• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Hvofor er alle brannsupportere så negative?

Started by Marve, September 23, 2003, 08:13:31 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Marve

Jeg er en østlending som på et eller annent merkelig vis har fått en ENORM forkjærlighet for Brann de siste årene (les: hvorfor menge seg med de nest beste, når man kan menge seg med de beste?) Men det er EN ting som er irriterende og bekymringsverdig; Overalt (og spesielt i dette forumet) der Brannsupportere uttaler seg om Brann eller andre Brannsupportere finner jeg bare "uff" og "æsj". Det er ledelsen som er for griske, for mange unger på Stadioen (SS), fotballaget er rævva, osv, osv. Og ved den minste lille sportslige opptur så kommer: "Joda, det var fint det, men det varer ikke lenge, for spillerne tror de har blitt verdensmestere." Noe av poenget som fotballsupporter må vel være gleden når ens eget lag vinner, sammen med skuffelsen ved tap. At man lever MED laget. Og så er det selvfølgelig gøy når så mange som mulig lever med det samme laget. Man står sammen, skubber laget litt ekstra når det går tungt, og henger seg på når det går unna. Det er greit å ha meninger om at en medgangsbølge ikke kan vare over tid, og det er selvfølgelig lov å være skeptisk til arbeidsmetoder, enkeltspilleres ferigheter, osv. Men er det nødvendig å oppføre seg somom klubben i våre hjerter er vår verste fiende?

Hilsen en skrullete østlending.
et er eeen - null. Og tooo - null. Og treee - null. Til BRANN!

snekkmeister

Enig i det du skriver.

Hovedfokus bør vel være å støtte klubben! I stedet for å sitte hjemme og grave seg ned i hatfulle tanker om NFF, RBK Vif bør man kanskje tenke på hvordan man kan hjelpe Brannspillerne til å bli bedre. Det tror jeg er viktig. Tviler på en Brannspiller er bedre dersom hele tribunen buer på dommeren eller Kjetil Rekdal.

:shock:

Bergen Sin Gutt

Hvis hele Stadion lager et øredøvende spetakkel og en helvetes pipekonsert f.eks på en spiller som på en stygg måte har laget frispark mot en Brannspiller, så er det jo klart at Brannspilleren får et kick av den atmosfæren når han vet at det er til støtte for han.

C@Bøe_79

Quote from: "Marve"Jeg er en østlending som på et eller annent merkelig vis har fått en ENORM forkjærlighet for Brann de siste årene (les: hvorfor menge seg med de nest beste, når man kan menge seg med de beste?) Men det er EN ting som er irriterende og bekymringsverdig; Overalt (og spesielt i dette forumet) der Brannsupportere uttaler seg om Brann eller andre Brannsupportere finner jeg bare "uff" og "æsj". Det er ledelsen som er for griske, for mange unger på Stadioen (SS), fotballaget er rævva, osv, osv. Og ved den minste lille sportslige opptur så kommer: "Joda, det var fint det, men det varer ikke lenge, for spillerne tror de har blitt verdensmestere." Noe av poenget som fotballsupporter må vel være gleden når ens eget lag vinner, sammen med skuffelsen ved tap. At man lever MED laget. Og så er det selvfølgelig gøy når så mange som mulig lever med det samme laget. Man står sammen, skubber laget litt ekstra når det går tungt, og henger seg på når det går unna. Det er greit å ha meninger om at en medgangsbølge ikke kan vare over tid, og det er selvfølgelig lov å være skeptisk til arbeidsmetoder, enkeltspilleres ferigheter, osv. Men er det nødvendig å oppføre seg somom klubben i våre hjerter er vår verste fiende?

Hilsen en skrullete østlending.

Jeg kan bare snakke for meg selv,og for min del er Brann min beste venn... Men også min verste fiende....
Jeg kan diskutere og si mine meninger her,men tar ikke de med meg inn stadionporten...

C@Bøe_79
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Optimisten

Forstår godt ka du mener, har faktisk reagert på det sjøl!!
Men her inne diskuterer vi ting som vi har på hjertet, og det at det kommer ut masse negativt kan vel være fordi det e det som gnager mest og som virkelig vil ut!!!
Men det er også et lure moment i det at når man står på stadion og hører de bak deg snakke om korti de tror brann kommer til å drite på draget!!   Det værste e at de ler av også, hver gang laget gjør en feil  slenger de ut kommentarer som: Der kom ann og ka var det eg sa. Det irriterer meg!!!
Men no som dette e sagt så tror eg at eg snakker for de fleste i dette forumet når eg sier at vi e her for Brann og vi elsker Brann til det ytterste!!!! (selv om det en gang i blant kommer noen negative ord ut fra vår munn)
ette går bra, så lenge vi tror på det selv!

Stoffi

Det er lov å kritisere laget vårt hvis de gjør feil, men vi jubler hemningsløst når de gjør noe bra, og det er ganske ofte nå for tiden.  :D
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

GhostDog

Negativ og negativ fru Blom.. Blir vel etterhvert "mentalt skadet" av all ståheien rundt SK Brann. I det ene øyeblikket så har vi bare fryd og gammen, så er det ett eller annet som skjer -en spiller som vil hjem, et styremedlem som knaller ned enn eller annen på byen, spillere som tar seg en rangel, trener som skal skiftes ut, styre som skal skiftes ut, kreditorer som skal ha penger, supporterklubb som roter det til, medaljer som skal vinnes og nedrykk som skal unngåes.. Trenger jeg si mer?  :lol:
 Beer a day keeps the doctor away!

Go Up