• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Sanksjonsmuligheter?

Started by Doffen85, February 02, 2010, 10:14:32 AM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

pidre

Kjenner ikke inngående til bakgrunnen for denne aksjonen, men faktum er at Lazio har:

- elendige sportslige resultater
- mennesker har aksjoner, ca 1000 stk -som jeg trodde var supportere, men som andre her på forumet nå hevder er sinte mennesker og nazister. Uansett har disse gitt uttrykk for at de ikke er fornøyd med Lazio sine sportslige resultater (man kanskje har de bare løyet om dette)
- sannsynligvis får treneren sparken i dag

Vel, dette mens Bataljonen er stille som i graven - kanskje fordi vi slo Hønefoss i går, riktignok med knappest mulig margin. Forøvrig et resultat alle Hønefoss`14 000 innbyggere burde være fornøyde med - tenk det, bare å ha tapt 1-0 mot Brann og Bergen.
Saludar a los monos!

Straffe!!!

Quote from: skuteviken on February 10, 2010, 12:10:42 PM
Quote from: Straffe!!! on February 10, 2010, 11:26:52 AM
Mette Nora Sætre var senterleder på Sartor for noen år siden. Tror hun hadde en god hånd med økonomien og driften der... I tillegg har hun vært eller er ganske aktiv i Høyre. Hun satt en periode i styret i Bergen Næringsråd og også Tide, men tror ikke hun er der lenger.

Jeg har ikke lyst til å ha henne i styret, men hvem pokker er jeg...

Jeg vet ingenting om henne utenom det du skrev, men hvorfor vil du ikke ha henne i styret?

Godt spørsmål! Først og fremst er det en følelse jeg har; av at hun synes det er ålreit å komme seg inn steder hun blir lagt merke til og vil få innflytelse. Og spørsmålet blir jo da hva hun kan gjøre for Brann og hvorfor - eller om hun er der for sin egen del. I noen tilfeller kan jo spørsmålet være 'begge deler' og da er det muligens greit.

Utmedsnolken

Quote from: pidre on February 10, 2010, 12:26:53 PM
Kjenner ikke inngående til bakgrunnen for denne aksjonen, men faktum er at Lazio har:

- mennesker har aksjoner, ca 1000 stk -som jeg trodde var supportere, men som andre her på forumet nå hevder er sinte mennesker og nazister. Uansett har disse gitt uttrykk for at de ikke er fornøyd med Lazio sine sportslige resultater (man kanskje har de bare løyet om dette)

Vel, dette mens Bataljonen er stille som i graven - kanskje fordi vi slo Hønefoss i går, riktignok med knappest mulig margin. Forøvrig et resultat alle Hønefoss`14 000 innbyggere burde være fornøyde med - tenk det, bare å ha tapt 1-0 mot Brann og Bergen.

Den store forskjellen er jo at Lazio ligger på nedrykksplass, mens Brann endte på 5.plass sist sesong og årets sesong har ikke engang begynt!
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

Quote from: Utmedsnolken on February 10, 2010, 13:46:32 PM
Quote from: pidre on February 10, 2010, 12:26:53 PM

Den store forskjellen er jo at Lazio ligger på nedrykksplass, mens Brann endte på 5.plass sist sesong og årets sesong har ikke engang begynt!

....og at det foreløbig ser bra ut på banen. Vil være merkelig å starte aksjoner mot "rasering av det sportslige", rett etter fire strake seire.

Når det gjelder den Lazio-gjengen, så koster det ikke dem fem øre å stikke ut av tribunen for å slåss - midt under kampen. Så om de egentlig er så interessert i laget, kan man jo diskutere. Gratis inngang har de framtvunget også. Vitner det om kjærlighet til klubben? "Det e faen ikkje verd å betale for å se kampene, og klubben ska ikkje få billettinntekter fra oss..."
Legg ned hele klubben!

Doffen85

Kan være enig i at en protestaksjon pr dags dato er urimelig, krøvel. Likevel må vi se på hvilke lag vi har møtt, det er ikke de aller beste. Hønefoss hadde mange spillere ute igår og har mye mer å komme med når serien starter. Nå skal vi ikke legge allverdens i disse treningskampene heller, verken at vi presterer 100 % eller at seierne betyr at vi er i rute. Jeg husker godt treningskampene før 2006...

Tråden ble startet som en protest mot at det ikke ble satt av 1,25 millioner til å hente denne Korcsmar, og vi har fortsatt kraftig behov for en ny midtstopper! Ikke vet jeg hva de tenker på stadion, men i fjor på denne tiden hadde vi over dobbelt så mange som kunne spille midtstopper. Nå har vi mistet Karadas, Björnsson, Onstad og Sigurdsson, fått tilbake Yaw og kan flytte Bakke ned. Kan ikke helt se hvem andre som kan gå inn som kriseløsning, måtte såfall vært Austin eller eventuelt Nielsen, men da snakker vi virkelig krise!

Nå er det nok en grunn til at denne tråden har stilnet litt ut de siste dagene, mye pga oppslaget om dårlig økonomi, samt at Brann har gjort det brukbart i treningskampene. Meningen var å skape litt debatt og det fungerte bra. Men jeg håper ikke vi nå slår til ro med at stallen er komplett for sesongen 2010, da tror jeg vi går på en smell! For Bakke, Bjarnason og Yaw holder ikke som midtstopperalternativer over 30 seriekamper og x antall cupkamper!

skuteviken

Quote from: Straffe!!! on February 10, 2010, 12:52:55 PM
Quote from: skuteviken on February 10, 2010, 12:10:42 PM
Quote from: Straffe!!! on February 10, 2010, 11:26:52 AM
Mette Nora Sætre var senterleder på Sartor for noen år siden. Tror hun hadde en god hånd med økonomien og driften der... I tillegg har hun vært eller er ganske aktiv i Høyre. Hun satt en periode i styret i Bergen Næringsråd og også Tide, men tror ikke hun er der lenger.

Jeg har ikke lyst til å ha henne i styret, men hvem pokker er jeg...

Jeg vet ingenting om henne utenom det du skrev, men hvorfor vil du ikke ha henne i styret?

Godt spørsmål! Først og fremst er det en følelse jeg har; av at hun synes det er ålreit å komme seg inn steder hun blir lagt merke til og vil få innflytelse. Og spørsmålet blir jo da hva hun kan gjøre for Brann og hvorfor - eller om hun er der for sin egen del. I noen tilfeller kan jo spørsmålet være 'begge deler' og da er det muligens greit.

Janteloven lenge leve? Jeg stoler på at årsmøte finner den beste kandidaten, frem til det motsatte er bevist. Syns dette virket veldig tynt.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Super Hasund

Mye bedre å sitte med fingeren i ræven. Det ordner seg til slutt. Eg har full tillit til bruun-øye og resten av de meget dyktige folkene i brann ledelsen.
Pyyyysj. NOK e NOK. Kor lenge skal vi sitte på gjerdet å se at de sender klubben vi elsker tilbake til steinalderen.

Eg har ingen problemer med dårlige sportslige resultater. Men det som skjer i selve klubben no e helt bak mål. It`s time for a change. Vi som supportere har et ansvar for både i medgang og motgang. Støtte e viktig, men i disse tider med misbruk av klubben av ledelsen så blir det feil med støtte. Vi e nødt å vise klubben at vi ikke orker å se brann bli misbrukt.

Eg støtter fullt ut protest aksjon.
La Folket Synge

*Feltz*

Brann_ruler

February 10, 2010, 14:54:11 PM #157 Last Edit: February 10, 2010, 14:55:46 PM by Brann_ruler
Etter de siste dagers bevis på økonomisk vanstyre synes jeg denne tråden er mer aktuell enn noen gang.

RBH forvalter ikke begrensede ressurser med kløkt. De lengre oppe ser ikke ut til å styre skuten ut av uføre. Manglende sportslig fokus, manglende evne til å håndtere kontrakter (ved kjøp og salg av spillere, i tillegg til nye underskrifter), for mange er det også urealistiske økonomiske prognoser for 2010, som forutsetter sportslig suksess som antageligvis overgår kapasiteten.

At vi har knust Løv Ham og slått Hønefoss finner jeg gledelig. Jeg tror Brann med litt flaks kan hevde seg på øvre halvdel av tabellen og kanskje snuse på en medalje. Men det er langt unna det jeg mener burde være brann sin ambisjon. Brann med sitt ressursgrunnlag burde ikke befinne seg i den posisjon de nå er i økonomisk og sportslig. Lukter litt 80/90 tall av hele greien. Litt stang ut og vi ligger i sumpen...

Kall meg gjerne håpløst naiv og kravstor, men Brann burde være en soleklar medaljekandidat hvert år. En klubb med visjoner og ambisjoner av Branns størrelse (i Norge) burde sette seg høyere mål enn å vente på 2011.

Spelaren

Me simpelthen belage oss på å vente på at ein del rammebetingelser bedrer seg i 2011, det er gammel moro frå 2007-09 som skal betales i form av kontraktsforpliktelser og SOF. Frå neste sesong var det vel 1 million som skulle betales som SOF, og då er den enorme SOF-gjelden vår tilnærmet borte. Partoutkortsalget vårt er i historisk sammenheng høgt, høgare enn foran 2006-sesongen. Nedgangen mange (alle?) andre opplevde i fjor opplever me i år, og når dyre kontrakter til Gylfi, Hassan, Bakke og Bjarnason i tillegg blir/har blitt reforhandlet i løpet av denne sesongen, stiller me igjen med friske lønnsmidler for nye forsterkninger.

Overgangsmarkedet har stupt i heile Europa, og signalene til Huseklepp/Lillejord i dagens BT er positivt. Eg håper og trur han vil legge igjen ein pen slump penger i Bergen før han ein gang drar ut, den økonomiske bølgedalen fotballeuropa befinner seg i tar nok slutt ein gang den og.
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Straffe!!!

Quote from: skuteviken on February 10, 2010, 14:29:58 PM
[

Janteloven lenge leve? Jeg stoler på at årsmøte finner den beste kandidaten, frem til det motsatte er bevist. Syns dette virket veldig tynt.
[/quote]

Enig i at vi må stole på at årsmøtet finner den beste kandidaten, og visst er det tynt!

Janteloven er det definitivt ikke, men jeg er ikke klar for at hun skal inn i styret i Brann.

Kjell249

Quote from: Brann_ruler on February 10, 2010, 14:54:11 PM
Etter de siste dagers bevis på økonomisk vanstyre synes jeg denne tråden er mer aktuell enn noen gang.

RBH forvalter ikke begrensede ressurser med kløkt. De lengre oppe ser ikke ut til å styre skuten ut av uføre. Manglende sportslig fokus, manglende evne til å håndtere kontrakter (ved kjøp og salg av spillere, i tillegg til nye underskrifter), for mange er det også urealistiske økonomiske prognoser for 2010, som forutsetter sportslig suksess som antageligvis overgår kapasiteten.

At vi har knust Løv Ham og slått Hønefoss finner jeg gledelig. Jeg tror Brann med litt flaks kan hevde seg på øvre halvdel av tabellen og kanskje snuse på en medalje. Men det er langt unna det jeg mener burde være brann sin ambisjon. Brann med sitt ressursgrunnlag burde ikke befinne seg i den posisjon de nå er i økonomisk og sportslig. Lukter litt 80/90 tall av hele greien. Litt stang ut og vi ligger i sumpen...

Kall meg gjerne håpløst naiv og kravstor, men Brann burde være en soleklar medaljekandidat hvert år. En klubb med visjoner og ambisjoner av Branns størrelse (i Norge) burde sette seg høyere mål enn å vente på 2011.

Det er jo ikke RBH som er ansvarlig for det økonomiske problemene vi er oppe i nå, det er Dahl i tillegg til styre. Greit at RBH har gjort en dårlig jobb og får skylden for alt som skjer, men her er det greit å kritisere de riktige personene.

Det er ingen tvil om at gullet har kostet oss dyrt. Mange sier vi ikke har forvaltet mulighet vi hadde etter 2007 godt nok og det er jeg til en viss grad enig i. Endel av problemet er måten vi tok gullet på. Kjøpte inn mange etablerte (eldre) spillere og gav de høye lønninger. Så kommer nedgangstider, og vi sliter fremdeles med høye lønninger og spillere som ikke er så lett å selge.

At interessen daler fra publikum, sponsorer og hardball er naturlig pga av det antiklimakset som er uungåelig etter målet (drømmen) er nådd etter 44 års venting. Spørsmålet er så om det var verdt det, og det tror jeg de fleste er enige i:) Måten det ble gjort på kanskje ikke, men det reduserte muligens ventingen X antall år.

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Northside

Joggi Bogga

Quote from: Northside on February 10, 2010, 16:50:49 PM
Noen treningskamper har desverre fint lite å si for sesongen som kommer. Vi tapte vel nesten alt av treningskamper i 2007.

Dette kan ikke poengteres nok ser det ut som. Slik folk på forumet argumenterer så virker det simpelthen som om ikke mange forstår hva som er poenget med treningskamper. Man kan finne historiske beviser på at seriemestere har floppet i treningskampene og man kan finne eksempler på det motsatte. Lillestrøm gjorde vel såvidt jeg husker en svært sterk for-sesong i fjor.

Treningskamper er til for å teste ut ting man jobber med på trening i kampsituasjon. Motivasjon, spillermateriell og instrukser fra trenerne er høyst forskjellig fra kamp til kamp.

Aksjoner er derfor på sin plass fordi Brann består av en hel del mennesker i administrasjonen og spillertroppen som ikke er i nærheten av å prestere på det nivået de er ansatt for å inneha.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krøvel vellevold

Quote from: Joggi Bogga on February 10, 2010, 17:42:48 PM
Quote from: Northside on February 10, 2010, 16:50:49 PM
Noen treningskamper har desverre fint lite å si for sesongen som kommer. Vi tapte vel nesten alt av treningskamper i 2007.

Dette kan ikke poengteres nok ser det ut som. Slik folk på forumet argumenterer så virker det simpelthen som om ikke mange forstår hva som er poenget med treningskamper. Man kan finne historiske beviser på at seriemestere har floppet i treningskampene og man kan finne eksempler på det motsatte. Lillestrøm gjorde vel såvidt jeg husker en svært sterk for-sesong i fjor.

Treningskamper er til for å teste ut ting man jobber med på trening i kampsituasjon. Motivasjon, spillermateriell og instrukser fra trenerne er høyst forskjellig fra kamp til kamp.

Aksjoner er derfor på sin plass fordi Brann består av en hel del mennesker i administrasjonen og spillertroppen som ikke er i nærheten av å prestere på det nivået de er ansatt for å inneha.

Men spilletroppen 2010 må jo for faen få lov til å floppe før vi roper om at de ikke presterer på det nivået de er ansatt for å inneha! Snakk om å ta sorgene på forskudd! Hvordan de presterte i 2009, er ikke interessant i februar 2010. Hvordan de presterer i serien 2010, vet vi ikke før serien er godt igang. Blir for dumt å klage allerede nå, og spesielt når det foreløbig ser bra ut!
Legg ned hele klubben!

Brann_ruler

Quote from: Kjell249 on February 10, 2010, 16:31:48 PM
Quote from: Brann_ruler on February 10, 2010, 14:54:11 PM

Det er jo ikke RBH som er ansvarlig for det økonomiske problemene vi er oppe i nå, det er Dahl i tillegg til styre. Greit at RBH har gjort en dårlig jobb og får skylden for alt som skjer, men her er det greit å kritisere de riktige personene.

Det er ingen tvil om at gullet har kostet oss dyrt. Mange sier vi ikke har forvaltet mulighet vi hadde etter 2007 godt nok og det er jeg til en viss grad enig i. Endel av problemet er måten vi tok gullet på. Kjøpte inn mange etablerte (eldre) spillere og gav de høye lønninger. Så kommer nedgangstider, og vi sliter fremdeles med høye lønninger og spillere som ikke er så lett å selge.

At interessen daler fra publikum, sponsorer og hardball er naturlig pga av det antiklimakset som er uungåelig etter målet (drømmen) er nådd etter 44 års venting. Spørsmålet er så om det var verdt det, og det tror jeg de fleste er enige i:) Måten det ble gjort på kanskje ikke, men det reduserte muligens ventingen X antall år.

Hadde du lest innlegget så ser du at jeg ikke bare kritiserer RBH. Jeg kritiserer ham for elendig forvaltning av overgangsmidler, og andre for å ikke se og ta grep om økonomien før det gikk att skogen.

Spelaren

Kanskje ein sultestreik er tingen? FK Moskva har hele 20 supportere som vil faste*, og hele 1000** har signert eit opprop om å la klubben leve.

*ca 0,00019 % av befolkningen
** ca 0,0095 % av befolkningen

nero

February 12, 2010, 11:53:18 AM #166 Last Edit: February 12, 2010, 12:02:47 PM by nero
Quote from: Spelaren on February 12, 2010, 11:45:24 AM
Kanskje ein sultestreik er tingen? FK Moskva har hele 20 supportere som vil faste*, og hele 1000** har signert eit opprop om å la klubben leve.

Hmmm, sultestreik? For oss, vi som er tjukk og feit og full og har seriegull?
Lions led by donkeys.

krøvel vellevold

FK Moskva har jo knapt 1000 på hjemmekampene...
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on February 12, 2010, 13:05:20 PM

Noko som gjer det til ein latterlig klubb i Moskva, uten livets rett i øverste divisjon.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on February 12, 2010, 13:59:19 PM
Quote from: krøvel vellevold on February 12, 2010, 13:05:20 PM

Noko som gjer det til ein latterlig klubb i Moskva, uten livets rett i øverste divisjon.

Nå er vi på villspor her, men snittet deres i fjor var 4940. Nest minst i hele Premier Liga.  Men så konkurrerer de både mot Spartak, CSKA, Dynamo og Lokomotiv i den byen.
Legg ned hele klubben!

Go Up