• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Kamptråd Sandefjord - Brann 25/7

Started by krøvel vellevold, July 23, 2010, 23:13:33 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: Klaus_Brann on July 25, 2010, 19:08:28 PM
Quote from: krakra on July 25, 2010, 19:02:36 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 25, 2010, 18:59:41 PM
Jeg er ingen stor fan av Hansen, og liker Bakke godt, men det er selvfølgelig andre faktorer som spiller inn, som sikkert du skjønner og krakra.

Tillit bl.a. Det kan gjøre mye med en spiller.
Men man må da gjøre seg fortjent til tillitt. Da jeg var i Bergen så jeg flere Branntreninger og 2. lagskamper og Hansen var hele tiden svak og veldig begrenset. Blant de dårligste på treningene og viste seg sjeldent frem for andrelaget. Haugsdal var i mine øyne bedre enn Hansen både på trening og for andrelaget. Skal man sutre over at noen får for lite tillitt er Haugsdal gutten man bør se på. Ikke Hansen

Jeg sutrer ikke, bare påpeker at det blir for lettvint å konkludere med at han er og blir bås fordi han ikke får til noe på 15 min.

Guastavinho f.eks. kan være borte så og si en hel kamp, før han putter og har assist...
Som sagt er det ikke bare på bakgrunn av hans ubehjelpelige innhopp jeg konkluderer med at han er bås. Både på trening og i 3. divisjon er han stort sett ubrukelig. Han scorer en sjelden gang for andrelaget, men det gjør guttespillerne også. På trening har jeg aldri sett ham score. På bakgrunn av Brann 2-kampene jeg har sett fortjener Grønner, Kalve, Tveit og Haugsdal iallefall mer tillitt enn Hansen.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on July 25, 2010, 19:06:52 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 25, 2010, 19:06:17 PM
Quote from: Spelaren on July 25, 2010, 19:01:39 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 25, 2010, 18:59:41 PM
...
Tillit bl.a. Det kan gjøre mye med en spiller.

Men det kan han få i Løv-Ham, han har fått nok anledninger for oss no.

Hvorfor skulle han få tillitt? Det er jo helt uvirkelig at man skal gi en ubrukelig spiller mer tillitt FORDI han er ubrukelig i håp om at det skal gjøre ham ikke-ubrukelig. Han får mer tillitt enn han fortjener og vil han ha mer må han vise at han fortjener det gjennom innhopp, trening og kamper for andrelaget. Som alle andre.

Han klarte seg nå greit i Løv-Ham på en halv sesong når han fikk tillit.
Ja vel? Hvis det er logikken, kan du da fortelle meg hvorfor ikke Guastavinho har spilt mer i år da?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Belfort

Quote from: Langhår on July 25, 2010, 19:08:44 PM
Den første som må ut er David Nielsen etter min mening. Tilfører ingenting og har aldri gjort det.

Er utrolig den statusen Nielsen har blant enkelte. Jeg tviler han holder godt 2 divisjonsnivå nå. Hva er kriteriene for at han spiller? Før var han ihvertfall sterk nå er det ikke mye kraft igjen heller og da har han ingenting.

krakra

Quote from: Belfort on July 25, 2010, 19:12:50 PM
Den første som må ut er David Nielsen etter min mening. Tilfører ingenting og har aldri gjort det.

Er utrolig den statusen Nielsen har blant enkelte. Jeg tviler han holder godt 2 divisjonsnivå nå. Hva er kriteriene for at han spiller? Før var han ihvertfall sterk nå er det ikke mye kraft igjen heller og da har han ingenting.

Både Nielsen og Hansen er to "forum"(kommentarfeltet på BT)-helter som ikke har noe å tilføre. Nielsen er kanskje hakket verre enn Hansen i og med at Hansen tilfører fart og ekte innsatsvilje. Nielsen går bare knallhardt inn i et par dueller for syns skyld. Ellers gjør han ikke en dritt.

dudo

Ingen tvil om at Hansen tegner til å bli nok et navn på listen over BruunH`s talentløse disposisjoner. Det er imidlertid slik at vi aldri får igjen pengene vi har brukt på ham, samt at han vel ikke tilhører lønnsadelen i klubben. Ser ikke de store gevinstene med å fjerne ham nå. Han bør gjerne få sjansen til å vise seg en stund til?

Det er en klausul om mer penger ved et visst antall spilte kamper, dette bør selvsagt også tas med i beregningen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

kabelmann

Dette var deilig, deilig, deilig. Mange flotte mål og tre viktige bortepoeng. Det er jo nesten så jeg får tro på seier mot Molde.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

TCAC

Herlig! Fem på rad uten tap? Moro om vi begynner å klatre.

vebo

Quote from: Belfort on July 25, 2010, 19:12:50 PM

Han bommet på den sjansen som kunne gitt han kontrakt i dag tror jeg. Inneffektive spisser er som impotente avlhester.
Tiocfaidh ár lá

Larsi Ã?en

jeg mener dette var en strålende kamp :>
Opp med det flagget!

krøvel vellevold

Dette var Sandefjords største hjemmetap i toppserien noen gang.
Legg ned hele klubben!

Ricky

Det må være etter restruktureringen deres, i så fall. "Gamle" Sandefjord har garantert vært borti verre sifre; de hadde jo sin storhetstid den gangen 7-3 var et vanlig resultat i toppdivisjonen :p

krøvel vellevold

July 26, 2010, 04:47:19 AM #61 Last Edit: July 26, 2010, 07:11:07 AM by krøvel vellevold
Quote from: Ricky on July 26, 2010, 00:03:18 AM
Det må være etter restruktureringen deres, i så fall. "Gamle" Sandefjord har garantert vært borti verre sifre; de hadde jo sin storhetstid den gangen 7-3 var et vanlig resultat i toppdivisjonen :p

Det er vel strengt tatt ikke samme klubb. Sandefjord Fotball ble stiftet i 1998, og Sandefjord Ballklubb har fremdeles lag i 4.divisjon.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2951044.ece

Dette er status på norsk sommerjournalistikk anno 2010. Eg har aldri sett maken på elendighet...
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

TL

"med begge beina nede bunnsjiktet var tabellen."

"..den tidligere AC Milan-treneren borte fra Stadion.."

"..har pilen sakte med sikkert pekt i riktig retning for rødtrøyene."

"Sandefjord har bare snakket sju poeng.."

Og dette er etter at artikkelen ble redigert. Den første versjonen innholdt ørten feil til. Ingen tvil om at de har dyktige journalister i nettavisen :) 

nero

Ja, norske journalister er en imponerende gjeng.
Lions led by donkeys.

Henrik8

Quote from: krakra on July 25, 2010, 17:49:43 PM
Opdal gir meg magesår. Både fomlingen som endte med en felling av Sandefjordspilleren(ingen straffe forresten) og lobben som traff tvelliner var svakt keeperspill. Syns heller ikke han var sjanseløs når Sæv reddet på streken, selv om det var forståelig. Austin må kutte ut karatesparkene i bryst/hodehøyde. Han har allerede knukket en nese. OFfensivt er vi friske. Huseklepp er bra selv om han ikke scorer, PVM er strålende og Bakke fantastisk. Solli, Gustav og Mjelde bidrar også endel.

Bakke er forøvrig så sykt suverent vår beste spiller over 30. Den eneste av 30-åringene jeg kunne tenkt meg å se videre. Desverre ser det ut til at han forsvinner. Bakke med ny etårskontrakt med et greit lønnskutt hadde vært veldig gode nyheter

Jeg syns du er vel streng med Opdal. Lobben synes jeg PVM må ta på sin kappe, ikke Opdal. Opdal setter riktignok i gang spillet midt i banen, men PVM er upresset. Han mister ballen fordi han er upresis, ikke fordi han er presset. Skal vi kjøre kjappe overganger må man kunne regne med at spillerne har tilstrekkelig teknikk til å motta ballen i en slik situasjon. Når PVM mister ballen er Opdal veldig langt ute, og har ikke sjans til å nå tilbake. Jeg syns igjen han må kunne forvente at PVM ikke skal miste ballen med en gang, og dermed kunne ta sjansen.

Headingen som ble reddet på strek er Opdal sjanseløs på. Det er helt riktig at det står en mann på lengste stolpe, og jeg ser ikke at Opdal kan lastes.

Fomlingen helt i begynnelsen var ikke bra, men fikk heldigvis ingen konsekvenser.

Ellers igjen stor kudos til PVM, Bakke, Solli og Austin. Disse fire fremstår som våre fire desidert beste og viktigste spillere. I tillegg er det tydlig at kommunikasjonen mellom Austin og Yaw begynner å sitte skikkelig. Det var godt å se hvor bra de snakket sammen i dag.

Ellers virker det som hele stemningen er i ferd med å snu. Solli fleiper med fansen og viser humør igjen, PVM sto igjen etter resten i går da han ble hyllet alene, og man kunne se en virkelig glede over enda en seier. Særlig Austin og Amankwahs feiring varmet.

Nå må det bare skrives nye kontrakter. PVM og Solli skal være med videre. Bakke ett år til hadde heller ikke vært dumt, men der er det vel enighet om at han skal hjem til Sogndal.
Kjør over pakket 09`

Markmus

Jævlig synd Amankwah ikke fikk scoret på den headesjansen han fikk. Han har virkelig fortjent et mål nå :)
Ka du ve?

Torvanger

Quote from: Henrik8 on July 26, 2010, 12:16:31 PM
Quote from: krakra on July 25, 2010, 17:49:43 PM
Opdal gir meg magesår. Både fomlingen som endte med en felling av Sandefjordspilleren(ingen straffe forresten) og lobben som traff tvelliner var svakt keeperspill. Syns heller ikke han var sjanseløs når Sæv reddet på streken, selv om det var forståelig. Austin må kutte ut karatesparkene i bryst/hodehøyde. Han har allerede knukket en nese. OFfensivt er vi friske. Huseklepp er bra selv om han ikke scorer, PVM er strålende og Bakke fantastisk. Solli, Gustav og Mjelde bidrar også endel.

Bakke er forøvrig så sykt suverent vår beste spiller over 30. Den eneste av 30-åringene jeg kunne tenkt meg å se videre. Desverre ser det ut til at han forsvinner. Bakke med ny etårskontrakt med et greit lønnskutt hadde vært veldig gode nyheter

Jeg syns du er vel streng med Opdal. Lobben synes jeg PVM må ta på sin kappe, ikke Opdal. Opdal setter riktignok i gang spillet midt i banen, men PVM er upresset. Han mister ballen fordi han er upresis, ikke fordi han er presset. Skal vi kjøre kjappe overganger må man kunne regne med at spillerne har tilstrekkelig teknikk til å motta ballen i en slik situasjon. Når PVM mister ballen er Opdal veldig langt ute, og har ikke sjans til å nå tilbake. Jeg syns igjen han må kunne forvente at PVM ikke skal miste ballen med en gang, og dermed kunne ta sjansen.

Headingen som ble reddet på strek er Opdal sjanseløs på. Det er helt riktig at det står en mann på lengste stolpe, og jeg ser ikke at Opdal kan lastes.

Fomlingen helt i begynnelsen var ikke bra, men fikk heldigvis ingen konsekvenser.

Ellers igjen stor kudos til PVM, Bakke, Solli og Austin. Disse fire fremstår som våre fire desidert beste og viktigste spillere. I tillegg er det tydlig at kommunikasjonen mellom Austin og Yaw begynner å sitte skikkelig. Det var godt å se hvor bra de snakket sammen i dag.

Ellers virker det som hele stemningen er i ferd med å snu. Solli fleiper med fansen og viser humør igjen, PVM sto igjen etter resten i går da han ble hyllet alene, og man kunne se en virkelig glede over enda en seier. Særlig Austin og Amankwahs feiring varmet.

Nå må det bare skrives nye kontrakter. PVM og Solli skal være med videre. Bakke ett år til hadde heller ikke vært dumt, men der er det vel enighet om at han skal hjem til Sogndal.

Med en bedre keeper hadde Brann tatt et steg videre. Opdal er ikke Branns keeperfremtid, kanskje han kan utvikle seg og bli bedre i en annen klubb, i Brann har han prestert kunststykket å bli dårligere og dårligere. Det hagler med negative kommentarer om Oddingens prestasjoner, fra rundt oss der vi har tilhold på gamletribunen, det er åpenbart at majoriteten der er dyktig lei. Mulig at dere ser noe annet fra Hansa.

krakra

Jeg tror faktisk Hirchfeldt, Bugge eller Ramovic hadde tatt headingen som ble reddet på strek, men merker meg at forventingene til Opdal(og da spesielt rekkevidden) er veldig lave. Det ville ikke vært en keepertabbe, men at han er sjanseløs tilsier bare at han ikke er en toppkeeper. Opdal har ikke utviklet seg fra da han var TLs beste i 2007. Han har stagnert og falt i kvalitet og er nå en helt middels keeper. I tillegg gjør han stadig tabber. Det kan være så mange unnskyldninger for det og skadene har mye av skylden, men det forandrer ikke det faktum at han er så god som han er og jeg har ikke all verdens tro på at han skal finne tilbake til 2007-nivået. Da var han iallefall en toppkeeper som gjorde tabber.

Torvanger

Quote from: krakra on July 26, 2010, 12:55:22 PM
Jeg tror faktisk Hirchfeldt, Bugge eller Ramovic hadde tatt headingen som ble reddet på strek, men merker meg at forventingene til Opdal(og da spesielt rekkevidden) er veldig lave. Det ville ikke vært en keepertabbe, men at han er sjanseløs tilsier bare at han ikke er en toppkeeper. Opdal har ikke utviklet seg fra da han var TLs beste i 2007. Han har stagnert og falt i kvalitet og er nå en helt middels keeper. I tillegg gjør han stadig tabber. Det kan være så mange unnskyldninger for det og skadene har mye av skylden, men det forandrer ikke det faktum at han er så god som han er og jeg har ikke all verdens tro på at han skal finne tilbake til 2007-nivået. Da var han iallefall en toppkeeper som gjorde tabber.

Amen.

Tom C

Hadde gleden av å være på kampen i Sandefjord, og det var en utrolig herlig opplevelse. En rimelig stor forbedring etter forrige bortekamp jeg var på, nemlig Hønefoss...

Så nettopp kampen omigjen ettersom jeg tok den opp, og man kan vel ikke annet enn være storfornøyd både med denne kampen og den generelle formen brann er inne i.

Men en ting jeg ikke klarer å la være å irritere meg over er disse kommentatorene de plukker ut, som er så åpenlyst patriotiske. Hvordan denne tufsen av en østlending klarte å lire av seg etter kanon-målet til Bakke at: "Dette hadde jo aldri skjedd om ikke Bakke hadde fått et helt feil frispark tildelt og dermed fått en påfølgende corner på frisparket..." Herregud for en fjomp. Frisparket til Bakke var soleklart, og i tillegg er det jo patetisk å begynne å konstruere årsaksammenhenger for å bortforklare et sånt perlemål...

Og som ikke det var nok, så presterte han også å si at stemplingen på Birkir når han skulle klarere på slutten der, var ingenting annet enn et hendelig uhell og ikke noe frispark. Tull og vas. Ifølge regelboken et klart gult kort.

Men når det lille sure oppstøtet er unnagjort, så må jeg selvsagt få understreke at jeg er strålende fornøyd med matchen og innsatsen til gutta i rødt. Litt smådødt på tribunen innimellom, men ikke verre enn at jeg er god og hes i dag... :)

Aldri mer Obos....

krakra

De mente visst også at Bakke skulle hatt gult kort da han stakk armen sin i ansiktet på en Sandefjordspiller. Vissvas. Det var ingenting stygt ved det

Henrik8

Quote from: krakra on July 26, 2010, 12:55:22 PM

Vi er delvis enige og delvis uenige. Jeg er ikke enig i at de nevnte keepere hadde tatt headingen som ble reddet på strek. Det jeg er helt enig i er at alle de tre nevnte keepere er bedre enn Opdal. Og jeg er enig i at Opdal ikke lenger fremstår som enn keeper med topp tippeliganivå. Jeg er også enig i at Brann ville blitt forsterket ved å hente en ny keeper. Derimot syns jeg ikke det skal prioriteres i den situasjonen vi er - det er steder vi kan forbedres enda mer ved å bytte ut bare en enkeltspiller.

Sånn generelt virker vi å ha helt samme syn på Opdal. Mine kommentarer gikk på at jeg syns du bedømte den konkrete kampen i går litt vel strengt, og det står jeg for. Hverken headingen eller igangsettingen før skuddet i tverrliggeren er noe Opdal kan lastes for.
Kjør over pakket 09`

aso008

Noen andre som har fått gjenopplevd de 4 fantastiske målene mot Stabæk?
Ikke helt våkne på stadion mandag morgen tydeligvis.

Go Up