• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hvor vil dere Brann stadion skal vere??

Started by Erik, October 03, 2003, 14:46:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Erik

Jeg satt og tenkte på stadion osv, så har d jo vert mye snakk om hvor den skal vere, om det skal bygges nytt eller vi skal bygge ut den vi har... Hva syns dere folkens? Ny eller bygge ut???

Sotraanda

NY, minimum kapasitet på 22500, og beliggenheten helst close to sentrum, gjerne der det badelandet skulle komme....

Men det var no dette med penger då...
ater, heter, hater NFF!

Yngve

Dette med pengar er jo ein vesentlig faktor...og Brann må som dei fleste sikkert veit, bruke masse pengar på den stadion me har no uansett, pga krav frå NFF så eg meiner det at me heller bør bygge på den stadion me har idag, det kostar pengar det og, det er klart, men sjelen til Brann er på stadion. Så eg stemmer for å modernisere den, til å tilsvare hansa svingen... det vert konge..

KRISA

det hadde vært fint med en ny stadion, og brann går jo mot overskudd :lol:

KennethS

bygg ut klokkesvingen! stadion bør ligge der den ligger og ALDRI flyttes, det finnes bare 1 Brann stadion.
tå på Brann

christine

lurt med å bygge ut i klokkesvingen, det hadde vært skikkelig bra

Eg e enig med KennethS, Brann stadion står best der den står no. :D
ff te *******
Dø for Brann

Formica

Med bedre parkering vil man klare å trekke 20000 til stadda igjen.
Jeg mener seff at buss er beste alternativ, men en familiemann vil ikke det.

Brann69

>Med bedre parkering vil man klare å trekke 20000 til stadda igjen.

Drømmetenking.. Med plass til 20.000 vil Brann stadion se ut som Molde stadion med masse tomme seter..  Det er ikke parkeringsplasser som trekker folk til stadion, men god fotball og muligheten til å vinne noe..
Den dagen Brann begynner å yppe seg i medaljestrid og eventuelt blir et stabilt topplag (om det noen gang skjer) vil det komme mange folk på stadion uansett hvor gode parkeringsmuligheter det er.  
Det er noe spesielt med staddaen.. Er det mulig å gjenskape det en annen plass med løpebaner og masse tomme seter?

Erik

Jeg personlig syns stadion bør vere der den er... Parkering er for dumt grunnlag for at folk skal komme på kamp.. Bygge ut klokkesvingen i 1 omg og så den nordre tribunen etter hvert.. Tror nokk at hvis folk vil komme, så kommer de nokk, men folk vil/tør ikke komme, folk vet taket over SS er råttent og så har vi klokkesvingen der sikten er dårlig og det er ikke tak...  Jeg tror når vi har 4 tribuner med tak osv vil publikum komme!! Jeg går for utbygging... Stadion er Stadion :)


Erik

Må si alle som vil ha ny stadion osv viser liten følelse for nåverende stadion som har vert på nymark siden den ble innviet 25 mai 1919!!
Alt dere skriker om er mere parkeringsplasser og flere folk... Tenk no hva som har skjedd på stadion alle årene... Nej utbygging sier jeg...

Her er et bilde av hvordan stadion blir når den er ferdig utbygget, Hansatribunen nærmest...


KRISA

synes eg hørte at til neste år kan kun 20% av kapsiteten på de forskjellige arenaen være ståplassser. på brann stadion er det mere enn det

Erik

Brann har sendt søknad om og få bruke klokkesvigen 1 år til, og det får de regner de med, men sesongen 2005 må det ha kommet opp en tribune der!!


Ricky

Videre utbygging av dagens Stadion kommer aaaldri til å skje. Noe slikt ville Brann måtte ha finansiert selv, og det er tross alt ikke bare Klokkesvingen som gjenstår av det prosjektet vi en gang begynte på. Den ene langsiden, samt en hel drøss med fasiliteter, flomlys, (kunst)gressmatte/undervarme etc gjenstår også. Regningen hadde sikkert kommet på oppunder 200 millioner kroner. I tillegg måtte vi vel også ha kjøpt ut BOB og betalt restgjelden til Handelsbanken.

Det finnes kun to reelle alternativer; bygge nytt eller holde oss på dagens anlegg helt til den dagen kommer at vi ikke lenger får dispensasjon fra anleggskravene til NFF og UEFA. Først må vi vel senke kapasiteten til 13.000 og flytte eventuelle e-cupkamper ut av byen, og en eller annen gang fremover vil vi nok også få problemer med å få godkjent Brann Stadion som Tippeliga-arena.

Erik

Du tar nokk litt feil. Brann sier selv at utbygging er nokk veien som vil skje, Storbergen er klar de til og bygge ut... Jeg vil nokk tro at utbygging er det so, skjer...  :)

Per Hilmar

Må gjerne flytte Brann Stadion
- men da må de flytte Ulriken også.....

Optimisten

På mange måter kunne det kanskje vært bra å flytte stadion, men det hele blir liksom feil.  Stadion hører til der den er, også å flytte den det blir på en måte litt feil. Eg vet ikkje eg, tror det ligger en del følelser inne i blidet hos meg ihvertfall!!
ette går bra, så lenge vi tror på det selv!

Yngve


Christian

Dette er ei hard nøtt.

Stadions historiske sus hører til på Nymark, og Stadios kan godt få bli værende der. Då helst med de utbedringer som må til. Tenk det trøkket vi kunne fått med en helt lukket stadion. Fire tribuner med tak. Lykke! :D

MEN, om Stadion skulle flyttes, om det skulle bygges nytt anlegg sier eg morna badeland, velkommen stadion. Hadde vært utrolig sjef å få en fotballstadion under inkjørselen til Bergen. Så sentralt og så praktisk i forhold  til transport. Bilkøen vekk fra Stadion etter 12-14 tusen tilskuere er jo latterlig.

Likevel, tror helst eg vil ha Stadion der den er...

Erik

Tror dere virkelig det ikke vil bli kø om den kommer på nygårdstangen?? Tenk alle fra bydelene rundt sentrum skal inn i byn... Køene kommer til og stampe utenfor bygarasjen...

Go Up