• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Rune Skarsfjord

Started by osoerli, May 24, 2010, 22:09:16 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

dex1974

Quote from: Læreren on August 03, 2010, 11:07:01 AM
Quote from: Torvanger on August 03, 2010, 09:22:57 AM
Quote from: dex1974 on August 02, 2010, 16:01:04 PM
Etter alle positive uttalelsene fra spillerne siste tiden ser det ut til at Rune har klart noe få har klart siste sesongene i Brann...å vinne garderoben!
Så får vi se utover høsten. Synes filosofien hans er spennende og Solli, Bakke og PVM har jo fått en helt ny vår i det nye systemet.
Han er iallefall i mine øine ikke det verste vi kan ende opp med skulle vi ikke klare og få inn en erfaren og merittert trener.

Solli, Bakke og PVM er ikke med i 2011.

Hvorfor er du så sikker på at Moen og Solli ikke er med i 2011? De har begge uttalt seg positiv til å fortsette i Brann, spesielt Moen.

Eneste som er 100 % vekke etter sesongen er vel Eirik Bakke da familien har fått barnehageplass hjemme i Sogndal.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

krakra

Moen har jeg tro på. Solli tror jeg kan forsvinner ganske fort dersom noen andre vil ha ham. Noe som ikke er usannsynelig med den formen han er i nå.

vebo

Quote from: dex1974 on August 03, 2010, 17:49:10 PM
Etter alle positive uttalelsene fra spillerne siste tiden ser det ut til at Rune har klart noe få har klart siste sesongene i Brann...å vinne garderoben!
Så får vi se utover høsten. Synes filosofien hans er spennende og Solli, Bakke og PVM har jo fått en helt ny vår i det nye systemet.
Han er iallefall i mine øine ikke det verste vi kan ende opp med skulle vi ikke klare og få inn en erfaren og merittert trener.

Hvorfor er du så sikker på at Moen og Solli ikke er med i 2011? De har begge uttalt seg positiv til å fortsette i Brann, spesielt Moen.

Eneste som er 100 % vekke etter sesongen er vel Eirik Bakke da familien har fått barnehageplass hjemme i Sogndal.

Ja, da får vi vel møte han et par ganger neste sesong også da. Sogndal ser bra ut.
Tiocfaidh ár lá

Klaus_Brann

Quote from: dex1974 on August 03, 2010, 17:49:10 PM

Nja, han hadde nok overlevd et år til i Bergen selv om familien har fått barnehageplass:)
Han har fått en ny vår og jeg vil gjerne ha han en sesong til.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Skal vi satse på talentene neste sesong hadde det vært nyttig å ha noen rutinerte spillere osm holder nivået. Bakke er den eneste i klubben som faller inn i den kategorien.

dudo

Quote from: krakra on August 03, 2010, 19:02:38 PM
Skal vi satse på talentene neste sesong hadde det vært nyttig å ha noen rutinerte spillere osm holder nivået. Bakke er den eneste i klubben som faller inn i den kategorien.

Sikker på at du ikke mener "gammel", og ikke "rutinert"? Vi har da en skokk med rutine i stallen som samtidig er kvalitet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Ja - me har nok rutinerte i stallen med kvalitet. Vaagan Moen og Solli berre for å nemne to.

krakra

Nå har verken Solli eller PVM signerte noen ny kontrakt da, men jeg tenker med på en "besterfar" som kunne ta seg av ungdommene samtidig som han er i stand til å bidra på banen.

Markmus

Quote from: skuteviken on August 03, 2010, 15:13:54 PM
Quote from: monzilla on August 03, 2010, 14:42:22 PM
Hansen som midtspiss i en 4-2-3-1 er helt håpløst uansett hvordan man vender og vrir på det. Nielsen er kanskje ikke god nok for dagens Brannlag, men det betyr ikke at Hansne kunne ha gjort det bedre der.
Det ideelle er en Torres/Forlan/Drogba-type. En okse som brøyter seg igjennom, har skikkelig rykk og er iskald med avslutningene.

Jeg vil påstå at Prica er en slik type, en har og Pedersen og Moa (sist nevnte har litt å gå på styrken).

Torres? Okse? ;D
Ka du ve?

krakra

Torres er jo faktisk veldig sterk da.

posemedsnopi

Quote from: Markmus on August 03, 2010, 20:44:38 PM
Hansen som midtspiss i en 4-2-3-1 er helt håpløst uansett hvordan man vender og vrir på det. Nielsen er kanskje ikke god nok for dagens Brannlag, men det betyr ikke at Hansne kunne ha gjort det bedre der.
Det ideelle er en Torres/Forlan/Drogba-type. En okse som brøyter seg igjennom, har skikkelig rykk og er iskald med avslutningene.

Jeg vil påstå at Prica er en slik type, en har og Pedersen og Moa (sist nevnte har litt å gå på styrken).

Torres? Okse? ;D

Torre=Okse. Hvis ikkje spanskkunnskapene mine holder meg ett puss.

krøvel vellevold

Quote from: posemedsnopi on August 04, 2010, 20:26:36 PM

Torres? Okse? ;D

Er det ikke "toro" som er okse? "Torre" betyr vel tårn?
Legg ned hele klubben!

Chrisstah

Quote from: krøvel vellevold on August 04, 2010, 20:36:59 PM

Torres? Okse? ;D

Er det ikke "toro" som er okse? "Torre" betyr vel tårn?

Toro betyr okse=)
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Hatleking

Quote from: krakra on August 03, 2010, 19:53:54 PM
Nå har verken Solli eller PVM signerte noen ny kontrakt da, men jeg tenker med på en "besterfar" som kunne ta seg av ungdommene samtidig som han er i stand til å bidra på banen.

Kalvenes.

krakra

Quote from: Hatleking on August 04, 2010, 23:02:56 PM
Quote from: krakra on August 03, 2010, 19:53:54 PM

Kalvenes.
Særdeles usikker på om Kalvenes holder målet. Var verken god mot Leeds eller Sogndal, fikk ikke spille sist og virker som en backupspiller allerede. Tror nok det blir med årets korttidskontrakt.

Markmus

Torres? Okse? ;D

Torres er tårn. Babels tårn (tok dere den?) ;)
Ka du ve?

vebo

Du er rett og slett språkmektig  ;D
Tiocfaidh ár lá

football

Hei! Jeg er ikke Brann-fan, men lurer fælt på hva som skjer med at ikke Kalvenes har fått sjangsen til å vise seg hos dere, primært på venstrebacken. Så en del kamper han spilte i Championship for Burnley, samt de gangene han fikk sjangsen i Premier League. Kan ikke si annet enn at han fremstår som en kvalitetsspiller når han er i kampform. Fotballklok spiller, som blør for drakta. Joe Cole slet med å komme rundt Kalvenes da Burnley og Chelsea møttes sist sesong ( da snakker vi ikke ren løpsduell;) Gi mannen noen TL-kamper til å komme i kampform, og jeg tror dere vil se en solid forsterkning i han.

nummer9

Er kanskje ikke beste tråden å ta opp Kalvenes i, men det er ikke bare du som lurer på dette om en ser på prestasjonene til El Fakiri og Holmvik.

football

ja, har fått med meg at de ikke akkurat har storspilt:)

Posta den i spillerens tråd nå..

Torvanger

Pluss i margen for Skarsfjord, med 3-0 over TIL borte. Nå er det også på tide at han leverer varene hjemme, jeg tror han gjør det allerede mot RBK.

Derabilo

Etter at Skarsfjord tok over har Brann spilt 11 kamper. 4 seire, 5 uavgjorte, 2 tap er fasiten, og da teller jeg med tapet mot Hønefoss helt i starten. Det gir et snitt på 1,55 poeng hver kamp. Teller vi ikke med Hønefoss kampen, der Skarsfjord kan ha hatt minimal med innflytelse, blir snittet 1,7 poeng hver kamp.

Veldig bra, veldig akseptabelt, og en veldig realistisk kandidat til å beholde jobben.

Bergen ut av Norge -

Spelaren

Eit stykke uti kampen håpte eg han ville foreta nokre grep, for me blei strengt tatt overkjørt fram mot egen 16-meter. Litt flaks kombinert med iherdig defensiv innsats innerst mot mål la jo grunnlaget for denne kampen, så absolutt ein vellukka taktikk frå Skarsfjord. Eg for min del blir ekstremt nervøs når me ligger så langt bak, og ser helst at me bør støte tidlegare, men i dag klager eg ikkje.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Huff

Dette blir nesten like tåpelig som å hylle SN for 4-5-1 formasjonen hjemme mot Molde i fjor, vi er griseheldige som ikke slipper inn mål de første 10 minuttene, akkurat som vi var griseheldige mot Molde i fjor, som ikke slapp inn mål de siste syv minuttene av første omgang da MFK var alene mot keeper fire ganger. Tror nok flaksen Spelaren snakker om er utslagsgivende, og flaks er viktig i fotball. Likevel, ut fra kampbildet tidlig i første omgang er det intet som tyder på at Skars traff på taktikken i dag, normalt sett ville vi tapt klart, men når TIL brenner de sjansene de brenner, får vi kampen servert på sølvfat. MIM, gjorde eksempelvis inget gale hjemme mot Start i september 2006, når vi pisset på bortelaget, men ikke maktet å skore. Skore gjorde ikke Start heller, men vår innleide Slovener fikset den biffen. Slik jeg ser det har Skarsfjord pdd levert solid på bortebane, men totalt sett (ift endre kampbildet underveis, hjemmeform, talentutvikling etc, er det lite som tyder på at han er den rette mannen for Brann i fremtiden.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Torvanger

Skarsfjord er ikke Branns fremtid, men kreditt må gis for 3 poeng mot TIL.

Endre

Det er interessant å gå til Nifs.no og se på tabellen fra 24 mai til i dag, altså "Skarsfjord-sesongen". På denne tabellen ligger Brann på 4 plass, bare 4 poeng bak Vålerengen på sølv. I den samme perioden har vi fått økt selvtillitt og entusiasme rundt laget, så noe gjør mannen rett! Vi er i alle fall på rett vei formmessig.

http://www.nifs.no/tabell.php?land=&t=&u= (du må selv stille inn rett datoer i menyen)

krakra

Jo, mannen har vært bra. Men det er i mine øyne lite som har bevist at dette ikke er noe annet enn den vanlige nye trener-effekten. Så Brann bør være forsiktig med å la seg blende.

nero

Nå har han hovedtrenerjobben halvveis nede i lommen. Personlig er jeg fortsatt skeptisk til at han er mannen som kan ta oss til nye høyder, og "ut i Europa" slik som jo RBH fabler om.
Lions led by donkeys.

Belfort

Det vil være direkte amatørmessig av Brann hvis de tror at og redde en klubb fra nedrykk og ta medalje er en side av samme sak. Brann er nå tvingende nødt til og få inn en trener som har dokumentert tidligere at han kan ta medaljer noe annet vil være og sjanse noe vanvittig med klubben

Danny

Dersom Skarsfjord ansettes, handler Brann mot den gjeldene 4-årsplanen (http://fotball.bt.no/eliteserien/article96698.ece)  ...uten at neppe det betyr så mye, så å si alt som kunne gått galt i forhold til den planen har jo gått galt.

Xminator

Quote from: nero on September 11, 2010, 21:16:47 PM
Nå har han hovedtrenerjobben halvveis nede i lommen. Personlig er jeg fortsatt skeptisk til at han er mannen som kan ta oss til nye høyder, og "ut i Europa" slik som jo RBH fabler om.

Skarsfjord har gullhår i ræven, men det må mer enn en kontrakt til. Gi ham gullvisa uten sperring sammen med kontrakten. Om Stoffis ---mor kunne gjøre det i 2007, så kan vel Skarsfjord gjøre det - med penger - han også...

Skarsfjord tar oss ikke til nye høyder med mindre rammevilkårene endres drastisk før neste sesong. Så enkelt er det, og så enkelt vil det være uansett hvem de ansetter.

Go Up