. Mine forventninger til Haugen er at han neste sesong plasserer seg blant TLs aller beste indreløpere, verken mer eller mindre.

Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Torvanger

Jeg tror at det i denne sammenhengen var viktig for Brann å vise NFF at de mener alvor med sine tiltak og at det kanskje var mer enighet mellom partene allerede da forhandlingene brøt.

karkarkar

Quote from: karkarkar on November 11, 2015, 17:11:05 PM
Softballene kommer nok løpende med lønnspålegget.  :)


Mye prestisje i å ha en slik spiller i stallen. Nå er jo Birkelund på vei ut også.

Ordstyrar

"Branns sportslige ledelse var for kort tid siden kategoriske på at Haugen ikke ville spille i klubben neste år, etter at spilleren takket nei til det første kontraktstilbudet", skriver BT.

De er flinke til å konstruere virkeligheten. Det Soltvedt var tydelig på, var at Brann ikke kom til å legge på bordet et nytt tilbud og at klubben holder fast på lønnsmodellen. Det bekrefter Brann på brann.no:
"Haugen går inn i Branns nye lønnsmodell med mer prestasjonsrettede utbetalinger enn det som er blitt benyttet tidligere år". Så har Softball tydeligvis bidratt men en eller annen form for mellomlegg.

Men jeg har ikke funnet noe sted at Brann har vært "kategorisk på  at Haugen ikke ville spille i klubben neste år".

Yngve

Men no må han bevisa at han er verdt alt oppstyret. Ein ting er ein sesong i 1. divsjon. No skal han spela for eit botnlag i den øvste divisjonen..

Nixon

Quote from: Yngve on November 23, 2015, 12:53:36 PM
Men no må han bevisa at han er verdt alt oppstyret. Ein ting er ein sesong i 1. divsjon. No skal han spela for eit botnlag i den øvste divisjonen..


Det ironiske er jo at han for nøyaktig fem år siden hadde en lignende god sesong i vår nest øverste divisjon, og mange hadde store forhåpninger til han da han skulle ta steget opp.

Så det gamle ordspråket om at historien gjentar seg stemmer i aller høyste grad her!:)
Rød makt på Hansa!

krakra

Nå er det mye mer enn bare å "ta steget" som har stått i veien for Haugen og Brann de siste årene. Han er ikke den eneste som har slitt med å prestere like godt i Brann som i sin forrige klubb.

Yngve

Men er det lov å bruka som argument kva som skjedde i hans førre klubb? Han har vel vore lenger i Brann enn han var der..

Uansett så var det fyrst i årets sesong han har bevist stabilitet. No må han ta det med seg opp i vår øvste divisjon. Der har han til gode å visa kva som bur i han meir enn i enkeltkampar.

Go Up