• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann - Seattle, torsdag kl 15

Started by dudo, February 24, 2010, 16:10:11 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Huff

Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

dudo

Det har du. Jeg vil ikke si det var byttene som ødela, vi skulle vel heller hatt flere friske bein. De så slitne ut.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ricky

Quote from: AG on February 25, 2010, 17:16:08 PM
Noterer et tap med Bakke sentral på midten

Noterer et tap med RBH som sportssjef :p

krakra

Quote from: AG on February 25, 2010, 17:16:08 PM
Noterer et tap med Bakke sentral på midten
Noter da også at Brann var langt dårligere uten Bakke på banen enn med...

krakra

Syns de unge viste seg bra fram. Yaw og Jaiteh var Branns beste og Haugsdal var også oppløftende. Burde være en kandidat på begge kantene og venstrebacken i årets TL noe som burde gi endel spilletid.

Jeg mener at dagens stopperpar bør være vårt faste. Savnet ikke Bjarnason i det hele tatt. Rudy gjorde noen brølere, men disse har Bjarnason og. Yaw fremstår jo som den trygge og rutinerte generalen der bake, et klart førstevalg i mine øyne. Fremover var det svakt. Guastavino og Huseklepp fant ikke samspillet og verken backene eller kantene var like angreps og løpsvillige som vanlig. Forhåpentligvis kan vi skylde på tunge bein. Seattle har jo en langt bredere stall enn oss, noe som sikkert har gjort at de har kunnet fordele belastningen mer.

AG

Noterer at målet kom på dødball.  Tenker Bakke ikke utgjør noen forskjell her.
G

krakra

February 25, 2010, 18:51:41 PM #56 Last Edit: February 25, 2010, 18:53:16 PM by krakra
Det er fortsatt ren idioti å skulle påpeke at "Brann tapte med Bakke på midten" når Bakke ikke var på banen når målet kom og vi var det beste laget så lenge han spilte... Du kunne like gjerne notert at vi tapte en kamp med Huseklepp på topp, eller med Holmvik hjemme i Bergen.

Brann_ruler

Ja bakke er jo kjent for å være duellsvak og dårlig på hodet...

dudo

Jeg noterer meg at du ikke så kampen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Quote from: Brann_ruler on February 25, 2010, 18:52:04 PM
Ja bakke er jo kjent for å være duellsvak og dårlig på hodet...

Det målet kom etter en corner langs bakken. Yaw sleivet/bommet på ballen (den gikk under foten hans) slik at en Seattler enkelt kunne sette ballen inn i målet. Skikkelig idiotmål, men så gjorde han en god kamp ellers.

Det jeg mente å si er at hodestyrke ikke hadde hjulpet der med mindre noen ville ned og smake på gresset :P
Ka du ve?

Brann_ruler

Det jeg mente er at Bakke normalt er en viktig mann på corner, men ironi ikke alltid fungere på forumet her...

Forresten blir det 100% feil å skylde tapet i dag på bakke.

dudo

BA har til og med Bakke som Branns beste.

Markmus

Quote from: dudo on February 25, 2010, 19:22:43 PM
BA har til og med Bakke som Branns beste.

De ser kamper med bind for øynene og kaster terning for å avgi stemme til BB. BB var uten tvil Jaiteh.

Som Alsaker eller Bohinen sa; Jaiteh gjør en meget utakknemlig jobb som ikke blir lagt merke til.
Ka du ve?

nero

Lions led by donkeys.

dudo

Joda, jeg er ikke enig med dem, men det funker som en kommentar til AG.

Klaus_Brann

AG kan ikke ha sett kampen, og er selverklært Bakke-hater.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Brann var svake i denne kampen. Grei defensiv kontroll, men det offensive var håpløst. Mjelde spilte en dårlig kamp og det har nok mye med saken å gjøre.

Ellers var det jo mye slitne bein utpå der. Seatle har spilt like mange kamper, men har jo med seg over 30 spillere. Brann med en syltynn benk har brukt den samme stammen i laget hele uken. Da blir det slik. Det er også den beste unnskyldningen jeg kan se for en svak forestilling.

Resultatene i vinter kan jo tyde på at Brann står sterkere før sesongstart. Likevel, om det er noe de siste årene har lørt oss så er det at resultater i treningskamper ikke er noen god indikasjon på poengfangsten i serien.

Om vi skal se litt bak resultatene - og være en smule kritiske i analysen så har jeg følgende punkter:
*) Tynn benk
*) Mange skader i oppkjøringen, skadeutsatt tropp
*) Problemer i det offensive spillet
*) Fortsatt problemer på defensiv dødball
*) Austin som midtstopper svekker midtbanen
*) Mangler spillere som kan snu kampbildet fra benken (targetspissen)
*) Mange spillere som kan forlate klubben etter sesongen, kan flytte fokus fra det sportslige i årets sesong.

Det er likevel en del positive punkter.
*) Mjelde.
*) Huseklepp.
*) Austin som stopper.

Selv om Bohinen mener det er så flott å møte internasjonal motstand så vi står sterkere i E-cupen, så må det være lov å påpeke at Brann ikke skal møte noen europeiske lag i tellende kamper. Jeg hadde følt meg tryggere på hvor Brann står sportslig om vi hadde spilt mot RBK, Molde og Stabæk og ikke 2 danske dumpekandidater.

Om jeg skal driste meg til ett sesongtips, så vil jeg si 10-10-10 og 40 poeng. Og rundt 0 i målforskjell. Det er dit vi styrer med en spillestil som setter defensiv trygghet og tilfeldige kontringer i førersetet.

Go Up